Po podniesieniu zawieszenia tylnego (nie pamiętam już o ile), pojawił się problem z drganiami, najgorsze były w trakcie przyśpieszania między 30 a 40km/h.
Pomierzyłem kąty pracy wału i wyszło:
skrzynia - pierwszy wał -0,5
wał pierwszy - wał drugi 3
wał drugi - dyfer 0,5
Poczytałem trochę materiałów i wałach i wyszło że między skrzynią a pierwszym wałek powinien być 1 do 1,5 stopnia, a wał pierwszy z drugim oraz drugi z dyfrem powinny mieć ten sam kąt pracy.
Najlepiej w tym przypadku jest obniżyć podporę wału lecz wymaga to konkretnej modyfikacji więc poszedłem "na łatwiznę".
Pod poduszkę skrzyni biegów włożyłem podkładkę 8mm.
Po tej modyfikacji mam:
skrzynia - pierwszy wał 1,5
wał pierwszy - wał drugi 1,5
wał drugi - dyfer 0,5
Jak widać książkowego ideału nie ma ale wystarczyło by drgania wywoływane nierównomierną charakterystyką pracy krzyżaków (nie mylić z niewyważeniem/skrzywieniem wału) zostały wyeliminowane.
Rexton - drgania wału po podniesieniu zawieszenia
Poradniki i instrukcje - "Sam naprawiam/ulepszam swojego Ssangyong'a". Nie dodajemy tutaj zapytań o to jak coś naprawić.
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości