Cześć ,
czy mółbym prosić o podpowiedź. Zawziecie szukam przyczyny błedu (bład IMV - za niskie ciśnienie) . Otóż wyciągnąłem zawór IMV i bazując na filmie https://www.youtube.com/watch?v=IXK3skN9Ebk chciałem go sprawdzić ... chyba jest dobry, ale na filmie 2:30 jest moment gdzie facet naciska na pompkę i przelewa mu przez pompę. Ja tak nie mogę zrobić - jest zablokowane. Leci troszkę przez powrotny pompy ale z gniazda IMV nic. Co myślicie?
W temacie pompy HP
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
-
- Stały bywalec
- Posty: 174
- Rejestracja: 01 lut 2009, 20:35
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wasilków
Re: W temacie pompy HP
Postautor: regaciarz » 23 cze 2018, 15:34
Powroty wtrysków sprawdzone? Najczęściej lanie wtrysków w powrót powoduje za niskie ciśnienie
-
- Stały bywalec
- Posty: 103
- Rejestracja: 21 sty 2017, 20:08
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
Re: W temacie pompy HP
Postautor: bettar » 23 cze 2018, 18:52
Powroty, czas testu 2 minuty na rozgrzanym silniku z przegazowaniem:
1: 13ml
2: 9 ml
3: 9ml
4: 7 ml
5: 10ml
Filtr paliwa nowy, sprawny. Zbiornik umyty, szczelny, przewody wymienione. Czujniki obrotów wału i wałka rozrzadu, wszytstkie temperatury, stukowe, ehh sprawdzone wg manala, (po rezystancjach). Dzisiaj IMV i pompa. Nie mam jak sprawdzić czujnika ciśnienia na szynie.
Wykres z jazdy:
zółty - imv im mniej tym bardziej otwarty
niebieski - zadane ciśnienie
zielony - otrzymane ciśnienie
czerwony - obroty
I tak po mojemu: albo czujnik ciśnienia oszukuje, albo IMV sie blokuje, albo pompa ma jakis opór na wejściu niskiego ciśnienia albo nie wyrabia z wysokim albo kurcze ... nie wieem
HEEELP
1: 13ml
2: 9 ml
3: 9ml
4: 7 ml
5: 10ml
Filtr paliwa nowy, sprawny. Zbiornik umyty, szczelny, przewody wymienione. Czujniki obrotów wału i wałka rozrzadu, wszytstkie temperatury, stukowe, ehh sprawdzone wg manala, (po rezystancjach). Dzisiaj IMV i pompa. Nie mam jak sprawdzić czujnika ciśnienia na szynie.
Wykres z jazdy:
Screenshot_EasyDiag.png
zółty - imv im mniej tym bardziej otwarty
niebieski - zadane ciśnienie
zielony - otrzymane ciśnienie
czerwony - obroty
I tak po mojemu: albo czujnik ciśnienia oszukuje, albo IMV sie blokuje, albo pompa ma jakis opór na wejściu niskiego ciśnienia albo nie wyrabia z wysokim albo kurcze ... nie wieem
HEEELP
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Stały bywalec
- Posty: 103
- Rejestracja: 21 sty 2017, 20:08
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
Re: W temacie pompy HP
Postautor: bettar » 26 lip 2018, 8:49
Opiszę czym sie skonczyło, może komuś pomogę. Pompa wyciągnąłem - zabieg wymaga sporo czasu, mi zajęło około 4 godziny. W celu demontazu poomy trzeba ściągnąć:
1. Pasek, wiatrak, osłone wiatraka, koła pasowe pompy wody i wiatraka i napinacz paska
2. Górną rurę wody z prawej strony
3. obudwie rury do intercoolera
4. obydwie rury do EGR + EGR
5. pokrywę pompy od przodu (jest wklejana)
6. ustawić rozrzad na znaki
7. poluzować 3 sruby M7 mocujace koło zembate pompy. Następnie blokując koło zembate zluzować nakretke centralną
8. ustawić rozrzac na znaki, złąpać łancuch (np drutem) i wykrecic napinacz. Cofając wałem zluzować łańcuch przy pompie.
9. sciągnąć koło zembate (powinno zejść po dobroci, jak nie to lekko opukać młoteczniem)
10. odkecić łożysko pompy i ściągaczem rozłączyć
Po odpieciu przewodów od pompy powinna wyjść.
Rozbiórka pompy: sama w sobie to bardzo prosta konstrukcja. Cały myk w tym, że precyzja wykonania jest tak wysoka, że każdy paproch stanowi śmiertelne zagrożenie. Poniżej moja pompa w czasie rozbiórki:
https://www.youtube.com/watch?v=X2C20cP ... e=youtu.be
W środku były jakieś silikonowe paprochy. Lekko zużyta była też sekcja niskiego cisnienia - wymieniłem na oryginał delphi (270pln). Całość wymyłem, poskładałem, ciśnienie wróciło, Check - nie wrócił.
Jeśli macie pytania - śmiało
1. Pasek, wiatrak, osłone wiatraka, koła pasowe pompy wody i wiatraka i napinacz paska
2. Górną rurę wody z prawej strony
3. obudwie rury do intercoolera
4. obydwie rury do EGR + EGR
5. pokrywę pompy od przodu (jest wklejana)
6. ustawić rozrzad na znaki
7. poluzować 3 sruby M7 mocujace koło zembate pompy. Następnie blokując koło zembate zluzować nakretke centralną
8. ustawić rozrzac na znaki, złąpać łancuch (np drutem) i wykrecic napinacz. Cofając wałem zluzować łańcuch przy pompie.
9. sciągnąć koło zembate (powinno zejść po dobroci, jak nie to lekko opukać młoteczniem)
10. odkecić łożysko pompy i ściągaczem rozłączyć
Po odpieciu przewodów od pompy powinna wyjść.
Rozbiórka pompy: sama w sobie to bardzo prosta konstrukcja. Cały myk w tym, że precyzja wykonania jest tak wysoka, że każdy paproch stanowi śmiertelne zagrożenie. Poniżej moja pompa w czasie rozbiórki:
https://www.youtube.com/watch?v=X2C20cP ... e=youtu.be
W środku były jakieś silikonowe paprochy. Lekko zużyta była też sekcja niskiego cisnienia - wymieniłem na oryginał delphi (270pln). Całość wymyłem, poskładałem, ciśnienie wróciło, Check - nie wrócił.
Jeśli macie pytania - śmiało
-
- Stały bywalec
- Posty: 2227
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: W temacie pompy HP
Postautor: krisw11 » 27 lip 2018, 22:03
Na prawde szacunek za TAKĄ ROBOTE Kolego ! Podziwiam........
Kris
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości