Trwałość sprzęgiełek w Rextonie
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
-
- Forumowicz
- Posty: 84
- Rejestracja: 01 lis 2017, 10:14
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Trwałość sprzęgiełek w Rextonie
Postautor: Piotr11 » 21 lis 2017, 21:33
Jak to w Rextonie, również w moim smoku nie działa 4x4
Po załączeniu z kabiny, kontrolka ładnie świeci, półosie się kręcą a przód nie ciągnie ....
Zatem czy warto walczyć i wymieniać wszystko co podejrzane, aby się trochę tym napędem nacieszyć ?
Czy ktoś to już taki remont przeprowadził ? i czy długo działało ?
Może od razu założyć manualne sprzęgiełka, i się nie denerwować tymi nieszczelnościami ?
Po załączeniu z kabiny, kontrolka ładnie świeci, półosie się kręcą a przód nie ciągnie ....
Zatem czy warto walczyć i wymieniać wszystko co podejrzane, aby się trochę tym napędem nacieszyć ?
Czy ktoś to już taki remont przeprowadził ? i czy długo działało ?
Może od razu założyć manualne sprzęgiełka, i się nie denerwować tymi nieszczelnościami ?
-
- Stały bywalec
- Posty: 174
- Rejestracja: 01 lut 2009, 20:35
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wasilków
Re: Trwałość sprzęgiełek w Rextonie
Postautor: regaciarz » 21 lis 2017, 22:43
Jak masz narzędzia i chęci to pół dnia roboty, uszczelniacze zamów u unimarta, przy okazji przejrzyj podciśnienia bo u mnie pękło jeszcze kolanko pod akumulatorem. Ręczne wyjdą drożej i trzeba wysiąść aby je włączyć. Jak coś to służę pomocą bo tydzień temu to robiłem
-
- Stały bywalec
- Posty: 392
- Rejestracja: 26 cze 2012, 12:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Lokalizacja: waaawaaa-juropa
Re: Trwałość sprzęgiełek w Rextonie
Postautor: automatic » 22 lis 2017, 13:47
1- Złączki i kolanko przy zaworze pod akumulatorem.
2 - Złączki i rozgałęziacze podciśnienia przy elektrozaworach u góry silnika.
3 - Uszczelniacze na wejściu półosiek w zwrotnice.
4 - Uszczelniacze z tyłu piast
5 - Rurki i wężyki na wejściu do zwrotnicy (rurki rdzewieją na wylot , wężyki pękają za rurką.
2 - Złączki i rozgałęziacze podciśnienia przy elektrozaworach u góry silnika.
3 - Uszczelniacze na wejściu półosiek w zwrotnice.
4 - Uszczelniacze z tyłu piast
5 - Rurki i wężyki na wejściu do zwrotnicy (rurki rdzewieją na wylot , wężyki pękają za rurką.
-
- Forumowicz
- Posty: 84
- Rejestracja: 01 lis 2017, 10:14
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: Trwałość sprzęgiełek w Rextonie
Postautor: Piotr11 » 22 lis 2017, 20:12
Ok, dzięki, jeśli mogę liczyć na wsparcie to spróbuję to ogarnąć. Narzędzia mam, chęci również.
Zacznę od sprawdzenia szczelności tych kolanek itp. Myślę że najgorzej będzie wyjąć tą zwrotnicę.
Czy jest jakiś elektrozawór otwierający podciśnienie, którego również należy sprawdzić ?
Jak sprawdzić szczelność sprzęgiełek ?, czy może wymienić te uszczelniacze bez sprawdzania starych ?
Zacznę od sprawdzenia szczelności tych kolanek itp. Myślę że najgorzej będzie wyjąć tą zwrotnicę.
Czy jest jakiś elektrozawór otwierający podciśnienie, którego również należy sprawdzić ?
Jak sprawdzić szczelność sprzęgiełek ?, czy może wymienić te uszczelniacze bez sprawdzania starych ?
-
- Stały bywalec
- Posty: 392
- Rejestracja: 26 cze 2012, 12:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Lokalizacja: waaawaaa-juropa
Re: Trwałość sprzęgiełek w Rextonie
Postautor: automatic » 22 lis 2017, 21:30
Masz tylko jeden elektrozawór do sterowania sprzęgiełkami - ten pod akumulatorem (miejsce bez sensu) do niego dochodzi wężyk od magistrali podciśnienia , a za tym elektrozaworem jest kolanko co pęka- dalej trójnik na prawe i lewe koło .
Fabrycznie nie ma innych złącz po drodze do kół , całe podciśnienie należy sprawdzić pod kątem nieszczelności łączników (pęknięć)- od tego zacznij.
Dobrze jest kupić wakuometr (miernik podciśnienia) np ten: http://allegro.pl/miernik-tester-cisnienia-podcisnienia-wakuometr-8-i5758317514.html nim sprawdzisz prawie wszystko w podciśnieniu.
a szczelność uszczelniaczy półosi /piast - pewien kolega podpowiedział : poprosić palacza tytoniu aby mocno się zaciągnął i wdmuchał dym przez rurkę w jedno a potem w drugie koło (odłącz przy piaście rureczki i podłącz inną rurką palacza) .
Ja sprawdziłem to działa ! Kolega i właściciel Rexa tak zdiagnozował sam problem po mojej podpowiedzi.
Fabrycznie nie ma innych złącz po drodze do kół , całe podciśnienie należy sprawdzić pod kątem nieszczelności łączników (pęknięć)- od tego zacznij.
Dobrze jest kupić wakuometr (miernik podciśnienia) np ten: http://allegro.pl/miernik-tester-cisnienia-podcisnienia-wakuometr-8-i5758317514.html nim sprawdzisz prawie wszystko w podciśnieniu.
a szczelność uszczelniaczy półosi /piast - pewien kolega podpowiedział : poprosić palacza tytoniu aby mocno się zaciągnął i wdmuchał dym przez rurkę w jedno a potem w drugie koło (odłącz przy piaście rureczki i podłącz inną rurką palacza) .
Ja sprawdziłem to działa ! Kolega i właściciel Rexa tak zdiagnozował sam problem po mojej podpowiedzi.
- XSzafaX
- Stały bywalec
- Posty: 442
- Rejestracja: 14 lut 2016, 21:08
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Trwałość sprzęgiełek w Rextonie
Postautor: XSzafaX » 22 lis 2017, 23:20
Jeśli tylko wszystko jest szczelne 6xuszczelniacze + wężyki i napęd chodzi jest dużo bardziej trwały od tych z Allegro manualnych..... to po pierwsze a po drugie łatwo i lepiej te przerobić na manualne miałem juz tak zrobić ale cosik mnie od tego odciągło i bardzo dobrze wymienione kpt.uszczelniaczy tzn 3x na koło = 10-15 lat spokoju ze sprzętami przynajmniej do tego mogą dojść ugnite krućce to juz opisywałem w innym temacie , oczywiście podstawa nowe węże , jeśli elektrozawór zepsuje sie jest „check” który na 100% sie zapali , No i oczywiście vacum pompa ..... lecz jeśli ona padnie to będziesz pierwszy wiedział .... siądzie doładowanie turba i EGR zmora XD ale to sie bardzo zadko zdarza .....
Jeszcze chciałem dodać iz kiedyś rozmawiałem z człowiekiem który sprzedaje owe sprzegi i poinformowałem go iz ciągam dużą przyczepę po piachach to mi powiedział se musza być wzmacniane a to juz mówi samo za siebie , mocne szarpnięcia oderwanie sie koła od ziemi i zryw iiii po sprzegiełkach a gwarancji pewnie i tak nieuznają juz niemowlę o twojej pracy i przestoju .... a zwykle oryginalne sprzegi mam juz sprawdzone i są bardzo wytrzymałe XD
Pozdrawiam !
Jeszcze chciałem dodać iz kiedyś rozmawiałem z człowiekiem który sprzedaje owe sprzegi i poinformowałem go iz ciągam dużą przyczepę po piachach to mi powiedział se musza być wzmacniane a to juz mówi samo za siebie , mocne szarpnięcia oderwanie sie koła od ziemi i zryw iiii po sprzegiełkach a gwarancji pewnie i tak nieuznają juz niemowlę o twojej pracy i przestoju .... a zwykle oryginalne sprzegi mam juz sprawdzone i są bardzo wytrzymałe XD
Pozdrawiam !
-
- Forumowicz
- Posty: 84
- Rejestracja: 01 lis 2017, 10:14
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: Trwałość sprzęgiełek w Rextonie
Postautor: Piotr11 » 23 lis 2017, 19:59
Więc tak, sprawdziłem podciśnienie przy kołach i jest, zasysa palec, lekko wciąga skórę, ale czy wystarczająco ? , tego nie wiem. Myślę o wymianie uszczelniaczy. Czy czekają mnie jakieś niespodzianki przy demontażu piast ? Czy potrzebne są jakieś ściągacze ? itp ?
-
- Forumowicz
- Posty: 84
- Rejestracja: 01 lis 2017, 10:14
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: Trwałość sprzęgiełek w Rextonie
Postautor: Piotr11 » 23 lis 2017, 21:34
Pytanko do kolegi unimarta, jaki jest koszt tych uszczelniaczy, i czy są dostępne ?podobno są tam trzy ? na koło.
-
- Stały bywalec
- Posty: 174
- Rejestracja: 01 lut 2009, 20:35
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wasilków
Re: Trwałość sprzęgiełek w Rextonie
Postautor: regaciarz » 23 lis 2017, 22:23
Ściągacz do zworzni jakiś konkretny, młotek, mocne klucze, odrdzewiacz, łom do złożenia( napinałem nim górny wahacz), uszczelniacz wyjmujesz płaskim śrubokrętem.
Na krućce załóż przewód i spróbuj zassać i zobacz czy trzymają podciśnienie
Na krućce załóż przewód i spróbuj zassać i zobacz czy trzymają podciśnienie
- gabit01
- Rusza z kopyta
- Posty: 34
- Rejestracja: 30 maja 2010, 16:39
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: włoszczowa
Re: Trwałość sprzęgiełek w Rextonie
Postautor: gabit01 » 24 lis 2017, 20:54
kolego Piotr11 załóż manuale i faktycznie będziesz miał spokój bo jak czytam tutaj że po wymianie uszczelniaczy spokój na 10 lat to mnie śmiech ogarnia jak ci się uda że to ustrojstwo będzie działać przez jedną zimę to sukces a może być tak że się wykosztujesz i narobisz i nie będą działać a manuale wymieniasz sam w godzinkę ja tak zrobiłem i wiem że mam przedni napęd zawsze.
- XSzafaX
- Stały bywalec
- Posty: 442
- Rejestracja: 14 lut 2016, 21:08
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Trwałość sprzęgiełek w Rextonie
Postautor: XSzafaX » 24 lis 2017, 21:13
Zawsze ale nie na zawsze ...... i srali po ścianie ze oryginalne sie tak psują .... No chyba ze ktoś oddaje do paproka który wymieni tylko jeden uszczelniacz to co sie dziwić , i właśnie takie osoby psują renomę ,zrób porządnie a niepozaujesz
-
- Forumowicz
- Posty: 84
- Rejestracja: 01 lis 2017, 10:14
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: Trwałość sprzęgiełek w Rextonie
Postautor: Piotr11 » 24 lis 2017, 21:32
Tak się nad tymi manualnymi zastanawiałem, ale gdy po sprawdzeniu wszystkich kolanek i złączek podciśnienia wyszło że zero spękań, i wężyki przy piastach ciągną powietrze, to postanowiłem to uruchomić. Mam tylko 126000 km przebiegu, więc może jeszcze te sprzęgiełka nie są wykończone. Ciekawy jestem czy ktoś to tak porządnie zrobił i ile wytrzymało. Podejrzewam że wyjęcie zwrotnicy, to nie taka bułka z masłem ...
Muszę jeszcze zanabyć te uszczelniacze i albo będzie oki, albo będą manualne i po temacie .
Muszę jeszcze zanabyć te uszczelniacze i albo będzie oki, albo będą manualne i po temacie .
- XSzafaX
- Stały bywalec
- Posty: 442
- Rejestracja: 14 lut 2016, 21:08
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Trwałość sprzęgiełek w Rextonie
Postautor: XSzafaX » 24 lis 2017, 22:15
Nie ma innej opcji trzeba rozpinać całą zwrotnice a i apropos to sprzegiełka są mocniejsze nic zębatka w reduktorze co do tych chińskich manualnych to bym nie był taki pewny
- gabit01
- Rusza z kopyta
- Posty: 34
- Rejestracja: 30 maja 2010, 16:39
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: włoszczowa
Re: Trwałość sprzęgiełek w Rextonie
Postautor: gabit01 » 24 lis 2017, 23:46
AVM nie są Chińskie tylko Brazylijskie jedne z lepszych na świecie http://allegro.pl/ssangyoung-musso-hp-m ... 99906.html
ych na świecie
ych na świecie
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości