Ssangyong actyon sports, 2.0 d20dt stukanie w silniku?
SsangYong Actyon Sports to pickup, którym przewieziesz niezbędny ładunek. Wygrywa z rozwiązaniami konkurencyjnych marek komfortem jazdy zbliżonym do samochodów typu SUV i lepszymi właściwościami jezdnymi
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 8
- Rejestracja: 22 sty 2018, 2:51
- Model: Actyon Sports
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2000
- Gadu-Gadu: 0
Ssangyong actyon sports, 2.0 d20dt stukanie w silniku?
Postautor: Pietrek102 » 12 lut 2018, 6:21
Witam serdecznie od niespełna miesiąca czasu jestem posiadaczem actyona z 2007 roku, mam mały problem albo może za bardzo się doszukuję, a mianowicie zacząłem nasłuchiwać stukania w silniku i dziwne to że na postoju silnik pracuje idealnie i cicho, a dopiero przy jeździe na którymkolwiek biegu słychać klekotanie zaworów, zaczyna się przy ok 1500 obr/min ponawia się przy 2500obr/min, dziwne jest to ze słychać je tylko przy obciążeniu silnika i jest równomierne więc to napewno w silniku, samochód ma obecnie przejechane 177 tys km nie pobiera oleju przyśpieszenie ma konkretne mocy nie brakuje,, czy może to być napinacz rozrządu czy spodziewać się najgorszych domysłów? Oleju jest tyle co trzeba był ostatnio wymieniany nawet sądziłem że stukanie ustąpi ale jednak jest, miałem już przejścia z autami, więc czekam na sugestie użytkowników
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 27
- Rejestracja: 15 maja 2016, 18:00
- Model: Actyon Sports
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Ssangyong actyon sports, 2.0 d20dt stukanie w silniku?
Postautor: iMacOSX » 17 cze 2018, 21:34
Hej.
I coś Ci się wyjaśniło?
Mam podobną sytuację. Samochód jest po regeneracji kompletu wtrysków.
Jak na luzie na postoju dam mu szybko gaz to zaczyna klekotać od ok. 2000obr. jak odpuszczę to spada do normalnych obrotów niskich trochę się po telepie, uspokoi i wraca do normalnej pracy. Jak w trakcie jazdy to bez problemu idzie jak mu wcisnę. Chyba że jest zimny to pierwsze przygazowavie na biegu i podobna sytuacja. Ale jak złapie 90*C to jest ok. No i podobnie potrafi zacząć klekotać jak hamuje silnikiem.
Złe podejrzenia:
Podejrzewam że może być winny właśnie napinacz łańcuszka rozrządu bo wtryski są po regeneracji a widzę wyraźną różnice w pracy silnika tylko albo aż te "przycinanie się" ciągle jest.
Odnoszę wrażenie że jak silnik za luźno pracuje (bez opciążenia) to coś mu się zaczyna niezgadzać dlatego podejrzewam napinacz rozrządu ale nie wiem na ile jest to możliwe przy przebiegu 125tyś km??
Pozdrawiam.
Edit:
Olej wymieniłem na VALVOLINE SynPower 5W30. Samochód zaczoł lepiej jeździć i przycina się tylko jak jest zimny ale jak się lekko rozgrzeje to już śmiga jak należy.
Podejrzenia padają na poprzedni olej (pół syntetyczny) który prawdopodobnie dał w kość samoregulatorom zaworów.
Narazie samochód śmiga prawie idealnie.
Pozdrawam.
I coś Ci się wyjaśniło?
Mam podobną sytuację. Samochód jest po regeneracji kompletu wtrysków.
Jak na luzie na postoju dam mu szybko gaz to zaczyna klekotać od ok. 2000obr. jak odpuszczę to spada do normalnych obrotów niskich trochę się po telepie, uspokoi i wraca do normalnej pracy. Jak w trakcie jazdy to bez problemu idzie jak mu wcisnę. Chyba że jest zimny to pierwsze przygazowavie na biegu i podobna sytuacja. Ale jak złapie 90*C to jest ok. No i podobnie potrafi zacząć klekotać jak hamuje silnikiem.
Złe podejrzenia:
Podejrzewam że może być winny właśnie napinacz łańcuszka rozrządu bo wtryski są po regeneracji a widzę wyraźną różnice w pracy silnika tylko albo aż te "przycinanie się" ciągle jest.
Odnoszę wrażenie że jak silnik za luźno pracuje (bez opciążenia) to coś mu się zaczyna niezgadzać dlatego podejrzewam napinacz rozrządu ale nie wiem na ile jest to możliwe przy przebiegu 125tyś km??
Pozdrawiam.
Edit:
Olej wymieniłem na VALVOLINE SynPower 5W30. Samochód zaczoł lepiej jeździć i przycina się tylko jak jest zimny ale jak się lekko rozgrzeje to już śmiga jak należy.
Podejrzenia padają na poprzedni olej (pół syntetyczny) który prawdopodobnie dał w kość samoregulatorom zaworów.
Narazie samochód śmiga prawie idealnie.
Pozdrawam.
Ostatnio zmieniony 11 paź 2018, 21:02 przez iMacOSX, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 27
- Rejestracja: 15 maja 2016, 18:00
- Model: Actyon Sports
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Ssangyong actyon sports, 2.0 d20dt stukanie w silniku?
Postautor: iMacOSX » 11 paź 2018, 20:38
U mnie się wyjaśniło.
Padł rozrząd:/
Ukręcił się wałek ssący.
Reszta i kontynuacja w wątku o rozrządzie.
Co do stukania to powodem był stawiający się samo regulator popychacza który się zacinał i dawał taki efekt.
Padł rozrząd:/
Ukręcił się wałek ssący.
Reszta i kontynuacja w wątku o rozrządzie.
Co do stukania to powodem był stawiający się samo regulator popychacza który się zacinał i dawał taki efekt.
Wróć do „Actyon/Actyon Sports”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość