Reksio - jak to z nim jest naprawdę?
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
-
- Stały bywalec
- Posty: 478
- Rejestracja: 03 mar 2017, 13:12
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Reksio - jak to z nim jest naprawdę?
Postautor: DeMaDeS » 14 sty 2018, 17:30
od strony technicznej TOD jest w stanie dać 700NM pomnożone przez trochę ponad 4 bo w tych okolicach jest zazwyczaj przełożenie przedniego mostu daje 2800NM na półosiach, nie jest to mało ale jest haczyk... elektronika poprzez PWM steruje sprzęgłem i z bliżej nieznanych przyczyn jest ograniczona do 88% spięcia.
Ruskie to obchodzą dodając guzik który spina na 100% z założonego konstrukcyjnie momentu obrotowego.
I było by całkiem fajnie gdyby nie to że nasze samochody mają duże przebiegi, często komuś do TODa zalali niewłaściwy olej albo w ogóle nie wymieniali go na czas i okładziny cierne są takie sobie lub w ogóle ich nie ma. Nawet okładziny pracujące w dobrym oleju... kiedyś się zużyją.
Jedne Rusek zrobił modyfikację Rextona tworząc samochód prawie idealny... wymienił standardowy reduktor na SuperSelect z mitsubishi więc w czasie jazdy po asfalcie może się przełączać z 2wd na 4wd na 3 mechanizmach różnowych, blokować centraly mr, no i oczywiście reduktor jako wisienka na torcie.
Ruskie to obchodzą dodając guzik który spina na 100% z założonego konstrukcyjnie momentu obrotowego.
I było by całkiem fajnie gdyby nie to że nasze samochody mają duże przebiegi, często komuś do TODa zalali niewłaściwy olej albo w ogóle nie wymieniali go na czas i okładziny cierne są takie sobie lub w ogóle ich nie ma. Nawet okładziny pracujące w dobrym oleju... kiedyś się zużyją.
Jedne Rusek zrobił modyfikację Rextona tworząc samochód prawie idealny... wymienił standardowy reduktor na SuperSelect z mitsubishi więc w czasie jazdy po asfalcie może się przełączać z 2wd na 4wd na 3 mechanizmach różnowych, blokować centraly mr, no i oczywiście reduktor jako wisienka na torcie.
- XSzafaX
- Stały bywalec
- Posty: 442
- Rejestracja: 14 lut 2016, 21:08
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Reksio - jak to z nim jest naprawdę?
Postautor: XSzafaX » 14 sty 2018, 18:51
Właśnie o to mi chodziło bardzo wyczerpująca ale pomocna wypowiedz dzieki DeMaDeS za wyjaśnienie !
-
- Forumowicz
- Posty: 63
- Rejestracja: 14 gru 2017, 18:37
- Gadu-Gadu: 0
Re: Reksio - jak to z nim jest naprawdę?
Postautor: Pulcheriusz » 16 sty 2018, 10:03
Dzięki Panowie za zrobienie mi chaosu w głowie większego niż był Narazie jeszcze nie jestem na etapie kupowania, jutro pojadę pooglądać jedną sztukę niedaleko, przejadę się, pomacam. Prześpię się z tematem i kto wie czy nie stanę się pełnoprawnym forumowiczem
-
- Stały bywalec
- Posty: 478
- Rejestracja: 03 mar 2017, 13:12
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Reksio - jak to z nim jest naprawdę?
Postautor: DeMaDeS » 28 sty 2018, 2:15
Ciekawostka...
Rex w wersji TOD ma "uboższą" wersję TODa niż ISUZU. Usunięto z niego mechaniczną 100% blokadę, która w ISUZU zapina się w momencie włączenia 4L. W przypadku Rexa można liczyć na to ile NM przeniesie sprzęgło wielopłytkowe....
Rex w wersji TOD ma "uboższą" wersję TODa niż ISUZU. Usunięto z niego mechaniczną 100% blokadę, która w ISUZU zapina się w momencie włączenia 4L. W przypadku Rexa można liczyć na to ile NM przeniesie sprzęgło wielopłytkowe....
- XSzafaX
- Stały bywalec
- Posty: 442
- Rejestracja: 14 lut 2016, 21:08
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Reksio - jak to z nim jest naprawdę?
Postautor: XSzafaX » 28 sty 2018, 20:33
Peszek można jeszcze dopomóc tylnymi mostu zastosować tak zwana „blokadę tylnego mostu” a jak ?! a sprawnym chamulcem ręcznym trzeba go umiejętnie zaciągać tzn z umiarem i powinny dwa koła sie na raz kręcić tK robią fachofcy z dyplomem XD offffffrodoffcy XD
-
- Stały bywalec
- Posty: 2229
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Reksio - jak to z nim jest naprawdę?
Postautor: krisw11 » 28 sty 2018, 21:11
A później 97 % użytkowników Rexa narzeka ,że RĘCZNY NIE DZIAŁA ,JAKIE KOSZTA,POMOCY ja bym nie stosował takich metod,ręczny jest ,to hamulec postojowy i dajmy mu spokój podczas jazdy
Kris
-
- Stały bywalec
- Posty: 478
- Rejestracja: 03 mar 2017, 13:12
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Reksio - jak to z nim jest naprawdę?
Postautor: DeMaDeS » 28 sty 2018, 21:24
3.2 TOD ma duża główkę, czyli 9,5 calowy dyfer do ktorego nie ma blokad, trzeba by dorwać most z 2.9 i rzeźbić ze zmianą bebnów na tarcze, dopasowaniem ilości nacięć do czujnika abs itd..
- XSzafaX
- Stały bywalec
- Posty: 442
- Rejestracja: 14 lut 2016, 21:08
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Reksio - jak to z nim jest naprawdę?
Postautor: XSzafaX » 28 sty 2018, 22:18
Kris jak byś sie domyślił to opisywałem sytuacje w ktorej samochód stoi czyli nieporusza sie XD a tak na serio opisuje metodę która podłożyć ma za ostatnie koło ratunkowe to popierwsze a po drugie jak kogoś nie stać 150zl dać za linki i 100 za szczęki to lepiej niech siedzi w domu a nie wybiera sie w teren gdzie moze zniszczyć nie tylko ręczny
-
- Stały bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 21 cze 2015, 15:01
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
Re: Reksio - jak to z nim jest naprawdę?
Postautor: rk75 » 29 sty 2018, 10:46
XSzafaX, widzę że jesteś zwolennikiem napędu P/T Więc mam do Ciebie pytanko - jak to jest z tym napędem, po przełączeniu na 4H lub 4L jest spięty na 100%? Czy tak jak w TOD 88%
-
- Stały bywalec
- Posty: 478
- Rejestracja: 03 mar 2017, 13:12
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Reksio - jak to z nim jest naprawdę?
Postautor: DeMaDeS » 29 sty 2018, 11:07
Part time i na 4H i na 4L jest spięty na 100% wiec nie można tym skręcać na asfalcie.
To był duży minus na asfaltowych ciasnych serpentynach w Rumunii gdzie skosy były tak duże że nawet na 1 biegu trzeba było się hamulcami wspomagać by samochód się nie rozpędził i nie przekręcił silnika powyżej 5000obr.
Jak to zwykle bywa da się to obejść odcinając podciśnienie z przednich piast, wtedy mamy RWD na reduktorze i Rumuńskie serpentyny nie robią na nas wrażenia
To był duży minus na asfaltowych ciasnych serpentynach w Rumunii gdzie skosy były tak duże że nawet na 1 biegu trzeba było się hamulcami wspomagać by samochód się nie rozpędził i nie przekręcił silnika powyżej 5000obr.
Jak to zwykle bywa da się to obejść odcinając podciśnienie z przednich piast, wtedy mamy RWD na reduktorze i Rumuńskie serpentyny nie robią na nas wrażenia
-
- Stały bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 21 cze 2015, 15:01
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
Re: Reksio - jak to z nim jest naprawdę?
Postautor: rk75 » 29 sty 2018, 15:07
OK. Ale 100% spięcia i tak nie jest to samo co blokada mostu, dobrze rozumiem?
-
- Stały bywalec
- Posty: 478
- Rejestracja: 03 mar 2017, 13:12
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Reksio - jak to z nim jest naprawdę?
Postautor: DeMaDeS » 29 sty 2018, 15:21
W part time nie ma centralnego dyferencjały, jest tylko 100% dopięcie przednich kół do tylnych kół, 1 do 1 i bez żadnych opcji uślizgu i różnicy w prędkości obrotowej przedniego i tylnego wału napędowego.
Zapomniałem o jeszcze jednej ciekawostce.
Ford Explorer ma identycznego TODa i jak są problemy to wymieniają tarczki cierne, no i leją olej XL12.
Udalo mi sie podtwierdzic ze elementy pasuja z Explorera, np nowiutkie tarczki sa po 25 i 40zl sztuka jednych 5 drugich 6, podobno sa tez zestawy o wiekszej efektywnosci z wieksza iloscia tarczek ale jeszcze nie znalazlem
Zapomniałem o jeszcze jednej ciekawostce.
Ford Explorer ma identycznego TODa i jak są problemy to wymieniają tarczki cierne, no i leją olej XL12.
Udalo mi sie podtwierdzic ze elementy pasuja z Explorera, np nowiutkie tarczki sa po 25 i 40zl sztuka jednych 5 drugich 6, podobno sa tez zestawy o wiekszej efektywnosci z wieksza iloscia tarczek ale jeszcze nie znalazlem
- XSzafaX
- Stały bywalec
- Posty: 442
- Rejestracja: 14 lut 2016, 21:08
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Reksio - jak to z nim jest naprawdę?
Postautor: XSzafaX » 29 sty 2018, 20:12
Powiem w skrycie jak sie sypie TOD to bedzie bolało kieszeń s part tima zdecydowanie taniej sie naprawi a co do tego który jest praktyczniejszy to juz zależy od tego co kto potrzuje i tyle part time typowy teren TOD jest jak osobówka typu audi quattro lepszy tylko z tym ze większy i inny wyglądowo bardziej praktyczny do miasta zimą
-
- Stały bywalec
- Posty: 478
- Rejestracja: 03 mar 2017, 13:12
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Reksio - jak to z nim jest naprawdę?
Postautor: DeMaDeS » 29 sty 2018, 22:37
jak się ma wiedzę że pasują części od explorera to nie będzie bolało
łańcuch do jednego i drugiego kosztuje tyle samo, łożyska tez, zostaje tylko kwestia nowych tarczek za jakieś 350zł i mamy skrzynkę wyremontowaną.
łańcuch do jednego i drugiego kosztuje tyle samo, łożyska tez, zostaje tylko kwestia nowych tarczek za jakieś 350zł i mamy skrzynkę wyremontowaną.
-
- Stały bywalec
- Posty: 174
- Rejestracja: 01 lut 2009, 20:35
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wasilków
Re: Reksio - jak to z nim jest naprawdę?
Postautor: regaciarz » 30 sty 2018, 8:29
Part time po śniegu bez esp, sam tył i duży rozstaw osi plus pusty i szeroki plac A w takich warunkach jak chcę bezpiecznie to zapinam 4h i nawet bokiem nie pójdzie bo przód od razu ciągnie.
A esp przy samym tyle robi robotę lepiej niż w clk w208( miałem rok temu i bez problemu mogłem polecieć bokiem jak chciałem, Rexa od razu łapie i pozwala tylko na naprawdę mały uślizg).
Jak dla mnie to TOD przydałby się na parkingu pod blokiem 50% czarny 50% lód i najczęściej koła skręcone do oporu, ale bez tego da się żyć, za to w piątek w nocy miałem na wsi mijankę na polnej drodze( Rex się ledwo mieści), z naprzeciwka stara astra, on musiałby cofać około 500 metrów, ja 300 aby próbować trafić w drogę w bok. Szybka kalkulacja, esp off i pięknie podszedł zaoranym polem, tylko samochód do mycia
Ps. Pole pod kukurydzę, czyli jeszcze nie było zasiane.
A esp przy samym tyle robi robotę lepiej niż w clk w208( miałem rok temu i bez problemu mogłem polecieć bokiem jak chciałem, Rexa od razu łapie i pozwala tylko na naprawdę mały uślizg).
Jak dla mnie to TOD przydałby się na parkingu pod blokiem 50% czarny 50% lód i najczęściej koła skręcone do oporu, ale bez tego da się żyć, za to w piątek w nocy miałem na wsi mijankę na polnej drodze( Rex się ledwo mieści), z naprzeciwka stara astra, on musiałby cofać około 500 metrów, ja 300 aby próbować trafić w drogę w bok. Szybka kalkulacja, esp off i pięknie podszedł zaoranym polem, tylko samochód do mycia
Ps. Pole pod kukurydzę, czyli jeszcze nie było zasiane.
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości