OPONY
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 34
- Rejestracja: 08 kwie 2011, 9:16
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
OPONY
Postautor: robertguma » 15 sty 2012, 15:58
WITAM MAM W SWOIM REXTONIE 2.9 OPONY 255/75/R 16 HONKOK WIELO SEZONOWE (NIC NIE WARTE NA ZIME) CZY MOZNA ZAŁOŻYC INNE ROZMIARY OPON np.205/55/r16 lub 215/65/r16 czy ciensza opona wejdzie na moje felgi
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 34
- Rejestracja: 08 kwie 2011, 9:16
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: OPONY
Postautor: robertguma » 15 sty 2012, 16:00
a na jakich koledzy wy jezdzicje oponkach zimowych
-
- Stały bywalec
- Posty: 576
- Rejestracja: 19 maja 2008, 15:34
- Model: Inny
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: OPONY
Postautor: alfik » 15 sty 2012, 18:12
Nikt nie produkuje opon 255/75R16, chyba, że w swoim piekarniku - sprawdź jeszcze raz. Do zmiany rozmiaru opon trzeba spełnić następujące warunki:
Dopasowanie do obręczy (jedna obręcz obsługuje kilka szerokości, w terenówkach z uwagi na wysoki profil jest większy wybór), zachowanie średnicy obręczy oczywiste, chyba, że zmieniasz obręcze. Nie wiem jaką masz.
Dopasowanie do nośności - nie może być niższy indeks nośności niż fabrycznie
Średnica zewnętrzna koła nie powinna się różnić o więcej niż 2-3% bezpiecznie i do 10% ekstremalnie (może być więcej, wówczas piętrzą się trudności - niedopasowanie przełożeń, praca zawieszenia i działanie hamulców....dużo przeróbek) - przede wszystkim opona nie powinna o nic zaczepiać w pełnym zakresie ruchów i nie wystawać poza nadwozie,
Szerokość - w sporym zakresie głównie chodzi o brak zaczepiania przy skręcie, ale na pewno ekstrema wpłyną na prowadzenie
Zapewne masz opony 255/65R16 czyli 29 cali - seryjny rozmiar. Z popularnych wymiarów możesz zafundować sobie 245/70R16 (ciut większe i węższe) albo 225/75R16 (mogą być wąskie na felgę, potrzebują obręczy 6-7 cali).
205/55R16 to opona do golfa (o 10 cm niższa od twojej) i za słaba do dwutonowego auta. Nie chcesz chyba rextona na kołach od deskorolki .
Dopasowanie do obręczy (jedna obręcz obsługuje kilka szerokości, w terenówkach z uwagi na wysoki profil jest większy wybór), zachowanie średnicy obręczy oczywiste, chyba, że zmieniasz obręcze. Nie wiem jaką masz.
Dopasowanie do nośności - nie może być niższy indeks nośności niż fabrycznie
Średnica zewnętrzna koła nie powinna się różnić o więcej niż 2-3% bezpiecznie i do 10% ekstremalnie (może być więcej, wówczas piętrzą się trudności - niedopasowanie przełożeń, praca zawieszenia i działanie hamulców....dużo przeróbek) - przede wszystkim opona nie powinna o nic zaczepiać w pełnym zakresie ruchów i nie wystawać poza nadwozie,
Szerokość - w sporym zakresie głównie chodzi o brak zaczepiania przy skręcie, ale na pewno ekstrema wpłyną na prowadzenie
Zapewne masz opony 255/65R16 czyli 29 cali - seryjny rozmiar. Z popularnych wymiarów możesz zafundować sobie 245/70R16 (ciut większe i węższe) albo 225/75R16 (mogą być wąskie na felgę, potrzebują obręczy 6-7 cali).
205/55R16 to opona do golfa (o 10 cm niższa od twojej) i za słaba do dwutonowego auta. Nie chcesz chyba rextona na kołach od deskorolki .
-
- Stały bywalec
- Posty: 103
- Rejestracja: 21 sty 2017, 20:08
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
-
- Stały bywalec
- Posty: 478
- Rejestracja: 03 mar 2017, 13:12
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: OPONY
Postautor: DeMaDeS » 14 sty 2019, 20:16
Ja u siebie niedawno zamontowałem 245/75r16 (mimo liftu dalej ocierają na zakrętach na ET20) BFG KO2.
Ostatnio wyciągałem po śniegu jakieś audi quatro z rowu... nawet mi koła nie zabuksowały. Na mokrym też fajnie się trzymają (niebo a ziemia w porównaniu do nokian rottiva at). Gorzej z pewnością prowadzenia po suchym asfalcie ale da się żyć. No i nie są głośne.
235/85r16 bez liftu i poprawy progów będą trzeć.
Ostatnio wyciągałem po śniegu jakieś audi quatro z rowu... nawet mi koła nie zabuksowały. Na mokrym też fajnie się trzymają (niebo a ziemia w porównaniu do nokian rottiva at). Gorzej z pewnością prowadzenia po suchym asfalcie ale da się żyć. No i nie są głośne.
235/85r16 bez liftu i poprawy progów będą trzeć.
-
- Stały bywalec
- Posty: 2227
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
-
- Stały bywalec
- Posty: 392
- Rejestracja: 26 cze 2012, 12:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Lokalizacja: waaawaaa-juropa
-
- Stały bywalec
- Posty: 103
- Rejestracja: 21 sty 2017, 20:08
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
Re: OPONY
Postautor: bettar » 15 sty 2019, 20:57
DeMaDeS pisze:235/85r16 bez liftu i poprawy progów będą trzeć.
Dzięki za opinie. Serio taki rozmiar już trze? Teraz 255/70 na standardowym zawieszeniu wydają się jakby jeszcze miejsca było wokół sporo a 235/85 to wszak tylko 4cm więcej na średnicy. A lift już i tak czeka: tył na sprężynach uaza a przód na dystansach 25 mm.
-
- Stały bywalec
- Posty: 478
- Rejestracja: 03 mar 2017, 13:12
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdańsk
-
- Forumowicz
- Posty: 82
- Rejestracja: 25 wrz 2019, 22:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: OPONY
Postautor: Djdred » 24 mar 2020, 10:59
No i tak po czasie. Jakie macie opony ? Ja teraz się zastanawiam. Auto idzie ok 5 cm w górę i muszę coś kupić bo mam tylko stare zimówki i nic więcej. Na bank jakieś AT całoroczne. Mam felgę alu 16 ale mi się nie podoba i myślałem o stalówce r15. Czy lepiej zostać przy r16 ?
-
- Forumowicz
- Posty: 51
- Rejestracja: 26 maja 2018, 21:39
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2696
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Kontaktowanie:
Re: OPONY
Postautor: slamarko » 24 mar 2020, 23:40
https://www.tirendo.pl/toyo-open-countr ... 73346.html
Mam takie od 2 lat. Jeżdżę w większości po asfalcie, traktuję je jako całoroczne. Po polnych drogach robią dobrze, na gliniaste błocko raczej nie są dobrą opcją (jak to ateki). Jeżdżę na nich także zimą. W poprzednim sezonie jak był śnieg to na nim też się dobrze sprawowały. Zrobione na nich mam 23 tys. i nie widać jakiegoś szczególnego zużycia. Rozmiar 255/70 R16 czyli max zgodny z instrukcją. Polecam je do jazdy z przewagą asfaltu.
Jak mi się w końcu zużyją to pewnie będę szukał odmiany na coś bardziej zębatego np. Cooper Discoverer ST Maxx, na jakich jeździł Rex z Polskiego Offroadu.
Pozdro Sławek
Mam takie od 2 lat. Jeżdżę w większości po asfalcie, traktuję je jako całoroczne. Po polnych drogach robią dobrze, na gliniaste błocko raczej nie są dobrą opcją (jak to ateki). Jeżdżę na nich także zimą. W poprzednim sezonie jak był śnieg to na nim też się dobrze sprawowały. Zrobione na nich mam 23 tys. i nie widać jakiegoś szczególnego zużycia. Rozmiar 255/70 R16 czyli max zgodny z instrukcją. Polecam je do jazdy z przewagą asfaltu.
Jak mi się w końcu zużyją to pewnie będę szukał odmiany na coś bardziej zębatego np. Cooper Discoverer ST Maxx, na jakich jeździł Rex z Polskiego Offroadu.
Pozdro Sławek
-
- Forumowicz
- Posty: 51
- Rejestracja: 26 maja 2018, 21:39
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2696
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Kontaktowanie:
Re: OPONY
Postautor: slamarko » 24 mar 2020, 23:52
Co do felgi.... mi się fabryczne 16' podobają, choć moje brzydko się łuszczą, ale to widać tylko z bliska. Jakbym jednak zmieniał to na takie z mniejszym ET, żeby trochę szerzej Reks jeździł. A jedyna opcja na tę chwilę bez dystansów, do których mam niechęć, to RONAL R64 17 5x130. Taka felga ma ET33. 17 cali zostawia jeszcze miejsce na balon opony godny terenówki. Ale to pieśń przyszłości i zastrzyku pieniędzy. Takie plany fajnie się snuje
-
- Forumowicz
- Posty: 82
- Rejestracja: 25 wrz 2019, 22:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości