Witam wszystkich.
Mój Kyron, to jednocześnie mój pierwszy dieselek.
Z tego co słyszałem (zwykle od posiadaczy benzynowych silników ), że diesel teraz to lipa, że pada filtr cząstek, że konieczne jest dolewanie czegos do paliwa... itd itp.
Czy dolewacie czegoś przy tankowaniu?
Prawdę powiedziawszy całe życie jeździłem benzyniakami i trochę nie wiem jak zadbać o silnik w moim Kyronku - czy dolewać jakieś preparaty czy nie?
A wszak auto zacne jest jak nie wiem
Pzdr
Jak dbać o silnik Kyrona
SsangYong Kyron to SUV średniej wielkości, idealny dla typowej 4-osobowej rodziny. Obszerna kabina i przestrzeń bagażowa oraz sprawdzone rozwiązania techniczne i napęd 4x4. Obecnie bardzo popularny model na rynku wtórnym.
-
- Stały bywalec
- Posty: 576
- Rejestracja: 19 maja 2008, 15:34
- Model: Inny
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jak dbać o silnik Kyrona
Postautor: alfik » 19 kwie 2011, 20:02
Powiem, jak ja dbam:
Nie katuję na zimno - do rozgrzania naciskam gaz umiarkowanie, a uruchamiam przed zapięciem pasów, by dać choć chwilę na nasmarowanie przed ruszeniem.
Pozwalam turbinie schłodzić się po dłuższej jeździe, przede wszystkim szybkiej na trasie (najgorsze, to walić 140, hamowanie zjazd na stację i od razu off).
Tankuję tylko paliwa premium - jeśli tylko możliwe statoil.
Olej zmieniam ciut częściej niż każe fabryka (co jakieś 13.000) i zawsze na dobry syntetyk
Nie dolewam dodatków (poza jednym przypadkiem, jak olej z BP mi się zsiadł - po odgrzaniu dolałem dodatku mrozowego).
Ale - na razie mam 46.000 przebiegu, więc jak by coś się zepsuło przy tym przebiegu, to już by było straszne...
W porównaniu z wolnossącą benzyną, główna różnica to schładzanie po szybszej jeździe.
Nie katuję na zimno - do rozgrzania naciskam gaz umiarkowanie, a uruchamiam przed zapięciem pasów, by dać choć chwilę na nasmarowanie przed ruszeniem.
Pozwalam turbinie schłodzić się po dłuższej jeździe, przede wszystkim szybkiej na trasie (najgorsze, to walić 140, hamowanie zjazd na stację i od razu off).
Tankuję tylko paliwa premium - jeśli tylko możliwe statoil.
Olej zmieniam ciut częściej niż każe fabryka (co jakieś 13.000) i zawsze na dobry syntetyk
Nie dolewam dodatków (poza jednym przypadkiem, jak olej z BP mi się zsiadł - po odgrzaniu dolałem dodatku mrozowego).
Ale - na razie mam 46.000 przebiegu, więc jak by coś się zepsuło przy tym przebiegu, to już by było straszne...
W porównaniu z wolnossącą benzyną, główna różnica to schładzanie po szybszej jeździe.
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: Jak dbać o silnik Kyrona
Postautor: uki » 20 kwie 2011, 10:29
Tak jest. Pozwolić wystudzić turbinę ważna rzecz. Wiele osób o tym nie myśli
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 14
- Rejestracja: 15 lut 2011, 17:45
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2008
- Pojemność silnika: 2000
- Gadu-Gadu: 0
Re: Jak dbać o silnik Kyrona
Postautor: Maryan » 03 cze 2011, 13:56
oto najprostsza recepta na jazde dieslem...
1. Dbaj o dobry olej w silniku
2. Wymieniaj olej zgodnie z zaleceniami serwisowymi
jednak w przypadku ostrej jazdy wymiana powinna być skrócona.
3. W mrozy odpalaj samochód zawsze po zgaśnięciu kontrolki świec żarowych,
w przypadku bardzo dużych mrozów możesz dwu, trzy-krotnie powtórzyć proces
grzania świec, na pewno to nie zaszkodzi, a ułatwi rozruch.
4. Dbaj w zimę o dobrze naładowany akumulator
5. Po odpaleniu silnika unikaj ostrej jazdy z dużymi przyśpieszeniami.
6. Przed rozpoczęciem ostrej jazdy zawsze rozgrzej swojego diesla do
temperatury roboczej
7. Temperatura pracy dieselka zawsze powinna oscylować w okolicach 90st.C, nie
zależnie czy zima czy lato. Tuż po osiągnięciu 90st.C na wskaźniku temp.
wody, należy odczekać jeszcze chwilę poprzez w miarę spokojna jazdę aż olej
osiągnie właściwą temp. pracę .
8. Po zakończeniu ostrej jazdy z dużymi prędkościami obrotowymi silnika
poczekaj na wyhamowani i ostygnięcie turbiny, która jest bardzo wrażliwa na
brak smarowania
9. Nigdy nie gaś od razu silnika po zakończeniu ostrej jazdy poczekaj - parę
minut.
10. Unikać należy jak ognia częstego PSJ (czyli ******* Stylu Jazdy) ;
Na czym to polega i czym szkodzi - prosta odpowiedź jak ruszasz powoli
prawie bez gazu, zmieniasz szybko biegi przy 2000obr. nie dajesz silnikowi
osiągnąć swojego momentu obr. ani mocy i jeździsz często na 5biegu 60km/h po
mieście unikając przyśpieszeń to znaczy że uprawiasz PSJ. Czym to szkodzi?-
Niespalona sadza ze spalin zapieka się w kierowniczkach powietrza w turbinie
zmiennej geometrii. Nie jest korygowane ciśnienie turbina pompuje absurdalne
ciśnienia co komputer odczytuje jako błędne i przechodzi w tryb pracy
awaryjnej co się objawia spadkiem mocy.
pozdr
1. Dbaj o dobry olej w silniku
2. Wymieniaj olej zgodnie z zaleceniami serwisowymi
jednak w przypadku ostrej jazdy wymiana powinna być skrócona.
3. W mrozy odpalaj samochód zawsze po zgaśnięciu kontrolki świec żarowych,
w przypadku bardzo dużych mrozów możesz dwu, trzy-krotnie powtórzyć proces
grzania świec, na pewno to nie zaszkodzi, a ułatwi rozruch.
4. Dbaj w zimę o dobrze naładowany akumulator
5. Po odpaleniu silnika unikaj ostrej jazdy z dużymi przyśpieszeniami.
6. Przed rozpoczęciem ostrej jazdy zawsze rozgrzej swojego diesla do
temperatury roboczej
7. Temperatura pracy dieselka zawsze powinna oscylować w okolicach 90st.C, nie
zależnie czy zima czy lato. Tuż po osiągnięciu 90st.C na wskaźniku temp.
wody, należy odczekać jeszcze chwilę poprzez w miarę spokojna jazdę aż olej
osiągnie właściwą temp. pracę .
8. Po zakończeniu ostrej jazdy z dużymi prędkościami obrotowymi silnika
poczekaj na wyhamowani i ostygnięcie turbiny, która jest bardzo wrażliwa na
brak smarowania
9. Nigdy nie gaś od razu silnika po zakończeniu ostrej jazdy poczekaj - parę
minut.
10. Unikać należy jak ognia częstego PSJ (czyli ******* Stylu Jazdy) ;
Na czym to polega i czym szkodzi - prosta odpowiedź jak ruszasz powoli
prawie bez gazu, zmieniasz szybko biegi przy 2000obr. nie dajesz silnikowi
osiągnąć swojego momentu obr. ani mocy i jeździsz często na 5biegu 60km/h po
mieście unikając przyśpieszeń to znaczy że uprawiasz PSJ. Czym to szkodzi?-
Niespalona sadza ze spalin zapieka się w kierowniczkach powietrza w turbinie
zmiennej geometrii. Nie jest korygowane ciśnienie turbina pompuje absurdalne
ciśnienia co komputer odczytuje jako błędne i przechodzi w tryb pracy
awaryjnej co się objawia spadkiem mocy.
pozdr
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości