Skrzynia biegów
SsangYong Tivoli koreański Crossover segmentu B. Pierwszy opracowany model od czasu przejęcia przez koncern Mahindra.
-
- Forumowicz
- Posty: 84
- Rejestracja: 17 lut 2016, 19:53
- Gadu-Gadu: 0
Re: Skrzynia biegów
Postautor: notrich » 21 mar 2019, 12:55
i doczekałeś się na te części czy dalej idą z Batustanu? ja przywaliłem w sarnę swoim rextonem i nie ma kto naprawić szkody, dealer z okolicy zwija działalność, cyrk, jednak niszowość samochodu to jest fajne bo się człowiek wyróżnia ale jak się coś wydarzy to szkoda gadać
-
- Stały bywalec
- Posty: 109
- Rejestracja: 27 paź 2017, 9:28
- Model: Tivoli
- Pojemność silnika: 1600
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: internet
Re: Skrzynia biegów
Postautor: cojapacze » 21 mar 2019, 13:36
Też czekam na jakieś wieści w sprawie tego szarpania no i naprawy auta kolegi Marcina, a masz rację z tymi serwisami coraz mniej i dalej :]
-
- Stały bywalec
- Posty: 109
- Rejestracja: 27 paź 2017, 9:28
- Model: Tivoli
- Pojemność silnika: 1600
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: internet
Re: Skrzynia biegów
Postautor: cojapacze » 21 mar 2019, 18:08
No to tylko się cieszyć trzeba :]]] a powiedz mi czy miałeś też te szarpanie podczas ruszania ? bo rozumiem że teraz jest spokój z szarpaniem ? no i pochwal się czy wgrali ci nową mapę do silnika i czy to też przyczyniło się do wyeliminowania szarpania
- zeno
- Stały bywalec
- Posty: 113
- Rejestracja: 03 maja 2018, 0:03
- Model: Tivoli
- Rok produkcji: 2017
- Pojemność silnika: 1600
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 46341384
Re: Skrzynia biegów
Postautor: zeno » 22 mar 2019, 0:53
U mnie szarpania od nowości nie było, jest płynne ruszanie. Podczas jazdy po nierównościach w aucie cisza, plastiki nie skrzypią, jedynie denerwują mnie odgłosy tylnego zawieszenia podczas jazdy po nierównościach.Przyczyną są felgi 18 i niski profil opony,wysokie ciśnienie w oponach. Ogólnie jestem bardzo zadowolony-jak narazie. Może jest wszystko Ok.dlatego ,że kupiłem samochód salonowy do jazd próbnych, trudno też określić określić wersję bo jest fajnie wyposażony, ale nie jest ta najwyższa sapphire.
-
- Stały bywalec
- Posty: 109
- Rejestracja: 27 paź 2017, 9:28
- Model: Tivoli
- Pojemność silnika: 1600
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: internet
Re: Skrzynia biegów
Postautor: cojapacze » 22 mar 2019, 20:35
Ja już nie wiem co mam robić... co do auta nie mam żadnych uwag fajnie spoko się nim śmiga, tylko to ruszanie :-[[[ jak na nauce jazdy albo skokami albo palenie sprzęgła i nie wiem jak bym się skupiał nie da się intuicyjnie ruszyć jak w innych autach ... serwis mówi że to ich cecha nie wada i czar fajnej furki znika, jak go sprawdzają to takie skupienie podczas ruszania ze za śmieszy i i się jakoś udaje wiec twierdzą że jest ok .... Fajnie że ci wymienili to sprzęgło ciekawe czy wgrali nową mapę silnika i co tak naprawdę pomogło...zobaczę w maju mam serwis może się coś uda wskórać ....
- zeno
- Stały bywalec
- Posty: 113
- Rejestracja: 03 maja 2018, 0:03
- Model: Tivoli
- Rok produkcji: 2017
- Pojemność silnika: 1600
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 46341384
Re: Skrzynia biegów
Postautor: zeno » 23 mar 2019, 1:10
Ja dzisiaj sprawdzałem w moim aucie czy będzie jakieś szarpanie przy ruszaniu z miejsca bez dodawania gazu, i efekt taki , że nic nie szarpnie; jedynka potem dwójka, oczywiście bez dodawania gazu i po równym, jest b.dobrze. Nie wiem jakie jest sprzęgło w Tivolim i jeśli u Was coś szarpie to logicznie myśląc powinno szarpać tylko sprzęgło przy rozpędzaniu auta lub jazda w korkach. Jeśli szarpie po rozpędzeniu samochodu, kiedy zdejmujemy nogę z gazu to jest winne przeniesienie napędu; półosie, krzyżaki lub wał napędowy, tak mnie uczyli. Kiedyś w Pegoucie 206 miałem taki właśnie problem, nie szło jechać w korku,a ruszanie z miejsca skokami, na tarczy sprzęgła są sprężyny odpowiedzialne za elastyczną jazdę, po wymianie tarczy i docisku było ok. Sprawa skrzypiących plastików bardzo dziwna, może nie są wszystkie tej samej jakości. Moim zdaniem nękać serwis aż do bólu i nie dać sobie wmówić,że "te typy tak mają"
-
- Stały bywalec
- Posty: 109
- Rejestracja: 27 paź 2017, 9:28
- Model: Tivoli
- Pojemność silnika: 1600
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: internet
Re: Skrzynia biegów
Postautor: cojapacze » 24 mar 2019, 20:43
Samym sprzęgłem jak operujesz, ruszysz jak trzeba, natomiast z gazem już kłopot, to wygląda tak jak byś dodawał gazu przy ruszaniu puszczał sprzęgło a gaz reagował z 1-1,5 sekundowym opóźnieniem i tu się tworzy Taka dziura i szarpnięcie bo sprzęgło popuszczone a obrotów jeszcze brak i cyk :] więc intuicyjnie nie ruszysz tylko trzeba się bardzo skupić na ruszaniu a to nie oto chyba chodzi. I masz rację że jest to efekt jak by uszkodzonych sprężyn na tarczy ale wywalcz to z serwisem taką wymianę :[ jak pisałem mogą ale na mój koszt :[ bo dla nich jest ok
- zeno
- Stały bywalec
- Posty: 113
- Rejestracja: 03 maja 2018, 0:03
- Model: Tivoli
- Rok produkcji: 2017
- Pojemność silnika: 1600
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 46341384
Re: Skrzynia biegów
Postautor: zeno » 25 mar 2019, 1:03
Skoro po normalnemu z serwisem się nie da, to trzeba by było postraszyć ich rzecznikiem konsumentów, oni się tego boją, ale... trzeba by było mieć pewną podkładkę w postaci orzeczenia niezależnego rzeczoznawcy. To są koszty, które mogą być zwrócone tylko przy postępowaniu cywilnym. Jeśli sami udowodnimy lokalnemu serwisowi ich nieudolność lub błąd, oni usuną usterkę{jak długo to potrwa} , ale dobrowolnie nam nie zwrócą kosztów za poradę prawną czy opinię rzeczoznawcy. Teraz ile kosztuje opinia jakiegoś uczonego w dziedzinie motoryzacji i czy się nam to opłaca. Powinno się takie sprawy załatwiać w ramach gwarancji na auto. Azjaci są daleko, a my kupując ich produkt musimy liczyć się z pewnym ryzykiem, tym bardziej że wiemy o możliwościach tych serwisów w Polsce. Napewno łatwiej jest z autami produkcji europejskiej, łatwiejsza reklamacja , ale MY mamy inne fajne nie tuzinkowe auta. Może trzeba będzie zasięgnąć pomocy od lokalnego dobrego mechanika, złotej rączki i mniej nerwów , więcej zdrowia. Wiem, powiecie kupiłem nowe auto, kosztowało nie mało i mam na niego gwarancję i to a to tak ma być i koniec.Ja się poważnie zastanawiam nad dalszymi przeglądami serwisowymi w ASO, olej i filtry, klocki sam potrafię wymienić i za nie wielkie pieniądze, a tyle się naczytałem postów na forum, że chyba zrezygnuję z gwarancji.
-
- Forumowicz
- Posty: 84
- Rejestracja: 17 lut 2016, 19:53
- Gadu-Gadu: 0
Re: Skrzynia biegów
Postautor: notrich » 25 mar 2019, 8:55
Te samochody to są fajne tylko do momentu trwania okresu gwarancji, później to jest potworna katorga ze względu na brak części zamiennych. Dostępne są tylko części oryginalne w strasznych cenach i dostarczane potrafią być w niedopuszczalnych i odległych terminach dla przeciętnego klienta.
Jeśli ktoś myśli, że oszczędzi na kupnie tego samochodu bo jest tańszy w zakupie jako używany no to się grubo myli - wszystko odda z nawiązką w trakcie eksploatacji.
Dodatkowo podejście do klienta w serwisach autoryzowanych po prostu godne potępienia - sprzedać tak, ale brać współodpowiedzialność z klientem za samochód przez okres gwarancji to już nie.
Poznałem już kilku byłych właścicieli SS i wszyscy zgodnie przyznają, że drugi raz by już nie kupili samochodu tej marki. Nie biorę tutaj pod uwagę właścicieli starszych modeli, pasjonatów bo tutaj jest zupełnie inna motywacja zakupowa i traktuje się ten samochód w zupełnie inny sposób.
Ta marka nie wierze, żeby przeżyła z "poleceń" bo ktoś kto już kupił SS to chwali go raczej tylko po to, żeby sąsiadowi było przykro a nie dlatego, że to godne polecenia, bezawaryjne samochody. (z zewnątrz samochody wydają się super i ale K.... FURA, sąsiada szlag trafia).
Jeśli ktoś myśli, że oszczędzi na kupnie tego samochodu bo jest tańszy w zakupie jako używany no to się grubo myli - wszystko odda z nawiązką w trakcie eksploatacji.
Dodatkowo podejście do klienta w serwisach autoryzowanych po prostu godne potępienia - sprzedać tak, ale brać współodpowiedzialność z klientem za samochód przez okres gwarancji to już nie.
Poznałem już kilku byłych właścicieli SS i wszyscy zgodnie przyznają, że drugi raz by już nie kupili samochodu tej marki. Nie biorę tutaj pod uwagę właścicieli starszych modeli, pasjonatów bo tutaj jest zupełnie inna motywacja zakupowa i traktuje się ten samochód w zupełnie inny sposób.
Ta marka nie wierze, żeby przeżyła z "poleceń" bo ktoś kto już kupił SS to chwali go raczej tylko po to, żeby sąsiadowi było przykro a nie dlatego, że to godne polecenia, bezawaryjne samochody. (z zewnątrz samochody wydają się super i ale K.... FURA, sąsiada szlag trafia).
- Kubasolo
- Rusza z kopyta
- Posty: 30
- Rejestracja: 14 lut 2018, 15:53
- Model: XLV
- Rok produkcji: 2017
- Pojemność silnika: 1600
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 32149088
Re: Skrzynia biegów
Postautor: Kubasolo » 25 mar 2019, 10:18
Cześć,
Pozwolę się wtrącić do dyskusji. Jestem w w szoku jakie macie problemy z XLV/Tivoli. Jak czytam wasze komentarze to sam zaczynam martwić o swój egzemplarz... Mój XLV z roku modelowego 2018 rusza normalnie (jak poprzednia Octavia) i w zmianie biegów też nie zauważyłem większej różnicy. Auto jeździ dokładnie tak jak jeździł testowy egzemplarz, który miałem na weekend przed zakupem. Plastiki również są spasowane poprawnie. Wiadomo konsola centralna pod naciskiem palca trzeszczy, ale podczas jazdy nic nie słychać, tylko graty w bagażniku i uchwyt na telefon wydają dźwięki.
Auto miało od razu po odbiorze początkowe wady, jak terkocząca klimatyzacja i moduł bluetooth, który trzeszczał podczas rozmowy. Obie te wady zgłosiłem do serwisu w Markach, pojechałem na diagnozę, po jeździe testowej z doradcą ustaliliśmy wymianę kompresora klimatyzacji i całego radia oraz mikrofonu na nowe. Za tydzień przyjechałem, zostawiłem auto na cały dzień. Pod koniec dnia je odebrałem wszystko było zrobione ok wraz z myciem auta.
Także nie wiem czy problemy z serwisem występują lokalnie, czy po prostu mi się tak trafiło. Dodatkowo poleciłem XLV moim znajomym, byli na jeździe testowej i też są zainteresowani. Trochę będzie lipa jak dostaną egzemplarz, który będzie wadliwy.
Szkoda dla samej marki, bo jednak obsługa posprzedażna robi całą robotę, a jak widać tu leży na całej linii, bo jednak większość ma problemy. A już zacierałem ręce na nowego Korando, ale jak mam dostać jaki trafny egzemplarz to nie wiem czy nie lepiej wybrać coś z Europy...
Pozwolę się wtrącić do dyskusji. Jestem w w szoku jakie macie problemy z XLV/Tivoli. Jak czytam wasze komentarze to sam zaczynam martwić o swój egzemplarz... Mój XLV z roku modelowego 2018 rusza normalnie (jak poprzednia Octavia) i w zmianie biegów też nie zauważyłem większej różnicy. Auto jeździ dokładnie tak jak jeździł testowy egzemplarz, który miałem na weekend przed zakupem. Plastiki również są spasowane poprawnie. Wiadomo konsola centralna pod naciskiem palca trzeszczy, ale podczas jazdy nic nie słychać, tylko graty w bagażniku i uchwyt na telefon wydają dźwięki.
Auto miało od razu po odbiorze początkowe wady, jak terkocząca klimatyzacja i moduł bluetooth, który trzeszczał podczas rozmowy. Obie te wady zgłosiłem do serwisu w Markach, pojechałem na diagnozę, po jeździe testowej z doradcą ustaliliśmy wymianę kompresora klimatyzacji i całego radia oraz mikrofonu na nowe. Za tydzień przyjechałem, zostawiłem auto na cały dzień. Pod koniec dnia je odebrałem wszystko było zrobione ok wraz z myciem auta.
Także nie wiem czy problemy z serwisem występują lokalnie, czy po prostu mi się tak trafiło. Dodatkowo poleciłem XLV moim znajomym, byli na jeździe testowej i też są zainteresowani. Trochę będzie lipa jak dostaną egzemplarz, który będzie wadliwy.
Szkoda dla samej marki, bo jednak obsługa posprzedażna robi całą robotę, a jak widać tu leży na całej linii, bo jednak większość ma problemy. A już zacierałem ręce na nowego Korando, ale jak mam dostać jaki trafny egzemplarz to nie wiem czy nie lepiej wybrać coś z Europy...
-
- Forumowicz
- Posty: 84
- Rejestracja: 17 lut 2016, 19:53
- Gadu-Gadu: 0
Re: Skrzynia biegów
Postautor: notrich » 25 mar 2019, 13:17
Możliwe, mam wrażenie, że serwisujesz tam gdzie mają największą wiedze o tych samochodach (Warszawa).
Trudno, żeby ktoś z drugiego końca Polski, jeżdził serwisować do Warszawy - chyba, że na koszt centrali SS.
Trudno, żeby ktoś z drugiego końca Polski, jeżdził serwisować do Warszawy - chyba, że na koszt centrali SS.
- zeno
- Stały bywalec
- Posty: 113
- Rejestracja: 03 maja 2018, 0:03
- Model: Tivoli
- Rok produkcji: 2017
- Pojemność silnika: 1600
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 46341384
Re: Skrzynia biegów
Postautor: zeno » 25 mar 2019, 14:01
notrich masz rację, ceny części w tej chwili są zawrotne, np. oficjalny sklep SsangYong Motor Polska za lampę halogen do Tivoli prawie 500 zł. może kiedyś się to unormuje jak w przypadku KIA . Pierwsze Tivoli, Xlv były w 2015 i za 2,3 lata trzeba będzie kupować klocki itp. mam nadzieję,że większe hurtownie samochodowe będą sprowadzać jakieś cześci. Ostatnio wymieniałem filtr pyłkowy i kupiłem go w intercarsie za 60 zł, a sklep SS chciał za to samo 173.
- zeno
- Stały bywalec
- Posty: 113
- Rejestracja: 03 maja 2018, 0:03
- Model: Tivoli
- Rok produkcji: 2017
- Pojemność silnika: 1600
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 46341384
Re: Skrzynia biegów
Postautor: zeno » 25 mar 2019, 14:37
jest taki sklep internetowy superparts.pl tam klocki hamulcowe do SS są od około 50 zł. Sklep SS.M. Polska za klocki żąda około 400zł. Może nie będzie tak źle, w tej chwili nie ma jeszcze zapotrzebowania na części do Tivoli i XLV.
-
- Stały bywalec
- Posty: 109
- Rejestracja: 27 paź 2017, 9:28
- Model: Tivoli
- Pojemność silnika: 1600
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: internet
Re: Skrzynia biegów
Postautor: cojapacze » 25 mar 2019, 19:59
Ja wiem jedno, że na pewno już nie kupię SS a i nikomu nie będę zachwalał bo faktycznie jak pisze kolega notrich chwalimy żeby sąsiada szlag trafił :] i nic po za tym, jak mi serwis nie pomoże z tym szarpaniem to chyba naprawdę zaprę się i użyję wszelkich metod na skuteczną naprawę tego auta zacznę od opini serwisu na temat stanu auta, i od rzeczoznawcy jakiegoś niezależnego, żeby nie było i zobaczę... ale jak on opisze że jest jakaś wada i że nie działa to jak trzeba, to już nie popuszczę. Już nie raz złapałem się na tym, że w ruchu ulicznym cos na szybko, gdzieś wjechać, ktoś cię wpuszcza przed siebie szybko ruszyć ....a tu klops szarpnie nieraz zgaśnie i stoisz...... a z boku na ciebie ciśnie jakaś ciężarówka bo miałeś odpowiednią odległość ale nie sprawne auto..... i stworzyłem zagrożenie dla innych i siebie ....
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość