Pilot i kluczyk
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
-
- Stały bywalec
- Posty: 531
- Rejestracja: 02 wrz 2012, 9:40
- Gadu-Gadu: 0
Re: Pilot i kluczyk
Postautor: unimart » 16 lut 2013, 9:05
Według VIN ten samochód miał fabryczny immobilizer i pilot. Oryginalne części powinny wyglądać jak na załączonych zdjeciach.
Moim zdaniem miała tam miejsce jakaś daleko idąca przeróbka i trudno orzec czy można cały ten układ przywrócić do stanu pierwotnego, bo nie wiadomo czy jego oryginalne elementy nie zostały usunięte.
Moim zdaniem miała tam miejsce jakaś daleko idąca przeróbka i trudno orzec czy można cały ten układ przywrócić do stanu pierwotnego, bo nie wiadomo czy jego oryginalne elementy nie zostały usunięte.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Stały bywalec
- Posty: 373
- Rejestracja: 31 sie 2008, 13:29
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Pilot i kluczyk
Postautor: Ramzes » 16 lut 2013, 9:35
Dziękuję za odpowiedź.
W takim razie, w razie zaginięcia lub zniszczenia pilota, powinno się łatwiej usunąć blokadę rozrusznika.
Tak jak pisałem wcześniej po przekręceniu kluczyka muszę nacisnąć duży przycisk w pilocie, bo inaczej nie chce kręcić rozrusznik.
Auto jest stare i mało warte, tak więc nie boje się jego kradzieży, a raczej, że kiedyś mi rozrusznik nie zakręci.
Przypomniałem sobie, że jakiś auto-elektronik też ni zasugerował, że pilot jest nieoryginalny, bo bez znaczka Daewoo.
W takim razie, w razie zaginięcia lub zniszczenia pilota, powinno się łatwiej usunąć blokadę rozrusznika.
Tak jak pisałem wcześniej po przekręceniu kluczyka muszę nacisnąć duży przycisk w pilocie, bo inaczej nie chce kręcić rozrusznik.
Auto jest stare i mało warte, tak więc nie boje się jego kradzieży, a raczej, że kiedyś mi rozrusznik nie zakręci.
Przypomniałem sobie, że jakiś auto-elektronik też ni zasugerował, że pilot jest nieoryginalny, bo bez znaczka Daewoo.
KOCHAM NOSOROŻCE, quady, narty, karawaning
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 21
- Rejestracja: 03 lis 2013, 20:42
- Model: Actyon
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 1998
- Gadu-Gadu: 0
Re: Pilot i kluczyk
Postautor: lolo1976 » 05 wrz 2014, 14:58
Witam.
Podepnę się pod temat, do Actyona miałem jeden kluczyk org z imo ale bez elektroniki alarmu, a drugi był dorabiany ale obok było podwieszone sterowanie od uszkodzonego kluczyka.
Któregoś dnia po burzy nie mogłem odpalić samochodu (kręcił ale nie łapał tylko migała kontrolka imo na desce) po nastu próbach odpalenia nie pomogło nawet wybebeszenie pestki i przystawienie do stacyjki z obu klucz- a byłem u znajomego 200 km od domu. W salonie skasują mnie strasznie więc zapadła decyzja o demontażu imo , i tak to mechanik zdemontował imo w samochodzie, a jak nosze sie z wymianą kluczy na scyzoryk z tym że mam tylko jeden moduł alarmu w kluczyku w drugi moduł był zastąpiony modeliną, i czy można prosto zakodować nowy kluczyk i gdzie taki dostać z wbudowanym modułem alarmu aby go zaprogramować? Pozdrawiam.
Podepnę się pod temat, do Actyona miałem jeden kluczyk org z imo ale bez elektroniki alarmu, a drugi był dorabiany ale obok było podwieszone sterowanie od uszkodzonego kluczyka.
Któregoś dnia po burzy nie mogłem odpalić samochodu (kręcił ale nie łapał tylko migała kontrolka imo na desce) po nastu próbach odpalenia nie pomogło nawet wybebeszenie pestki i przystawienie do stacyjki z obu klucz- a byłem u znajomego 200 km od domu. W salonie skasują mnie strasznie więc zapadła decyzja o demontażu imo , i tak to mechanik zdemontował imo w samochodzie, a jak nosze sie z wymianą kluczy na scyzoryk z tym że mam tylko jeden moduł alarmu w kluczyku w drugi moduł był zastąpiony modeliną, i czy można prosto zakodować nowy kluczyk i gdzie taki dostać z wbudowanym modułem alarmu aby go zaprogramować? Pozdrawiam.
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: Pilot i kluczyk
Postautor: Trawus » 05 wrz 2014, 20:43
Kluczyk nie ma nic wspólnego z alarmem a tylko z IMO. Skoro IMO masz odłączone to działać będzie zwykły dorobiony kluczyk bez żadnych dodatków. Alarm uruchamiany jest z pilota. Dorobienie pilota okazało się zbyt skomplikowane nawet dla specjalistycznego rzemiechy - jedynego w Wawie. Może gdzieś są tacy co potrafią to zrobić ? Dorobiony dla mnie pilot raz trafiał w kod innym razem nie - zatem nie nadawał się do użytku. Kupiłem w końcu firmowy i dostrojono mi do w serwisie. Byłem trochę na to zły. Inna metoda to wywalenie całego fabrycznego alarmu i zastąpienie go nowym - ale do tego potrzebny jest dobry elektronik. Cenowo wychodzi na to samo więc kupienie pilota było prostsze .
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 1
- Rejestracja: 18 lis 2015, 16:39
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2011
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 7318570
- Skype: mirek1gr
Re: Pilot i kluczyk
Postautor: mirek1g » 03 gru 2015, 18:31
Kupiłem Rextona 2 sprowadzonego z Belgii vin: KPTG0B1FSBP294694. w komplecie ma niby 2 kluczyki, w obu pilot otwiera i zamyka samochód, kluczyki pasują do stacyjki, ale jeden z nich nie uruchamia silnika. Sprzedający twierdzi że się rozkodował od długiego nieużywania. Jak mogę sprawdzić czy ten kluczyk jest kompletny i czy to tylko sprawa zakodowania go w samochodzie? Co można wyczytać z vin? samochód ma napęd na 4 koła, czy to jest stały napęd czy załączany automatycznie, jest przełącznik 4H/4L.
-
- Forumowicz
- Posty: 56
- Rejestracja: 09 lis 2015, 17:23
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
Re: Pilot i kluczyk
Postautor: ARLNIE » 16 gru 2015, 13:24
Podpinam się pod temat. Ma dwa komplety kluczy do rextona (rocznik 2005), oba mają funkcję pilota, ale oba też nie działają. Otwieram samochód kluczem, co przy obecnych temperaturach wygląda tak, że albo rano wejdę do samochodu, albo nie wejdę jak mi zamek zamarznie...taki mamy klimat. Czy muszę jechać kodować je czy można jakoś zrobić to samemu?
-
- Stały bywalec
- Posty: 531
- Rejestracja: 02 wrz 2012, 9:40
- Gadu-Gadu: 0
Re: Pilot i kluczyk
Postautor: unimart » 18 gru 2015, 13:07
ARLNIE:
W Rextonie I dawało się to zrobić samodzielnie. Albo zwierało się określone piny w gnieździe diagnostycznym, albo korzystało z przełącznika na module STICS (aby się do niego dobrać należy zdemontować duży plastik pod kierownicą) i naciskało przycisk na pilocie.
Muszę znaleźć ten biuletyn serwisowy.
Pamiętajmy, że we wszystkich modelach SSY można zaprogramować tylko jeden pilot.
W Rextonie I dawało się to zrobić samodzielnie. Albo zwierało się określone piny w gnieździe diagnostycznym, albo korzystało z przełącznika na module STICS (aby się do niego dobrać należy zdemontować duży plastik pod kierownicą) i naciskało przycisk na pilocie.
Muszę znaleźć ten biuletyn serwisowy.
Pamiętajmy, że we wszystkich modelach SSY można zaprogramować tylko jeden pilot.
-
- Forumowicz
- Posty: 56
- Rejestracja: 09 lis 2015, 17:23
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
Re: Pilot i kluczyk
Postautor: ARLNIE » 20 gru 2015, 13:59
unimart:
Dziękuję za podpowiedź. Nie miałam pojęcia, że tylko jeden pilot może być zaprogramowany...swoją drogą to trochę dziwne W renault scenic i ja i mąż mamy piloty i działają, a tu takie coś wymyślili :'-) Ach ci Koreańczycy...
Dziękuję za podpowiedź. Nie miałam pojęcia, że tylko jeden pilot może być zaprogramowany...swoją drogą to trochę dziwne W renault scenic i ja i mąż mamy piloty i działają, a tu takie coś wymyślili :'-) Ach ci Koreańczycy...
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 34
- Rejestracja: 10 sty 2016, 13:43
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Pilot i kluczyk
Postautor: Peta » 10 sty 2016, 14:19
unimart pisze:Tak, ale w każdym przypadku konieczne jest kodowanie nadajnika skanerem.
Witam,
chciałbym podłączyć się do tematu,posiadam Rextona 2,7xdi z 2005r nr vin KPTG0B1FS5P190068 . i samochód ten nie posiada pilota-tylko centralny zamek.Co muszę zrobić żeby dołożyć mu pilota?
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 8
- Rejestracja: 08 mar 2015, 10:34
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Pilot i kluczyk
Postautor: PuyolTDI » 22 maja 2016, 22:11
Możesz spróbować z uniwersalnym sterownikiem radiowym do zamka centralnego. Ja jestem w trakcie montażu modelu Proxima SRPi "Scyzoryk".
W chwili obecnej przerabiam już drugi sposób montażu:
1. Sterowanie siłownikiem nie działało w 100%. Auto otwierało się i zamykało ale problem był z auto blokadą drzwi po 50 km\h oraz nie działało otwieranie drzwi z kasety przy drzwiach kierowcy.
2. W tej chwili próbuję to podpiąć pod wyjścia przełącznika którym steruje cięgno od wkładki w drzwiach kierowcy. To rozwiązanie eliminuje problem auto blokady i otwierania z kasety natomiast nie uporałem się jeszcze z zamykaniem auta. Otwieranie działa z pilota ale zamykać mogę jedynie z kluczyka. Problem tkwi w sposobie przesyłania sygnału. Przy otwieraniu wysyłany jest impuls. Przy zamykaniu sygnał jest ciągły. niestety nie dysponuję dwoma miernikami żeby sprawdzić jak wyglądają oba sygnału w trakcie otwierania i zamykania.
Jeżeli ktoś przerabiał podobny temat i zakończyło się to sukcesem to prośba o jakieś info.
W chwili obecnej przerabiam już drugi sposób montażu:
1. Sterowanie siłownikiem nie działało w 100%. Auto otwierało się i zamykało ale problem był z auto blokadą drzwi po 50 km\h oraz nie działało otwieranie drzwi z kasety przy drzwiach kierowcy.
2. W tej chwili próbuję to podpiąć pod wyjścia przełącznika którym steruje cięgno od wkładki w drzwiach kierowcy. To rozwiązanie eliminuje problem auto blokady i otwierania z kasety natomiast nie uporałem się jeszcze z zamykaniem auta. Otwieranie działa z pilota ale zamykać mogę jedynie z kluczyka. Problem tkwi w sposobie przesyłania sygnału. Przy otwieraniu wysyłany jest impuls. Przy zamykaniu sygnał jest ciągły. niestety nie dysponuję dwoma miernikami żeby sprawdzić jak wyglądają oba sygnału w trakcie otwierania i zamykania.
Jeżeli ktoś przerabiał podobny temat i zakończyło się to sukcesem to prośba o jakieś info.
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Pilot i kluczyk
Postautor: Trawas » 23 maja 2016, 1:49
Panowie , nie bawcie się tym . Unimart dobrze radził , imo jest spięte z kompusiem i rozłączenie go to poważny problem nawet dla zaawansowanego informatyka. Można je usunąc tylko programowo a to wymaga głębokiej ingerencji w oprogramowanie komputera. Słowem , dużo szybciej i taniej wyjdzie zakupienie oryginalnego kluczyka z pilotem niż poszukiwanie rozwiązania zastępczego bo wszystko może się paskudnie sknocić.
Miałem taki problem ze zniszczeniem oryginalnego pilota - udałem się do specjalistycznego punktu usługowego i na szczęście trafiłem na uczciwego człowieka, który jednoznacznie powiedział - można próbować coś dorobić ale skutek będzie mało zadowalający - fabryka nieźle się zabezpieczyła przed podróbkami, czy zamianą fabrycznego IMO na inny. Lepiej tego nie dotykać i kupić w serwisie oryginalny pilot odpowiedni do do tego samochodu wg. VIN . Że kosztuje ? fakt, kosztuje ale zabawy , które miałyby obniżyć koszt mogą praktycznie być jeszcze droższe bo w sterownikach oprogramowanie i hardware może się poknocić i wtedy dopiero będzie bieda.
Popatrzyłem sobie na schemat instalacji IMO w manualu - i zrozumiałe to, o czym owił tamten człowiek. IMO wpływa na pracę komputera i wielu sterowników - lepiej go nie dotykać i nie rozłączać.
Miałem taki problem ze zniszczeniem oryginalnego pilota - udałem się do specjalistycznego punktu usługowego i na szczęście trafiłem na uczciwego człowieka, który jednoznacznie powiedział - można próbować coś dorobić ale skutek będzie mało zadowalający - fabryka nieźle się zabezpieczyła przed podróbkami, czy zamianą fabrycznego IMO na inny. Lepiej tego nie dotykać i kupić w serwisie oryginalny pilot odpowiedni do do tego samochodu wg. VIN . Że kosztuje ? fakt, kosztuje ale zabawy , które miałyby obniżyć koszt mogą praktycznie być jeszcze droższe bo w sterownikach oprogramowanie i hardware może się poknocić i wtedy dopiero będzie bieda.
Popatrzyłem sobie na schemat instalacji IMO w manualu - i zrozumiałe to, o czym owił tamten człowiek. IMO wpływa na pracę komputera i wielu sterowników - lepiej go nie dotykać i nie rozłączać.
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Pilot i kluczyk
Postautor: Trawas » 23 maja 2016, 2:16
unimart pisze:ARLNIE:
Pamiętajmy, że we wszystkich modelach SSY można zaprogramować tylko jeden pilot.
Bo ponoć jest to system zmiennokodowy, czyli każde zadziałanie pilota w tej samej chwili poprzez komunikację duplex zmienia wartość kodu w pilocie i układzie - pilot i system to zapamiętuje i korzysta z tego nowego kodu przy następnym użyciu. Za każdym razem z innego kodu.
Drugi pilot nie miałby tych informacji bo nie brał udziału w generowaniu nowego kodu komunikacji z systemem. Nawet jeśli złodziej radiowo podsłucha kod otwarcia z naszego pilota to i tak to mu nic nie da, bo, następnym razem będzie generowany inny kod a stary jest już nie ważny i nie otworzy drzwi. Dla tego Ssangi mają tylko jeden zaprogramowany Tak mi przynajmniej to wytłumaczył spec od dorabiania pilotów.
-
- Stały bywalec
- Posty: 149
- Rejestracja: 22 sty 2016, 8:40
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 10354196
- Skype: michal.mroz
- Lokalizacja: Lipsko
- Kontaktowanie:
Re: Pilot i kluczyk
Postautor: renegade » 23 maja 2016, 9:11
Kolejna wada przejęta po mercedesie.
Mi w mietku jak zgłupiało immo zadzwoniłem do kumpla który zawodowo zajmuje się awaryjnym otwieraniem sejfów, samochodów, czołgów i wszystkich innych zamków do których ludzie zgubili klucze.
Pytam się go co zrobić bo zamykam auto miga czerwona dioda, otwieram miga zielona czyli jest wszystko OK, przekręcam kluczyk migają na przemian czyli immo trzyma. Stwierdził że nic się nie da z tym zrobić bo immo jest w kompie i nie da się go wypruć, jedyne wyjście to laweta i serwis.
Mi w mietku jak zgłupiało immo zadzwoniłem do kumpla który zawodowo zajmuje się awaryjnym otwieraniem sejfów, samochodów, czołgów i wszystkich innych zamków do których ludzie zgubili klucze.
Pytam się go co zrobić bo zamykam auto miga czerwona dioda, otwieram miga zielona czyli jest wszystko OK, przekręcam kluczyk migają na przemian czyli immo trzyma. Stwierdził że nic się nie da z tym zrobić bo immo jest w kompie i nie da się go wypruć, jedyne wyjście to laweta i serwis.
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości