Witam,
Jestem jak widać świeżo zarejestrowanym użytkownikiem. Zarejestrowałem się troszkę na wyrost bo jestem w trakcie kupowania samochodu ale mam nadzieję, że zadomowię się na forum.
Zdecydowałem się na Kyrona i mam już zakupionego Kyrona (sprowadzam z Belgi) - przywiezie go znajomy dopiero w czerwcu.
W związku z tym, że nie mogę się doczekać i żyje tym wydarzeniem - mam nadzieję że ktoś pokusi się na odpowiedź na kilka moich pytań.
1. Do samochodu który kupuje dostanę jeden kluczyk - jak najłatwiej dorobić nowy ?
2. Samochód ma przebieg 90 tys. co najprawdopodobniej będę musiał wymienić po takim przebiegu ?
3. Jak z serwisowaniem, macie jakieś porady co jak gdzie ?
4. Widziałem że dwie tylne opony to prawie nówki a przednie bardzo starte, na jakich oponach jeździcie ?
Z góry dzięki jak ktoś odpowie na któreś z pytań.
I jeszcze raz witam wszystkich .
Nowy stary Kyron - prośba o porady
SsangYong Kyron to SUV średniej wielkości, idealny dla typowej 4-osobowej rodziny. Obszerna kabina i przestrzeń bagażowa oraz sprawdzone rozwiązania techniczne i napęd 4x4. Obecnie bardzo popularny model na rynku wtórnym.
-
- Stały bywalec
- Posty: 576
- Rejestracja: 19 maja 2008, 15:34
- Model: Inny
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Nowy stary Kyron - prośba o porady
Postautor: alfik » 02 cze 2009, 21:21
Ponieważ mój ma dopiero 14.000 i jest na gwarancji odpowiem na ostatnie pytanie.
Na lato mam general grabber AT2 255/60r18. Uważam, że kyron jest godny AT-ków. Rozmiar jest fabryczny, opona dobrze działa na szosie, a w terenie jeszcze lepiej (bo po to jest:) ). Wygląd też super. Rozmiar jest fabryczny, felgi niestety dośc drogie W tym rozmiarze AT robi jeszcze Pirelli i Continental, ale General nie dość, że tani to i dobry. Na nic bym nie zmienił. Wcześniej na 18 miałe Wranglery HP - złe nie były, ale tylko na szosę.
Fabryczne opony to pomyłka.
Na zimę na fabrycznych felgach jest Cooper Discoverer M+S 235/75r16 - też fabryczny rozmiar, większy od 255/75r16, jedynie strasznie mały wybór opon jest wadą - zimówki takie robi jeszcze Nokian. Coopery są OK, ale na szosie są lepsze zimowki. To opony do trudnych warunków.
Na swoją odpowiedzialność możesz założyć 255/70r16 (gabaryty identyczne jak fabrycznych), a z większych niż fabryczne - 265/70r16 (zdecydowanie zalecane szersze falgi niż oryginalne), 245/75t16 - myślę, że optimum. Rosjanie zakładają nawet 235/85r16 - w teren (ale jest ciasno), czy 275/60r18 - do lansu.
Felgi mają takie parametry jak do mercedesa G - 5x130, otwór 84,1, ET 40. Szerokość oryginalnych 6,5 na 16.
Auto nie jest wyścigowką, więc odradzam wyścigowe opony. Super terenowką też nie jest, ale robi w terenie i opony, które do tego pasują się przydają.
Najgorszą oponą do Kyrona jest zapasowa - mała i wciśnięta w mocowanie wymyślone na spółkę prze k.. i szatana.
Bardzo lubię to auto i mam nadzieję, że ty też polubisz.
Na lato mam general grabber AT2 255/60r18. Uważam, że kyron jest godny AT-ków. Rozmiar jest fabryczny, opona dobrze działa na szosie, a w terenie jeszcze lepiej (bo po to jest:) ). Wygląd też super. Rozmiar jest fabryczny, felgi niestety dośc drogie W tym rozmiarze AT robi jeszcze Pirelli i Continental, ale General nie dość, że tani to i dobry. Na nic bym nie zmienił. Wcześniej na 18 miałe Wranglery HP - złe nie były, ale tylko na szosę.
Fabryczne opony to pomyłka.
Na zimę na fabrycznych felgach jest Cooper Discoverer M+S 235/75r16 - też fabryczny rozmiar, większy od 255/75r16, jedynie strasznie mały wybór opon jest wadą - zimówki takie robi jeszcze Nokian. Coopery są OK, ale na szosie są lepsze zimowki. To opony do trudnych warunków.
Na swoją odpowiedzialność możesz założyć 255/70r16 (gabaryty identyczne jak fabrycznych), a z większych niż fabryczne - 265/70r16 (zdecydowanie zalecane szersze falgi niż oryginalne), 245/75t16 - myślę, że optimum. Rosjanie zakładają nawet 235/85r16 - w teren (ale jest ciasno), czy 275/60r18 - do lansu.
Felgi mają takie parametry jak do mercedesa G - 5x130, otwór 84,1, ET 40. Szerokość oryginalnych 6,5 na 16.
Auto nie jest wyścigowką, więc odradzam wyścigowe opony. Super terenowką też nie jest, ale robi w terenie i opony, które do tego pasują się przydają.
Najgorszą oponą do Kyrona jest zapasowa - mała i wciśnięta w mocowanie wymyślone na spółkę prze k.. i szatana.
Bardzo lubię to auto i mam nadzieję, że ty też polubisz.
- Snoopy
- Rusza z kopyta
- Posty: 26
- Rejestracja: 16 cze 2008, 12:07
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Gadu-Gadu: 0
Re: Nowy stary Kyron - prośba o porady
Postautor: Snoopy » 11 lip 2009, 20:57
Opona zapasowa.
Oby tylko nie strzeliła guma w terenie jak masz 18 calowe felgi.
Opona jest mała i ma mniejszą średnicę niż pozostałe.
Nie pomyślałem o tym i zamontowałem z przodu i chciałem jechać z napędem na 4 koła.
Auto zgłupiało u zaczęło samoskręt. A ja jeszcze bardziej.
Dopiero w serwisie po dyskusji wyszło, że przecież są różne średnice kół.
Swoją drogą dlaczego do auta z 18 calową felgą daje się zapas taki sam jak do auta z 16 calową?
Oby tylko nie strzeliła guma w terenie jak masz 18 calowe felgi.
Opona jest mała i ma mniejszą średnicę niż pozostałe.
Nie pomyślałem o tym i zamontowałem z przodu i chciałem jechać z napędem na 4 koła.
Auto zgłupiało u zaczęło samoskręt. A ja jeszcze bardziej.
Dopiero w serwisie po dyskusji wyszło, że przecież są różne średnice kół.
Swoją drogą dlaczego do auta z 18 calową felgą daje się zapas taki sam jak do auta z 16 calową?
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2010, 23:13 przez Snoopy, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Stały bywalec
- Posty: 576
- Rejestracja: 19 maja 2008, 15:34
- Model: Inny
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Nowy stary Kyron - prośba o porady
Postautor: alfik » 11 lip 2009, 21:14
Ten zapas jest mniejszy nawet od mniejszej szestnastki (centymetr na promieniu). To dojazdowka. Ja wlasnie zamawiam kolo identyczne z normalnymi na zapas. Na dalsze wyjazdy bede wozil w bagazniku albo na dachu. Widziałem kyron z uchwytem na koło na tylnej klapie (mocowanym na zawiasie do ramy). Ale to mało wygodne i trzeba coś kombinować z rejestracja.
- Snoopy
- Rusza z kopyta
- Posty: 26
- Rejestracja: 16 cze 2008, 12:07
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Gadu-Gadu: 0
Re: Nowy stary Kyron - prośba o porady
Postautor: Snoopy » 11 lip 2009, 21:23
Ja normalnie zgłupiałem.
Potem zdałem sobie sprawę, że założyłem, że któs myślał logicznie przy tej konstrukcji.
Potem zdałem sobie sprawę, że założyłem, że któs myślał logicznie przy tej konstrukcji.
-
- Stały bywalec
- Posty: 576
- Rejestracja: 19 maja 2008, 15:34
- Model: Inny
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Nowy stary Kyron - prośba o porady
Postautor: alfik » 13 lip 2009, 14:12
Bo na szosie jechać się ostrożnie da. W poprzednim moim aucie było jeszcze śmieszniej - dojazdówka była "składana" - ze specjalną oponą bez powietrza, która przy pompowaniu powiększała średnicę. Kompresorek w zestawie. A gdzie włożyć przebite koło to już nie problem konstruktora - można zostawić w rowie (kufer był mały)
Przy normalnej eksploatacji gumę łapie się tak żadko, że ma to sens. Ja jeszcze wrzuciłem do auta łatkę w sprayu i kompresorek. Dopiero w terenie jest szansa na takie podarcie opony, że łatka nie pomoże, a zapas typu koło od roweru utrudni powrót do świata
Przy normalnej eksploatacji gumę łapie się tak żadko, że ma to sens. Ja jeszcze wrzuciłem do auta łatkę w sprayu i kompresorek. Dopiero w terenie jest szansa na takie podarcie opony, że łatka nie pomoże, a zapas typu koło od roweru utrudni powrót do świata
- Snoopy
- Rusza z kopyta
- Posty: 26
- Rejestracja: 16 cze 2008, 12:07
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Gadu-Gadu: 0
Re: Nowy stary Kyron - prośba o porady
Postautor: Snoopy » 14 lip 2009, 2:03
Ja zsunąłem się z lekkiego ustępu z kamienia i rozdarła mi się z boku na czymś sztywnym.
Dopiero załapałem, że kapeć jak mi ESP non stop piszczało i auto dziwnie szło.
Jak jest duża adrenalina to czasem logiczne myślenie się wyłącza
Dopiero załapałem, że kapeć jak mi ESP non stop piszczało i auto dziwnie szło.
Jak jest duża adrenalina to czasem logiczne myślenie się wyłącza
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości