Musso 3.2 wyjecie reduktora
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Musso 3.2 wyjecie reduktora
Postautor: Trawas » 27 lut 2017, 19:58
Nie ma rysunku technicznego Full Time ale ma TOD - będzie tak samo oprócz sekcji sprzęgieł elektromagnetycznych i jednego połączenia elektrycznego ze sprzęgłami. Układ redukcji i przeniesienia napędu będą zapewne takie same. Co do łożysk to częściej walą się od tylnej flanszy a nie od przedniej , lepiej jak już rozbierzesz wywal obydwa i obydwa uszczelniacze - daj silikonowe. Daj mu olej Fusch Titan AT trójkę , do przekładni pracujących w trudnych warunkach - super smaruje. Rysunek wlepię w nocy jak będzie spokój w domu
-
- Stały bywalec
- Posty: 107
- Rejestracja: 10 lip 2015, 10:05
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
Re: Musso 3.2 wyjecie reduktora
Postautor: michaldenisiuk » 27 lut 2017, 23:51
Trawas ja wiem jak to wszystko działa:) zastanawiało mnie tylko jak to jest z tym reduktorem w 3.2 bez TOD.
Mam blokaday mechanizmów roznicowych przod/tył "dla ubogich" w formie elektronicznej:D
Sprawdzałem bezpieczniki i przekazniki, mierzyłem czujniki i opornosc wszedzie miedzy 1k a 1.8k
Posprawdzałem wszystkie punkty masowe, przekaznik OVP przelutowany, hamulce odpowietrzone. Na samym poczatku to ESP działało i hamowało kolo które dyferencjał "puszczał szybciej" jako koło o najmniejszej przyczepnosci.Stały jeszcze tłoczki z tyłu ale ogarnałem i wsadziłem nowe tarcze+ klocki.
4x4 tez mi działa prawidłowo tylko jak puszczam gaz i tak lekko zaczyna hamowac silnikiem to slysze i czuje wibracje- wał przedni mam do regeneracji i luz na lewej polosi( od razu prawa bym zrobił.
Podejzewam ze jak robiłem ball joint flipa to zwrotnica mocno napieła przewod od czujnika ABS i dlatego swieci non stop juz od momentu przekrecenia stacyjki (moze widzi ze ktorys czujnik jest "odlaczony")
Olej w reduktorze wymieniłem jak tylko zamontowałem przod 80W90 a reduktor Dextron 3 ATF.
Na wyjsciu reduktora w strone tylnego wału musze wymienic uszczelniacz (ale pewnie i lozysko za jakis czas bo ma delikatny luz) no i w tylnym moscie tez uszczelniacz ( nie ma luzu ale widze ze sie poci) stany płynow kontroluje co 2-3mce.
Mam blokaday mechanizmów roznicowych przod/tył "dla ubogich" w formie elektronicznej:D
Sprawdzałem bezpieczniki i przekazniki, mierzyłem czujniki i opornosc wszedzie miedzy 1k a 1.8k
Posprawdzałem wszystkie punkty masowe, przekaznik OVP przelutowany, hamulce odpowietrzone. Na samym poczatku to ESP działało i hamowało kolo które dyferencjał "puszczał szybciej" jako koło o najmniejszej przyczepnosci.Stały jeszcze tłoczki z tyłu ale ogarnałem i wsadziłem nowe tarcze+ klocki.
4x4 tez mi działa prawidłowo tylko jak puszczam gaz i tak lekko zaczyna hamowac silnikiem to slysze i czuje wibracje- wał przedni mam do regeneracji i luz na lewej polosi( od razu prawa bym zrobił.
Podejzewam ze jak robiłem ball joint flipa to zwrotnica mocno napieła przewod od czujnika ABS i dlatego swieci non stop juz od momentu przekrecenia stacyjki (moze widzi ze ktorys czujnik jest "odlaczony")
Olej w reduktorze wymieniłem jak tylko zamontowałem przod 80W90 a reduktor Dextron 3 ATF.
Na wyjsciu reduktora w strone tylnego wału musze wymienic uszczelniacz (ale pewnie i lozysko za jakis czas bo ma delikatny luz) no i w tylnym moscie tez uszczelniacz ( nie ma luzu ale widze ze sie poci) stany płynow kontroluje co 2-3mce.
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Musso 3.2 wyjecie reduktora
Postautor: Trawas » 01 mar 2017, 1:43
A wiesz, że do tego DANA pasuje mechanizm różnicowy LSD od tej firmy i to wcale tak dużo nie kosztuje. Koledzy to przerabiali w Muskach. Ma się wówczas progresywną automatyczną blokadę mostu. Wystarczy dać z tyłu by auto zmieniło się nie do poznania. Szkoda, że nie robią LSD do niemieckich reduktorów. Wówczas TOD można by se darować totalnie.
-
- Stały bywalec
- Posty: 107
- Rejestracja: 10 lip 2015, 10:05
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
Re: Musso 3.2 wyjecie reduktora
Postautor: michaldenisiuk » 01 mar 2017, 12:10
Hehe widzialem te LSD troche ponad tysiaka:)
myslalem o tym skoro elektronika mi nie dziala a w moim przypadku i tak nie ma szans zeby podczas hamowania zablokowac kola wiec ABS tez zbedny luksus:) wsadzilem opony 31' i przy cisnieniu 2bar nie moge zablokowac kol na asfalcie.
znalazlem rysunek w kolorze full time z Rextona 2007 rok chyba, jest tam nawet napisane jak to wszystko dziala, przod leci 40 tyl 60
Powiedz mi czy w Musso po lifcie z tylu jest korektor sily hamowania? czy tylko w tym starszych? moj 2000 nie ma korektora i czasami mam wrazenie jak by hamulce byly strasznie slabe (nowe tarcze i klocki przod tyl, zrobily juz z 500km) ladnie blyszcza, klocki pracuja na calej powierzchni
myslalem o tym skoro elektronika mi nie dziala a w moim przypadku i tak nie ma szans zeby podczas hamowania zablokowac kola wiec ABS tez zbedny luksus:) wsadzilem opony 31' i przy cisnieniu 2bar nie moge zablokowac kol na asfalcie.
znalazlem rysunek w kolorze full time z Rextona 2007 rok chyba, jest tam nawet napisane jak to wszystko dziala, przod leci 40 tyl 60
Powiedz mi czy w Musso po lifcie z tylu jest korektor sily hamowania? czy tylko w tym starszych? moj 2000 nie ma korektora i czasami mam wrazenie jak by hamulce byly strasznie slabe (nowe tarcze i klocki przod tyl, zrobily juz z 500km) ladnie blyszcza, klocki pracuja na calej powierzchni
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: Musso 3.2 wyjecie reduktora
Postautor: uki » 06 mar 2017, 9:47
Cześć u mnie np. nie ma korektora siły hamowania ale za to mam wrzucone LSD od człowieka z allegro coś koło 900. CO do siły hamowania nie jest źle ale będzie lepiej - przygotowuję zaciski z Santa-fe które powinny pasować pod tarcze w naszych 3,2. Narazie je wypiaskowałem i czekam na lepszą pogodę żeby je założyć. Nowe zaciski będą miały 2 tłoczki zamiast 1 i mniej problematyczny sposób montażu klocków i co najważniejsze brak problemu z dziwnymi zawleczkami i brzęczeniem podczas jazdy
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
-
- Stały bywalec
- Posty: 107
- Rejestracja: 10 lip 2015, 10:05
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
Re: Musso 3.2 wyjecie reduktora
Postautor: michaldenisiuk » 06 mar 2017, 10:47
ooooooooooo daj znac w takim razie jak zamontujesz czy bedzie znaczna poprawa:)
tarcze z tylu masz 300mm?
tarcze z tylu masz 300mm?
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: Musso 3.2 wyjecie reduktora
Postautor: uki » 06 mar 2017, 13:50
Rozmiaru z tyłu nie pamiętam ale to ten nieszczęsny system PBR. Z tym że zaciski będe wymieniał na te z Santa-fe na przedniej osi.
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
-
- Stały bywalec
- Posty: 107
- Rejestracja: 10 lip 2015, 10:05
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
Re: Musso 3.2 wyjecie reduktora
Postautor: michaldenisiuk » 06 mar 2017, 16:41
aaaa juz rozumiem. tylko zaciaki czy jarzma tez trzeba zmieniac? koncowka przewodu hamulcowego bez zmian?
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: Musso 3.2 wyjecie reduktora
Postautor: uki » 13 mar 2017, 13:14
końcówka przewodu jest szansa że podejdzie. Zmiana dotyczy kompletnych zacisków z jarzmami. Niebawem wrzucę po piaskowaniu i malowaniu.
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Musso 3.2 wyjecie reduktora
Postautor: Trawas » 14 mar 2017, 16:17
Panowie, co do zmiany Ukiego, to dwutłoczkowe z pewnością będą lepiej działały, choćby dla tego, że klocek będzie równo dociskany całą powierzchnią co poprawi tarcie nawet przy tej samej sile hydraluliki . Ale podstawa to pilnowanie szczelności serwo. Nawet najmniejsze nieszczelności osłabiają silę hamowania - szczególnie z benzyniakach bo nie mają vaccum pompy. Wężyki , siłownik serwo, tam musi panować totalna szczelność a wiadomo, z czasem to i babci potrafi się rozszczelnić.
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: Musso 3.2 wyjecie reduktora
Postautor: uki » 20 mar 2017, 20:45
U nas w benzynie szczelność dolotu to prawidłowa praca na wolnych obrotach - sporadyczne są usterki tej części układu tworzenia mieszanki a tym samym problemy z hamulcami od strony poprawnej pracy serwa.
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 14
- Rejestracja: 09 lis 2018, 12:42
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 3199
- Gadu-Gadu: 0
Re: Musso 3.2 wyjecie reduktora
Postautor: Grubeusz » 09 lis 2018, 17:30
Odświeżam kotleta, jak te zaciski z jarzmami od santa fe?
Pasują bez jakichś większych przeróbek?
Bo nabyłem kilka dni temu właśnie musso 3.2 z 1999r. i hamulce to tragedia więc chciałbym coś na to zaradzić.
Pasują bez jakichś większych przeróbek?
Bo nabyłem kilka dni temu właśnie musso 3.2 z 1999r. i hamulce to tragedia więc chciałbym coś na to zaradzić.
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: Musso 3.2 wyjecie reduktora
Postautor: uki » 15 lis 2018, 9:06
Pasują idealnie jedynie trzeba lekko podciąć metalową osłonę. Pamiętaj przy montażu o tym aby odpowietrzniki były skierowane do góry! Zacisk oznaczony jako lewy w SantaFe idzie u nas jako prawy ( w SantaFe zaciski idą z przodu piasty a u nas z jej tyłu). I najważniejsze jest to, że można założyć felgę 15".
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
-
- Forumowicz
- Posty: 78
- Rejestracja: 08 gru 2016, 12:06
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 3000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Zamość Lubelskie
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 13
- Rejestracja: 26 kwie 2018, 2:49
- Model: Rodius
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Nakło nad Notecią
Re: Musso 3.2 wyjecie reduktora
Postautor: kitareks » 15 lis 2018, 21:29
potwierdzam , zaciski z santa fe pasują , ale przy oryginalnych tarczach musso poprawa efektu hamowania jest niewielka , wiem bo jeździłem pół roku bez wymiany tarcz . po wymianie na tarcze od rextona nie ten samochód . powyższy opis wymiany hamulców od mesia zdaje egzamin , ja wymieniłem tylko przód tyłu nie ruszałem , tam są zaciski normalne .
a kto powiedział , że nie można orać nossorożcem
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 6 gości