2,9TD czy 3.2?
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
- SLAVCO1983
- Stały bywalec
- Posty: 310
- Rejestracja: 21 mar 2010, 21:34
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8705819
- Lokalizacja: Łódź-Łagiewniki
- Kontaktowanie:
Re: 2,9TD czy 3.2?
Postautor: SLAVCO1983 » 08 lip 2015, 14:33
A ja mam 2.3b i jestem zadowolony spalanie na poziomie 14- lato 16 zima mówię o gazie tylko gazie bo mi padła pompa paliwa i jeżdżę tylko na tlenku.
tel 790775788
-
- Stały bywalec
- Posty: 2227
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: 2,9TD czy 3.2?
Postautor: krisw11 » 09 lip 2015, 20:54
gorylpl1 ,to miałeś chyba zajechanego diesla ! Jest taka ewentualność ale turbo,to turbo a wolnossący,to wolnossący
Kris
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 39
- Rejestracja: 07 lut 2015, 9:36
- Model: Musso Sports
- Gadu-Gadu: 0
Re: 2,9TD czy 3.2?
Postautor: gorylpl1 » 10 lip 2015, 0:44
jezdzilem 3 roznymi 2,9TD i kazdy byl raczej w dobrym stanie i kazdy jezdzil podobnie. PrAkurat benzyniak 2,3 byl troche zdezelowany ale to raczej nie wplywalo na silnik. Sam jestem zaskoczony tym silnikime 2,3benzyna.
Moze te silniki diesla lubia krecenie na wyzsze obroty i ciezko mi sie przyzwyczaic. ...? bo ruszajac dieslem 2,9 to wydaje sie ze on ledwo rusza...strasznie czuc te mase. Przy tej benzynce wydawal sie jakby lzejszy
Moze te silniki diesla lubia krecenie na wyzsze obroty i ciezko mi sie przyzwyczaic. ...? bo ruszajac dieslem 2,9 to wydaje sie ze on ledwo rusza...strasznie czuc te mase. Przy tej benzynce wydawal sie jakby lzejszy
- radarix
- Forumowicz
- Posty: 62
- Rejestracja: 18 cze 2014, 22:33
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: PSE
Re: 2,9TD czy 3.2?
Postautor: radarix » 15 lip 2015, 11:29
Żeby odpowiedzieć sobie na pytanie zadane w pierwszym poście kupiłem obydwa. W sumie tak jest ze wszystkim - ile ludzi tyle opinii. W końcu każdy ma prawo do swojego zdania. Teraz o autach. O ile mój diesel był w stanie ogólnym dobrym o tyle benzyna była raczej słaba. Pomimo ich różnic dziś decydując się ponownie na zakup Musso wybieram tylko i wyłącznie diesla 2,9 TD nawet gdyby 3,2b była w stanie fabrycznych czy jak to się ładnie nazywa - kolekcjonerskim. I dla mnie innego wyboru nie ma:)
-
- Stały bywalec
- Posty: 2227
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: 2,9TD czy 3.2?
Postautor: krisw11 » 15 lip 2015, 16:56
xprimo odczucia są jak sie położysz obok fajnej du...y hehe taki żarcik bez urazy mi tam tylko powiem Ci tak jeżeli w teren ,to tylko DIESEL,większość prawdziwych offroudowców Ci ,to powie,diesel,bardziej wytrzymuje więiksze przeciążenia.wyższą temperature,odporny na wode i zalania,mam tu na myśli kable,aparaty zapłonowe ,komputery,i całą elektronike,dlatego tylko i wyłącznie Diesel,nie trzeba do tego żadnego dodatkowego osprzętu typu GAZ,:),ale,każdy ma swoje teorie ja testowałęm benzin i disluna,i powiem ći ,ze zostaje na zawsze wierny Dieslowi oczywiście w aucie terenowym,bus i ciężarowy bo na co dzień latam BMW 7 i tu nigdy diesla tylko benzin ale to inna bajka .
Kris
- radarix
- Forumowicz
- Posty: 62
- Rejestracja: 18 cze 2014, 22:33
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: PSE
Re: 2,9TD czy 3.2?
Postautor: radarix » 15 lip 2015, 19:36
Tak jak kolega powyżej napisał - jeżeli w teren to tylko diesel. Jeżeli śmigasz po asfaltach możesz pomyśleć o benzynie.
Moja opinia jednak będzie nie obiektywna. Na dobre wyleczyłem się z benzyny. No chyba że w motocyklu:)
Chociaż muszę przyznać - żona śmiga Ravką w benie i z nią problemów nie ma.
Moja opinia jednak będzie nie obiektywna. Na dobre wyleczyłem się z benzyny. No chyba że w motocyklu:)
Chociaż muszę przyznać - żona śmiga Ravką w benie i z nią problemów nie ma.
-
- Stały bywalec
- Posty: 2227
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: 2,9TD czy 3.2?
Postautor: krisw11 » 16 lip 2015, 1:43
RADARIX 100 % sie z Tobą zgadzam prawdziwi off roudowcy są pewni siebie i tego co mówią ! Wódki nam polać za To ))) Żarty ,żartami ale w teren ,to TYLKO Diesel !!! tego nie zmienisz ani nie ominiesz jak chcesz być heepy albo czerpać satysfakcje z jazd off roud ,krótko i na temat ! Widzieliście Patrole w benzynie w dodatku z gazownią w terenie ???? Bo ja Nie !!! A ,to już jest Dowód
Kris
- radarix
- Forumowicz
- Posty: 62
- Rejestracja: 18 cze 2014, 22:33
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: PSE
Re: 2,9TD czy 3.2?
Postautor: radarix » 16 lip 2015, 7:30
@krisw11 - to teraz nam tylko pozostaje zorganizować flaszkę:)
A tak poważnie - szkoda że aby dojść do tych wniosków sam musiałem eksperymentować. A eksperymenty zawsze oznaczają koszty... Na szczęście wszystko wraca na dobrą drogę - wczoraj byłem obejrzeć nosorożca w najlepszym kolorze dla tego typu aut - zielonym:) A dlaczego? Ano jak się sp....doli to w krzaki i nie widać;)
A do potencjalnych nabywców auta terenowego. Nie ważne czy będzie to SS czy inna marka - sami musicie zdecydować co kupić. Nikt nigdy za Was tego nie zrobi.
Jedyna rzecz przed którą mogę ostrzec - gdyby ktoś szukał Musso 3,2 + LPG w automacie to ZDECYDOWANIE odradzam auto z Poznania/Swarzędza w kolorze wiśniowo - srebrnym.
Jedyna naprawdę dobra rzecz w tym aucie to opony. Zdjęcia - czego unikać - w temacie: radarowe-musso-t3319.html.
A tak poważnie - szkoda że aby dojść do tych wniosków sam musiałem eksperymentować. A eksperymenty zawsze oznaczają koszty... Na szczęście wszystko wraca na dobrą drogę - wczoraj byłem obejrzeć nosorożca w najlepszym kolorze dla tego typu aut - zielonym:) A dlaczego? Ano jak się sp....doli to w krzaki i nie widać;)
A do potencjalnych nabywców auta terenowego. Nie ważne czy będzie to SS czy inna marka - sami musicie zdecydować co kupić. Nikt nigdy za Was tego nie zrobi.
Jedyna rzecz przed którą mogę ostrzec - gdyby ktoś szukał Musso 3,2 + LPG w automacie to ZDECYDOWANIE odradzam auto z Poznania/Swarzędza w kolorze wiśniowo - srebrnym.
Jedyna naprawdę dobra rzecz w tym aucie to opony. Zdjęcia - czego unikać - w temacie: radarowe-musso-t3319.html.
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: 2,9TD czy 3.2?
Postautor: uki » 16 lip 2015, 9:50
Oj tak na te oponki mam właśnie apetyt dokładnie w tym samym rozmiarze. A ja nie wyobrażam sobie diesla do jakiejkolwiek jazdy. Przyjrzyjcie się także rozkładowi momentu w 2,9 vs. 3,2 nie ma zbyt wielkiej różnicy od samego dołu. A za kilka dni musso dostanie wzmocnione "metalowe" sprzęgło i będzie wymiatać
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
- radarix
- Forumowicz
- Posty: 62
- Rejestracja: 18 cze 2014, 22:33
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: PSE
Re: 2,9TD czy 3.2?
Postautor: radarix » 16 lip 2015, 9:58
@uki - polecam zdecydowanie. Nie znalazłem lepszych - co nie znaczy że nie ma. Inna sprawa - były sprawdzone bo kolego kupił wcześniej takie do Pajero.
Wracając do silnika - tak jak napisałem - każdy ma prawo do wyboru. Widziałem wykresy, jeździłem jednym i drugim. I to mnie skłoniło do diesla. Jest zwyczajnie prostszy. A do jazdy w terenie musi być prosto. Do dziś żałuję sprzedaży 2,9TD...
Wracając do silnika - tak jak napisałem - każdy ma prawo do wyboru. Widziałem wykresy, jeździłem jednym i drugim. I to mnie skłoniło do diesla. Jest zwyczajnie prostszy. A do jazdy w terenie musi być prosto. Do dziś żałuję sprzedaży 2,9TD...
- mussolinimmz
- Stały bywalec
- Posty: 358
- Rejestracja: 23 mar 2010, 12:36
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: minsk mazowiecki
Re: 2,9TD czy 3.2?
Postautor: mussolinimmz » 20 lip 2015, 12:15
Miałem ponad rok 2,9TDi manual na 31" kołach i jeździłem w ciężkim terenie i powiem na asfalcie osiągi Poloneza w terenie no cóż wody się nie bał nawet głębokiej (są fotki na forum).
Mam teraz 3,2 z LPG automat na kołach 33" i osiągi bez porównania jak mnie coś wkurzy pedał podłoga i wyprzedzam. W terenie też bez porównania piach błoto podjazdy nigdy nie stęka a diesel miał problemy (brak mocy).
Spalanie takie samo 2,9TDI 12litrów 3,2 średnio w granicach 20l LPG a przyjemność z jazdy bez porównania.
Zdarza mi się ciągać przyczepę z ładunkiem 1,5-2 tony i nie sprawia mu to problemu.
Tylko benzyna i tylko automat.
Diesel ma tylko jedną przewagę wsiadasz lejesz i nie zastanawiasz się czy silnik coś będzie niedomagał bo jest prosty jak cep ale zadbana benzyna też jest mało awaryjna. Ja już jeżdze swoim ponad 2 lata i tylko jeden problem ze świecami zapłonowymi.
Mam teraz 3,2 z LPG automat na kołach 33" i osiągi bez porównania jak mnie coś wkurzy pedał podłoga i wyprzedzam. W terenie też bez porównania piach błoto podjazdy nigdy nie stęka a diesel miał problemy (brak mocy).
Spalanie takie samo 2,9TDI 12litrów 3,2 średnio w granicach 20l LPG a przyjemność z jazdy bez porównania.
Zdarza mi się ciągać przyczepę z ładunkiem 1,5-2 tony i nie sprawia mu to problemu.
Tylko benzyna i tylko automat.
Diesel ma tylko jedną przewagę wsiadasz lejesz i nie zastanawiasz się czy silnik coś będzie niedomagał bo jest prosty jak cep ale zadbana benzyna też jest mało awaryjna. Ja już jeżdze swoim ponad 2 lata i tylko jeden problem ze świecami zapłonowymi.
BFG 33" BodyLift 3" + lift zawieszenia 2" wyciągarka 12000LBS:) zabudowa sypialna
Plan wyprawy Muszkieterem po Polsce i Europie
Plan wyprawy Muszkieterem po Polsce i Europie
- radarix
- Forumowicz
- Posty: 62
- Rejestracja: 18 cze 2014, 22:33
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: PSE
Re: 2,9TD czy 3.2?
Postautor: radarix » 20 lip 2015, 14:18
Osiągi w dieslu rzeczywiście nie rzucały na kolana ale co do zużycia z moim musiało być coś nie tak, nigdy nie dobiłem do 12. Max to było 11 a w trasie (300km) potrafił zejść do 7,5l przy 120km/h.
Za to w benzynie nigdy nie zszedłem poniżej 23l...
Tylko diesel
Za to w benzynie nigdy nie zszedłem poniżej 23l...
Tylko diesel
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: 2,9TD czy 3.2?
Postautor: uki » 20 lip 2015, 19:58
Mussolini - prawda prawda i sama prawda co do 3,2 ile by nie palił to daje frajdę jak cholera.
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości