Witam
Dziś okazało się że w moim Rexie mam uszkodzone wtryskiwacze.
Zapala sie kontrolka "check" i samochód staje się delikatnie słabszy jakby stracił z 30 km
Podłączyłem pod kompa i łapie błedy 1 i 3 wtrysku , po usunieciu błędów przez kilka kilometrów jest ok po czym sytuacja się powtarza .
Postanowiłem zrobić wszystkie wtryski żeby mieć to juz za soba.
Stąd pytanie gdzie kupić zaworki przelewowe oryginalne z Delphi ?
W sieci wiele opini o podróbkach które wygladają identycznie jak ori
2.7 Xdi Zaworki przelewowe
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
- patryk1994
- Nowy użytkownik
- Posty: 8
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 13:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: 2.7 Xdi Zaworki przelewowe
Postautor: Trawas » 14 gru 2018, 23:45
Przede wszystkim nic nie rób dokąd nie zrobisz próby przelewowej. Tylko to ci wykaże , czy zaworki są trafione. Zazwyczaj ECU nie wykazuje check jeśli tylko zaworki przelewają, nawet jeśli tak leją, że idzie odpalić tylko z plaka na szafie nie będzie żadnego check. Tu raczej będzie chodziło o coś z instalacją albo z samą końcówką wtrysku która się pozatykała i kropli. Zaworki raczej nie. Sprawdź połączenia kostek z wtryskami, może zasyfione ? to po pierwsze i sprawdź na dobrym diagu czy nie ma błędów towarzyszących, np info z czujników spalania stukowego ? Jeśli są takie błędy to jeździć ci nie wolno bo powypalasz dziury w tłokach. Pamiętaj, że ECU wywali ci błędy wtrysków nie tylko kiedy są uszkodzone ale też kiedy dostają za niskie ciśnienie - dla tego potrzebny jest pełen skan i porównanie błędów.
Czyli do sprawdzenia
1/ próba przelewu
2/ diag pełen skan silnika i zestawienie wszystkich błędów.
3/ sprawdzenie ciśnienia na listwie w pełnym zakresie obrotów.
4/ stan zaworka IMV na pompie jeśli z ciśnieniem coś nie tak
5/ stan połączeń elektrycznych.
Czyli do sprawdzenia
1/ próba przelewu
2/ diag pełen skan silnika i zestawienie wszystkich błędów.
3/ sprawdzenie ciśnienia na listwie w pełnym zakresie obrotów.
4/ stan zaworka IMV na pompie jeśli z ciśnieniem coś nie tak
5/ stan połączeń elektrycznych.
- patryk1994
- Nowy użytkownik
- Posty: 8
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 13:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: 2.7 Xdi Zaworki przelewowe
Postautor: patryk1994 » 23 gru 2018, 14:07
Po 2-tygodniowym testowaniu i kilku wyjazdach do De z lawetą śmiało mogę potwierdzić ze uszkodzone były zaworki przelewowe , po ich wymianie jest spokój i check już się nie zapala .
Dodam ze zaworki nie byly uszkodzone w znacznym stopniu , samochód odpalał bez problemów o własnych siłach na ciepło i zimno .
Dodam ze zaworki nie byly uszkodzone w znacznym stopniu , samochód odpalał bez problemów o własnych siłach na ciepło i zimno .
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: 2.7 Xdi Zaworki przelewowe
Postautor: Trawas » 24 gru 2018, 6:15
Dziwne ? bo u mnie zaworki tak lały, że w pół minuty wyrabiały limit, uruchomić dał się tylko z plaka ( i wtedy chodził normalnie) żaden check nie wyskakiwał . Natomiast wyskoczył natychmiast np. po poluzowaniu się fajki na świecy. Obawiam się, że przyczyną nie tyle były wyrobione zaworki skoro silnik odpalał sam, co po prostu wtryski były brudne w środku jak cholera - wtedy check wyskoczy oczywiście i ECU poda błędy wtrysków. Przy okazji wymiany zaworków myje się wtryski i to zapewne usunęło błędy.
Niestety mamy paliwo takie, jakie mamy i na to nic się nie poradzi.
Wsadź za filtrem paliwa na linii przelewu powrotnego do zbiornika zwykły zaworek zwrotny. Bo niestety Rex przy niepełnym filtrze paliwa potrafi tą drogą zassać niefiltrowane paliwo ze zbiornika. Pompa zwraca przez trójnik ciepłe paliwo z przelewu wtryskiwaczy, które pośrednio leci przez pompę a przy okazji, ( tam jest podciśnienie wytwarzane przez I sekcję pompy) wykorzystuje ona częściowo ciepłe paliwo) ale Jak w filtrze nie ma paliwa pod sam trójnik, to pompa je uzupełnia, i tym cholernym trójnikiem może zassać paliwo odwrotnie przez linię zwrotu ze zbiornika bo tam nie ma zaworka zwrotnego co by tego zabraniał niestety. Podciśnienie to podciśnienie i ganz egal mu którędy zasysa paliwo byle szło najłatwiej. Dobry układ o tyle, że wtryski same się odpowietrzają i nie trzeba z tym nic kombinować ale zaworek zwrotny powinien być żeby pompa ssała paliwo tylko drogą zasilnia przez filtr.
Niestety mamy paliwo takie, jakie mamy i na to nic się nie poradzi.
Wsadź za filtrem paliwa na linii przelewu powrotnego do zbiornika zwykły zaworek zwrotny. Bo niestety Rex przy niepełnym filtrze paliwa potrafi tą drogą zassać niefiltrowane paliwo ze zbiornika. Pompa zwraca przez trójnik ciepłe paliwo z przelewu wtryskiwaczy, które pośrednio leci przez pompę a przy okazji, ( tam jest podciśnienie wytwarzane przez I sekcję pompy) wykorzystuje ona częściowo ciepłe paliwo) ale Jak w filtrze nie ma paliwa pod sam trójnik, to pompa je uzupełnia, i tym cholernym trójnikiem może zassać paliwo odwrotnie przez linię zwrotu ze zbiornika bo tam nie ma zaworka zwrotnego co by tego zabraniał niestety. Podciśnienie to podciśnienie i ganz egal mu którędy zasysa paliwo byle szło najłatwiej. Dobry układ o tyle, że wtryski same się odpowietrzają i nie trzeba z tym nic kombinować ale zaworek zwrotny powinien być żeby pompa ssała paliwo tylko drogą zasilnia przez filtr.
- patryk1994
- Nowy użytkownik
- Posty: 8
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 13:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: 2.7 Xdi Zaworki przelewowe
Postautor: patryk1994 » 26 gru 2018, 13:28
Być może były brudne , ważne że już wszystko jest ok i można cieszyć się jazdą .
Na dniach wyląduje zaworek zwrotny - dzięki za rady Trawas
Na dniach wyląduje zaworek zwrotny - dzięki za rady Trawas
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości