Ratunku
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
Posty: 127
-
Strona 4 z 9
- Przejdź do strony:
- Poprzednia
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- …
- 9
- Następna
-
- Stały bywalec
- Posty: 174
- Rejestracja: 01 lut 2009, 20:35
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wasilków
Re: Ratunku
Postautor: regaciarz » 04 sty 2018, 23:56
W Rexie jak zaślepisz to przednie sprzęgi są rozłączone, czytałem, że w jakimś innym modelu jest odwrotnie, czyli bez podciśnienia piasty są cały czas zapięte.
Mnie już wyciągali z błota jak sprzęgi w połowie bagna powiedziały dość, próbowałem je reanimować, ale tylko pieniądze wyrzuciłem na kolejne uszczelniacze.
Co do jazdy z zapiętymi sprzęgami to w jeepie ich w ogóle nie ma i mosty jakoś działają, tam półoś jest na sztywno z piastą, jeśli gdzieś jadę i będzie możliwość skorzystania z 4x4 to sprzęgi w kołach daję na 4x4 i napęd załączam przyciskiem w środku jak potrzebuję. Czuć minimalną różnicę przy jeździe z kręcącym się mostem z przodu, ale jeśli wszystko jest sprawne to są to minimalne różnice, dziewczyna nie czuje czy jedzie z zapiętymi sprzęgami czy nie
Mnie już wyciągali z błota jak sprzęgi w połowie bagna powiedziały dość, próbowałem je reanimować, ale tylko pieniądze wyrzuciłem na kolejne uszczelniacze.
Co do jazdy z zapiętymi sprzęgami to w jeepie ich w ogóle nie ma i mosty jakoś działają, tam półoś jest na sztywno z piastą, jeśli gdzieś jadę i będzie możliwość skorzystania z 4x4 to sprzęgi w kołach daję na 4x4 i napęd załączam przyciskiem w środku jak potrzebuję. Czuć minimalną różnicę przy jeździe z kręcącym się mostem z przodu, ale jeśli wszystko jest sprawne to są to minimalne różnice, dziewczyna nie czuje czy jedzie z zapiętymi sprzęgami czy nie
-
- Stały bywalec
- Posty: 2227
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Ratunku
Postautor: krisw11 » 05 sty 2018, 0:21
Dobrze mówisz- Dziewczyna nie czuje ))) ale my faceci Tak heh. Tak jest do 80km/h powyżej robią sie już wibracje ,sam doświadczyłem ,poza tym nawet nasza szanowna instrukcja tak powiada,że 4x4 do 80km/h 4x4 ! Nawet jak odłączysz koła napęd dalej działa w manualu,niestety.
Kris
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: Ratunku
Postautor: uki » 05 sty 2018, 0:51
Nie przesadzajmy przy tak spiętym układzie wał luźno się kręci a przy tej masie i mocy aucie to są drobiazgi. Z tym 80km/h to przy w pełni spiętym układzie na reduktorze jest mowa a tu wyjście reduktora na przedni wał jest odseparowane i nie otrzymuje ani nie przenosi żadnego momentu do czasu włączenia trybu 4H lub 4L.
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
-
- Stały bywalec
- Posty: 2227
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Ratunku
Postautor: krisw11 » 05 sty 2018, 1:05
Rozumiem i , Twoje zdanie ja je szanuje ! Ale uszanuj również moje doświadczenia , percepcje terenowe i prędkościowe co do Twojej wypowiedzi Kolego. Ja mając AVM przy stóewce i ponad stówke czułem niezłe wibracje i dyskomfort ! Niech każdy albo potencjalny kazdy sobie sprawdzi i sam porówna......nie mam nic wiecej do powiedzenia.............
Kris
-
- Stały bywalec
- Posty: 174
- Rejestracja: 01 lut 2009, 20:35
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wasilków
Re: Ratunku
Postautor: regaciarz » 05 sty 2018, 8:06
Spięty napęd czuję tylko przy niskich prędkościach, przy 120 zero wibracji, od 50 idzie tak samo czy ze spiętymi piastami czy nie, przy ponad 120 nie wiem bo Rexem szybciej nie jeżdżę.
Może temu, że poprzedni właściciel w terenie nie jeździł, ale krzyżaki wału były tak nasmarowane, że smar aż wypływał
Może temu, że poprzedni właściciel w terenie nie jeździł, ale krzyżaki wału były tak nasmarowane, że smar aż wypływał
- MaxHummel
- Stały bywalec
- Posty: 170
- Rejestracja: 02 sie 2015, 21:36
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: Ratunku
Postautor: MaxHummel » 12 sty 2018, 16:21
Panowie! Poruszyłem temat w trzech postach więc w każdym pochwalę się sukcesem. Sukcesem dzięki Wam, Miśki! Napędy zrobione! Zaworek, a w szczególności gumowe wężyki przy zaworku były jedynym powodem braku przedniego napędu.
Także dziękuję wszystkim i pozdrawiam!
Także dziękuję wszystkim i pozdrawiam!
Stay Low Move Fast
Kill First Die Last
One Shot One Kill
No Luck Just Skill
Kill First Die Last
One Shot One Kill
No Luck Just Skill
-
- Stały bywalec
- Posty: 2227
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Ratunku
Postautor: krisw11 » 12 sty 2018, 23:01
Nie szczęściarz tylko proste auto ) ,to nie Range Rover ani Land cruiser ) !!! Kupujmy stare ,dobre i sprawdzone w terenie autka ) a będziemy zadowoleni .
Kris
- MaxHummel
- Stały bywalec
- Posty: 170
- Rejestracja: 02 sie 2015, 21:36
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: Ratunku
Postautor: MaxHummel » 12 sty 2018, 23:27
krisw11 pisze:Nie szczęściarz tylko proste auto....
Panowie, radosc cokolwiek przedwczesna. Dalej cos dziwnego cholera. Po godzinie jazdy zauważyłem feler. Przy zalaczonych napedach, 4h przynajmnien, cofanie to porazka! Jakby opony przymarzaly do gleby albo byl zaciagniety reczny. Podobna sprawa pojawila ie raz czy dwa przy manewrowaniu na parkingu, w przód.
Co moze byc nie tak? Pomoże kto może? Nawet ja wiem, ze to niedobrze gdy mechanizmy tak stają okoniem. No niby ciesze się, że naped dziala, ale ten wsteczny to masakra. Mozliwe, zeto lozyska w piastach? By ladnie krecily sie w przod a do tyłu dupa?
Zaznaczam, ze napęd nie pracowal co najmniej dwa lata. Co najmniej.
Stay Low Move Fast
Kill First Die Last
One Shot One Kill
No Luck Just Skill
Kill First Die Last
One Shot One Kill
No Luck Just Skill
- MaxHummel
- Stały bywalec
- Posty: 170
- Rejestracja: 02 sie 2015, 21:36
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: Ratunku
Postautor: MaxHummel » 13 sty 2018, 9:52
regaciarz pisze:Mam nadzieję, że nie jeździsz 4x4 po asfalcie?
Dlatego napisałem, ze nie jeżdżę na 4L tylko 4H. Nie może miec znaczenia czy to zamarznięty asfalt, mokry asfalt, piasek, piasek na asfalcie, lód czy śnieg. Po to własnie ten napęd mamy. By na niepewnej, niebezpiecznej nawierzchni czuć się bezpiecznie. Inaczej jeździmy zabawkami.
Powiem więcej, gdyby ten szerzony z niewiadomych dla mnie powodów mit, że Bosze bron na asfalcie!, okazał się prawdą, że 4H jest wyłącznie na śnieg, to z miejsca dzwonie do serwisu SY i niech w pizdu zabierają tę zabawkę choćby za darmo a ja kupuje prawdziwe auto 4x4, które nie czeka 11 m-cy aż dwa razy w roku spadnie śnieg! Słowo daje!
Dlatego piszę, nie ważne czy jechałem po suchutkim asfalcie latem czy po asfalcie zimą, przy zerowej temperaturze. Użyłem 4H nie 4L i pytam czy ktoś wie skąd mogą wynikać te masakryczne opory podczas cofania? Odczuwałem to tak, jakby auto przeskokami cofało, jakby coś do granicy stawiało opór, puszczało i znów blokowało.
Ostatnio zmieniony 13 sty 2018, 14:33 przez MaxHummel, łącznie zmieniany 1 raz.
Stay Low Move Fast
Kill First Die Last
One Shot One Kill
No Luck Just Skill
Kill First Die Last
One Shot One Kill
No Luck Just Skill
-
- Stały bywalec
- Posty: 392
- Rejestracja: 26 cze 2012, 12:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Lokalizacja: waaawaaa-juropa
Re: Ratunku
Postautor: automatic » 13 sty 2018, 12:55
Cóż kolego ... tu nie masz w samochodzie centralnego mechanizmu różnicowego w partial 4H- to manewrowanie na asfaltowym parkingu będzie nieco trudne bo osie są na sztywno załączone w reduktorze : gdy skręcasz mocniej koła to promień zataczania 2 osi jest inny , to i masz opór bo coś musi ustąpić.
Albo ustąpi asfalt albo opony albo mechanizm napędu np sprzęgiełka przednie.
Ta wersja ma napęd 4x4 (4H oraz 4L)dedykowany na luźne podłoże , na beton czy asfalt jest 2H !
Więc lepiej poszukaj Rexona II z AWD (jest bez reduktora) nie musisz nic przełączać zawsze ma 4x4 ale na teren to się średnio nadaje ...
Albo wersji TOD gdzie napęd sam wie co ma robić i jest 4x4 i przełącznik H/L
Albo ustąpi asfalt albo opony albo mechanizm napędu np sprzęgiełka przednie.
Ta wersja ma napęd 4x4 (4H oraz 4L)dedykowany na luźne podłoże , na beton czy asfalt jest 2H !
Więc lepiej poszukaj Rexona II z AWD (jest bez reduktora) nie musisz nic przełączać zawsze ma 4x4 ale na teren to się średnio nadaje ...
Albo wersji TOD gdzie napęd sam wie co ma robić i jest 4x4 i przełącznik H/L
- MaxHummel
- Stały bywalec
- Posty: 170
- Rejestracja: 02 sie 2015, 21:36
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: Ratunku
Postautor: MaxHummel » 13 sty 2018, 13:59
Ok. Manewrowanie jestem w stanie zrozumieć, ale co z cofaniem? I mowie tu o cofaniu po prostej....
Stąd pytanie .... czy jest mozliwosc, by do przodu auto jechalo git a juz na wstecznym stawialo potezny opor jak przy zaciagnietym recznym?
Stąd pytanie .... czy jest mozliwosc, by do przodu auto jechalo git a juz na wstecznym stawialo potezny opor jak przy zaciagnietym recznym?
Stay Low Move Fast
Kill First Die Last
One Shot One Kill
No Luck Just Skill
Kill First Die Last
One Shot One Kill
No Luck Just Skill
-
- Stały bywalec
- Posty: 2227
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Ratunku
Postautor: krisw11 » 13 sty 2018, 14:04
Max tak jak Kol.Regaciaż i Automatic napisali,nie wolno 4H i 4L jeździć po suchym ! Tylko 2L . Taki zasrany urok tego mechanizmu też mi sie ,to nie podoba w terenówkach np.w ML-u miałem stały napęd ,to bajka + reduktor jedyny mały minusik ,to dużo pali przy stałym 4x4 ale coś za coś tak myśle czemu masz takie opory a opony masz jednakowe ??
Kris
- MaxHummel
- Stały bywalec
- Posty: 170
- Rejestracja: 02 sie 2015, 21:36
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: Ratunku
Postautor: MaxHummel » 13 sty 2018, 14:20
Wszystkie pięć:)
Aha. I nie jechalem po suchym, no moze po suchym, ale za to po sliskim.
Aha. I nie jechalem po suchym, no moze po suchym, ale za to po sliskim.
Ostatnio zmieniony 13 sty 2018, 14:32 przez MaxHummel, łącznie zmieniany 1 raz.
Stay Low Move Fast
Kill First Die Last
One Shot One Kill
No Luck Just Skill
Kill First Die Last
One Shot One Kill
No Luck Just Skill
Posty: 127
-
Strona 4 z 9
- Przejdź do strony:
- Poprzednia
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- …
- 9
- Następna
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości