witam wszystkich
Kilka dni temu nabyłem Kyrona z 2006 roku z 2 litrowym ropniakiem pod maską.
Mam kilka pytań do kolegów bardziej zorientowanych w temacie.
Pierwsza sprawa;
kiedy jadę tak +/- koło 2 tys obrotów na lekkim gazie to czasami odczuwalne jest lekkie poszarpywanie/przebieranie przez chwilkę. Nie dzieje sie to zawsze i wystarczy lekko dodać lub ująć gazu i zanika. Poza tym auto w miarę dobrze przyspiesza.
Druga sprawa:
Zdarzyło się to dziś kiedy wracałem tak z około 70 km wycieczki gdzie 80% trasy po górkach i nic się niepokojącego nie działo, jadąc prosta na 5 około 110 nagle wskazówka od temperatury do pionu, kontrolka i sygnał alarmowy przegrzania. Zjechałem momentalnie na pobocze, maska w górę, nie gasiłem silnika i zaglądam. Wiatraki elektryczne sie uruchomiły, przewody do chłodnicy w normalnej temperaturze pozwalajacej swobodnie złapać ręką, dolny przewód nawet chłodniejszy. Płyn w zbiorniczku też w normie a na desce dalej alarm. Po chwili zgasiłem silnik i zapaliłem ponownie, wszystko w normie wskazanie tak jak zawsze w połowie. czy ktoś tak kiedys miał ??? Czy to uszkodzony czujnik temp a jeśli tak to gdzie go szukać ?? Może tylko kostka nie łączy ...
I trzecia sprawa;
Po przygazowaniu słyszalny jest taki dziwny dźwięk w momencie kiedy schodzi turbina z obrotów. Coś podobnego do zaworu upustowego ale to taki dziwny dźwięk. Czy to normalne??
Z góry dziękuje za podpowiedzi
Pytanie o czujnik temperatury
SsangYong Kyron to SUV średniej wielkości, idealny dla typowej 4-osobowej rodziny. Obszerna kabina i przestrzeń bagażowa oraz sprawdzone rozwiązania techniczne i napęd 4x4. Obecnie bardzo popularny model na rynku wtórnym.
- kurpi
- Stały bywalec
- Posty: 420
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 14:51
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Mikołów
Re: Pytanie o czujnik temperatury
Postautor: kurpi » 27 lis 2013, 19:24
Co do szarpania to mam podobnie,ale tylko gdy temperatura spada poniżej ok 5 stopni lub gdy jest duża wilgoć.W lato usterka wogóle nie występuje.Wiem że to nie jest odosobniony przypadek,ale nie znam jak narazie rozwiązania problemu.
Był terrano I 2.4 jest golf 1.9 tdi 4x4 oraz Kyron 2.0
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 9
- Rejestracja: 23 lis 2013, 22:21
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Gadu-Gadu: 0
- Skype: krzysiek_awr
Re: Pytanie o czujnik temperatury
Postautor: krzysiekawr » 27 lis 2013, 23:46
Masz prawdopodobnie typowe dla mojego Kyrona objawy:
1. Dziura w przeskoku na wyższe obroty (ponoć jest jakiś update oprogramowania)
2. Tryb awaryjny od czasu do czasu (poradzili sobie w serwisie po pól roku szukania, ponoć pompa WAG, ale po drodze wymienili tyle bebechów, że nie wiadomo już co to było)
3. Świst turbiny (tak mi się działo chwilę przed tym jak padła i poszła do regeneracji)
Pozdrawiam,
Krzysiek
(z góry informuję, że tylko użytkownik)
1. Dziura w przeskoku na wyższe obroty (ponoć jest jakiś update oprogramowania)
2. Tryb awaryjny od czasu do czasu (poradzili sobie w serwisie po pól roku szukania, ponoć pompa WAG, ale po drodze wymienili tyle bebechów, że nie wiadomo już co to było)
3. Świst turbiny (tak mi się działo chwilę przed tym jak padła i poszła do regeneracji)
Pozdrawiam,
Krzysiek
(z góry informuję, że tylko użytkownik)
- leon81
- Stały bywalec
- Posty: 283
- Rejestracja: 04 mar 2013, 14:10
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Pytanie o czujnik temperatury
Postautor: leon81 » 28 lis 2013, 8:31
Chodzi o vacu pompę zapewne - no chyba że o czym innym mówimy.
Niemożliwe od ręki, cuda w trzy dni !!!
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 9
- Rejestracja: 23 lis 2013, 22:21
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Gadu-Gadu: 0
- Skype: krzysiek_awr
Re: Pytanie o czujnik temperatury
Postautor: krzysiekawr » 28 lis 2013, 14:37
leon81 pisze:Chodzi o vacu pompę zapewne - no chyba że o czym innym mówimy.
Pewnie tak. Jako laik "czytam" ze słuchu
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 12
- Rejestracja: 27 lis 2013, 1:04
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Gadu-Gadu: 0
Re: Pytanie o czujnik temperatury
Postautor: Maylo » 28 lis 2013, 17:19
Jutro jade na wykręcanie świeczek bo mam z nimi problem a dwie już są ukręcone. Wstawiam auto do warsztatu we Wrocławiu. Maja odpowiedni sprzęt i doświadczenie w tych sprawach. Do tego przy okazji maja wymienić podkładkę pod wtryskiem bo jak się okazało już delikatnie puszcza. mam nadzieje że nie bedzie stawiał oporów skoro już puszcza mgiełkę... Tak czy siak maja tam sprzęt i do tego wiec mam nadzieje że poradzą ze wszystkim. Narazie pozdrawiam panowie i trzymać kcuki Jutro pod wieczór pewnie juz bede wiedział co i jak to napisze. A co do temperatury to przejrzałem i przepsikałem "kontaktem" chyba wszystkie podejrzane kostki i narazie zrobiłem ponad 200 km i nic już sie nie działo
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 12
- Rejestracja: 27 lis 2013, 1:04
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Gadu-Gadu: 0
Re: Pytanie o czujnik temperatury
Postautor: Maylo » 29 lis 2013, 23:56
A więc obiecałem to i opiszę co i jak.
Na miejscu byłem o 9 rano, warsztat opuściłem o 17 z minutami :/ i cały czas auto było robione.
Temat jak określili jeden z cięższych jakie mieli ale co mi się bardzo podobało na wstępie nie było tekstów jak u innych "za takie coś się nie biorę' albo "to się nie da".
Sama operacja polegała na wykręceniu w całości jeszcze nie urwanej ale bardzo opornej drugiej świecy i wydostaniu urwanej już trzeciej i czwartej tej pod samą grodzią. Poza tym wymiana podkładki pod trzecim wtryskiem który to też sie mocno opierał i wymagał paru sztuczek. Pracy było naprawdę sporo. Musze naprawdę pochwalić chłopaka który to robił, wielkie opanowanie i skupienie nad robotą. Szczerze powiem że było kilka momentów gdzie myślałem że już będzie po robocie... Dali radę, mogę spokojnie polecić ten warsztat. Znają się na rzeczy i posiadają profesjonalny sprzęt. Świeczki jak i podkładka pod wtryskiem zostały wymienione . Jest tylko jedna rzecz a dokładniej dźwięk którego pochodzenia nie mogę zlokalizować. A więc powiedzmy że jadę stała prędkością po płaskim i auto jest juz rozpędzone, wszystko jest spoko ale wystarczy że dodam gazu i momencie nabierania większej prędkości zaczyna być słyszalny w komorze silnika taki syk, szelest ciężko opisać bo nie jest to typowy gwizd turbo poza tym turbo słychać jakby gdzieś na drugim planie. Co to może być ?? Czy może ten typ tak ma ?? Brak mi pomysłu Myślałem że może gdzieś dalej pod wtryskiem puszcza ale raczej nie bo jest czysto już.
A co do warsztatu to mieści sie na ulicy Grabiszyńskiej we Wrocławiu nazwa "Cito"
Pozdrawiam
Na miejscu byłem o 9 rano, warsztat opuściłem o 17 z minutami :/ i cały czas auto było robione.
Temat jak określili jeden z cięższych jakie mieli ale co mi się bardzo podobało na wstępie nie było tekstów jak u innych "za takie coś się nie biorę' albo "to się nie da".
Sama operacja polegała na wykręceniu w całości jeszcze nie urwanej ale bardzo opornej drugiej świecy i wydostaniu urwanej już trzeciej i czwartej tej pod samą grodzią. Poza tym wymiana podkładki pod trzecim wtryskiem który to też sie mocno opierał i wymagał paru sztuczek. Pracy było naprawdę sporo. Musze naprawdę pochwalić chłopaka który to robił, wielkie opanowanie i skupienie nad robotą. Szczerze powiem że było kilka momentów gdzie myślałem że już będzie po robocie... Dali radę, mogę spokojnie polecić ten warsztat. Znają się na rzeczy i posiadają profesjonalny sprzęt. Świeczki jak i podkładka pod wtryskiem zostały wymienione . Jest tylko jedna rzecz a dokładniej dźwięk którego pochodzenia nie mogę zlokalizować. A więc powiedzmy że jadę stała prędkością po płaskim i auto jest juz rozpędzone, wszystko jest spoko ale wystarczy że dodam gazu i momencie nabierania większej prędkości zaczyna być słyszalny w komorze silnika taki syk, szelest ciężko opisać bo nie jest to typowy gwizd turbo poza tym turbo słychać jakby gdzieś na drugim planie. Co to może być ?? Czy może ten typ tak ma ?? Brak mi pomysłu Myślałem że może gdzieś dalej pod wtryskiem puszcza ale raczej nie bo jest czysto już.
A co do warsztatu to mieści sie na ulicy Grabiszyńskiej we Wrocławiu nazwa "Cito"
Pozdrawiam
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości