Check + kontrolka wody = nie pali
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
-
- Stały bywalec
- Posty: 125
- Rejestracja: 05 mar 2019, 9:46
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2696
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Żary
- Kontaktowanie:
Re: Check + kontrolka wody = nie pali
Postautor: MRCKY » 13 kwie 2019, 7:56
Podpiąłem wąż pcv fi 10 do pompki a ją normalnie do filtra. Doprowadziłem ropę, ale zapowietrzył się znowu, plak się skończył, a ja musiałem jechać do pracy. Także wrócę jeszcze do tego.
-
- Stały bywalec
- Posty: 361
- Rejestracja: 26 paź 2015, 14:09
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Check + kontrolka wody = nie pali
Postautor: charlie » 13 kwie 2019, 8:47
Daj bezpośrednio do filtra. Masz "pompkę -gruszkę "? Może jest sparciała i łapie powietrze?
-
- Stały bywalec
- Posty: 125
- Rejestracja: 05 mar 2019, 9:46
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2696
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Żary
- Kontaktowanie:
Re: Check + kontrolka wody = nie pali
Postautor: MRCKY » 13 kwie 2019, 9:13
Tak, gruchą pompowałem
Ładnie wyciągnęła ropę z kanistra. Bez niej to bym musiał się ciupciać z wężykiem.
Ładnie wyciągnęła ropę z kanistra. Bez niej to bym musiał się ciupciać z wężykiem.
-
- Stały bywalec
- Posty: 125
- Rejestracja: 05 mar 2019, 9:46
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2696
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Żary
- Kontaktowanie:
Re: Check + kontrolka wody = nie pali
Postautor: MRCKY » 13 kwie 2019, 14:14
potrzebuję kupić dolot turbo, od obudowy filtra, wiecie kto może mieć?
-
- Stały bywalec
- Posty: 806
- Rejestracja: 02 gru 2017, 20:10
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2695
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: IRL
Re: Check + kontrolka wody = nie pali
Postautor: RudebwoyIrl » 13 kwie 2019, 14:40
Powinieneś znaleźć na all...
-
- Stały bywalec
- Posty: 125
- Rejestracja: 05 mar 2019, 9:46
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2696
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Żary
- Kontaktowanie:
Re: Check + kontrolka wody = nie pali
Postautor: MRCKY » 14 kwie 2019, 18:27
W którym miejscu zaślepić EGR? Na którym połączeniu najlepiej?
-
- Forumowicz
- Posty: 86
- Rejestracja: 06 paź 2018, 8:50
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 66654801
Re: Check + kontrolka wody = nie pali
Postautor: Raf1975 » 14 kwie 2019, 20:08
MRCKY GOŚCIU W NOWYM SĄCZU MA KUPĘ UŻYWANYCH W BARDZO DOBRYM STANIE CZĘŚCI DO REXA. NA PLACU MA DWA ROZEBRANE I JEST TAM JESZCZE DUUZO CZĘŚCI I POWINIENEŚ TEN DOLOT U NIEGO ZNALEŹĆ.
-
- Stały bywalec
- Posty: 125
- Rejestracja: 05 mar 2019, 9:46
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2696
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Żary
- Kontaktowanie:
Re: Check + kontrolka wody = nie pali
Postautor: MRCKY » 14 kwie 2019, 20:33
No właśnie znalazłem w Gorlicach niedaleko Nowego Sącza. Jutro dzwonię.
EGR zaślepiłem zgodnie instrukcją na YT warką radler bezpośrednio na EGR od strony dolotu.
Muszę znowu odpowietrzyć i kupić nowego plaka i dalej jazda.
Poza tym pomysły mi się kończą. Innych błędów brak.
EGR zaślepiłem zgodnie instrukcją na YT warką radler bezpośrednio na EGR od strony dolotu.
Muszę znowu odpowietrzyć i kupić nowego plaka i dalej jazda.
Poza tym pomysły mi się kończą. Innych błędów brak.
-
- Stały bywalec
- Posty: 125
- Rejestracja: 05 mar 2019, 9:46
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2696
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Żary
- Kontaktowanie:
Re: Check + kontrolka wody = nie pali
Postautor: MRCKY » 17 kwie 2019, 10:58
Raport sytuacyjny...
Zdjąłem turbo, okazało się, że odpływ oleju był klejony silikonem. Czy w to miejsce jest jakaś metalowa uszczelka dedykowana?
Mam już turbinę zregenerowaną, a skoro już jest zdjęta, to czy warto wymienić uszczelkę pod kolektorem wydechu? Często są tam przedmuchy?
Kolejne - skoro zauważyłem silikon, mógł się dostać do oleju także raczej wymienię. Co polecacie, 5W40 czy 10W40 ?? Poprzedni właściciel lał 5W40. I kolejny dylemat, zlewać na zimno? Bo przecież teraz nie pali, czy poczekać aż wszystko będzie znowu poskładane, próbować go palić na starym oleju, ale wtedy piękne turbo dostanie starego oleju.
No i czy zakładać nowe turbo samemu czy raczej oddać na warsztat, bo zdjąć się nie bałem, ale nie mam doświadczenia w tym temacie. Jest tu coś do zepsucia? W teorii zakładam w kolejności odwrotnej, podaję olej od góry i już.
Zamówiłem węże, zaworki i trójniki żeby usprawnić układ paliwowy.
Zaślepiłem EGR żeby przez przypadek przy odpalaniu spalin nie zasysał.
Podsumowując:
Wydaje mi się, że można go teraz składać (turbo), usprawnić (zaworki na przewodach paliwa), odpowietrzyć, i próbować palić. Nie wiem tylko jak się pozbyć resztek silikonu na łączeniu turbiny z rurą odpływu i czym go zastąpić, a także czy warto zainwestować na tym etapie w nową uszczelkę pod kolektorem.
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
EDIT: zamówiłem już w Uni-Marcie uszczelkę górną i dolną odpływu turbiny. Także jedna wątpliwość mniej.
Zdjąłem turbo, okazało się, że odpływ oleju był klejony silikonem. Czy w to miejsce jest jakaś metalowa uszczelka dedykowana?
Mam już turbinę zregenerowaną, a skoro już jest zdjęta, to czy warto wymienić uszczelkę pod kolektorem wydechu? Często są tam przedmuchy?
Kolejne - skoro zauważyłem silikon, mógł się dostać do oleju także raczej wymienię. Co polecacie, 5W40 czy 10W40 ?? Poprzedni właściciel lał 5W40. I kolejny dylemat, zlewać na zimno? Bo przecież teraz nie pali, czy poczekać aż wszystko będzie znowu poskładane, próbować go palić na starym oleju, ale wtedy piękne turbo dostanie starego oleju.
No i czy zakładać nowe turbo samemu czy raczej oddać na warsztat, bo zdjąć się nie bałem, ale nie mam doświadczenia w tym temacie. Jest tu coś do zepsucia? W teorii zakładam w kolejności odwrotnej, podaję olej od góry i już.
Zamówiłem węże, zaworki i trójniki żeby usprawnić układ paliwowy.
Zaślepiłem EGR żeby przez przypadek przy odpalaniu spalin nie zasysał.
Podsumowując:
Wydaje mi się, że można go teraz składać (turbo), usprawnić (zaworki na przewodach paliwa), odpowietrzyć, i próbować palić. Nie wiem tylko jak się pozbyć resztek silikonu na łączeniu turbiny z rurą odpływu i czym go zastąpić, a także czy warto zainwestować na tym etapie w nową uszczelkę pod kolektorem.
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
EDIT: zamówiłem już w Uni-Marcie uszczelkę górną i dolną odpływu turbiny. Także jedna wątpliwość mniej.
-
- Stały bywalec
- Posty: 806
- Rejestracja: 02 gru 2017, 20:10
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2695
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: IRL
Re: Check + kontrolka wody = nie pali
Postautor: RudebwoyIrl » 17 kwie 2019, 22:32
Kolego, zmieniaj ma zimnym w szczególności że on stoi nie palony....jak lał 5W lej 5W.
Co do turbo.. Ja tam nie jestem mechanikiem i jeżdżę co by mi robili a ja im mowie jak gdy nie wiedzą... Jeżeli wszystkie te roboty tu wykonales sam to czemu byś i sam nie założył ? Sam sobie musisz odpowiedzieć jak się z tym czujesz chyba
Pozdrawiam i powodzenia
Co do turbo.. Ja tam nie jestem mechanikiem i jeżdżę co by mi robili a ja im mowie jak gdy nie wiedzą... Jeżeli wszystkie te roboty tu wykonales sam to czemu byś i sam nie założył ? Sam sobie musisz odpowiedzieć jak się z tym czujesz chyba
Pozdrawiam i powodzenia
-
- Stały bywalec
- Posty: 2229
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Check + kontrolka wody = nie pali
Postautor: krisw11 » 17 kwie 2019, 23:03
Teraz ja olej zlej na zimno jak kolega wyżej napisał,zalej nową oliwe zrób z 1000km i na ciepłym wymień znów oliwe,wiem...koszta ale tak najbezpieczniej. Oliwe zawsze najlepiej wymienia sie na ciepłym rozgrzanym motorze. Turbo jak wymontowałeś tak i sam zamontujesz dasz rade na pewno ,tylko pamiętaj czyste łapki i nie na dwożu ,żeby do łopatek jakieś drobinki piasku czy syfu sie nie daj Boziu dostały. Filtr powietrza mam nadzieje,też masz nowy . Uszczelki wszystkie stare OUT ! Tylko nowe ! Raz zainwestujesz ,później lata spokój.
Kris
-
- Stały bywalec
- Posty: 703
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Check + kontrolka wody = nie pali
Postautor: trol48 » 18 kwie 2019, 8:09
przed założeniem turbo zalej kanały olejem , a najlepiej militekiem
mozesz zatrzec łozyska
mozesz zatrzec łozyska
-
- Stały bywalec
- Posty: 125
- Rejestracja: 05 mar 2019, 9:46
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2696
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Żary
- Kontaktowanie:
Re: Check + kontrolka wody = nie pali
Postautor: MRCKY » 18 kwie 2019, 9:21
Masz na myśli kanał turbiny jak się domyślam?
Wracam do rodzaju oleju. Jeżdżę obecnie jeszcze Peugeotem, który jest niesamowicie wrażliwy na olej inny niż zgodny ze specyfikacją. Tam zawsze Total Ineo ECS.
Tutaj widzę w manualu że ma być MB229.1 a to jest 10W40 a nawet 15W40. Chcę żeby było cacy dla silnika.
Ma ktoś doświadczenie z olejami Mannol Defender?
Wracam do rodzaju oleju. Jeżdżę obecnie jeszcze Peugeotem, który jest niesamowicie wrażliwy na olej inny niż zgodny ze specyfikacją. Tam zawsze Total Ineo ECS.
Tutaj widzę w manualu że ma być MB229.1 a to jest 10W40 a nawet 15W40. Chcę żeby było cacy dla silnika.
Ma ktoś doświadczenie z olejami Mannol Defender?
-
- Stały bywalec
- Posty: 806
- Rejestracja: 02 gru 2017, 20:10
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2695
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: IRL
Re: Check + kontrolka wody = nie pali
Postautor: RudebwoyIrl » 18 kwie 2019, 20:10
229.1 lub. 3 10w40 lub 5w40, ja tam jeżdżę na 5w tyle ze u mnie ani mrozu ani upalu..
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości