Regulacja wolnych obrotów Musso
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
- czałczesku
- Stały bywalec
- Posty: 136
- Rejestracja: 19 kwie 2007, 8:19
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: świętokrzyskie
Re: Regulacja wolnych obrotów Musso
Postautor: czałczesku » 21 sie 2008, 7:15
U mnie na zimno jest jakieś 600-700 a po 2-3 minutach spada na 400-500. 400 jak pracuje klima .
Jestem laikiem , ale zadam pytanie jak zachowuje sie temperatura silnika? Jakie wskazania ? . Może silnik za bardzo się chłodzi przy 1000 km/h
Jestem laikiem , ale zadam pytanie jak zachowuje sie temperatura silnika? Jakie wskazania ? . Może silnik za bardzo się chłodzi przy 1000 km/h
- czałczesku
- Stały bywalec
- Posty: 136
- Rejestracja: 19 kwie 2007, 8:19
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: świętokrzyskie
Re: Regulacja wolnych obrotów Musso
Postautor: czałczesku » 21 sie 2008, 7:28
Na twoim miejscu na poczatek zrobiłbym mały eksperyment . Samochód na postoju przez 10 minut . Przy obrotach 700/min powinien szybko osiągnąć temperature max przy której włącza się wentylator chłodnicy . Bedzie to znaczyć ze termostat prawidłowo bada temperature jak nie to znaczy ze jest walnięty . Jak nie to masz uszkodzenie lub rozregulowanie tego dziadostwa opisywanego w poprzednich postach. U mnie nie chciał gasnąć silnik przez kilka dni ale sam ,,wyzdrowiał ,,i teraz jest OK ! Zanim zaczniesz grzebać poczekaj kilka dni może sinik sam się opamięta
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Regulacja wolnych obrotów Musso
Postautor: mussolinii » 21 sie 2008, 15:53
Termostat jest wporzo i nie ma z podwyzszonymi obrotami rano nic wspolnego. Temperatura zawsze jest w polowie wskazan wskaznika. Wentylator tez dziala jak trza i tu nie ma sie co czepiac.
U mnie czy jest zalaczona klima czy inne cuda ktore obciazaja pasek wielorowkowy to obroty silnika sa stale i nie ma jakis wiekszych wahniec... mniemam wiec ze jest wszystko OK procz podwyzszonych obrotow na zimnym silniku ktore utrzymuja sie tak dlugo dopoki nie wylaczy sie silnika i nie odczeka jakiegos czasu.
U mnie czy jest zalaczona klima czy inne cuda ktore obciazaja pasek wielorowkowy to obroty silnika sa stale i nie ma jakis wiekszych wahniec... mniemam wiec ze jest wszystko OK procz podwyzszonych obrotow na zimnym silniku ktore utrzymuja sie tak dlugo dopoki nie wylaczy sie silnika i nie odczeka jakiegos czasu.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- MUSSOART
- Stały bywalec
- Posty: 110
- Rejestracja: 29 sty 2008, 19:36
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Regulacja wolnych obrotów Musso
Postautor: MUSSOART » 23 sie 2008, 14:36
Witam sprawdzie podcisnienia od pompy vacom czy rurki nie są zapchane i czy do pompy dochodzi powietrze a obroty ja mam ustawine na ssaniu 600 potem jak jest ciepły spada do 500 a na klima delikatnie usiądzie max 450/460.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- czałczesku
- Stały bywalec
- Posty: 136
- Rejestracja: 19 kwie 2007, 8:19
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: świętokrzyskie
Re: Regulacja wolnych obrotów Musso
Postautor: czałczesku » 25 sie 2008, 11:55
DANIEL pisze:" Po wyjęciu kluczyka czasem silnik ma takie konwusje i dryga po wyjęciu kluczyka . Właczam wtedy jedynkę i hamulec , puszczam sprzęgo i silnik gaśnie "
mialem to samo a pozniej wymienialem to ustrojstwo w du musso to jest na pompie patrzac od gory koloru bialego i podlaczone do podcisnieiowego wezyka wymien to i bedzie ok chyba ze siada vacu pompa i wytwarza odpowiednich warunków podcisnienia
Czy mógbyś dokładniej opisać tą część - o co pytać w sklepie lub na szrocie?
- czałczesku
- Stały bywalec
- Posty: 136
- Rejestracja: 19 kwie 2007, 8:19
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: świętokrzyskie
Re: Regulacja wolnych obrotów Musso
Postautor: czałczesku » 17 wrz 2008, 23:18
DANIEL pisze:" Po wyjęciu kluczyka czasem silnik ma takie konwusje i dryga po wyjęciu kluczyka . Włączam wtedy jedynkę i hamulec , puszczam sprzęgo i silnik gaśnie "
miałem to samo a póżniej wymieniałem to ustrojstwo w du musso to jest na pompie patrzac od gory koloru bialego i podlaczone do podcisnieiowego wezyka wymien to i bedzie ok chyba ze siada vacu pompa i wytwarza odpowiednich warunków podcisnienia
Czy ktoś wie jak się to coś nazywa to białe i podłączone do wężyka ? A co to jest pompa vacu i do czego służy ?
Na razie gaszę silnik puszczając sprzęgło na jedynce plus hamulec - skuteczne ale nie wiem czy sprzęgło i silnik długo wytrzyma takie operacje . Co prawda też gaśnie sam po przekręceniu kluczyka ale po minucie..... za to wcześniej strasznie szarpie budą a potem następne odpalenie udaje się za trzecim razem
Ostatnio zmieniony 19 wrz 2008, 19:52 przez czałczesku, łącznie zmieniany 1 raz.
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Regulacja wolnych obrotów Musso
Postautor: mussolinii » 18 wrz 2008, 7:24
Bo wylaczeniem kluczyka zamykasz prawdopodbnie zawor gdzies na przewodzie paliwowym. Silnik sciaga paliwo z przewodu i potem nie mozna go odpalic za pierwszym razem.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- misiek
- Stały bywalec
- Posty: 272
- Rejestracja: 30 lis 2007, 11:36
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: gliwice/scyzoryk
Re: Regulacja wolnych obrotów Musso
Postautor: misiek » 18 wrz 2008, 10:20
a może spadł wężyk i dlatego nie gaśnie u mnie tak było pod osłona na pompie jest taki gumowy trójnik i tak czasem spada z tej gruszki
korando2.9
- czałczesku
- Stały bywalec
- Posty: 136
- Rejestracja: 19 kwie 2007, 8:19
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: świętokrzyskie
Re: Regulacja wolnych obrotów Musso
Postautor: czałczesku » 22 wrz 2008, 12:13
misiek pisze:a może spadł wężyk i dlatego nie gaśnie u mnie tak było pod osłona na pompie jest taki gumowy trójnik i tak czasem spada z tej gruszki
Strzał w 10 . Wykruszony wężyk gumowy ,, trójnik,, . Zakleiłem i samochód gaśnie po przekręceniu kluczyka.
Wielkie dzięki Misiek za poradę !
- misiek
- Stały bywalec
- Posty: 272
- Rejestracja: 30 lis 2007, 11:36
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: gliwice/scyzoryk
Re: Regulacja wolnych obrotów Musso
Postautor: misiek » 28 wrz 2008, 13:05
cała przyjemność po mojej stronie ziomal
korando2.9
- Gonzo
- Stały bywalec
- Posty: 346
- Rejestracja: 17 sie 2009, 23:20
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Regulacja wolnych obrotów Musso
Postautor: Gonzo » 31 mar 2011, 1:00
jakie macie obroty jałowe (która kreska od dołu)?
Musso 2000r. - 2,9TD +lift 4" +Bridgestone h/t 31" + zabudowa sypialno-turystyczna - DZIENNIK POKŁADOWY
Zamienię na T4 multivan lub vestfalie
Zamienię na T4 multivan lub vestfalie
- Gonzo
- Stały bywalec
- Posty: 346
- Rejestracja: 17 sie 2009, 23:20
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Regulacja wolnych obrotów Musso
Postautor: Gonzo » 01 kwie 2011, 23:42
czyli 600 obr, a jak u innych?
Musso 2000r. - 2,9TD +lift 4" +Bridgestone h/t 31" + zabudowa sypialno-turystyczna - DZIENNIK POKŁADOWY
Zamienię na T4 multivan lub vestfalie
Zamienię na T4 multivan lub vestfalie
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości