Nasunęła mi się taka refleksja:
W samochodzie na ramie (Musso) żywotność budy uzależniona jest od stanu ramy i jej sztywności. Wiadomo, że wszystko z czasem koroduje, nawet najlepiej zakonserwowane.
W nadwoziu samonośnym najważniejsza jest podłoga i podłużnice.
Drzwi, błotniki można wymieniać, spawać, szpachlować itd.
Czy Ktoś z Was miał już problem z ramą (chodzi mi o korozję nie o wypadek) i musiał Mussiołka oddać na złom?
Moja rama ma powierzchniową rdzę i nie wiem, czy to konserwować czy olać. Z jednej strony chcę, aby nosorożec służył mi jak najdłużej, a z drugiej, przez lenistwo nie chce mi się konserwować podwozia. Jeżdże tylko po asfalcie, zero offroadu. Jak myślicie na ile lat Mussiak został zaprojektowany?
Żywotność ramy i nadwozia w Musso
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: Żywotność ramy i nadwozia w Musso
Postautor: uki » 05 gru 2015, 17:53
Moim skromnym zdaniem ta powierzchowna korozja niestety co roku zaczyna coraz bardziej wpływać na trwałość ramy i niestety mimo iż nie "moczysz" jej w błocie niewiele zmienia. Ja osobiście zbierałem się jakiś czas do konserwacji i myślę że dobrze się złożyło bo jeszcze rok lub dwa a trzeba byłoby gruntownie ją uzupełniać wspawanymi wstawkami. Niestety u nas w musso rama mocno narażona na korozje jest w wielu miejscach ( tylne nadkole aż do tylnych zderzaków, okolice między przednim nadkolem a belką pod skrzynią reduktora) i nie bez znaczenia jest też fakt na ja jakich oponach jeździmy. Widząc inne "markowe" auta 4x4 i SUV z radością mogę stwierdzić że nasze ramy mogą wiele przy korodujących 5-8 latkach znanych marek mimo wszystko konserwacji mówię stanowcze i zdecydowane TAK!
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość