Jakiś czas temu, narzekałem na spalanie i osiągi mojego auta (porównując go do żuka ). Od tej pory naprawiłem turbinę i wyregulowałem pompę wtryskową, oraz dodałem Militec do oleju. Jest lepiej, auto już tak nie muli, ale jednak ciągle poniżej tego o czym można przeczytać na forum. Spalanie spadło o ok 1l, ale nadal kształtuje się na poziomie 11,5 - 12l/ 100km po mieście i na autostradzie, oraz 9,5l/100km przy prędkości 90-100km/h. Magiczną granicę 145km/h udało mi się przekroczyć tylko podczas zjazdu z góry Św. Anny na A4 (kto jechał to wie, a dla tych co nie jechali to duuża góra). Za to pod górę było ciężko utrzymać 110km/h.
Robiąc diagnostykę okazało się z na jednym cylindrze mam słabą kompresje, pozostałe są w normie. Zauważyłem też że na mrozie (dziś -8stC) jakby jeden cylindernie chciał palić. Więc może to jest przyczyna.
Ktoś ma doświadczenia z preparatami robiącymi dobrze na kompresję? Silnik i tak jest do dupy, więc co mi szkodzi spróbować.
Osiągi musso, a naprawa turbiny
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Osiągi musso, a naprawa turbiny
Postautor: mussolinii » 01 sty 2009, 12:59
Do kompletu warto byloby jeszcze sprzwdzic/wymienic koncowki wtryskiwaczy.
Co do polepszana kompresji to... jedyna skuteczna metoda - szlif. Reszta pseudo polepszaczy typu doktor czy inny szajs to tylko psychicznie polepszaja parametry silnika a w zasadzie podejscie wlasciciela do samochodu.
Moja rada - lac i jezdzic i nie szalec bo to samochod nie do szalenstw. Najlepsza predkosc 90-100km/h do jazdy poza miastem.
Co do polepszana kompresji to... jedyna skuteczna metoda - szlif. Reszta pseudo polepszaczy typu doktor czy inny szajs to tylko psychicznie polepszaja parametry silnika a w zasadzie podejscie wlasciciela do samochodu.
Moja rada - lac i jezdzic i nie szalec bo to samochod nie do szalenstw. Najlepsza predkosc 90-100km/h do jazdy poza miastem.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
-
- Forumowicz
- Posty: 95
- Rejestracja: 13 lut 2008, 21:09
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Osiągi musso, a naprawa turbiny
Postautor: mozdyn » 17 sty 2009, 14:47
Ponieważ nadal jestem niezadowolony z osiągów swojego auta postanowiłem podjąć działania, aby to zmienić.
Kolejną czynnością po naprawie turbiny było oczyszczenie połączenia między kolektorem dolotowym a kompensatorem ciśnienia w pompie.
Na angielskim forum wyczytałem, że element odpowiada za ilość paliwa podawanego w zależności od ciśnienia na wejściu do silnika i że często zatyka się smołą.
Faktycznie był zatkany, po oczyszczeniu silnik jest jakby mniej mulasty (przekonam się czy pomogło, jak pojadę w dalszą trasę). Można to też trochę poregulować (info na zdjęciu - kierunek przeciwny do ruchu wskazówek zegara) ale u mnie, zamiast śruby jest gwintowana szpilka z płaskim nacięciem, którą ciężko ruszyć bez zdejmowania kolektora, poruszam tym przy okazji.
Kolejną czynnością po naprawie turbiny było oczyszczenie połączenia między kolektorem dolotowym a kompensatorem ciśnienia w pompie.
Na angielskim forum wyczytałem, że element odpowiada za ilość paliwa podawanego w zależności od ciśnienia na wejściu do silnika i że często zatyka się smołą.
Faktycznie był zatkany, po oczyszczeniu silnik jest jakby mniej mulasty (przekonam się czy pomogło, jak pojadę w dalszą trasę). Można to też trochę poregulować (info na zdjęciu - kierunek przeciwny do ruchu wskazówek zegara) ale u mnie, zamiast śruby jest gwintowana szpilka z płaskim nacięciem, którą ciężko ruszyć bez zdejmowania kolektora, poruszam tym przy okazji.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- PabloMusso
- Nowy użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 17 sty 2009, 10:29
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 7198351
Re: Osiągi musso, a naprawa turbiny
Postautor: PabloMusso » 17 sty 2009, 22:44
Witam Wszystkich, mam pytanko mozdyn czy sprawdzałeś sprężanie w silniku a jeśli tak to z jakim wynikiem,
To co podajesz od Angoli to ciekawa rzecz, na pewno sprawdzę tylko której śrubki nie ma w Twoim Mussiaku? Pozdro!
To co podajesz od Angoli to ciekawa rzecz, na pewno sprawdzę tylko której śrubki nie ma w Twoim Mussiaku? Pozdro!
- mpn120
- Stały bywalec
- Posty: 269
- Rejestracja: 15 wrz 2008, 15:46
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 3282521
- Skype: mpn120
- Lokalizacja: Jaktorów
Re: Osiągi musso, a naprawa turbiny
Postautor: mpn120 » 17 sty 2009, 23:28
Witam
Mozdyn jak chcesz latać 145km/h to kup sobie Navarę albo Land Cruisera bo 140km/h to swoim nie latam.
Musso to auto do terenu i jazdy na codzień i to spokojnej 90-100 a max 110 anie 145km/h i jeszcze Ci mało szafę chcesz mu zamknąć to kup Musso ale w benzynie 3,2l. to i ma odejście i prędkość tylko spalanie Cię nie zadowoli.
Pozdrawiam
Mozdyn jak chcesz latać 145km/h to kup sobie Navarę albo Land Cruisera bo 140km/h to swoim nie latam.
Musso to auto do terenu i jazdy na codzień i to spokojnej 90-100 a max 110 anie 145km/h i jeszcze Ci mało szafę chcesz mu zamknąć to kup Musso ale w benzynie 3,2l. to i ma odejście i prędkość tylko spalanie Cię nie zadowoli.
Pozdrawiam
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Osiągi musso, a naprawa turbiny
Postautor: mussolinii » 17 sty 2009, 23:37
3.2i moze i ma predkosc ale zawieszenie ma takie samo jak w 2.9. Balbym sie tym jechac 150km/h
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- ponton26
- Stały bywalec
- Posty: 192
- Rejestracja: 26 sie 2008, 9:49
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 4013960
- Skype: uwo.net.pl
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontaktowanie:
Re: Osiągi musso, a naprawa turbiny
Postautor: ponton26 » 19 sty 2009, 11:12
moje musso spokojnie sie bujalo do 155
2,9Td
2,9Td
Powodzenia w nierównej walce z Koreańską myślą techniczną.
- polmussik
- Stały bywalec
- Posty: 263
- Rejestracja: 24 lis 2008, 19:44
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 16049074
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Osiągi musso, a naprawa turbiny
Postautor: polmussik » 19 sty 2009, 14:14
ale licznik zawyża prędkośc nawet o 30 km/h,w zależnosći o opony i jej zużycia.Ja mam 16 i GPS pokazuje dokładnie to co na liczniku
-
- Forumowicz
- Posty: 95
- Rejestracja: 13 lut 2008, 21:09
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Osiągi musso, a naprawa turbiny
Postautor: mozdyn » 19 sty 2009, 15:58
Kompresje mam poniżej normy na jednym cylindrze, teraz nie pamiętam ile - muszę sprawdzić na wykresie. Reszta w dolnej granicy normy.
Piszę o śrubie oznaczonej niebieską strzałką.
Co do bujania 150km/h+ to włśnie niektórzy z was upierali się że to auto tyle jeździ, zresztą producent podaje prędkość maksymalną 157km/h.
Nie twierdzę że taka prędkość jest bezpieczna, ale że auto powinno tyle pojechać Predkość sprawdzam na GPS i mniej więcej zgadza się z licznikiem.
Jeszcze nie sprawdzałem w trasie, ale po mieście auto dostało kopa - w końcu jeździ jak na 2,9l TD przystało. Wcześniej jeździło jak żuk, a po naprawie turbiny było lepiej - jak bez turba. Teraz czuję że mam Turbo!
BTW. Angole piszą jeszcze o możliwości regulacji pompy (aby uzyskać 140 koni), ale na razie sie trochę boje tykać, bo olej z niej trzeba spuścić. Tym bardziej, że mój silnik ledwo dycha... Inna żecz, że jak go zaoram, będzie powód aby wsadzić inny w lepszym stanie
Z ciekawych żeczy jest jeszcze mod producenta do stabilizacji wolnych obrótów - specjalna płytka z pokrętłem na bocznej ściance pompy (od widocznej strony) - ktoś z was ma to może zainstalowane?
Piszę o śrubie oznaczonej niebieską strzałką.
Co do bujania 150km/h+ to włśnie niektórzy z was upierali się że to auto tyle jeździ, zresztą producent podaje prędkość maksymalną 157km/h.
Nie twierdzę że taka prędkość jest bezpieczna, ale że auto powinno tyle pojechać Predkość sprawdzam na GPS i mniej więcej zgadza się z licznikiem.
Jeszcze nie sprawdzałem w trasie, ale po mieście auto dostało kopa - w końcu jeździ jak na 2,9l TD przystało. Wcześniej jeździło jak żuk, a po naprawie turbiny było lepiej - jak bez turba. Teraz czuję że mam Turbo!
BTW. Angole piszą jeszcze o możliwości regulacji pompy (aby uzyskać 140 koni), ale na razie sie trochę boje tykać, bo olej z niej trzeba spuścić. Tym bardziej, że mój silnik ledwo dycha... Inna żecz, że jak go zaoram, będzie powód aby wsadzić inny w lepszym stanie
Z ciekawych żeczy jest jeszcze mod producenta do stabilizacji wolnych obrótów - specjalna płytka z pokrętłem na bocznej ściance pompy (od widocznej strony) - ktoś z was ma to może zainstalowane?
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości