czy wyjęcie tylnego wału moze uszkodzić przedni most w musso 3.2
jest rozdział mocy 50\50
sam. do czasu naprawy przednionapędowy z bardzo delikatnym traktowaniem gazu na czarnym
brak tylnego wału musso 3.2
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
-
- Stały bywalec
- Posty: 149
- Rejestracja: 22 sty 2016, 8:40
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 10354196
- Skype: michal.mroz
- Lokalizacja: Lipsko
- Kontaktowanie:
Re: brak tylnego wału musso 3.2
Postautor: renegade » 21 lip 2017, 13:35
Nic się nie stanie. Ja jeździłem bez przedniego prawie rok i jak kupowałem to wał już leżał w bagażniku.
-
- Stały bywalec
- Posty: 705
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: brak tylnego wału musso 3.2
Postautor: trol48 » 21 lip 2017, 22:53
dzieki za odpowiedz
chodzi mi o doswiadczenia przy odpietym tylnym wale
system DOT , naped dolączany jest przy uslizgu tylnych kół - czujniki ABS-- naped dolaczany jest na przod
przy braku tylnego walu , kola sa ciagnione i bez poslizgu w trakcie jazdy -- brak sygnału do TOD
jak jest realizowany napedu przy braku tylnego walu
chodzi mi o doswiadczenia przy odpietym tylnym wale
system DOT , naped dolączany jest przy uslizgu tylnych kół - czujniki ABS-- naped dolaczany jest na przod
przy braku tylnego walu , kola sa ciagnione i bez poslizgu w trakcie jazdy -- brak sygnału do TOD
jak jest realizowany napedu przy braku tylnego walu
-
- Stały bywalec
- Posty: 2229
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: brak tylnego wału musso 3.2
Postautor: krisw11 » 21 lip 2017, 23:41
Kolego,jeżeli system nie wywala Ci błędu ,to możesz tak śmigać ! Tylko pytanie mam jedno po co Ci 4x4 bez wału ??? Ogólnie nic sie nie stanie ,tylko dziwne ,że komp nie pokazuje checka ,jak nie widzi tylnego napędu......bo w Todzie jest ,to powiązane.
Kris
-
- Stały bywalec
- Posty: 705
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: brak tylnego wału musso 3.2
Postautor: trol48 » 22 lip 2017, 1:05
witam
zamierzam kupic Musso z odpiętym tylnym wałem
do czasu naprawy tylnego mostu jezdzic jako przednionapedowiec
nie chce uszkodzic pozostalych podzespolów i ciekawosc jak teraz TOD przekazuje naped
zamierzam kupic Musso z odpiętym tylnym wałem
do czasu naprawy tylnego mostu jezdzic jako przednionapedowiec
nie chce uszkodzic pozostalych podzespolów i ciekawosc jak teraz TOD przekazuje naped
-
- Stały bywalec
- Posty: 149
- Rejestracja: 22 sty 2016, 8:40
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 10354196
- Skype: michal.mroz
- Lokalizacja: Lipsko
- Kontaktowanie:
Re: brak tylnego wału musso 3.2
Postautor: renegade » 31 lip 2017, 11:29
Ale przy TOD chyba napęd i tak jest stały 4x4 a system zastępuje centralny mechanizm różnicowy i pozwala na uślizg wału na zakrętach
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: brak tylnego wału musso 3.2
Postautor: Trawas » 31 lip 2017, 12:06
Panowie, co wam do główek przychodzi ? Jak jest Part Time to se można śmigać bez przedniego wału spokojnie - nie ma 4x4 i tyle. Bez tylnego wału jeździć nie radzę. Można awaryjnie podjechać do warsztatu załączejąc 4x4 ale eksploatować tak auta nie wolno bo sprzęgiełka szlak trafi dość szybko.
Inaczej, jeżeli w aucie jest TOD - tu bez któregoś wału jest pozamiatane , bez obu sprawnych wałów jeździć nie można. TOD przekazuje na przednią oś co najwyżej 45% siły napędowej i bez tylnego wału ruszy, owszem na tych 45% ale tarcia na sprzęgłach elektromagnetycznych będą maksymalne i raczej to długo nie pożyje. Poza tym ESP i jego rola. Jak czuje uślizg na wale którejś osi to przycina moc i stara się likwidować ten uślizg. Bez wału będzie działać tak, jak gdyby tylna oś cały czas się ślizgała bez oporu. Brak wału przy TOD to doprowadzenie systemów auta do ruiny w bardzo krótkim czasie. Słowem auto bez tylnego wału jest nie do kupienia - no chyba , że ktoś chce wywalić pieniądze w błoto. Podobnie będzie , gdy nie będzie wyczuwać przedniego wału. TOD wymaga obydwu kategorycznie !!!!!! I to by było na tyle.
Inaczej, jeżeli w aucie jest TOD - tu bez któregoś wału jest pozamiatane , bez obu sprawnych wałów jeździć nie można. TOD przekazuje na przednią oś co najwyżej 45% siły napędowej i bez tylnego wału ruszy, owszem na tych 45% ale tarcia na sprzęgłach elektromagnetycznych będą maksymalne i raczej to długo nie pożyje. Poza tym ESP i jego rola. Jak czuje uślizg na wale którejś osi to przycina moc i stara się likwidować ten uślizg. Bez wału będzie działać tak, jak gdyby tylna oś cały czas się ślizgała bez oporu. Brak wału przy TOD to doprowadzenie systemów auta do ruiny w bardzo krótkim czasie. Słowem auto bez tylnego wału jest nie do kupienia - no chyba , że ktoś chce wywalić pieniądze w błoto. Podobnie będzie , gdy nie będzie wyczuwać przedniego wału. TOD wymaga obydwu kategorycznie !!!!!! I to by było na tyle.
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: brak tylnego wału musso 3.2
Postautor: Trawas » 31 lip 2017, 12:28
renegade pisze:Ale przy TOD chyba napęd i tak jest stały 4x4 a system zastępuje centralny mechanizm różnicowy i pozwala na uślizg wału na zakrętach
Nie Renegate, nie dokładnie tak jest. Napęd jest stały ale nie tak, jak przy AWD. TOD daje zmiennie od 15 do 45% mocy na przód a dba o to elektroniczny regulator sprzęgieł elektromagnetycznych. Owszem działa to trochę tak jak uślizgowy mechanizm różnicowy ale jest to cecha wtórna. Przy maksymalnej sile przekazywanej na oś przednią na uzyskiwanie owej różnicy niewiele pozostaje bo już tylko 5%. TOD nie reguluje siły tylnej osi a tylko przednią zatem jest to różnicowanie jednostronne. Podstawą napędu jest oś tylna, przód jest dołączany okolicznościowo mocniej ponad jego stałe 15%. Jak TOD czuje uślizg tylnej osi to wzmacnia przednią ale nie odbiera tylnej jej napędu. Tył z uślizgiem będzie cały czas pracował a mocniej zacznie ciągnąć przód. Steruje tym komputer TTCU pod fotelem kierowcy. TOD ma sterowniki TCU i TTCU a Part Time tylko TCU. Nie wolno mylić TOD z wiskozowym sprzęgłem pomiędzy osiami , takim, jakby w Land Roverze Freelander - bo wiskoza to jest kicha a TOD pracuje świadomie i bardzo sprawnie, jak jest w dobrej kondycji.
-
- Stały bywalec
- Posty: 149
- Rejestracja: 22 sty 2016, 8:40
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 10354196
- Skype: michal.mroz
- Lokalizacja: Lipsko
- Kontaktowanie:
Re: brak tylnego wału musso 3.2
Postautor: renegade » 31 lip 2017, 18:14
Czyli byłem niedouczony.
Wiedziałem że dzwoni tylko nie wiedziałem w którym kościele.
Wiedziałem że dzwoni tylko nie wiedziałem w którym kościele.
-
- Stały bywalec
- Posty: 705
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: brak tylnego wału musso 3.2
Postautor: trol48 » 31 lip 2017, 22:42
dziekuje, wiedziałem ze wszystko ma swoj cel i uzasadnienie
nie kupuje tego samochodu
jesli mozna to temat mozna potraktowac jako zamkniety
bardzo wyczerpujace posty
nie kupuje tego samochodu
jesli mozna to temat mozna potraktowac jako zamkniety
bardzo wyczerpujace posty
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości