Witam
Chcę przedłużyć drążek zmiany biegów tak aby łatwiej nim manewrować. Wrzucając 5 bieg muszę wychylać się całym ciałem do przodu - mało komfortowe.
Gałki nie mogę odkręcić - nie wiem jak jest mocowana - wkręcana, wklejana, wciskana?
Jak jest ona mocowana na dole ? Da się ją zdemontować i dostarczyć do spawacza?
Drążek zmiany biegów
SsangYong Korando II oferowany był w Polsce wraz z modelem Musso. Wyposażony w rozwiązania techniczne znane z Mercedesa. Ze względu na projekt nadwozia - bezpośredni konkurent Jeepa Wranglera.
-
- Forumowicz
- Posty: 91
- Rejestracja: 21 lut 2018, 22:57
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Drążek zmiany biegów
Postautor: mirekk » 14 mar 2019, 21:12
tzn - ten drążek jak jest mocowany na dole - czy da się go wymontować i dostarczyć do spawacza ?
-
- Stały bywalec
- Posty: 2227
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Drążek zmiany biegów
Postautor: krisw11 » 14 mar 2019, 22:07
Ale....,Kolego żeby precyzyjnie włączyć bieg jakikolwiek ,to z doświadczenia wiem ,że drążek musi być krótszy ! tzw. short shifter. jak bedzie dłuższy ,to bedzie jeszcze gorzej.......
Kris
-
- Forumowicz
- Posty: 93
- Rejestracja: 16 lis 2017, 9:48
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2001
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Skype: helokki
- Kontaktowanie:
Re: Drążek zmiany biegów
Postautor: scibor1 » 15 mar 2019, 6:16
Dokładnie. Jak wydłużysz drążek w górnej części, to będziesz musiał zrobić ze dwa kroki do przodu, żeby wrzucić piątkę, skoro już teraz jest problem. Musiałbyś to zrobić poniżej osi obrotu, tylko pytanie czy jest tam na to miejsce i jak zareaguje skrzynia.
Może przyczyna dużego skoku dźwigni leży gdzie indziej - wyrobiony któryś z elementów. Niezależnie od tego co postanowisz dźwignię trzeba zdemontować. Zwykle gałka jest odkręcana.
Może przyczyna dużego skoku dźwigni leży gdzie indziej - wyrobiony któryś z elementów. Niezależnie od tego co postanowisz dźwignię trzeba zdemontować. Zwykle gałka jest odkręcana.
-
- Forumowicz
- Posty: 91
- Rejestracja: 21 lut 2018, 22:57
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Drążek zmiany biegów
Postautor: mirekk » 15 mar 2019, 10:26
Biegi od 1 do 4 oraz wsteczny wchodzą normalnie. Piątka ma długi skok i wchodzi z oporami - skok tak długi, że ręki brakuje i trzeba pochylać się do przodu. Chciałem wydłużyć dźwignie i ukształtować ją tak aby była bardziej nachylona w stronę tyłu samochodu - zresztą w oryginale nie jest prosta i ma takie "Z" do tyłu. W samochodach rajdowych dźwignia jest wysoka - chyba po to aby kierowca nie odrywał pleców od oparcia fotela w trakcie zmiany biegów ?
-
- Stały bywalec
- Posty: 2227
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Drążek zmiany biegów
Postautor: krisw11 » 15 mar 2019, 12:38
Większość Rexów, i Korand w manualu tak ma ,te biegi nie są tak precyzyjne. Jak wydłużysz ,to sam sie przekonasz ,że będzie tylko gorzej. Rajdówek nie porównuj , tam jest długa gała ale za ,to skok jest bardzo krótki. Ja u siebie wzionem flexa i trachłem pół tego drążka i było dużo lepiej aczkolwiek i tak te biegi jakoś latały sobie .
Kris
-
- Forumowicz
- Posty: 91
- Rejestracja: 21 lut 2018, 22:57
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Drążek zmiany biegów
Postautor: mirekk » 16 mar 2019, 2:15
Skoro lepsi tak mówią, to trzeba im wierzyć i odpuścić sobie takie modernizacje.
-
- Stały bywalec
- Posty: 2227
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Drążek zmiany biegów
Postautor: krisw11 » 16 mar 2019, 14:10
No wiesz....,zrobisz jak uważasz my, tylko podpowiadamy i doradzamy reszta należy do Ciebie
Kris
Wróć do „Korando II (1997 - 2006)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości