Check + kontrolka wody = nie pali
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
- Jurgen
- Stały bywalec
- Posty: 348
- Rejestracja: 29 cze 2014, 19:54
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2015
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz\Stilo :)
Re: Check + kontrolka wody = nie pali
Postautor: Jurgen » 08 kwie 2019, 16:05
Odnośnie pompy paliwa w zbiorniku to jej nie szukaj bo nie znajdziesz....bo jej tam niema niepotrzebna
Jurgen
-
- Stały bywalec
- Posty: 125
- Rejestracja: 05 mar 2019, 9:46
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2696
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Żary
- Kontaktowanie:
Re: Check + kontrolka wody = nie pali
Postautor: MRCKY » 10 kwie 2019, 14:48
Potrzebni mądrzejsi ode mnie.
Pokazał błędy 4 świecy i 4 wtrysku. Coś tam jeszcze, po skasowaniu czysto, po próbie odpalenia "Sygnał prędkości silnika - utracony początek sygnału".
Poza tym napięcie aku według OBD to 6V a na mierniku 12V, po zapłonie 11,4V.
Pokazał błędy 4 świecy i 4 wtrysku. Coś tam jeszcze, po skasowaniu czysto, po próbie odpalenia "Sygnał prędkości silnika - utracony początek sygnału".
Poza tym napięcie aku według OBD to 6V a na mierniku 12V, po zapłonie 11,4V.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Stały bywalec
- Posty: 139
- Rejestracja: 24 lip 2013, 13:13
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Check + kontrolka wody = nie pali
Postautor: MacGyver » 10 kwie 2019, 23:45
Czujnik wkręcony w obudowę sprzęgła do sprawdzenia, to apropo sygnału prędkości silnika.
U mnie kilka razy wyrzucił lampkę Check i też był błąd MTP tylko że 5 cylindra i dwóch świec żarowych. Z tego co wyczytałem na różnych forach dot wtrysków delphi błąd wtryskiwacza MTP powstaje gdy sterownik nie potrafi dopasować/skorygować korekcji dawki. Teoretycznie wtryskiwacze do regeneracji. Wyczytałem tez taka ciekawostkę, że gdy są jakiekolwiek błędy w sterowniku nie zachodzi samoadaptacja w tym jak się domyślam również korekcji wtrysku.
Wiec u siebie wymieniłem wszystkie świece żarowe, co spowodowało brak stałych błędów, a do paliwa zaaplikowałem środek do czyszczenia wtryskiwaczy. Check wyskoczył jeszcze dwa razy za każdym był błąd MTP wtryskiwacza 5 a po wypaleniu drugiego zbiornika z dodatkiem do czyszczenia wtrysków problem znikną. Na razie odpukać jest dobrze, zrobiłem od tego czasu ok 2000 i błąd nie wraca, ale preparat do czyszczenia daje przy każdym tankowaniu a dodatkowo 250 ml oleju do dwusuwów orlen 2t semisyntetic.
Co do błędu ciśnienia turbo prawdopodobnie na początek należy sprawdzić modulator podciśnienia na sterowaniu turbiny i wyczyścić go, było o tym na forum.
U mnie kilka razy wyrzucił lampkę Check i też był błąd MTP tylko że 5 cylindra i dwóch świec żarowych. Z tego co wyczytałem na różnych forach dot wtrysków delphi błąd wtryskiwacza MTP powstaje gdy sterownik nie potrafi dopasować/skorygować korekcji dawki. Teoretycznie wtryskiwacze do regeneracji. Wyczytałem tez taka ciekawostkę, że gdy są jakiekolwiek błędy w sterowniku nie zachodzi samoadaptacja w tym jak się domyślam również korekcji wtrysku.
Wiec u siebie wymieniłem wszystkie świece żarowe, co spowodowało brak stałych błędów, a do paliwa zaaplikowałem środek do czyszczenia wtryskiwaczy. Check wyskoczył jeszcze dwa razy za każdym był błąd MTP wtryskiwacza 5 a po wypaleniu drugiego zbiornika z dodatkiem do czyszczenia wtrysków problem znikną. Na razie odpukać jest dobrze, zrobiłem od tego czasu ok 2000 i błąd nie wraca, ale preparat do czyszczenia daje przy każdym tankowaniu a dodatkowo 250 ml oleju do dwusuwów orlen 2t semisyntetic.
Co do błędu ciśnienia turbo prawdopodobnie na początek należy sprawdzić modulator podciśnienia na sterowaniu turbiny i wyczyścić go, było o tym na forum.
Było Musso 2.9TD, teraz Rexton 2.7 xdi
-
- Stały bywalec
- Posty: 2227
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Check + kontrolka wody = nie pali
Postautor: krisw11 » 11 kwie 2019, 0:06
MacGyver , O Proszę ! Jaki Mądry Chłopaczyna !!! To , się chwali ! Tego sam nie wiedziałem.......................
Kris
-
- Stały bywalec
- Posty: 125
- Rejestracja: 05 mar 2019, 9:46
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2696
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Żary
- Kontaktowanie:
Re: Check + kontrolka wody = nie pali
Postautor: MRCKY » 11 kwie 2019, 9:18
MacGyver pisze:Czujnik wkręcony w obudowę sprzęgła do sprawdzenia,
masz manual, czy w automacie też znajdę ten czujnik gdzieś między skrzynią a silnikiem? Od dołu/góry?
Odnośnie czyszczenia modulatorów jest dużo, kilka osób podało, że wyczyścili i dołożyli filtry w lepszym miejscu, ale jak wyczyścić to nie znalazłem. Czyżby to było takie proste.
Zaraz walę z biura po nowy aku, bo stary chyba od Matiza był wstawiony i znowu będę brudził ręce po łokcie w szukaniu.
Dzięki Wam, wiem przynajmniej czego szukać.
Modulatory są na wierzchu, ale ten czujnik muszę ogarnąć, i nie wiem czy go się wyjmuje, czyści, czy tylko styki przeciera...
Włożę tam łapy i zobaczę.
-
- Stały bywalec
- Posty: 139
- Rejestracja: 24 lip 2013, 13:13
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Check + kontrolka wody = nie pali
Postautor: MacGyver » 11 kwie 2019, 10:01
Ja czujnik prewencyjnie wyczyściłem przy okazji wymiany koła dwumasowego. Był oblepiony czarnym tyfusem. U mnie w manualu jest wkręcony w obudowę sprzęgła po lewej stronie (od kierowcy) w górnej części, współpracuje z kołem zamachowym. Czujnik jest indukcyjny, możesz prewencyjnie wypiąć kostkę i potraktować styki elektrosolem, dodatkowo jeśli go wykręcisz to oczyść delikatnie element indukcyjny.
Co do czyszczenia modulatorów był na forum link do filmiku na youtube, przy okazji sprawdź wężyki podciśnienia szczególnie pomiędzy modulatorem a turbo u mnie był zagięty w okolicy filtra powietrza i fisiowała turbina (silnik poszarpywał w chwili załączenia turbo.
Powodzenia!
Co do czyszczenia modulatorów był na forum link do filmiku na youtube, przy okazji sprawdź wężyki podciśnienia szczególnie pomiędzy modulatorem a turbo u mnie był zagięty w okolicy filtra powietrza i fisiowała turbina (silnik poszarpywał w chwili załączenia turbo.
Powodzenia!
Było Musso 2.9TD, teraz Rexton 2.7 xdi
-
- Stały bywalec
- Posty: 125
- Rejestracja: 05 mar 2019, 9:46
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2696
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Żary
- Kontaktowanie:
Re: Check + kontrolka wody = nie pali
Postautor: MRCKY » 11 kwie 2019, 15:47
Tak wygląda dolot i turbo...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Stały bywalec
- Posty: 125
- Rejestracja: 05 mar 2019, 9:46
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2696
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Żary
- Kontaktowanie:
Re: Check + kontrolka wody = nie pali
Postautor: MRCKY » 11 kwie 2019, 17:28
Żeby odpowietrzyć układ paliwowy to należy poluzować metalowe przewody od szyny CR do wtrysku?
Wyczytałem żeby najpierw na pierwszym, potem ew. kolejne. Ale luzować ten od szyny czy od wtrysku strony? Czy jeden ciul?
Wyczytałem żeby najpierw na pierwszym, potem ew. kolejne. Ale luzować ten od szyny czy od wtrysku strony? Czy jeden ciul?
-
- Stały bywalec
- Posty: 139
- Rejestracja: 24 lip 2013, 13:13
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Check + kontrolka wody = nie pali
Postautor: MacGyver » 11 kwie 2019, 18:17
Teoretycznie jak to przy odpowietrzaniu najlepiej najwyższy punkt układu czyli przy wtrysku. A olejem w dolocie (zdjęcia) nie musisz się martwić każdy turbo diesel tak wcześniej czy później tak ma.
Było Musso 2.9TD, teraz Rexton 2.7 xdi
-
- Stały bywalec
- Posty: 125
- Rejestracja: 05 mar 2019, 9:46
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2696
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Żary
- Kontaktowanie:
Re: Check + kontrolka wody = nie pali
Postautor: MRCKY » 11 kwie 2019, 20:02
Potrzebna burza mózgów...
nowe newsy
odpowietrzyłem, odpaliłem plakiem, chodził, gadał, pięknie pracował, reagował na gaz, aż się zdążyłem wzruszyć tym pięknym dźwiękiem, aż tu nagle bam, dupa
jak by paliwa zabrakło, zdążyłem komputerem zobaczyć check - błąd EGR.
Potem już nie palił. Możliwe żeby walnięty EGR dawał takie objawy? Jak go wyciągnąć? Na co zwrócić uwagę i ja to dziadostwo doprowadzić do użyteczności zanim go nie wywalę z komputera?
nowe newsy
odpowietrzyłem, odpaliłem plakiem, chodził, gadał, pięknie pracował, reagował na gaz, aż się zdążyłem wzruszyć tym pięknym dźwiękiem, aż tu nagle bam, dupa
jak by paliwa zabrakło, zdążyłem komputerem zobaczyć check - błąd EGR.
Potem już nie palił. Możliwe żeby walnięty EGR dawał takie objawy? Jak go wyciągnąć? Na co zwrócić uwagę i ja to dziadostwo doprowadzić do użyteczności zanim go nie wywalę z komputera?
-
- Stały bywalec
- Posty: 139
- Rejestracja: 24 lip 2013, 13:13
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Check + kontrolka wody = nie pali
Postautor: MacGyver » 11 kwie 2019, 20:38
EGR też jest sterowany podciśnieniem identycznie jak turbo: modulator, wężyki itd. Sam zawór jest przy kolektorze ssącym jeśli jest zacięty w 90% daje się wyczyścić i rozruszać. Ale niesprawny EGR nie powinien powodować że gaśnie.
Było Musso 2.9TD, teraz Rexton 2.7 xdi
-
- Stały bywalec
- Posty: 125
- Rejestracja: 05 mar 2019, 9:46
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2696
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Żary
- Kontaktowanie:
Re: Check + kontrolka wody = nie pali
Postautor: MRCKY » 12 kwie 2019, 11:11
Czy ktoś z tu obecnych podłączał kiedyś swoje auto pod kroplówkę? Chcę podać paliwo z baniaka z pominięciem baku.
Obawiam się jednak zniszczenia szybkozłączek. Szukam sprawdzonego sposobu na zasilenie silnika paliwem z kanistra.
Obawiam się jednak zniszczenia szybkozłączek. Szukam sprawdzonego sposobu na zasilenie silnika paliwem z kanistra.
-
- Stały bywalec
- Posty: 361
- Rejestracja: 26 paź 2015, 14:09
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Check + kontrolka wody = nie pali
Postautor: charlie » 12 kwie 2019, 12:53
Odpowiedniej średnicy przewód paliwowy na króciec zasilający filtra paliwa, drugi koniec do pojemnika z paliwem i po zawodach.
-
- Stały bywalec
- Posty: 125
- Rejestracja: 05 mar 2019, 9:46
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2696
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Żary
- Kontaktowanie:
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości