Witam.
Jestem tu nowy i pragnę się przywitać .
Jestem właścicielem Musso od ponad 4-ech lat.Jednak jest kilka spraw które trzeba naprawić.
1. Od dłuższego czasu napęd raz mi działał raz nie ...
2. Jak przejadę z 30 km (czyli jak się rozgrzeje) to na wolnych obrotach np. jak stoję na światłach to zaczyna strasznie szarpać silnikiem, nie wiem co jest.Prócz tego zrzęził i inne dziwne jęki wydawał itp.
W końcu postanowiłem znaleźć jakiegoś mechanika który się na tym zna.No i znalazłem 500 km ode mnie ale nic, zarzekał się że to ''drobnostka'' dla niego, że się tylko w Musso specjalizuje więc pojechałem.Pierwsze co zrobił to wymienił teleskop przy silniku czego efektem jest to że nie zrzęzi i cicho się zachowuje.Następnie wymienił sprzęgiełka na ręczne które miał być 100% bezawaryjne i napęd miał się wtedy załączać na 100%.I żeby zlikwidować telepanie na wolnych ten "mechanik" niby wymienił wtrysk i przestawił zapłon.Oprócz tego wymienił w przednim moście łożyska IGIŁKOWE (w co wątpię) i skasował 2,5k pln.Oczywiście wszystko działało jak należy DOPóKI NIE PRZEJECHAłEM 200 KM !!! Wszystko z powrotem wróciło, silnik trzęsie, lampki się obydwie od napędów cały czas świecą i napęd przedni teraz WCALE nie działa.
Nie wiem co robić, może ktoś miał podobne sytuacje w swoim Musso, może ktoś mógłby udzielić mi jakiejś rady bo na prawde nie wiem co robić, czy go trzymać czy sprzedać (ogólnie gdyby nie te usterki to autem super się jeździ).Czytałem posty na forum ale nie ma jednoznacznych odpowiedzi.Dodam że jest to 99r, jestem drugim właścicielem i oprócz wymian oleju co 10tkm nic w nim nie robiłem, a autko ma już 200tkm przejechane.Z góry dzięki za rady.
Problemy z Musso ...
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 1
- Rejestracja: 07 paź 2007, 16:14
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 32
- Rejestracja: 15 paź 2007, 13:44
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Poland
Postautor: ZibiP » 22 paź 2007, 10:28
Jeśli jak piszesz obie lampki zachowuje się dziwnie - trzebaby zatem obejrzec dokładnie połączenia sinika przełączającego napędy przy skrzyni rozdzielczej. Jak też i jego wnetrze.
Jeśli chodzi o szarpanie silnikiem po rozgrzaniu - opisz czy pojawia się jakieś dymienie z wydechu, czy poprawnie nabiera obrotów, czy może wzrosło spalanie, co z odczuwalną "mocą"... itd...
Jeśli chodzi o szarpanie silnikiem po rozgrzaniu - opisz czy pojawia się jakieś dymienie z wydechu, czy poprawnie nabiera obrotów, czy może wzrosło spalanie, co z odczuwalną "mocą"... itd...
ZibiP
Problemy z Musso ... odsłona 2
Postautor: franjo3 » 29 gru 2007, 0:30
Witam Serdecznie.
Podobnie jak autor tematu jestem Nowy... Mam swoje SY Musso od miesiąca, sprowadziłem go z Włoch. Do tej pory jeździłem golfem (fuj) i obiecuję poprawę. Autko (SY) rocznik 98, 2.9 TD ma najechane 250 tysiaków. Kocham to auto i nigdy go nie zamienię....
Wczoraj przejechałem się autem ze szwagrem i podczas wyjazdu z garażu zobaczyłem niewielką plamę oleju pod silnikiem. Pojechaliśmy na pole i do lasu. Kiedy chciałem przejechać przez mały rowek (głębokość 40 cm, szerokość 1 m, łagodny spadek) o dziwo się zawiesił:
2h wsteczny (pali gumy i nie jedzie),
4h wsteczny (pali prawą oponę, przód wisząc w powietrzu się nie kręci)
4L wsteczny (szarpie, stuka i nic się nie dzieje),
Do przodu nie było szans bo się oparł o bruzdę
Pytanie:
Czy mój napęd na przód w ogóle działa? Jeśli nie to jak mam sprawdzić co się zepsuło?
Gdzie jest jakiś dobry warsztat 4x4 w Lubuskim? (Żary i Żagań odpada bo sprawdziłem)
Proszę o opinie jako nowicjusz chcę dowiedzieć się wszystkiego co chcecie mi przekazać.
Pozdrawiam
Podobnie jak autor tematu jestem Nowy... Mam swoje SY Musso od miesiąca, sprowadziłem go z Włoch. Do tej pory jeździłem golfem (fuj) i obiecuję poprawę. Autko (SY) rocznik 98, 2.9 TD ma najechane 250 tysiaków. Kocham to auto i nigdy go nie zamienię....
Wczoraj przejechałem się autem ze szwagrem i podczas wyjazdu z garażu zobaczyłem niewielką plamę oleju pod silnikiem. Pojechaliśmy na pole i do lasu. Kiedy chciałem przejechać przez mały rowek (głębokość 40 cm, szerokość 1 m, łagodny spadek) o dziwo się zawiesił:
2h wsteczny (pali gumy i nie jedzie),
4h wsteczny (pali prawą oponę, przód wisząc w powietrzu się nie kręci)
4L wsteczny (szarpie, stuka i nic się nie dzieje),
Do przodu nie było szans bo się oparł o bruzdę
Pytanie:
Czy mój napęd na przód w ogóle działa? Jeśli nie to jak mam sprawdzić co się zepsuło?
Gdzie jest jakiś dobry warsztat 4x4 w Lubuskim? (Żary i Żagań odpada bo sprawdziłem)
Proszę o opinie jako nowicjusz chcę dowiedzieć się wszystkiego co chcecie mi przekazać.
Pozdrawiam
- DANIEL
- Stały bywalec
- Posty: 120
- Rejestracja: 17 lis 2007, 22:23
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1995
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 6176733
Re: Problemy z Musso ...
Postautor: DANIEL » 30 gru 2007, 8:58
musso 2,9TD + automat
jesli chodzi o szarpanie silnika jak sie rozgrzeje: ten sam problem wystepuje u mnie mechanicy którzy robili w moim musso kapitalny remont skrzyni automatycznej [stara sie spaliła][niech nikt sie nie boi automata ,mojego poprzednik zniszczyl z powodu braku oleju,dolewka juz mu nie pomogla],stwierdzili ze problem niskich obrotów silnika wynika z wadliwej pompy wacu ,objawia sie to slabymi hamulcami i moze innymi wynalazkami koszt bagatela zaczyna sie od 1200zł w góre ja znalazlem nowa pompe vacu za 500zł prywatny import z niemiec
a kontrolki to dzialaly u mnie idealnie do monetu naprawy skrzyni biegów padły tzn zaczeły sie swiecic na stale po naprawie skrzyni ,usterka byla banalna poprostu trzeba sprawdzic kable które lacza sie z reduktorem tam moe byc niesprawne polaczenie lub zalamane kable -przetarte, brak masy itd..... u mnie sie kontrolki swiecily na stale ale napedy moglem przelaczac i wylaczac normalnie pracowaly ,wiec to tylko elektryka skoro tylko byla rozlaczana kostka polaczeniowa
Ja wlasnie sie szukuje na zalozenie recznych sprzegielek z przodu orginalne juz nie pracuja, ale tyl chodzi normalnie
na:
2h - pracuje tylko tył
4h - jest naped normalny na 4x4 i chyba 50/50% rozklad mocy miedzi przodem a tylem ale musza byc sprawne sprzegielka przednie w piastach inaczej przod nie bedzie sie krecił
4l - to samo ale z reduktorem ,a z 3000-4000tys/obr a predkosc niewielka moze 20-30km/100km
jesli chodzi o szarpanie silnika jak sie rozgrzeje: ten sam problem wystepuje u mnie mechanicy którzy robili w moim musso kapitalny remont skrzyni automatycznej [stara sie spaliła][niech nikt sie nie boi automata ,mojego poprzednik zniszczyl z powodu braku oleju,dolewka juz mu nie pomogla],stwierdzili ze problem niskich obrotów silnika wynika z wadliwej pompy wacu ,objawia sie to slabymi hamulcami i moze innymi wynalazkami koszt bagatela zaczyna sie od 1200zł w góre ja znalazlem nowa pompe vacu za 500zł prywatny import z niemiec
a kontrolki to dzialaly u mnie idealnie do monetu naprawy skrzyni biegów padły tzn zaczeły sie swiecic na stale po naprawie skrzyni ,usterka byla banalna poprostu trzeba sprawdzic kable które lacza sie z reduktorem tam moe byc niesprawne polaczenie lub zalamane kable -przetarte, brak masy itd..... u mnie sie kontrolki swiecily na stale ale napedy moglem przelaczac i wylaczac normalnie pracowaly ,wiec to tylko elektryka skoro tylko byla rozlaczana kostka polaczeniowa
Ja wlasnie sie szukuje na zalozenie recznych sprzegielek z przodu orginalne juz nie pracuja, ale tyl chodzi normalnie
na:
2h - pracuje tylko tył
4h - jest naped normalny na 4x4 i chyba 50/50% rozklad mocy miedzi przodem a tylem ale musza byc sprawne sprzegielka przednie w piastach inaczej przod nie bedzie sie krecił
4l - to samo ale z reduktorem ,a z 3000-4000tys/obr a predkosc niewielka moze 20-30km/100km
DANIEL-Musso 2,9 TD Automat - lift: 6-8cm-245/75 R16
- DANIEL
- Stały bywalec
- Posty: 120
- Rejestracja: 17 lis 2007, 22:23
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1995
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 6176733
Re: Problemy z Musso ...
Postautor: DANIEL » 30 gru 2007, 9:02
apropo tego szarpania:
Mój szarpie ale na obroty wchodzi normalnie i nie kopci ,zreszta jak dam na "P" w automacie to juz nie szarpie bo nie ma obciazenia ,wychodzi na to ze nie podnosi sobie obr jak ma obciazenie , na 99% wada vacu pompy
Mój szarpie ale na obroty wchodzi normalnie i nie kopci ,zreszta jak dam na "P" w automacie to juz nie szarpie bo nie ma obciazenia ,wychodzi na to ze nie podnosi sobie obr jak ma obciazenie , na 99% wada vacu pompy
DANIEL-Musso 2,9 TD Automat - lift: 6-8cm-245/75 R16
Re: Problemy z Musso ...
Postautor: franjo3 » 01 sty 2008, 23:44
4h - jest naped normalny na 4x4 i chyba 50/50% rozklad mocy miedzi przodem a tylem ale musza byc sprawne sprzegielka przednie w piastach inaczej przod nie bedzie sie krecił
Mój problem chyba jest rozwiązany.
Spadł śnieg i mogłem potestować. Faktycznie przez chwilę napęd na przód działał potem zaczęły śpiewać przekładnie z przodu i kręcił tylko tył. Czas do mechanika.
Dzięki i pozdrawiam.
- DANIEL
- Stały bywalec
- Posty: 120
- Rejestracja: 17 lis 2007, 22:23
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1995
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 6176733
Re: Problemy z Musso ...
Postautor: DANIEL » 02 sty 2008, 10:09
na 99% mozesz miec problem z sprzegielkami z przodu orginalne podcisnieniowe wytrzymują od nowosci max 100tys km a pozniej klapa ,koszt w granicach 2000tys zł za 2 szt,
ale jest rada : założ reczne ,poszukaj na ebaju wpisz nazwe: warn 29091
koszt zciągniecia z USA to okolo 400-500 zł za 2 szt.
ale jest rada : założ reczne ,poszukaj na ebaju wpisz nazwe: warn 29091
koszt zciągniecia z USA to okolo 400-500 zł za 2 szt.
DANIEL-Musso 2,9 TD Automat - lift: 6-8cm-245/75 R16
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości