Witam bardzo serdecznie
Pozwalam sobie zalożyć nowy wątek dt. tunningu Korando, przeszukałem forum ale albo zrobiłem to bardzo nieumiejetnie albo rzeczywiście nie ma zbyt wielu informacji dt. tunningu tego auta.
Jestem w trakcie generalnego remontu mojego korando 3,2 kat i ze wzgledu na znaczny stopien zużycia elementów zawieszenia zdecydowałem sie na wyminę na nieco "stuningowaną" wersję ..........i tutaj pojawił się dylemat jaki zestaw wybrać, na chwile obecna mam 2 propozycje:
1. IRONMAN - sprężyny+amorki
2. DOBINSONS - sprężyny+amorki
Nie znalazłem w "sieci" zbyt wielu informacji dt. tych zestawów w Korando, dodatkowo chciałbym zdobyć nowe orurowanie przód+rury progowe i osłonę przednią silnika i ew. skrzyni biegów. Ideałem byłby jeszcze snorkel, dystanse i estetyczne porzerzenia wnęk na kółka takie jak spotkać mozna w jeepach grand cherokee.
Byłbym szczerze zainteresowany wszelkimi podpowiedziami, adresami sklepow i ew. fotkami
Pozdrawiam
Siemka
KORANDO - tunning
SsangYong Korando II oferowany był w Polsce wraz z modelem Musso. Wyposażony w rozwiązania techniczne znane z Mercedesa. Ze względu na projekt nadwozia - bezpośredni konkurent Jeepa Wranglera.
- musso
- Stały bywalec
- Posty: 300
- Rejestracja: 15 lip 2009, 19:33
- Model: Rodius
- Rok produkcji: 2010
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 12649283
- Skype: marekzrebinski1
- Lokalizacja: Norwegia/Sandefjord
Re: KORANDO - tunning
Postautor: musso » 23 mar 2011, 17:18
Nie wiem jak sprezyny,ale Ja zamontowalem amorki IronMan+2 i jestem z nich b.zadowolony.Pozdro.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 29
- Rejestracja: 06 gru 2010, 12:01
- Gadu-Gadu: 0
Re: KORANDO - tunning
Postautor: siemka » 23 mar 2011, 20:09
musso pisze:Nie wiem jak sprezyny,ale Ja zamontowalem amorki IronMan+2 i jestem z nich b.zadowolony.Pozdro.
Dzieki za odp........otóż ja także napaliłem sie na zestaw IRONMA+2 cale, ale niestety mój zapał ostudzilo kilka negatywnych opinii dt. trwałości tego zawieszenia i efektu tzw. "siadania", spotkałem je na forum Jeepa.
A Ty jak długo użytkujesz "swojego" Ironmana ?
- musso
- Stały bywalec
- Posty: 300
- Rejestracja: 15 lip 2009, 19:33
- Model: Rodius
- Rok produkcji: 2010
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 12649283
- Skype: marekzrebinski1
- Lokalizacja: Norwegia/Sandefjord
Re: KORANDO - tunning
Postautor: musso » 24 mar 2011, 17:37
Amorki wymienilem w lipcu zeszlego roku,jak do tej pory problemow zero,a Tu gdzie mieszkam czasami mam extrim pogode,np.w ta zime temp.spadaly nawet ponad -30st.Polecam IronMan.ps.IronMany maja dwa lata gwarancji.Pozdro.
-
- Stały bywalec
- Posty: 576
- Rejestracja: 19 maja 2008, 15:34
- Model: Inny
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: KORANDO - tunning
Postautor: alfik » 25 mar 2011, 15:46
W Kyronie mam Dobinsona - sprężyny się trzymają na wysokość i są OK - pan Dobinson osobiście je produkuje w Australii od wielu lat. Amorki natomiast osobiście produkuje kto inny (są żółte jak ich producenci) i Dobinson je tyko sprzedaje. Wielu innych producentów nie robi ani amorów ani sprężyn. Moja rada - sprężyny Dobinson, amorki KONI (założyłem na przód po utracie oleju z Dobinsona) albo innego specjalistycznego producenta. Koni robi do Korando amory najlepszego rodzaju - specjalne do off-roadu i na dodatek regulowane a cena (przynajmniej do Kyrona) podobne jak do dobinsona. Jedna uwaga - do Kyrona lift ma 40mm i amorki mają identyczną długość, w Korando lift może być większy (30 albo 50mm) ale widać, że w katalogu też są jedne amorki.
Nie wiem jak jest w Korando, ale w Kyronie bardzo dobrze zrobił twardszy przód (sprężyny do liftu są 50% twardsze) - na wertepach przód tak nie nurkuje i wydaje się lżejszy - w Korando oznacza to nowe drążki HD.
Nie wiem jak jest w Korando, ale w Kyronie bardzo dobrze zrobił twardszy przód (sprężyny do liftu są 50% twardsze) - na wertepach przód tak nie nurkuje i wydaje się lżejszy - w Korando oznacza to nowe drążki HD.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 29
- Rejestracja: 06 gru 2010, 12:01
- Gadu-Gadu: 0
Re: KORANDO - tunning
Postautor: siemka » 25 mar 2011, 22:01
Ok....jednym słowem sprężyny DOBINSONS, amorki KONI, A JEKIE DRĄŻKI SKRĘTNE ?????
Poszerzając ten temat, czy macie jakieś doświadczenia z dystansami ??? i ew. jakie poszerzenia nadkoli polecacie do Korando ??
Poszerzając ten temat, czy macie jakieś doświadczenia z dystansami ??? i ew. jakie poszerzenia nadkoli polecacie do Korando ??
Wróć do „Korando II (1997 - 2006)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości