Wentylator chłodnicy
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
- Consool
- Stały bywalec
- Posty: 669
- Rejestracja: 25 sie 2014, 21:33
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Wentylator chłodnicy
Postautor: Consool » 13 kwie 2016, 20:15
Panowie mam takie pytanie
Otóż podłączyłem swojego easy Diaga i sprawdziłem temperature cieczy chłodzącej która pokazuje 75 st więc chyba za niska temperatura bo powinno byc 90 st ?
wskazówka niby pokazuje ok bo lekko poniżej połowy, ale czemu to sprawdziłem ? bo rano jak odpalam auto załącza sie wentylator chłodnicy chwile pochodzi ..... spoko tak powinno być, ale jak złapie temperaturę to włącza sie wizkoza na wentylatorze i potem napier..... a jadąc powoli trochę to irytuje... i dodam ze nie chce sie wyłaczyć ...... Teraz pytanie walnięty czujnik temperatury? termostat? czy wizkoza ? ale wiskoza jak by byla uszkodzona to by sie wcale nie właczała ?
Otóż podłączyłem swojego easy Diaga i sprawdziłem temperature cieczy chłodzącej która pokazuje 75 st więc chyba za niska temperatura bo powinno byc 90 st ?
wskazówka niby pokazuje ok bo lekko poniżej połowy, ale czemu to sprawdziłem ? bo rano jak odpalam auto załącza sie wentylator chłodnicy chwile pochodzi ..... spoko tak powinno być, ale jak złapie temperaturę to włącza sie wizkoza na wentylatorze i potem napier..... a jadąc powoli trochę to irytuje... i dodam ze nie chce sie wyłaczyć ...... Teraz pytanie walnięty czujnik temperatury? termostat? czy wizkoza ? ale wiskoza jak by byla uszkodzona to by sie wcale nie właczała ?
-
- Stały bywalec
- Posty: 116
- Rejestracja: 08 kwie 2015, 14:45
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Łódź/Zgierz
Re: Wentylator chłodnicy
Postautor: MichalT » 14 kwie 2016, 14:33
Przygoda przygoda, każdej chwili szkoda napraw ciąg dalszy niekończący się chyba?
Uczę się Rextona, proszę o wyrozumiałość
- kurpi
- Stały bywalec
- Posty: 420
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 14:51
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Mikołów
Re: Wentylator chłodnicy
Postautor: kurpi » 14 kwie 2016, 22:45
zepsuta wiskoza albo nie włącza wiatraka,albo włącza go nawet przy zimnym silniku,na jej działanie nie mają wpływu żadne czujniki.Sprawdź jak usłyszysz że chodzi czy dasz radę na zgaszonym silniku w miarę lekko obrócić wiatrakiem.W zasadzie to powinieneś dać radę zatrzymać wiatrak na pracującym silniku,ale to trzeba wiedzieć jak to zrobić ,bo może ci palce połamać.
Był terrano I 2.4 jest golf 1.9 tdi 4x4 oraz Kyron 2.0
- Consool
- Stały bywalec
- Posty: 669
- Rejestracja: 25 sie 2014, 21:33
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Wentylator chłodnicy
Postautor: Consool » 14 kwie 2016, 23:19
Kurpi dzięki za podpowiedz w takim razie bede to sprawdzał...
Wytłumacz mi jeszcze jeśli obrócę wiatrak w miarę swobodnie to bedzie znaczyło że jest ok ? a jeśli nie dam rady to znaczy ze śmietnik ?
Wytłumacz mi jeszcze jeśli obrócę wiatrak w miarę swobodnie to bedzie znaczyło że jest ok ? a jeśli nie dam rady to znaczy ze śmietnik ?
-
- Stały bywalec
- Posty: 124
- Rejestracja: 04 wrz 2012, 9:58
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wentylator chłodnicy
Postautor: valdi10 » 15 kwie 2016, 10:54
Też tak miałem, przy dodawaniu gazu gwizdał jak odrzutowiec, wiskoza trzymała. Na zimnym silniku wiatrak powinien się dać obracać w miarę luzno. Po nagrzaniu olej zaciska wiskozę na wałku i wiatrak kręci się jak dają obroty silnika. Zepsuta wiskoza zawsze będzie zaciśnięta, to zabezpieczenie przeciw przegrzaniu silnika zaczerpnięte z samochodów terenowych i starych ciężarówek. Tam nie ma żadnego czujnika temperatury. Więc z tego wynika że rozwiązanie jest dobre, nigdy nie przegrzejesz silnika, tylko gdy wiskoza pada jest trochę opierdliwa bo wiatrak chodzi jak szalony i głośno buczy i wolno nagrzewa się silnik.
No i mnie dopadł kryzys!!! Chodzę w dziurawych spodniach, jem spleśniały ser i jeżdzę samochodem bez dachu !!!
- Consool
- Stały bywalec
- Posty: 669
- Rejestracja: 25 sie 2014, 21:33
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Wentylator chłodnicy
Postautor: Consool » 15 kwie 2016, 13:47
kurpi a więc zrobiłem jak mówiłeś jak usłyszałem ze chodzi wiatrak to zatrzymałem sie wyłączyłem silnik, otworzyłem maskę i obróciłem wiatrakiem .... ale chodzi bardzo ciężko.
- kurpi
- Stały bywalec
- Posty: 420
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 14:51
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Mikołów
Re: Wentylator chłodnicy
Postautor: kurpi » 16 kwie 2016, 12:06
Możesz jeszcze sprawdzic czy obudowa wiska nie jest zasyfiona,bo może się nie umieć wychłodzić,ale skoro na niedogrzanym silniku ciężko chodzi ,to raczej wisko kaput .U mnie jak sie skleiło,to wywaliłem wisko razem z obudowa wentylatora.Silnik chłodzą tylko elektryki z klimy,ale jeszcze nigdy silnik się nie przegrzał,ani w terenie ,ani na drodze w korkach jak było po 37stopni,a jeżdżę tak już chyba z 5 lat.
Był terrano I 2.4 jest golf 1.9 tdi 4x4 oraz Kyron 2.0
-
- Stały bywalec
- Posty: 124
- Rejestracja: 04 wrz 2012, 9:58
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wentylator chłodnicy
Postautor: valdi10 » 18 kwie 2016, 10:51
Elektryki od klimy kręcą się tylko wtedy gdy pracuje klima i muszą wychłodzić parownik, więc cały czas musisz jeżdzić na klimie. A co będzie jak klima padnie i sie nie załaczy? Brak czynnika, dziura w chłodnicy, co często się zdarza, unieruchomi rexsia na amen. Jak napisał Consol wiskoza załącza się u niego dopiero po nagrzaniu silnika, tak ma być. Nie wyłączy się aż do całkowitego wychłodzenia silnika, tak też ma być. Jak się wiskoza załącza zaraz po odpaleniu i cały czas chodzi równo z obrotami silnika to wiadomość że wisko padło.
No i mnie dopadł kryzys!!! Chodzę w dziurawych spodniach, jem spleśniały ser i jeżdzę samochodem bez dachu !!!
- sergio1969
- Stały bywalec
- Posty: 1289
- Rejestracja: 03 cze 2013, 7:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2694
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia :-)
- Kontaktowanie:
Re: Wentylator chłodnicy
Postautor: sergio1969 » 18 kwie 2016, 23:13
A gdzie kupic tanie wisko ? Lub moze zamiennik z Merola?
Sergio
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Wentylator chłodnicy
Postautor: Trawas » 19 kwie 2016, 3:05
Sergio , wisko do Rexa ? Na Allegro - nowe 117 zł
Ale zapytaj Jacak , może u niego podobna cena ?
Ale zapytaj Jacak , może u niego podobna cena ?
- sergio1969
- Stały bywalec
- Posty: 1289
- Rejestracja: 03 cze 2013, 7:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2694
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia :-)
- Kontaktowanie:
Re: Wentylator chłodnicy
Postautor: sergio1969 » 19 kwie 2016, 19:23
No nie mozliwe. Moze to nie oryginal ale kupie dwa na zapas
Sergio
- kurpi
- Stały bywalec
- Posty: 420
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 14:51
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Mikołów
Re: Wentylator chłodnicy
Postautor: kurpi » 22 kwie 2016, 22:15
Elektryki od klimy kręcą się tylko wtedy gdy pracuje klima i muszą wychłodzić parownik, więc cały czas musisz jeżdzić na klimie
Chyba nie tak to działa ,bo klimy prawie wcale nie używam,a wentylatory i tak się załączają jak go w trenie pomęcze
Był terrano I 2.4 jest golf 1.9 tdi 4x4 oraz Kyron 2.0
-
- Stały bywalec
- Posty: 132
- Rejestracja: 12 cze 2016, 23:30
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 27
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Malbork
Re: Wentylator chłodnicy
Postautor: majek » 13 lip 2016, 18:31
krótki opis: Jechałem z przyczepą kempingową w górach wzniesienia do 8%, więc sinik miał z czym walczyć, biegi powyżej 3tys zmieniał i zapaliła się lapmka check engine, temperatura od razu wskoczyła na czerwone pole (H), naszczęcie 200m dalej był pas awaryjny, podniosłem maske a tam spokojnie, wentylator spokojnie się kręci, płyn chłodzący się nie gotował. Wyłączyłem silnik i tu problem bo wskazówka temp silnika opadła do 1/4 i tak została (uderzane w licznik nie pomogło), po 10min odpaliłem i temp pokazywała 3/4, ale po zgaszeniu pokazuje 1/4, pokonałem jakoś trase, wskazówka czasami była blisko H ale jak skończyly sę góry już zostało 3/4 . Przez noc stania jednak jakoś wskazówka opadła do 0 i teraz już wszystko OK.
Czy ktoś miał podobnie? Czujnik temp do wymiany? wiskoza na wiatraku, bo niechce szybciej obracać chodzi tak jak na fime sergio https://drive.google.com/file/d/0B0-vi0 ... sp=sharing , termostat może? Czy wszytko wymienić?
Czy ktoś miał podobnie? Czujnik temp do wymiany? wiskoza na wiatraku, bo niechce szybciej obracać chodzi tak jak na fime sergio https://drive.google.com/file/d/0B0-vi0 ... sp=sharing , termostat może? Czy wszytko wymienić?
-
- Stały bywalec
- Posty: 361
- Rejestracja: 26 paź 2015, 14:09
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Wentylator chłodnicy
Postautor: charlie » 13 lip 2016, 20:32
Mialem takie historie bez jazdy pod dużym obciążeniem. Pomogła wymiana termostatu.
- XSzafaX
- Stały bywalec
- Posty: 442
- Rejestracja: 14 lut 2016, 21:08
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Wentylator chłodnicy
Postautor: XSzafaX » 14 lip 2016, 22:48
Kolego jeżdzę tak juz rok ;d wiem len ze mnie ale co poradzić ;> kolego jak wskazówka po zgaszeniu nieopadnie na 0 to włączaj zapłon i jak wskazówka się trochę podniesie to wyłączaj zapłon i tak aż do skutku zawsze pomaga albo odłącz klemę na chwile tez działa :p a to raczej czujnika cieczy wina , niby ktoś pisał ze to wina licznika , ktoś drugi ze termostat a według mnie to nie ma styku gdzieś na drodze od czujnika do kompa wyczyść styki na czujniku być moze to bedzie to
Pozdrawiam !
Pozdrawiam !
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości