Witam serdecznie,
Chciałbym spytać czy są dostępne jakieś zamienniki dla 4143108001 tańsze niż 1400zł. Znalazłem optimala 921719 ale nigdzie nie ma foto jak to wygląda a mam obawy, że to samo łożysko.
Z tego co widziałem na rosyjskich forach to dla rocznika 2005 w TOD nie da się wymienić łożyska bez obudowy przykręcanej na 3 śruby.
Jeśli się mylę proszę o naprostowanie.
TOD 2005 3.2 - łożyska przód
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: TOD 2005 3.2 - łożyska przód
Postautor: Trawas » 11 mar 2017, 22:20
Chodzi ci o łożyska piasty przedniej ? Widzę masz 2005 rok - no to nie patrz na zestawy dla Rexa II bo w nim wymienia się cały zespolik. W Rexie I można wymienić same łożyska i koszt nie powinien przekroczyć 200 zł na stronę + robocizna. Spokojnie można po wymiarach dobrać także łożyska polskie , są bardzo dobre. Na rancie bieżni masz wybity wymiar łożyska , kupujesz i już. Ssang OM 4143103210
Ruscy bredzą jeśli twierdzą takie rzeczy albo ty niedokładnie zrozumiałeś - wymieniałem to wiem. Przy TOD jest najprościej bo tam nic nie ma, żadnych sprzęgiełek itp. Zwykła piasta z napędem i prosta robota. Trochę WD 40 i wychodzą bez problemu przy opukiwaniu wokół - jak na rysunku.
Ruscy bredzą jeśli twierdzą takie rzeczy albo ty niedokładnie zrozumiałeś - wymieniałem to wiem. Przy TOD jest najprościej bo tam nic nie ma, żadnych sprzęgiełek itp. Zwykła piasta z napędem i prosta robota. Trochę WD 40 i wychodzą bez problemu przy opukiwaniu wokół - jak na rysunku.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 11 mar 2017, 23:02 przez Trawas, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Stały bywalec
- Posty: 478
- Rejestracja: 03 mar 2017, 13:12
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: TOD 2005 3.2 - łożyska przód
Postautor: DeMaDeS » 11 mar 2017, 22:30
Niestety wkleiłeś schemat od part time, przy TOD jest zespół łożyska który wygląda jakby obudowa była bieżnią.
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: TOD 2005 3.2 - łożyska przód
Postautor: Trawas » 11 mar 2017, 23:04
Człowieku Part Time i TOD mają identyczne łożyska w piaście przedniej . TOD zmienia się dopiero od 2006 r w nowym modelu Rex II. Najlepiej zadzwoń do Jacka z Unimart - tam kupisz sobie łożyska przód. Poza tym widziałem też na allegro.
Przecież ci napisałem, że wymieniałem - tak ? też mam TOD .
Przecież ci napisałem, że wymieniałem - tak ? też mam TOD .
-
- Stały bywalec
- Posty: 478
- Rejestracja: 03 mar 2017, 13:12
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: TOD 2005 3.2 - łożyska przód
Postautor: DeMaDeS » 11 mar 2017, 23:13
Wg dokumentacji: http://www.catcar.info/ssangyong/?lang= ... 0xNQ%3D%3D
wynika mi, że w Dieslu i w 3.2 są inne łożyska mimo, że obydwa mają TODa, ale może źle interpretuję.
wynika mi, że w Dieslu i w 3.2 są inne łożyska mimo, że obydwa mają TODa, ale może źle interpretuję.
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: TOD 2005 3.2 - łożyska przód
Postautor: Trawas » 11 mar 2017, 23:50
Patrz na daty produkcji - w Rexie I z TOD mogą występować prawdopodobnie dwie odmiany z dwoma łożyskami oddzielnie montowanymi i z podwójnym łożyskiem lustrzanym z dzieloną bieżnią wewnętrzną .
Najlepiej zadzwoń do Jacka , sprawdzi ci po VIN - ale z całą pewnością w każdym Rexie Jedynce włącznie z modelem 2005 łożyska piasty są wymienialne ( piasty z sześcioma szpilkami kół) Niewymienne są tylko w autach z pięcioma śrubami - masz takie ? Rozbierz popatrz i nie marudź
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... -kola.html
Najlepiej zadzwoń do Jacka , sprawdzi ci po VIN - ale z całą pewnością w każdym Rexie Jedynce włącznie z modelem 2005 łożyska piasty są wymienialne ( piasty z sześcioma szpilkami kół) Niewymienne są tylko w autach z pięcioma śrubami - masz takie ? Rozbierz popatrz i nie marudź
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... -kola.html
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: TOD 2005 3.2 - łożyska przód
Postautor: Trawas » 12 mar 2017, 0:04
Przecie te barany w tym linku nawet nie wiedzą o czym piszą . HUB sensor w TOD ? jaki HUB sensor - w TOD nie ma żadnego HUB sensora bo nie ma manipulowanego HUB , czyli sprzęgiełek. Jest tylko sensor prędkości obrotowej koła ABS i nic więcej. Sensor HUB jest w Part Time.
I popatrz co wypisały przy górnym rysunku ? widzisz ? GSL i DSL - wcale nie napisały , że chodzi o Part Time - bo nie chodzi. Oni wyraźnie nie kumają bazy piszą bo piszą - nie pierwszy raz się z tym spotykam.
Part Time i TOD różnią się budową zasprzęglenia piasty - w TOD jest stałe a w Part Time poprzez sprzęgiełka, czyli HUB. Łożyskowanie piasty na zwrotnicy jest takie same - z tym, że słyszałem, że były odmiany łożyskowania jednym podwójnym łożyskiem zespolonym i dla tego trzeba sprawdzić po VIN nr. Zadzwoń do Jacka. Unimart masz w sieci.
Owszem, możesz kupić razem z piastą ale zabulisz , jak cholera http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... Items.html i nie ma tam żadnego trójkątnego elementu sama piasta razem z łożyskami - tylko po co ci to skoro piasty masz dobre ? Trójkątny element dokręcany jest tylko w pięcioszpilkowych Rexa II
I popatrz co wypisały przy górnym rysunku ? widzisz ? GSL i DSL - wcale nie napisały , że chodzi o Part Time - bo nie chodzi. Oni wyraźnie nie kumają bazy piszą bo piszą - nie pierwszy raz się z tym spotykam.
Part Time i TOD różnią się budową zasprzęglenia piasty - w TOD jest stałe a w Part Time poprzez sprzęgiełka, czyli HUB. Łożyskowanie piasty na zwrotnicy jest takie same - z tym, że słyszałem, że były odmiany łożyskowania jednym podwójnym łożyskiem zespolonym i dla tego trzeba sprawdzić po VIN nr. Zadzwoń do Jacka. Unimart masz w sieci.
Owszem, możesz kupić razem z piastą ale zabulisz , jak cholera http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... Items.html i nie ma tam żadnego trójkątnego elementu sama piasta razem z łożyskami - tylko po co ci to skoro piasty masz dobre ? Trójkątny element dokręcany jest tylko w pięcioszpilkowych Rexa II
-
- Stały bywalec
- Posty: 478
- Rejestracja: 03 mar 2017, 13:12
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: TOD 2005 3.2 - łożyska przód
Postautor: DeMaDeS » 13 paź 2017, 19:44
No i wykrakałem z tym łożyskiem - dostało luzu.
Oryginał oficjalnie 3300zł, herthbus między 1500 a 3000, GSP 9245021 190zł...
Czekam na paczkę i zobaczę co z tego wyjdzie.
Z ciekawostek - jedynym objawem powyższego luzu jest wskakujący do kompa błąd czujnika abs lewy przód ale jedyne co przestaje działać to... tempomat.
Oryginał oficjalnie 3300zł, herthbus między 1500 a 3000, GSP 9245021 190zł...
Czekam na paczkę i zobaczę co z tego wyjdzie.
Z ciekawostek - jedynym objawem powyższego luzu jest wskakujący do kompa błąd czujnika abs lewy przód ale jedyne co przestaje działać to... tempomat.
-
- Stały bywalec
- Posty: 478
- Rejestracja: 03 mar 2017, 13:12
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: TOD 2005 3.2 - łożyska przód
Postautor: DeMaDeS » 19 paź 2017, 20:22
GSP zamontowane, pasowało idealnie ale oryginał nie bardzo chciał się rozstać z samochodem. Podobno wtyczka od czujnika nie pasowała więc przełożyli ze starego a nowy czujnik sobie zostawili w warsztacie, wróciłem po niego i na moje oko.. to wtyczka też pasowała...
Teraz testy wytrzymałościowe...
Teraz testy wytrzymałościowe...
-
- Stały bywalec
- Posty: 478
- Rejestracja: 03 mar 2017, 13:12
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: TOD 2005 3.2 - łożyska przód
Postautor: DeMaDeS » 21 mar 2019, 22:49
Testy zakończone, łożysko dostało luzu. Przejechało 30tys, teraz mam zamówione NTY ale też mu zbyt długiego życia nie wróże, jest jeszcze optimal ale opinie sa mieszane. Dołożyc i kupić łożysko za 1500 i tak się nie kalkuluje, łatwo się je wymienia o ile ma się już odpowiednie klucze.
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości