wymiana tylnych amortyzatorów
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
-
- Stały bywalec
- Posty: 132
- Rejestracja: 12 cze 2016, 23:30
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 27
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Malbork
wymiana tylnych amortyzatorów
Postautor: majek » 01 wrz 2017, 19:58
Jest jakiś łatwy sposób aby wymienić tylne amorki? od 2godzin próbuje odkręcić górną śrubę trzymającą amorek (klucz 17) śruba zardzewiała, dojście fatalne od dołu, powoli kończy mi się zasób przekleństw na koreańską myśl techniczną
-
- Stały bywalec
- Posty: 392
- Rejestracja: 26 cze 2012, 12:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Lokalizacja: waaawaaa-juropa
Re: wymiana tylnych amortyzatorów
Postautor: automatic » 01 wrz 2017, 23:00
Jeśli masz dostęp do nakrętki - uderz ją przecinakiem z boku (w tym wypadku będzie od dołu)tak jakbyś chciał przeciąć ją na pół w najcieńszym miejscu.
Raczej nie przetniesz , ale to uderzenie powiększy średnicę wewnętrzną nakrętki + wd 40 powinno ruszyć , jak się przestanie obracać - poprawić z innego ,,czystego'' boku nakrętki.
Raczej nie przetniesz , ale to uderzenie powiększy średnicę wewnętrzną nakrętki + wd 40 powinno ruszyć , jak się przestanie obracać - poprawić z innego ,,czystego'' boku nakrętki.
-
- Stały bywalec
- Posty: 132
- Rejestracja: 12 cze 2016, 23:30
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 27
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Malbork
Re: wymiana tylnych amortyzatorów
Postautor: majek » 01 wrz 2017, 23:08
nakrętka kręci się razem z gwintem, zostaje palnik, powini go dodawać jako wyposażenie auta, bo przednie amorki też palnikiem musiałem odkręcać;/
-
- Stały bywalec
- Posty: 132
- Rejestracja: 12 cze 2016, 23:30
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 27
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Malbork
Re: wymiana tylnych amortyzatorów
Postautor: majek » 01 wrz 2017, 23:10
automatic pisze:Jeśli masz dostęp do nakrętki - uderz ją przecinakiem z boku (w tym wypadku będzie od dołu)tak jakbyś chciał przeciąć ją na pół w najcieńszym miejscu.
Raczej nie przetniesz , ale to uderzenie powiększy średnicę wewnętrzną nakrętki + wd 40 powinno ruszyć , jak się przestanie obracać - poprawić z innego ,,czystego'' boku nakrętki.
niema miejsca na taki manewr, próbowałem, wd 40 cała puszka poszła, kątówka lub multinarzędziem też nie ma dojścia;/
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: wymiana tylnych amortyzatorów
Postautor: uki » 02 wrz 2017, 8:00
lekki lift na budzie poprawia dostęp kątówką do nakrętki która nie chciała współpracować - przerabiałem to w Musso. Bez liftu musiałem ciąć metalową osłonę a następnie pręt tłoczyska aby zdemontować amorek
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
-
- Stały bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 21 cze 2015, 15:01
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
Re: wymiana tylnych amortyzatorów
Postautor: rk75 » 02 wrz 2017, 8:15
Rozetnij górną obudowę amortyzatora (w moim Rexiu była plastikowa) chwytasz pręt np. kluczem do rur na górze klucz 17 i po sprawie
- XSzafaX
- Stały bywalec
- Posty: 442
- Rejestracja: 14 lut 2016, 21:08
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: wymiana tylnych amortyzatorów
Postautor: XSzafaX » 05 wrz 2017, 16:44
Ja dospawalem kawałek żelaza do sztycy amorka tak bym mógł za nią trzymać i tylko odkręciłem kluczem nakrętkę inaczej u mnie nie dało by rady polecam ten sposób
-
- Stały bywalec
- Posty: 132
- Rejestracja: 12 cze 2016, 23:30
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 27
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Malbork
Re: wymiana tylnych amortyzatorów
Postautor: majek » 06 wrz 2017, 0:23
Poradziłem sobie następująco bo amorek jeszcze seryjny był. Rozciąłem plastikową osłonę, wymontowałem sprężynę tylną i zrobiło się miejsce na małą szlifierkę kątową, ciołem w miejscu łaczenia amorka z gumową podkładką (foto). a górna część wyszła wtedy swobodnie górą. Śruby z gwintu nawet na imadle nie szło odkręcić, więc na aucie nie było innego wyjścia, zwłaszcza że ruch klucza w tamtym miejscu jest minimalny. Wszystkie metalowe podkładki oczyściłem z rdzy i zabezpieczyłem antykorozyjnie Z pierwszym amorkiem męczyłem się 4godziny zanim mnie olśniło aby wyjąć sprężyne i uciąć kątówką, drugi zajął mi 20min.
Co najbardziej mnie zaskoczyło amorek stary zachowywał się niemal identycznie na ściskanie jak nowy i w tym samym czasie się podnosił, mimo że na badaniu wyszło25% dzień przed wymianą, ale w czasie jazdy czuć różnice, nie rzuca tyłem, pewniej na zakrętach.
Co najbardziej mnie zaskoczyło amorek stary zachowywał się niemal identycznie na ściskanie jak nowy i w tym samym czasie się podnosił, mimo że na badaniu wyszło25% dzień przed wymianą, ale w czasie jazdy czuć różnice, nie rzuca tyłem, pewniej na zakrętach.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 23
- Rejestracja: 16 paź 2016, 18:13
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Opolskie/Śląskie
Re: wymiana tylnych amortyzatorów
Postautor: Czerwony88 » 13 lut 2018, 21:00
Panowie a powiecie z czego konkretnie jakiego auta pasują tylnie amorki do rextona 2,7xdi 1gen rok 2004. Będzie mnie czekać wymiana i tak szukam zamienników bo oryginalne trochę szarpia po kieszeni...
- XSzafaX
- Stały bywalec
- Posty: 442
- Rejestracja: 14 lut 2016, 21:08
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: wymiana tylnych amortyzatorów
Postautor: XSzafaX » 13 lut 2018, 21:35
Poklikaj troszkę po necie to nie boli na alledrogo masz pełno polecam KYBa koło 200zl sztuka
-
- Stały bywalec
- Posty: 132
- Rejestracja: 12 cze 2016, 23:30
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 27
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Malbork
Re: wymiana tylnych amortyzatorów
Postautor: majek » 13 lut 2018, 21:52
a ja nie polecam KYB, bo po wyżej opisanym montażu (po ok tygodniu) pojechałem z ciekawości na badanie zawieszenia i wyszło 50% sprawności;/ usłyszałem że to norma teraz. Monroe też nie polecam bo nowy przód wytrzymał mi ok 6miesięcy. Albo mam pecha do amorków do Rexa albo ten model jest nielubiany przez producentów podzespołów
-
- Stały bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 21 cze 2015, 15:01
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
Re: wymiana tylnych amortyzatorów
Postautor: rk75 » 14 lut 2018, 7:36
Pisz do Consoola, ma dostęp do ori części i taniej niż gdzie indziej. A z zamienników ja bym wybrał Sachsa.
- XSzafaX
- Stały bywalec
- Posty: 442
- Rejestracja: 14 lut 2016, 21:08
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: wymiana tylnych amortyzatorów
Postautor: XSzafaX » 14 lut 2018, 21:45
U mnie przez 3 lata było Ok przegląd mam pojutrze to napisze jak przeszedł
- XSzafaX
- Stały bywalec
- Posty: 442
- Rejestracja: 14 lut 2016, 21:08
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: wymiana tylnych amortyzatorów
Postautor: XSzafaX » 18 lut 2018, 19:17
Tak jak mówiłem samochodzik 100% sprawny amory 90% sprawności cała reszta tez dobra wiec 4 rok amorów i jest Ok
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 23
- Rejestracja: 16 paź 2016, 18:13
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Opolskie/Śląskie
Re: wymiana tylnych amortyzatorów
Postautor: Czerwony88 » 23 lut 2018, 17:59
Mi od jakiegoś czasu coś zaczęło stukać na dziurach wręcz jak bym trzaskala tylną klapą, dodam że jak mam 5 osób czy też ciągnę lawete to czuję różne drgania z tyłu gdy auto się ugina czyli buja, pojechałem na dwie różne stacje diagnostyczne spr stan amortyzatorów niby wszystko dobrze ale mówię nie w tym rzecz tylko tym że chcę znaleźć przyczynę, bo gumy łączniki z tyłu Oki, podnieśli auto i szukają i taka rzecz, na podniesionym aucie na lewarku koło ma luz Góra dół (tylnie koło) czyli w takiej Lini jak działa amortyzator nie ze kołem rusza na boki i spr luzy, tu wszystko Oki, tylko gdy tak jakby unosi koło od dołu do góry, czy coś tam może być nie tak? Dodam auto mam od nowości i nie wymieniłem amorkow jeszcze a przebieg 225tys km. Nie rozumiem tylko dlaczego wyszło na pomiarze Oki jak jest taki luz... Może osadzenie amortyzatora? Bo guma (tuleja) dolna jest Oki bez luzow
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości