Witam,
Mój mechanik po wymianie łożyska przedniego mostu (3.2 manual) wyjechał na jazdę próbną w trakcie której auto mu zgasło. Po odpaleniu zapaliła się zapaliła się kontrolka od 4L (twierdzi że jej nie włączał) i miał tylko przełożenie terenowe, próby przełączenia na 4H nie dały żadnego rezultatu. W tym momencie nie świeci się kontrolka od 4L ale czuć że reduktor jest włączony i działa tylko przełożenie terenowe. Ta cała sytuacja wydaje mi się bardzo dziwna i nie wiem czy coś takiego jest w ogóle prawdopodobne żeby napęd sam się załączył. No chyba że zrobiło się jakieś spięcie albo sterownik zwariował. Czytałem wcześniej już jakiegoś posta gdzie ktoś miał podobny problem ale nie potrafię go teraz odnaleźć. Prawdopodbną przyczyną może być niesprawny silniczek od załączania napędu czy może coś innego? Kontrolki od 4L i 4WD check gasną po ok 0.5s po odpaleniu zapłonu. Proszę o pomoc w tej sprawie.
zablokowany reduktor na 4L
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: zablokowany reduktor na 4L
Postautor: uki » 20 lip 2015, 20:10
Cuda jednak się zdarzają samo się 4L zrobiło .... A tak serio to sprawdzić połączenia/kostki przy reduktorze czy nie są pognite lub przewody pourywane i obadać czy silniczek od zmiany gada. To tak na dzień dobry - reszta wyjdzie w praniu bo zbyt wiele tam przy reduktorze do sprawdzania nie ma.
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
-
- Forumowicz
- Posty: 76
- Rejestracja: 04 cze 2015, 8:29
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: LRA
Re: zablokowany reduktor na 4L
Postautor: salvatlon » 20 lip 2015, 20:16
Sprawdziliśmy i do silniczka nie dochodzi w ogóle prąd. Zobaczę styki i czy zasilanie dochodzi do sterownika pod siedzeniem.
-
- Forumowicz
- Posty: 76
- Rejestracja: 04 cze 2015, 8:29
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: LRA
Re: zablokowany reduktor na 4L
Postautor: salvatlon » 24 lip 2015, 12:29
po zdemontowaniu silniczka na reduktorze czubek trzpieia którym obraca mechanizm silniczka był skierowany w lewą stronę tak że białe znaki się pokrywały. Następnie obróciliśmy go o 180 stopni (tak jak teraz widać na zdjęciu) i nadal było jedynie przełożenie terenowe. Czy ktoś może powiedzieć mi (ewerntualnie zaznaczyć na zdjęciu) jak powinien być ustawiony ten trzpień żeby było ustawione na 4H?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 47
- Rejestracja: 12 gru 2013, 19:45
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Kleosin
Re: zablokowany reduktor na 4L
Postautor: mirek » 24 lip 2015, 19:01
Nie jestem pewien ale silniczek na 2H obraca o jakieś 270°, przynajmniej tak to wygląda na ścieżkach silniczka moje-z-musso-boje-naprawa-napedow-t323-60.html?hilit=reduktora#p20722
-
- Forumowicz
- Posty: 76
- Rejestracja: 04 cze 2015, 8:29
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: LRA
Re: zablokowany reduktor na 4L
Postautor: salvatlon » 25 lip 2015, 13:57
Tyle że w moim musso 3.2B mam tylko 4H/4L
Dziś podpieliśmy silniczek od przełączania napedów na krótko i zaczął działać tyle że w którą stonę się nie przekręci mechanizmu jest tylko przełozenie terenowe. Czy nie powinno być tak że kiedy obraca tym trzpieniem to na końcu powinno być słychać jakiś klik, lub trzask, że coś zaskoczyło a tu nic. Wydaje mi się jakby mechanizm nie do końca obracał trzpieniem lub może coś go bokuje wewnątrz reduktora że nie może zaskoczyć. Obok silniczka w skrzyni rozdzielczej siedzi chyba jeszcze czujnik prędkości, czy może on w jakiś sposób blokować możliwość przestawienia między 4H/4L?
Przy podłączaniu na krótko silniczka wypiąłem kostkę od jego zasilania (na której też biegną przewody od czujnika położenia napędu) bo bałem się żeby nie poszło jakieś spięcie po instalacji. Czy coś może się zmienić jak podłącze tę kostkę do zasilania i wtedy spórbuje jeszcze raz podpiąć silniczek bezpośrednio do akumulatora?
Dziś podpieliśmy silniczek od przełączania napedów na krótko i zaczął działać tyle że w którą stonę się nie przekręci mechanizmu jest tylko przełozenie terenowe. Czy nie powinno być tak że kiedy obraca tym trzpieniem to na końcu powinno być słychać jakiś klik, lub trzask, że coś zaskoczyło a tu nic. Wydaje mi się jakby mechanizm nie do końca obracał trzpieniem lub może coś go bokuje wewnątrz reduktora że nie może zaskoczyć. Obok silniczka w skrzyni rozdzielczej siedzi chyba jeszcze czujnik prędkości, czy może on w jakiś sposób blokować możliwość przestawienia między 4H/4L?
Przy podłączaniu na krótko silniczka wypiąłem kostkę od jego zasilania (na której też biegną przewody od czujnika położenia napędu) bo bałem się żeby nie poszło jakieś spięcie po instalacji. Czy coś może się zmienić jak podłącze tę kostkę do zasilania i wtedy spórbuje jeszcze raz podpiąć silniczek bezpośrednio do akumulatora?
-
- Forumowicz
- Posty: 76
- Rejestracja: 04 cze 2015, 8:29
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: LRA
Re: zablokowany reduktor na 4L
Postautor: salvatlon » 14 sie 2015, 19:53
Wszystkie przewody sprawdzone, kostki przy reduktorze wyczyszczone elektrosolą, czujnik położenia napędu przy silniczku rozkręcony przeczyszczony, czujnik przy pedale sprzęgła sprawny. Przy przekręcaniu przełącznika 4H/4L słychać ze silniczek od napędów pracuje ale niestety nadal jest tylko przełożenie terenowe Czy to możliwe żeby silniczek był uszkodzony i dostawał za mały prąd aby dać radę przestawić trzpień w reduktorze?
Kontrolki od napędów się nie świecą i przy diagnostyce żadne błędy nie wyskakują. Jedyna rzecz która przychodzi mi do głowy to jakieś mechaniczne uszkodzenie reduktora Proszę o pomoc jeśli gdzieś jeszcze muszę zajrzeć żeby znaleźć przyczynę tego tej usterki.
Kontrolki od napędów się nie świecą i przy diagnostyce żadne błędy nie wyskakują. Jedyna rzecz która przychodzi mi do głowy to jakieś mechaniczne uszkodzenie reduktora Proszę o pomoc jeśli gdzieś jeszcze muszę zajrzeć żeby znaleźć przyczynę tego tej usterki.
-
- Forumowicz
- Posty: 76
- Rejestracja: 04 cze 2015, 8:29
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: LRA
Re: zablokowany reduktor na 4L
Postautor: salvatlon » 13 wrz 2015, 22:43
uszkodzony był reduktor, wysłany do naprawy, założony i musso znów normalnie jeździ
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 28
- Rejestracja: 20 gru 2015, 13:25
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
Re: zablokowany reduktor na 4L
Postautor: sebastian84 » 17 kwie 2016, 13:47
Gdzie wyslales reduktor i ile kosztowala naprawa?
-
- Forumowicz
- Posty: 76
- Rejestracja: 04 cze 2015, 8:29
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: LRA
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości