Hamulec ręczny
SsangYong Actyon Sports to pickup, którym przewieziesz niezbędny ładunek. Wygrywa z rozwiązaniami konkurencyjnych marek komfortem jazdy zbliżonym do samochodów typu SUV i lepszymi właściwościami jezdnymi
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 11
- Rejestracja: 22 cze 2009, 11:26
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2000
- Gadu-Gadu: 2882170
Hamulec ręczny
Postautor: sawana » 04 mar 2010, 21:46
Witam wszystkich, możecie opisać czy wsytępują u Was problemy z hamulcem ręcznym?? u mnie systematycznie po wyjechaniu z serwisu po około tygodniu znowu się sypie ręczny, zza każdym razem co go podciągną po kilku zaciagnieciach spowrotem robi się luźny, pozatym nie trzyma autka jak stoi tyłem z górki, w serwisie się tłumaczyli że konstrukcja hamulca jest taka ze nie działa jak się stoi pod górkę.
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 11 sie 2010, 21:09
- Model: Actyon Sports
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 1998
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Hamulec ręczny
Postautor: kjk » 11 sie 2010, 21:20
To chyba wada fabryczna,mam te same problemy.Wymiana linek w ramach gwarancji.
-
- Stały bywalec
- Posty: 576
- Rejestracja: 19 maja 2008, 15:34
- Model: Inny
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Hamulec ręczny
Postautor: alfik » 11 sie 2010, 22:04
To samo, równie dobrze można podkładać kostkę masła pod koło. Do przodu lepszy niż do tyłu - pewnie to efekt samowspomagania w hamulcu bębnowym. Ogólnie mało terenówek ma dzialające ręczne. Utzymanie 2 ton z górki to nie łatwe.
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 1
- Rejestracja: 27 sty 2011, 22:42
- Model: Actyon Sports
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2000
- Gadu-Gadu: 0
Re: Hamulec ręczny
Postautor: grzopo » 27 sty 2011, 22:49
Ja miałem problem z ręcznym polegający na blokowaniu linek. Wymontowałem je i zawiozłem do warsztatu wykonującego linki na zamówienie. Kosztowało mnie to 160 zł i działa.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 17
- Rejestracja: 22 sty 2010, 18:13
- Model: Actyon Sports
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2000
- Gadu-Gadu: 0
Re: Hamulec ręczny
Postautor: JASIU » 04 gru 2011, 21:12
WITAM. RÓWNIEŻ MIAŁEM PROBLEM Z HAMULCEM RĘCZNYM I TAK JAK KOLEGA DOROBIŁEM NOWE I WSZYSTKO GRA. NIESTETY POTWIERDZAM SŁABĄ SKUTECZNOŚĆ TEGO WYNALAZKU. NAJLEPIEJ -1 I HAMULEC.
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 11 sie 2010, 21:09
- Model: Actyon Sports
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 1998
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Hamulec ręczny
Postautor: kjk » 02 sty 2012, 21:39
Widzę , że problem z hamulcem ręcznym to dość częsta usterka .W moim actionie też tak się dzieje. Miałem już wymienione linki w ramach gwarancji.Przy każdym przeglądzie trzeba regulować.Mam ten pojazd od 2007 roku , na liczniku dobijam 200 000.Jestem zadowolony z eksploatacji tego samochodu.Choć dzisiaj pojawiła się pewna usterka , a mianowicie po odpaleniu samochodu i przejechaniu ok.kilometra zapala się kontrolka od grzania świec żarowych.Jutro sprawdzę czy również grzeją w tym czasie świece.Może ktoś miał podobny problem.Jak rozszyfruję tą usterkę to opiszę.
- nologo
- Stały bywalec
- Posty: 100
- Rejestracja: 26 sty 2008, 11:04
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 1998
- Gadu-Gadu: 0
Re: Hamulec ręczny
Postautor: nologo » 12 sty 2012, 7:47
Kolego któraś ze świec ci nie grzeje - czeka cię ich wymiana tylko zwróć uwagę przy ich odkrecaniu gdyż lubią się ukrecac w nich gwinty a wtedy koszty rosną i to mocno pozdrawiam
Actyon Comfort przejechane ponad 250 tyś km i oddany w dobre ręce.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 10
- Rejestracja: 31 sty 2012, 13:33
- Model: Actyon Sports
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 1998
- Gadu-Gadu: 0
Re: Hamulec ręczny
Postautor: Krzysztof1 » 01 lut 2012, 18:30
koledzy potwierdzam z tym ręcznym no katastrofa ale da sie jakoś przeżyć , jak się silnie zaciągnie to trzyma, ale trzeba uważać.
Co do świecy żarowej to miałem to samo , już nawet kupiłem do wymiany (mechanik sprawdził i 1 nie działała)ale po jakimś czasie wszystko wróciło do normy i teraz przy tych mrozach odpala i nic się nie dzieje.
W tej chwili dobijam 190 tyś. i na razie z eksploatacji jestem zadowolony
Co do świecy żarowej to miałem to samo , już nawet kupiłem do wymiany (mechanik sprawdził i 1 nie działała)ale po jakimś czasie wszystko wróciło do normy i teraz przy tych mrozach odpala i nic się nie dzieje.
W tej chwili dobijam 190 tyś. i na razie z eksploatacji jestem zadowolony
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 27
- Rejestracja: 15 maja 2016, 18:00
- Model: Actyon Sports
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Hamulec ręczny
Postautor: iMacOSX » 16 mar 2018, 0:57
Witam.
Wiem że wykopki uskuteczniam ale nie będę tworzył nowego tematu jak to ten sam temat:)
Mianowicie w swoim Action-e zajrzałem do bębnów i okazało się że są mocno zastałe dlatego też ich skuteczność była znikoma.
I teraz pytanie:
Czy te hamulce posiadają samo regulator?
bo jeden cylinderek jest jednolity, a drugi z gwintem(2 częściowy jedno wkręca się w drugie)-regulacyjny. I ten z gwintem ma na kołnierzyku ząbki które dotykają blaszki która o nie zahacza. Ale na moje oko żadnej samo regulacji tu nie widzę i przy testach też nic takiego nie wykazało więc ręcznie ustawiłem najciaśniej jak się dało szczęki aby dała się założyć bembno-tarcza no i jest lepiej. Ale sam samoregulator mnie bardzo zastanawia bo jednak pare samochodów robiłem i z taką konstrukcją całego hamulca bębnowego spotykam się pierwszy raz.
Pozdrawiam.
Wiem że wykopki uskuteczniam ale nie będę tworzył nowego tematu jak to ten sam temat:)
Mianowicie w swoim Action-e zajrzałem do bębnów i okazało się że są mocno zastałe dlatego też ich skuteczność była znikoma.
I teraz pytanie:
Czy te hamulce posiadają samo regulator?
bo jeden cylinderek jest jednolity, a drugi z gwintem(2 częściowy jedno wkręca się w drugie)-regulacyjny. I ten z gwintem ma na kołnierzyku ząbki które dotykają blaszki która o nie zahacza. Ale na moje oko żadnej samo regulacji tu nie widzę i przy testach też nic takiego nie wykazało więc ręcznie ustawiłem najciaśniej jak się dało szczęki aby dała się założyć bembno-tarcza no i jest lepiej. Ale sam samoregulator mnie bardzo zastanawia bo jednak pare samochodów robiłem i z taką konstrukcją całego hamulca bębnowego spotykam się pierwszy raz.
Pozdrawiam.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 26
- Rejestracja: 16 cze 2016, 22:23
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Hamulec ręczny
Postautor: marian62 » 16 mar 2018, 17:16
tak, te ząbki reguluja, w prawym kole trzeba ząbki krecic do siebie tzn. do dołu, to jest sruba, wykręca sie ze srodka, ma chodzić lekko, uwazac na tą blaszkę, aby nie wypadła. w lewym kole kreęcic do góry, ale trzeba sprawdzić linkę, robiłem niedawno i po opini 3 fachowców okazało sie że linka z jednej strony była zapieczona, kupiłem na allegro nowa , trzyma ,lekko zaciagam na trzeci ząbek, po pewnym czasie trzeba linke podciagać. robiłem w rextonie.jak trzeba szczęki do ręcznego to jest firma na allegro co sprzedaje taniej od serwisu- jezeli to te podkowyco w rextonie.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 27
- Rejestracja: 15 maja 2016, 18:00
- Model: Actyon Sports
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Hamulec ręczny
Postautor: iMacOSX » 16 mar 2018, 21:55
Czyli samo-regulacj nie posiada?
Trzeba samemu tak rozkręcić cylinderek aby jak najbardziej szczęki dochodziły do bębno-tarczy i tyle?
Podejrzewam że to te same podkowy bo widziałem po zdjęciach googla że w paru innych Koreańskich markach też występują.
Trzeba samemu tak rozkręcić cylinderek aby jak najbardziej szczęki dochodziły do bębno-tarczy i tyle?
Podejrzewam że to te same podkowy bo widziałem po zdjęciach googla że w paru innych Koreańskich markach też występują.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 26
- Rejestracja: 16 cze 2016, 22:23
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Hamulec ręczny
Postautor: marian62 » 17 mar 2018, 13:24
można regulować bez robierania bebna a nawet z felgą- jezeli pokretła chodza lekko, nie są zapieczone brudem,
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 27
- Rejestracja: 15 maja 2016, 18:00
- Model: Actyon Sports
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Hamulec ręczny
Postautor: iMacOSX » 17 mar 2018, 21:29
No ja nie wiem jak tam w Rextonie ale w Actionie bez zdjęcia bębno-tarczy to sobie niczym nie pokręcisz bo masz wszystko od frontu zakryte tarczą a z tyłu osłoną. O tu jest filmik nawet: https://www.youtube.com/watch?v=ayQi78B4RDw
Ostatnio zmieniony 07 sie 2018, 21:13 przez iMacOSX, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 27
- Rejestracja: 15 maja 2016, 18:00
- Model: Actyon Sports
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Hamulec ręczny
Postautor: iMacOSX » 17 mar 2018, 21:56
Tu jest opis jak wyregulować te hamulce. http://autofix.com.au/blog/ba-bf-falcon ... adjustment
Coś chyba z fantazją się zapędziłeś co do regulacji z założoną felgą.
Coś chyba z fantazją się zapędziłeś co do regulacji z założoną felgą.
Wróć do „Actyon/Actyon Sports”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości