W przypadku gdyby komuś wycieraczki ledwo chodziły, na 99% będą to zapieczone sworznie. Niestety wynika to z dostawania się wilgoci do wnętrza sworznia, pojawia się rdza i utrudnia swobodne obracanie. Rdza w ramach rozwoju robi wżery w ośkach, niszcząc gładką chromowaną powierzchnię.
Można to rozebrać, wyczyścić i nasmarować lecz jeśli za późno się za to weźmiemy, wżery będą na tyle duże że nawet po wyczyszczeniu i nasmarowaniu będą skrobały tuleje ślizgowe wbite w obudowę.
Najlepszym rozwiązaniem jest zakup nowego mechanizmu, aktualna cena 318zl: http://sklep.ssangyong.pl/mechanizm-wyc ... p-315.html
Dla oszczędnych lub optymistów:
- otwórz maskę
- odkręć wycieraczki klucz 12mm, zdemontuj je
- zdejmij uszczelkę podszybia
- zdemontuj 4 plastikowe kołki
- zdemontuj podszybie
- odepnij kostkę podgrzewania przedniej szyby
- odepnij kostkę silnika wycieraczek
- odkręć 3 śruby mocujące mechanizm 10mm
- wkręć mechanizm w imadło
- śrubokrętem podważamy cięgna by rozpiąć przeguby kulowe
- teraz zaczyna się zabawa, sworznie od strony gwintu posiadają sprężyste pierscienie zabezpieczające, trzeba je dobrze z brudu wyczyscic by znaleźć szczelinę, żeby je zdjąć użyłem szpikulca i noża, szpikulcem delikatnie rozszerzyłem szczelinę a nożem zacząłem spychac pierścień na ośkę by nie rozszerzyć za bardzo, potem zszunąłem go po ośce, dzięki temu zachował swój kształt i nadawał się do ponownego użycia
- wyjmujemy sworzeń, w zależności od tego jak źle jest możliwe że trzeba będzie wybic go młotkiem, bezpieczniej jednak obracać sworzniem wypychając go z otworu, moje były w tak złym stanie, że obrócić mogłem nimi tylko za pomocą rury, podziwiam moc silnika który był w stanie jeszcze nimi operować
- usuwamy rdzę ze sworzni i polerujemy je na błysk
- poprawiamy tulejki okragłym pilnikiem
- wciskamy smar w otwory
- smarujemy ośki
- składamy do kupy, poprawna kolejność na ośce - podkładka sprężysta, podkładka płaska, obudowa, podkładka płaska mała, pierscień zabezpieczający
- spinamy cięgna
- montujemy do samochodu
- testujemy bez wycieraczek
- składamy podszybie
- zakładamy wycieraczki
- testujemy czy wycieraczki zostają w odpowiednim miejscu
trochę to podziała ale cudów nie oczekujmy
Wolne wycieraczki Rexton
Poradniki i instrukcje - "Sam naprawiam/ulepszam swojego Ssangyong'a". Nie dodajemy tutaj zapytań o to jak coś naprawić.
- sergio1969
- Stały bywalec
- Posty: 1289
- Rejestracja: 03 cze 2013, 7:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2694
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia :-)
- Kontaktowanie:
Re: Wolne wycieraczki Rexton
Postautor: sergio1969 » 30 gru 2017, 18:55
Przechodzilem to ja za wycieraczki a one do polowy i stop ,ale latwo je wyciagnac i wyczyscic nasmarowac i nastepne 10 lat spokoju nie trzeba nic nowego kupowac
Sergio
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości