Pasek klinowy
SsangYong Kyron to SUV średniej wielkości, idealny dla typowej 4-osobowej rodziny. Obszerna kabina i przestrzeń bagażowa oraz sprawdzone rozwiązania techniczne i napęd 4x4. Obecnie bardzo popularny model na rynku wtórnym.
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 11 mar 2012, 19:19
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Gadu-Gadu: 0
Pasek klinowy
Postautor: agamarek » 12 mar 2012, 23:34
Witam! Posiadam KYRONA 2.0 XDI ROCZNIK 2006. Proszę o pomoc gdyż pękł mi pasek klinowy i moi mechanicy nie mają pojęcia jak założyć nowy na rolki. Może ktoś ma jakiś schemat lub zdjęcie. Uratujecie mi życie gdyż auto stoi bezużyteczne. Z góry dziękuje!!!!
- Nikka
- Stały bywalec
- Posty: 108
- Rejestracja: 30 sty 2012, 13:53
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław, a właściwie bliskie okolice od strony Oleśnicy/Trzebnicy
- Kontaktowanie:
Re: Pasek klinowy
Postautor: Nikka » 13 mar 2012, 8:33
agamarek pisze:Witam! Posiadam KYRONA 2.0 XDI ROCZNIK 2006. Proszę o pomoc gdyż pękł mi pasek klinowy i moi mechanicy nie mają pojęcia jak założyć nowy na rolki. Może ktoś ma jakiś schemat lub zdjęcie. Uratujecie mi życie gdyż auto stoi bezużyteczne. Z góry dziękuje!!!!
hej
po pierwsze, fajnie, że masz Kyrona, świetne autko
po drugie. poszperaj. tu na forum znajdziesz pełną instrukcję do wielu rzeczy, jeżeli tak jak ja wcześniej, nie masz instrukcji ani "sam naprawiam kyrona", też tu znajdziesz dobre dusze, które chętnie od/sprzedadzą magiczna sprawa takie instrukcje!
ale najpierw: z czym konkretnie mają problem Twoi mechanicy? pasek nie wchodzi [nowy? oryginalny?], czy nie wiedzą jak go poprowadzić?
bo ja zmieniałam rolki parę dni temu i moi nie mieli najmniejszych problemów. fakt, ze robili to łomem momentami ale kwadrans zabawy i autko znów chodzi aż miło.
pozdrawiam
kobieca strona życia
http://przepis-na-kobiete.pl
http://przepis-na-kobiete.pl
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 11 mar 2012, 19:19
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Gadu-Gadu: 0
Re: Pasek klinowy
Postautor: agamarek » 13 mar 2012, 9:38
Hej!
Po prostu nie wiedzą jak powinien być poprawiony czyli dokładnie na które rolki ma zostać założony i w jakiej kolejności czyli czy dołem czy górą. A jak sądzisz najlepiej założyć nowy pasek razem z kompletem rolek czy tylko sam pasek. Poprzedni pasek pękł i mechanik nie wie jak należy go ponownie założyć. Coś tam próbował ale zaczął mi on piszczeć czyli chyba coś jest nie tak.
Po prostu nie wiedzą jak powinien być poprawiony czyli dokładnie na które rolki ma zostać założony i w jakiej kolejności czyli czy dołem czy górą. A jak sądzisz najlepiej założyć nowy pasek razem z kompletem rolek czy tylko sam pasek. Poprzedni pasek pękł i mechanik nie wie jak należy go ponownie założyć. Coś tam próbował ale zaczął mi on piszczeć czyli chyba coś jest nie tak.
- Mariusz
- Forumowicz
- Posty: 92
- Rejestracja: 01 sty 2008, 18:26
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Tomaszów Lub.
Re: Pasek klinowy
Postautor: Mariusz » 13 mar 2012, 9:52
Wrzuć fotkę ,albo narysuj schemat rolek to pomogę. tak z pamięci nie pamiętam, a rolki wymień tylko ,,głośne,,
- Nikka
- Stały bywalec
- Posty: 108
- Rejestracja: 30 sty 2012, 13:53
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław, a właściwie bliskie okolice od strony Oleśnicy/Trzebnicy
- Kontaktowanie:
Re: Pasek klinowy
Postautor: Nikka » 13 mar 2012, 12:00
pytanie, czy piszczał Ci pasek, czy któraś rolka. moje po założeniu też wydawały dźwięki jak obdzierany ze skóry kanarek, ale z trzech trzaśniętych rolek udało się wymienić tylko dwie, trzecią zregenerowali mi miedzią na czas zanim znajdę nową.
klej na pasek i wd40 na rolki ukatrupiły świergoty
pytanie też, czy piszczy czy "ćwierka". pierwsze - pasek, drugie - rolka.
też myślałam o wymianie kompletu plus paska, ale zrezygnowałam jak mi rachunek przedstawiono
Mariusz dobrze Ci radzi, jeżeli rolka nie piszczy, nie skrzypi ani nie szumi, zostaw. uszkodzone wymień bezwzględnie, i nie daj sobie wmówić, że "ta jeszcze da radę parę tysięcy km". jedna rolka uszkodzona uszkadza inne [u mnie rolka napinacza uszkodziła dwie inne], ale z drugiej strony nie ma sensu wymieniać tych dobrych, zwłaszcza przy cenach rzędu 50-300 jedna w zależności od rozmiaru...
nie ufaj mechanikom, znajdź zaufanego mechanika
tu masz schemat:
nakładanie najlepiej zacząć od góry, z prawej, a później po poluzowaniu napinacza [przez dopchnięcie w dół, lepiej nie rękami, prędzej łomem ] zakończyć na rolce alternatora.
o to chodziło?
klej na pasek i wd40 na rolki ukatrupiły świergoty
pytanie też, czy piszczy czy "ćwierka". pierwsze - pasek, drugie - rolka.
też myślałam o wymianie kompletu plus paska, ale zrezygnowałam jak mi rachunek przedstawiono
Mariusz dobrze Ci radzi, jeżeli rolka nie piszczy, nie skrzypi ani nie szumi, zostaw. uszkodzone wymień bezwzględnie, i nie daj sobie wmówić, że "ta jeszcze da radę parę tysięcy km". jedna rolka uszkodzona uszkadza inne [u mnie rolka napinacza uszkodziła dwie inne], ale z drugiej strony nie ma sensu wymieniać tych dobrych, zwłaszcza przy cenach rzędu 50-300 jedna w zależności od rozmiaru...
nie ufaj mechanikom, znajdź zaufanego mechanika
tu masz schemat:
nakładanie najlepiej zacząć od góry, z prawej, a później po poluzowaniu napinacza [przez dopchnięcie w dół, lepiej nie rękami, prędzej łomem ] zakończyć na rolce alternatora.
o to chodziło?
kobieca strona życia
http://przepis-na-kobiete.pl
http://przepis-na-kobiete.pl
- krzychu
- Stały bywalec
- Posty: 812
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:38
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Pasek klinowy
Postautor: krzychu » 13 mar 2012, 17:16
Mala informacja.
Piszczec potrafia nawet nowe paski.
Kolega jarudolf chcial wymienic pasek tak na wszelki wypadek.
Zalozyl nowy i obudzilo mu sie stado kanarkow pod paska.
Zalozyl stary i spokoj.
Ten sam pasek u mnie tez zaczal piszczec.
Niestety, nie pamietam producenta.
Piszczec potrafia nawet nowe paski.
Kolega jarudolf chcial wymienic pasek tak na wszelki wypadek.
Zalozyl nowy i obudzilo mu sie stado kanarkow pod paska.
Zalozyl stary i spokoj.
Ten sam pasek u mnie tez zaczal piszczec.
Niestety, nie pamietam producenta.
Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką.
Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
Zapraszam na mojego chomika
hasło: musso
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Pasek klinowy
Postautor: mussolinii » 14 mar 2012, 16:39
dla 2.0XDi i 27.XDi jest to samo - 6PK2253
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 10
- Rejestracja: 05 lip 2010, 13:04
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Gadu-Gadu: 0
Re: Pasek klinowy
Postautor: Andrew » 22 mar 2012, 22:37
Piszczenie paska związane jest z jego poślizgiem . Jak pracowałem kiedyś w serwisie RTV , to ślizgające się paski klinowe traktowaliśmy Kalafonią rozpuszczoną w spirytusie . To naprawdę działa i w każdym samochodzie który dotychczas miałem smarowałem tym płynem paski i nigdy nie miałem problemów z piskiem . Kalafonię powinieneś dostać w każdym sklepie z częściami RTV oraz hipermarkecie technicznym . Do sloika ze spirytusem wrzuć kalafonię co jakiś czas mieszaj , jeśli w ciągu 2 dni cała się rozpuści dosyp kalafoni . Dopiero jak po 2 dniach na dnie będą kryształki płyn jest gotowy . pomaluj pasek przed wyjazdem odpal i przejedź tyle aby nagrzał się silnik ( aby spirytus odparował ).Jeśli pasek jest dobrze naciągnięty nie będzie piszczał .
Ale uwaga - paski trzeba częściej sprawdzać gdyż jak już będzie do niczego to prędzej się zerwie niż zapiszczy ( miałem już takie przypadki).
Ale uwaga - paski trzeba częściej sprawdzać gdyż jak już będzie do niczego to prędzej się zerwie niż zapiszczy ( miałem już takie przypadki).
-
- Forumowicz
- Posty: 58
- Rejestracja: 21 sie 2019, 17:34
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2
- Gadu-Gadu: 0
Re: Pasek klinowy
Postautor: edward120355 » 03 paź 2019, 22:01
Witam posiadam schemat jak założyć prawidłowo pasek wielorowkowy , podaj namiar jak go wysłać.
-
- Stały bywalec
- Posty: 2229
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Pasek klinowy
Postautor: krisw11 » 03 paź 2019, 22:46
Ostatnio zmieniony 10 paź 2019, 16:04 przez krisw11, łącznie zmieniany 1 raz.
Kris
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości