Witam.
Niedawno kupiłem Rextona rocznik 2004 z silnikiem 2.7 po przejechani kilkudziesięciu kilometrów na napędzie 4x4 zblokowało mi koła, a po przełączeniu na 2L wszystko wraca do normy.
Mam pytanie:
Czy ktoś się orientuje co może być uszkodzone.
Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam
problem z napędem
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
-
- Stały bywalec
- Posty: 576
- Rejestracja: 19 maja 2008, 15:34
- Model: Inny
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: problem z napędem
Postautor: alfik » 20 sty 2009, 10:02
Problem stary jak świat - jeśli masz auto z dołączanym przodem, nie powinieneś po przyczepnej nawierzchni jeździć z włączonym 4x4 - 4x4 jest tylko w teren i na śliskie. Z uwagi na brak centralnego dyferencjału powstają w układzie napędowym znaczne naprężenia mogące prowadzić do wybuchu. Mam nadzjeję, że nie rozsypał się przedni dyferencjał, choć objawy na to wskazują. W 4x2 jest on całkiem odłączony - zarówno od kół jak i od silnika i niezależnie od swej kondycji nie przeszkadza.
Przez śliskie należy raczej rozumieć śnieg niż mokry asfalt - dobrym testem jest buksowanie tylnych kół - jak się ślizgają, to na pewno przód możan włączyć.
Możliwe, że dyfer był już styrany i jakoś reanimowany przed sprzedażą, albo, że poprzedni właściciel też nie wiedział, jak go używać i katował.
Natomiast jeśli przejechałeś kilkadziesiąt kilometrów po śniegu, to szczerze zazdroszczę pięknej zimy w Twojej okolicy.
Przez śliskie należy raczej rozumieć śnieg niż mokry asfalt - dobrym testem jest buksowanie tylnych kół - jak się ślizgają, to na pewno przód możan włączyć.
Możliwe, że dyfer był już styrany i jakoś reanimowany przed sprzedażą, albo, że poprzedni właściciel też nie wiedział, jak go używać i katował.
Natomiast jeśli przejechałeś kilkadziesiąt kilometrów po śniegu, to szczerze zazdroszczę pięknej zimy w Twojej okolicy.
- Apage2005
- Rusza z kopyta
- Posty: 27
- Rejestracja: 17 kwie 2008, 20:16
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: problem z napędem
Postautor: Apage2005 » 20 sty 2009, 22:16
hmmm....
Witam Kolegów
Tak obserwuję dyskusję i wyciągam wnioski że po dołączeniu przodu w Rextonie I takie naprężenia podczas manewrów ze znikomą prędkością na przyczepnej nawierzchni to powinna być normalka. Bo zaczynałem się martwić ,że coś nie gra .
Jak rozumiem w takich systemach należy bezzwłocznie odłączać drugą oś przy chwyceniu przyczepnej nawierzchni , sczególnie przy manewrach "parkingo-podobnych"
Człowiek się uczy całe życie
Witam Kolegów
Tak obserwuję dyskusję i wyciągam wnioski że po dołączeniu przodu w Rextonie I takie naprężenia podczas manewrów ze znikomą prędkością na przyczepnej nawierzchni to powinna być normalka. Bo zaczynałem się martwić ,że coś nie gra .
Jak rozumiem w takich systemach należy bezzwłocznie odłączać drugą oś przy chwyceniu przyczepnej nawierzchni , sczególnie przy manewrach "parkingo-podobnych"
Człowiek się uczy całe życie
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość