Jak wycentrować tylne felgi
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
- Geyzer
- Rusza z kopyta
- Posty: 43
- Rejestracja: 09 sty 2013, 20:48
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Jak wycentrować tylne felgi
Postautor: Geyzer » 07 lip 2013, 13:17
Witam w jaki sposób wycentrować tylne felgi skoro z bębna nic nie wystaje i nie ma na co założyć pierścienia centrującego felgę? Na szpilkach raczej się nie da tego zrobić doklładnie. Może ktoś już to robił ??? Pozdrawiam!
- Valdo
- Rusza z kopyta
- Posty: 13
- Rejestracja: 09 maja 2013, 9:20
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2008
- Pojemność silnika: 1998
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Bielany warszawskie
Re: Jak wycentrować tylne felgi
Postautor: Valdo » 08 lip 2013, 15:24
Moim skromnym zdaniem felgi nie centruje się na piaście a jedynie wyważa, a nie wierzę aby szpilki były zniekształcone. Rozwązanie konstrukcji tylnej piasty bez tulei centrującej dla dodatkowego ustabilizowania felgi na piaście jest stosowane nie tylko przez SsangYong (widziałem to w innym niż nasze aucie terenowym chyba w Nissanie ).
Jeżeli odesłał kolegę warsztat oponiarski, bo np. był kolega u nich i źle wyważyli a twierdzą, że nie ich wina, to wielce prawdopodobne że mają zużytą wyważarkę i radzę poprostu zmienić warsztat. Przy próbie wyważenia na starej maszynie mają problem z dużym i ciężkim kołem, co skutkuje tym że muszą wiele razy pokręcać, aż w końcu maszyna pokaże im właściwy dobór ciężarków. Nie dzieje się to bez szkody dla i tak już niesprawnej maszyny i w ten sposób chcą pewnie ją oszczędzić. A zawsze łatwiej odesłać klienta zwalając na rzekomy brak centrowania w piaście. Felgi siedzą bardzo ciasno na szpilkach i to wystarczy.
Sam miałem sytuację "szybkiego wyważenia" - w kolejce wymiany zimówek na letnie. Efekt był opłakany. Przy 120 telepało i to nieźle. Nigdy wcześniej czegoś takiego nie miałem. Jak przyjechałem z reklamacją przyjęli ale okazało się że prawie w ogóle ich nie wyważyli. Gdy już wyważali, to z każdym kołem męczyli się przy wyważeniu jak wyżej opisałem. Następnym razem pojechałem do innego warsztatu i od razu wyważali. Przy pokręceniu po założeniu ciężarków maszyna od razu pokazała "0" w obu rejestrach.
pozdrawiam
V
Jeżeli odesłał kolegę warsztat oponiarski, bo np. był kolega u nich i źle wyważyli a twierdzą, że nie ich wina, to wielce prawdopodobne że mają zużytą wyważarkę i radzę poprostu zmienić warsztat. Przy próbie wyważenia na starej maszynie mają problem z dużym i ciężkim kołem, co skutkuje tym że muszą wiele razy pokręcać, aż w końcu maszyna pokaże im właściwy dobór ciężarków. Nie dzieje się to bez szkody dla i tak już niesprawnej maszyny i w ten sposób chcą pewnie ją oszczędzić. A zawsze łatwiej odesłać klienta zwalając na rzekomy brak centrowania w piaście. Felgi siedzą bardzo ciasno na szpilkach i to wystarczy.
Sam miałem sytuację "szybkiego wyważenia" - w kolejce wymiany zimówek na letnie. Efekt był opłakany. Przy 120 telepało i to nieźle. Nigdy wcześniej czegoś takiego nie miałem. Jak przyjechałem z reklamacją przyjęli ale okazało się że prawie w ogóle ich nie wyważyli. Gdy już wyważali, to z każdym kołem męczyli się przy wyważeniu jak wyżej opisałem. Następnym razem pojechałem do innego warsztatu i od razu wyważali. Przy pokręceniu po założeniu ciężarków maszyna od razu pokazała "0" w obu rejestrach.
pozdrawiam
V
- Geyzer
- Rusza z kopyta
- Posty: 43
- Rejestracja: 09 sty 2013, 20:48
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: Jak wycentrować tylne felgi
Postautor: Geyzer » 22 sie 2013, 13:07
Ciągle mam bicie w przednim kole nawet po założeniu pierścienia, więc nie jest wyważone dobrze jadę reklamować!!! Dzięki za odpowiedź kolego
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 1
- Rejestracja: 07 wrz 2013, 13:14
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2011
- Pojemność silnika: 854
- Gadu-Gadu: 522
- Skype: rt
Re: Jak wycentrować tylne felgi
Postautor: riya » 07 wrz 2013, 13:20
I po co te narzekania ,rzucanie piorunami i diabel wie co jeszcze mowiles o Rextonie troche kombinacji i wyszlo cie 60zl taniej jak do astry z 95 roku a jakim wozem jezdzisz. Troche sie ttrzeba zastanowic pozniej psioczyc-pozdro.
- Geyzer
- Rusza z kopyta
- Posty: 43
- Rejestracja: 09 sty 2013, 20:48
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: Jak wycentrować tylne felgi
Postautor: Geyzer » 07 wrz 2013, 22:09
riya pisze:I po co te narzekania ,rzucanie piorunami i diabel wie co jeszcze mowiles o Rextonie troche kombinacji i wyszlo cie 60zl taniej jak do astry z 95 roku a jakim wozem jezdzisz. Troche sie ttrzeba zastanowic pozniej psioczyc-pozdro.
Chyba nie wiem do czego przykleić twoją wypowiedź, może to miało być do innego wątku?
Pozdro
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości