Witajcie
Panowie, proszę o podpowiedzi i rady.
Otóż po naprawie wtrysków itp. w naszym Smoku, okazało sie po przejechaniu 300km, że lekko podcieka nam olej. lekko czyli po staniu w garażu od 15 do 7 rano pociekła plamka średnicy 9cm.
Pojechałyśmy oczywiście do mechanika i okazało się, że cieknie spod uszczelki napinacza rozrządu. Była wtedy założona uszczelka czy to to tam jest średnicy 0,5. Zmienili na 0,7 i znów okazuje się po kilku dniach, że podcieka nieco mniej, ale wciąż. Oczywiście uzupełniłam olej [brakowało około 0,4 litra do lekko powyżej średniej między kreseczkami. Przed dolaniem było 4mm powyżej minimum.
Ale teraz pytanie. jak to załatwić żeby wyciek zniknął? Reszta silnika jest sucha.
Zaczął również pracować troszkę głośniej niż zaraz po naprawie kiedy to brzmiał jak salonówka.
Czy taki wyciek może powodować spadek kompresji w silniku?
Muszę wiedzieć na co mocno naciskać mechaników, co kupić itd. żeby znowu nie wracać na warsztat.
Podpowiedzcie proszę. Potrzebujemy jakiś specjalnych uszczelek czy czegoś innego?
Nie chcę zaszkodzić Kyronkowi, a już nawet w akcie desperacji chwyciłam z marketowej półki STP uzdatniacz do oleju silnikowego który ponoć regeneruje uszczelki w bloku silnika i likwiduje mikro wycieki. Ale zrezygnowałam. Dlatego pisze i zapytuję jak naszego Smoka pozbawić tego kataru. Nie chcę mu lać nie wiadomo czego do serducha żeby nie zaszkodzić jeszcze bardziej.
pozdrawiam
Tuńka
wyciek oleju
SsangYong Kyron to SUV średniej wielkości, idealny dla typowej 4-osobowej rodziny. Obszerna kabina i przestrzeń bagażowa oraz sprawdzone rozwiązania techniczne i napęd 4x4. Obecnie bardzo popularny model na rynku wtórnym.
- Nikka
- Stały bywalec
- Posty: 108
- Rejestracja: 30 sty 2012, 13:53
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław, a właściwie bliskie okolice od strony Oleśnicy/Trzebnicy
- Kontaktowanie:
-
- Stały bywalec
- Posty: 531
- Rejestracja: 02 wrz 2012, 9:40
- Gadu-Gadu: 0
Re: wyciek oleju
Postautor: unimart » 27 mar 2013, 17:32
Tam jest pierścień jak na załączonym zrzucie. Raczej założyli to co mieli pod ręką. Katalog nie przewiduje żadnych nadwymiarów.
Może wystarczy założyć część oryginalną - cena 4,67 zł netto. Napinacz przykręca się momentem 65 +/- 5 Nm.
Nie wlewaj do tego silnika żadnej niepotrzebnej chemii, tam nie ma części którym by to wyszło na zdrowie.
Z kompresją związku nie widzę, głośna praca silnika może świadczyć raczej o dysfunkcji samego napinacza łańcucha.
Pozdrawiam,
JW
Może wystarczy założyć część oryginalną - cena 4,67 zł netto. Napinacz przykręca się momentem 65 +/- 5 Nm.
Nie wlewaj do tego silnika żadnej niepotrzebnej chemii, tam nie ma części którym by to wyszło na zdrowie.
Z kompresją związku nie widzę, głośna praca silnika może świadczyć raczej o dysfunkcji samego napinacza łańcucha.
Pozdrawiam,
JW
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości