Hej.
Od 4 lat posiadam Action-a Sports. Po poprzednim właścicielu a w sumie mechaniku u którego był robiony regularnie naprawiam ubytki i niedoróbki.
Miał wymienianą głowice na używkę po pełnej regeneracji oraz wtryski. Aktualnie samochód chodzi bez dłubania ok 20tyś km. Jedyne co mnie aktualnie trapi to kwestia spalania na poziomie10,5 l/100km i dziwne zachowywanie się obrotów silnika.
Jak mam samochód na luzie na parkingu to nie jestem w stanie pedałem gazu utrzymać mu jakichkolwiek obrotów.
Po dotknięciu pedału gazu na poziomie 5-6% według komputera OBD obroty silnika zaczynają rosnąć i rosną aż do 4tyś obrotów jak już tak urosną to czy ja go wcisną na maxa czy odpuścił do poziomu 10% nie ma różnicy. Silnik wisi na tych obrotach. A jak pedał odpuszczę do poziomu ok 3% to jak bym po prostu zdjął nogę z gazu. I takie samo zachowanie jest na 1 biegu. Na innych ciężko mi stwierdzić ale z tego co widzę myślę że efekt by był taki sam.
Komputer nic szczególnego nie pokazuje. Więc pedał gazu w sumie działa bardziej na zasadzie on/off niż faktycznego regulatora obrotów.
Według obd pedał działa w pełnym zakresie poprawnie od0% do 100% na obydwóch potencjometrach.
Po odpięciu przepływki jeździ troszkę gorzej ale nie znacznie. Przepustnica w trakcie jazdy pracuje w zakresie 40-85% otwarcia.
Ktoś spotkał się z czymś takim?? Jakieś sugestie??
Obroty samoczynnie rosną do 4000tyś. na jałowym po 5% wciśnięciu gazu
SsangYong Actyon Sports to pickup, którym przewieziesz niezbędny ładunek. Wygrywa z rozwiązaniami konkurencyjnych marek komfortem jazdy zbliżonym do samochodów typu SUV i lepszymi właściwościami jezdnymi
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 27
- Rejestracja: 15 maja 2016, 18:00
- Model: Actyon Sports
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Obroty samoczynnie rosną do 4000tyś. na jałowym po 5% wciśnięciu gazu
Postautor: iMacOSX » 04 lip 2020, 17:28
Wczoraj troszeczkę pokombinowałem i takie mam obserwacje
Po odpięciu przepływomierza silnik zachowywał się bez zmian tylko w górnych obrotach zaczął kuleć więc podłączyłem z powrotem.
Po odpięciu węża przed przepustnicą silnik zaczął prawidłowo reagować na gaz i i obroty zaczęły poprawnie się pojawiać w zależności od stopnia wciśnięcia pedału gazu tylko silnik troszkę kulawo chodził .
Za to jak odpiłem przepływomierz i wąż to zachowywał się podobnie jak cały podpięty.
Ktoś może się wypowiedzieć kto posiada jednostkę d20dt euro 4, jak powinien się prawidłowo zachowywać, bo już sam nie wiem o co chodzi?
Po odpięciu przepływomierza silnik zachowywał się bez zmian tylko w górnych obrotach zaczął kuleć więc podłączyłem z powrotem.
Po odpięciu węża przed przepustnicą silnik zaczął prawidłowo reagować na gaz i i obroty zaczęły poprawnie się pojawiać w zależności od stopnia wciśnięcia pedału gazu tylko silnik troszkę kulawo chodził .
Za to jak odpiłem przepływomierz i wąż to zachowywał się podobnie jak cały podpięty.
Ktoś może się wypowiedzieć kto posiada jednostkę d20dt euro 4, jak powinien się prawidłowo zachowywać, bo już sam nie wiem o co chodzi?
Wróć do „Actyon/Actyon Sports”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości