ABS, EBD
SsangYong Korando II oferowany był w Polsce wraz z modelem Musso. Wyposażony w rozwiązania techniczne znane z Mercedesa. Ze względu na projekt nadwozia - bezpośredni konkurent Jeepa Wranglera.
-
- Forumowicz
- Posty: 91
- Rejestracja: 21 lut 2018, 22:57
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
ABS, EBD
Postautor: mirekk » 23 paź 2018, 0:19
Czy zużyte amortyzatory przednie [po sprawdzeniu okazało się, że mają po 40%] sprawności] będą miały wpływ na pracę ABS i EBD?
U mnie przy ostrym hamowaniu autko zaczyna tańczyć po drodze. ABS działa ale bardzo dziwnie. Autko hamuje naprzemiennie i trzeba mocno trzymać kierownicę aby utrzymać tor jazdy.
Po zatrzymaniu się samochodu, ABS wyłącza się, lamka kontrolna zapala się na żółto.
Po ruszeniu i kolejny ostrym hamowaniu, przy wyłączonym ABS, hamowanie jest bardzo skuteczne, tor jazdy na wprost, nie ma żadnych problemów -
ale zapala się też niekiedy czerwona lampka EBD.
Po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu silnika następuje reset, lampki gasną i zabawa od początku. Dopóki ABS się nie wyłączy hamowanie skuteczne ale autko tańczy po drodze - przy większej prędkości, sprawia wrażenie, że może fiknąć.
Czy wymiana amortyzatorów uleczy ABS ?
To autko jeszcze chyba długo będzie mnie zaskakiwać.
Ale generalnie jest fajne.
Na naszym forum wyczytałem i zgadzam się z tym całkowicie, że ogromna ilość tych aut, przez poprzednich właścicieli, jest najzwyczajniej w świecie strasznie zaniedbana.
Zwykłe druciarstwo i buractwo nimi jeździło.
Autka są dzielne, dużo wytrzymują i aby dalej jeździły potrzebna jest kultura techniczna właścicieli.
Wkurza mnie jak część która kosztuje parę złotych jest drutowana, zawijana taśmami itp. itd. a potem zdziwienie dlaczego to nie działa? - no to trzeba sprzedać niech się inny martwi - totalne dziadostwo.
Pozdrawiam
U mnie przy ostrym hamowaniu autko zaczyna tańczyć po drodze. ABS działa ale bardzo dziwnie. Autko hamuje naprzemiennie i trzeba mocno trzymać kierownicę aby utrzymać tor jazdy.
Po zatrzymaniu się samochodu, ABS wyłącza się, lamka kontrolna zapala się na żółto.
Po ruszeniu i kolejny ostrym hamowaniu, przy wyłączonym ABS, hamowanie jest bardzo skuteczne, tor jazdy na wprost, nie ma żadnych problemów -
ale zapala się też niekiedy czerwona lampka EBD.
Po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu silnika następuje reset, lampki gasną i zabawa od początku. Dopóki ABS się nie wyłączy hamowanie skuteczne ale autko tańczy po drodze - przy większej prędkości, sprawia wrażenie, że może fiknąć.
Czy wymiana amortyzatorów uleczy ABS ?
To autko jeszcze chyba długo będzie mnie zaskakiwać.
Ale generalnie jest fajne.
Na naszym forum wyczytałem i zgadzam się z tym całkowicie, że ogromna ilość tych aut, przez poprzednich właścicieli, jest najzwyczajniej w świecie strasznie zaniedbana.
Zwykłe druciarstwo i buractwo nimi jeździło.
Autka są dzielne, dużo wytrzymują i aby dalej jeździły potrzebna jest kultura techniczna właścicieli.
Wkurza mnie jak część która kosztuje parę złotych jest drutowana, zawijana taśmami itp. itd. a potem zdziwienie dlaczego to nie działa? - no to trzeba sprzedać niech się inny martwi - totalne dziadostwo.
Pozdrawiam
-
- Stały bywalec
- Posty: 2227
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: ABS, EBD
Postautor: krisw11 » 23 paź 2018, 14:23
Teoretycznie tak, bo amorek musi mieć non stop przyczepność do podłoża jeżeli nie ,to podskakuje i wtedy komputer odczytuje błąd danego koła lub kół ,zaś EBD i podobne systemy trakcji biorą sygnał z czujników ABS dlatego też może robić sie choinka na desce rozdzielczej. Jeżeli dbasz o bezpieczeństwo ,to wywalaj te amory tak czy tak i zakładaj nowe czasami nie oszczędzaj i nie kupuj używek ! Bo nie warto. Natomiast jeżeli po wymianie amorków nadal będzie fisiował ABS,to czujnik do wymiany. Ale amorki tak czy tak musza być sprawne tym bardziej teraz jesień,deszcze ślizgo itp. P.S . Niektórzy faktycznie nie szanują swoich aut i zdrowia albo życia. Widzisz taki dobrobyt ! Kiedyś jedno auto było na sto osób dziś 4 osoby w rodzinie a 6 aut stoi na podwórku a utrzymać już nie ma za co
Kris
-
- Stały bywalec
- Posty: 361
- Rejestracja: 26 paź 2015, 14:09
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: ABS, EBD
Postautor: charlie » 23 paź 2018, 15:15
Tak co do wymiany czujnika ABS- w Rexie z 2005 roku, czujnik pracował w oleju- wystarczyło wyjąć, umyć zmywaczem i...umyć też koronkę. Obydwa podzespoły były oblepione olejem z opiłkami i przesyłały błędny sygnał.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Stały bywalec
- Posty: 2227
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: ABS, EBD
Postautor: krisw11 » 23 paź 2018, 20:45
Charli ,to miałeś Fart ,że udało ci sie wyciągnąć czujniczek bez uszkodzenia zazwyczaj rozlatuje sie na kawałki.
Kris
-
- Stały bywalec
- Posty: 361
- Rejestracja: 26 paź 2015, 14:09
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: ABS, EBD
Postautor: charlie » 24 paź 2018, 10:50
Kris, powiem nawet, że wyciągałem dwa- bo komputer krzyczał o awarii zespołu ABS- cena czujnika ABS tył do Roboty, to 450 PLN. U mnie zamknęło się zakupem dwóch zmywaczy würth-a i dwóch nosidełek Corony , do tego dwie godzinki na operację i po jabłkach...
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
-
- Stały bywalec
- Posty: 2227
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: ABS, EBD
Postautor: krisw11 » 24 paź 2018, 12:41
To jak mi kiedy padnie czujniczek ,to cisne do Ciebie ) taniej będzie hehe
Kris
-
- Stały bywalec
- Posty: 361
- Rejestracja: 26 paź 2015, 14:09
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: ABS, EBD
Postautor: charlie » 24 paź 2018, 17:21
O ile pamiętam, to Ty jakoś Szczecin- do Wawy trochę daleko- ale zapraszam i kieliszek chleba też się znajdzie...
-
- Stały bywalec
- Posty: 2227
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: ABS, EBD
Postautor: krisw11 » 24 paź 2018, 21:50
No ja Stettin ale co tam,wycieczki są teraz modne ) powiem Ci ,że ostatnio w ML-u wymieniali mi na warsztacie czujnik ABS ,to robota z czujnikiem 300 po znajomości. Bo tak ,to sam czujnik ponad 350zł. To pomyśl jakbym miał ze dwa do roboty ? i jeszcze na ten CHLEBEK do Ciebie w paść ,to mogłoby taniej wyjść )) odbiliśmy troche od tematu Kolegi Mirkka bo my tu sie umawiamy a ,to on ma problema
Kris
-
- Forumowicz
- Posty: 91
- Rejestracja: 21 lut 2018, 22:57
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: ABS, EBD
Postautor: mirekk » 24 paź 2018, 22:18
Damy radę - dziękuję za zainteresowanie moim problemem - w przyszłym tygodniu wymienię te amortyzatory to napiszę co i jak.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Forumowicz
- Posty: 91
- Rejestracja: 21 lut 2018, 22:57
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: ABS, EBD
Postautor: mirekk » 26 paź 2018, 15:34
Witam
Zanim zdążyłem wymienić amortyzatory ABS sam się naprawił- lampka zgasła - hamuje prawidłowo .
Zdaję sobie sprawę, że to zjawisko jest pewnie chwilowe.
Amortyzatory do wymiany w przyszłym tygodniu z jednoczesnym sprawdzeniem czujników, styków, kabli ABS.
Pozdrawiam
Zanim zdążyłem wymienić amortyzatory ABS sam się naprawił- lampka zgasła - hamuje prawidłowo .
Zdaję sobie sprawę, że to zjawisko jest pewnie chwilowe.
Amortyzatory do wymiany w przyszłym tygodniu z jednoczesnym sprawdzeniem czujników, styków, kabli ABS.
Pozdrawiam
-
- Stały bywalec
- Posty: 2227
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: ABS, EBD
Postautor: krisw11 » 27 paź 2018, 1:12
Kombinuj ,kombinuj Mirekk....) może jesień i okres zimowy źle wpływa na twój dyliżans..) ale nie martw sie ,to nie wyścigówka .tylko terenówka ....,to w teren więcej iż na rajdy także krzywdy sobie nie zrobisz.
Kris
-
- Forumowicz
- Posty: 91
- Rejestracja: 21 lut 2018, 22:57
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: ABS, EBD
Postautor: mirekk » 28 paź 2018, 8:37
Nadal ABS działa - może troszkę rozjeździłem to auto bo przed kupnem dość długo stało
-
- Stały bywalec
- Posty: 361
- Rejestracja: 26 paź 2015, 14:09
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: ABS, EBD
Postautor: charlie » 28 paź 2018, 9:10
Jeśli jest taki system , jak w Rextonie, to koronka "pływa" w oleju z opiłkami, okleja się nimi i wysyła błędny sygnał.
Jak pisałem wcześniej- u mnie pomogło umycie koronek i czujników.
Pozdrawiam.
Czarek.
Jak pisałem wcześniej- u mnie pomogło umycie koronek i czujników.
Pozdrawiam.
Czarek.
Wróć do „Korando II (1997 - 2006)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości