REXTON STAŁ SIĘ SMOKIEM
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
-
- Forumowicz
- Posty: 56
- Rejestracja: 09 lis 2015, 17:23
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
REXTON STAŁ SIĘ SMOKIEM
Postautor: ARLNIE » 28 lip 2016, 10:17
Stary, poczciwy Reksio postanowił zamienić się z dnia na dzień w kopcącego smoka, na widok którego pozostali kierowcy wyciągają spod foteli gaśnice... Ale od początku.
Coś w samochodzie zaczęło jakby gwizdać przy mocniejszym dodawaniu gazu, ale pomyślałam sobie " Ja też lubię sobie czasem pogwizdać jakąś piosenkę podczas sprzątania, czemu i jemu nie nie wolno?" Aż tu nagle pewnego dnia samochód przestał gwizdać, widać bardzo go to zasmuciło, bo stracił moc, wjazd pod najmniejsze wzniesienie jest niemożliwy, z tyłu wydobywają się chmury, potężne chmury śmierdzącego białego/siwego dymu, ludzie myślą, że się samochód pali. Dziś zrobił taką zasłonę dymną, że trzeba było zjechać na pobliski parking, nota bene koło cmentarza, co nie będzie dla niego mam nadzieję złą wróżbą. Ale do rzeczy. Po rozkręceniu okazało się, że turbina ma duże luzy, a te wiatraczki a raczej ich łopatki są uszczerbione. Wniosek - padła turbina. Tylko czy oby na pewno?
Bardzo liczę na Waszą pomoc, poza tym już kilka razy pomogliście mi rozgryźć to i owo i znaleźć na przykład tańsze zamienniki Nowa turbosprężarka kosztuje niemało, pytanie zatem - czy jest jakiś zamiennik? A może polecacie regenerację i znacie sprawdzoną firmę, która zajmuje się regeneracją? Zawsze marzyłam, żeby jak Deneris zrodzona w burzy, matka smoków bla bla bla...mieć swojego smoka, ale na pewno nie takiego
Coś w samochodzie zaczęło jakby gwizdać przy mocniejszym dodawaniu gazu, ale pomyślałam sobie " Ja też lubię sobie czasem pogwizdać jakąś piosenkę podczas sprzątania, czemu i jemu nie nie wolno?" Aż tu nagle pewnego dnia samochód przestał gwizdać, widać bardzo go to zasmuciło, bo stracił moc, wjazd pod najmniejsze wzniesienie jest niemożliwy, z tyłu wydobywają się chmury, potężne chmury śmierdzącego białego/siwego dymu, ludzie myślą, że się samochód pali. Dziś zrobił taką zasłonę dymną, że trzeba było zjechać na pobliski parking, nota bene koło cmentarza, co nie będzie dla niego mam nadzieję złą wróżbą. Ale do rzeczy. Po rozkręceniu okazało się, że turbina ma duże luzy, a te wiatraczki a raczej ich łopatki są uszczerbione. Wniosek - padła turbina. Tylko czy oby na pewno?
Bardzo liczę na Waszą pomoc, poza tym już kilka razy pomogliście mi rozgryźć to i owo i znaleźć na przykład tańsze zamienniki Nowa turbosprężarka kosztuje niemało, pytanie zatem - czy jest jakiś zamiennik? A może polecacie regenerację i znacie sprawdzoną firmę, która zajmuje się regeneracją? Zawsze marzyłam, żeby jak Deneris zrodzona w burzy, matka smoków bla bla bla...mieć swojego smoka, ale na pewno nie takiego
-
- Forumowicz
- Posty: 84
- Rejestracja: 17 lut 2016, 19:53
- Gadu-Gadu: 0
Re: REXTON STAŁ SIĘ SMOKIEM
Postautor: notrich » 28 lip 2016, 10:30
Który to rocznik? Jeśli masz już DPF mógł się zapchać. Mogła paść turbina lub pompa podciśnienia. Trzeba momentalnie wymienić olej bo inaczej będziesz miał silnik do wymiany. Niezawodność silnika i osprzętu to w Rexie niestety mit - niezależnie od rocznika. U mnie przy 84tys już zdążyłem raz silnik wymienić.
-
- Forumowicz
- Posty: 56
- Rejestracja: 09 lis 2015, 17:23
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
Re: REXTON STAŁ SIĘ SMOKIEM
Postautor: ARLNIE » 28 lip 2016, 10:58
ROCZNIK 2005. Ewidentnie są połamane łopatki od wkładu, ale sam wkład do turbosprężarki kosztuje w okolicach 600zł. I teraz kwestia tego, czy jest jakiś zamiennik np od mercedesa, czy to jest model wkładu, który po prostu tyle kosztuje? Olej wymienimy, pompa podciśnienia jest ok...
-
- Forumowicz
- Posty: 56
- Rejestracja: 09 lis 2015, 17:23
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
Re: REXTON STAŁ SIĘ SMOKIEM
Postautor: ARLNIE » 29 lip 2016, 13:33
200 tyś. Wszystkie - poza jednym - wtryski wymienione, jeden jest tak zapieczony, że wychodzi razem z silnikiem, ale raczej wtrysk nie jest winny popsucia się turbiny... Ona gwizdała od jakiegoś czasu przy mocniejszym dodaniu gazu, aż nagle padła. Czytałam, że podobno turbiny tak często nie padają, więc przy moim szczęściu - rozkodował mi się samoistnie immo w kluczyku od Kyrona i musiałam zmienić z karbonowego, który rzekomo jest jednorazowy, na szklany, to i śmierć turbosprężarki w Rextonie nie powinna mnie zaskakiwać...
Re: REXTON STAŁ SIĘ SMOKIEM
Postautor: kugel » 02 sie 2016, 12:57
Turbo umarło... Przerabiałem temat w Kyronie 2 lata temu. Cena oryginalnej nówki - zaporowa , no , chyba że chcesz podwoić wartość samochodu . Kupno używki odpada . Najkorzystniej jest znalezć solidną firmę zajmującą sie regeneracją turbin i regenerować swoją , albo kupić regenerowaną przy zwrocie starej . Ja kupiłem w firmie z Poznania za zwrotem starej . Solidnie zregenerowana , z kompletem dokumentów z badań , wyważenia itp. Gwarancja na 2 lata bez limitu kilometrów. Koszt 8 stówek + kaucja . Kaucję zrócili po wysłaniu uszkodzonej turbiny.
-
- Forumowicz
- Posty: 56
- Rejestracja: 09 lis 2015, 17:23
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
Re: REXTON STAŁ SIĘ SMOKIEM
Postautor: ARLNIE » 02 sie 2016, 13:01
o siet... szukam zatem firmy regenerującej. Bosh zajmuje się regeneracją i wtrysków i turbosprężarek. Może nie ogołocą mnie ze wszystkiego
- artega7
- Stały bywalec
- Posty: 219
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 21:46
- Model: Korando C (2011-)
- Rok produkcji: 2013
- Pojemność silnika: 1998
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Re: REXTON STAŁ SIĘ SMOKIEM
Postautor: artega7 » 02 sie 2016, 13:43
Możesz zapytać z ciekawości w tej firmie za ile Ci sprowadzą, mają dobre ceny na oryginały.
http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2dPth/
http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2dPth/
Korando C, 2.0 150KM diesel, Quartz, 4x4, 2013r.
Opis mojego auta
Instrukcje i materiały serwisowe do naszych Ssangyongów
Opis mojego auta
Instrukcje i materiały serwisowe do naszych Ssangyongów
-
- Stały bywalec
- Posty: 703
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: REXTON STAŁ SIĘ SMOKIEM
Postautor: trol48 » 16 lut 2017, 22:05
przy luznej na lozyskach turbinie trzeba uwazac na rozbieganie turbiny - ciezkie do opanowania
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: REXTON STAŁ SIĘ SMOKIEM
Postautor: Trawas » 17 lut 2017, 0:58
łatwe łatwe, trzeba natychmiast zerwać rurę turbodoładowania z kolektora ssącego - im szybciej tym lepiej.
Mnie zajmuje to 5 sek a jak bym się wku..ił to 2 .
Na jednej wiosce tak satło się gościowi w Golfie a ten stał bo zgłupiał i całą wieś zadymił na śmierdząco. Akurat przejeżdżałem a , że zawsze mam w kabinie wysuwany nóż do tapet to niewiele myśląc przerżnąłem nim gumową rurę no i silnik zdechł zanim się rozpadł.
Fakt, takie zjawisko nieźle wygląda a smród jak cholera. Chyba musiał sąsiadom postawić beczę bimbru na przeprosiny .
Mnie zajmuje to 5 sek a jak bym się wku..ił to 2 .
Na jednej wiosce tak satło się gościowi w Golfie a ten stał bo zgłupiał i całą wieś zadymił na śmierdząco. Akurat przejeżdżałem a , że zawsze mam w kabinie wysuwany nóż do tapet to niewiele myśląc przerżnąłem nim gumową rurę no i silnik zdechł zanim się rozpadł.
Fakt, takie zjawisko nieźle wygląda a smród jak cholera. Chyba musiał sąsiadom postawić beczę bimbru na przeprosiny .
- XSzafaX
- Stały bywalec
- Posty: 442
- Rejestracja: 14 lut 2016, 21:08
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: REXTON STAŁ SIĘ SMOKIEM
Postautor: XSzafaX » 18 lut 2017, 16:39
Raz widziałem jak paseratti 1.8 t się rozbiegało widok komiczny Hahaha ale nie z powodu rozpadającego się samochodu tylko stały dwa radiowozy a smerfy biegały w około pasata jak by ich gargamel gonił a ja jadąc z daleka 2-4km już widziałem chmurę dymu w dodatku jak dojechałem była podwójna ciągła wyskoczyłem i zadusiłem paseratti bo był manual i tak potem stał z 2-3dni na trawniku aż go zabrali ;D
- gabit01
- Rusza z kopyta
- Posty: 34
- Rejestracja: 30 maja 2010, 16:39
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: włoszczowa
Re: REXTON STAŁ SIĘ SMOKIEM
Postautor: gabit01 » 18 lut 2017, 20:48
najlepszy sposób to wlać wody do filtra powietrza można też zatkać szmatą wlot powietrza ale woda jest najlepsza aby zagasić rozbiegany silnik także jak ktoś ma zajechaną turbinę to warto wozić bańkę wody bo nie wiadomo kiedy może się przydać.
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: REXTON STAŁ SIĘ SMOKIEM
Postautor: Trawas » 19 lut 2017, 0:22
Po co niszczyć dodatkowo silnik wodą ? Wystarczy odłączyć rurę od turbo przy kolektorze, sam zgaśnie natychmiast. Zazwyczaj to jest guma ale w Rexie plastik z gumową obejmą. Jak się porządnie szarpnie to zejdzie nawet bez rozkręcania cybantu. Manuala można łatwiej bo wystarczy włączyć 5 tkę i puścić sprzęgło szarpie i zdechnie. I trzeba to zrobić zanim silnik zrobi bum !
- gabit01
- Rusza z kopyta
- Posty: 34
- Rejestracja: 30 maja 2010, 16:39
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: włoszczowa
Re: REXTON STAŁ SIĘ SMOKIEM
Postautor: gabit01 » 19 lut 2017, 18:09
kolego Trawas jak chcesz odłączyć tą rurę pomyśl trochę tą rurą o której piszesz leci rozgrzany olej pod wysokim ciśnieniem jak byś ją odłączył to jesteś cały poparzony gorącym olejem.
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości