witajcie,
potrzebuje informacji nt elementu zaznaczonego jak w załączniku pozycja 10. Opisany jak w temacie. Nie wiem co to jest (oktanometr?) i nie wiem w jakiej pozycji prawidłowo powinno być ustawione - czy ktoś mógłby podzielić się tą informacją?
Musso 1996 3.2 automat - HFM Resistance Trimming Plug
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 44
- Rejestracja: 28 maja 2012, 17:00
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Musso 1996 3.2 automat - HFM Resistance Trimming Plug
Postautor: TloluviN » 20 maja 2019, 12:20
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Korando Family 1996 - pożegnaliśmy się
Musso 3.2 Automat 1996 - w trakcie uzdatniania
Musso 3.2 Automat 1996 - w trakcie uzdatniania
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 44
- Rejestracja: 28 maja 2012, 17:00
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Musso 1996 3.2 automat - HFM Resistance Trimming Plug
Postautor: TloluviN » 21 maja 2019, 16:24
Dokopałem się
Jest to przełącznik umożliwiający zmianę map ze względu na wartość RON paliwa (oktany). Wpływa zarówno na zapłon jak i wtrysk paliwa.
Modelowo wygląda to tak:
Position Fuel RON
------- ---------
1 95+
2 95
3 91+
4 91
5 89+
6 89
7 87
Jest to przełącznik umożliwiający zmianę map ze względu na wartość RON paliwa (oktany). Wpływa zarówno na zapłon jak i wtrysk paliwa.
Modelowo wygląda to tak:
Position Fuel RON
------- ---------
1 95+
2 95
3 91+
4 91
5 89+
6 89
7 87
Korando Family 1996 - pożegnaliśmy się
Musso 3.2 Automat 1996 - w trakcie uzdatniania
Musso 3.2 Automat 1996 - w trakcie uzdatniania
-
- Stały bywalec
- Posty: 702
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Musso 1996 3.2 automat - HFM Resistance Trimming Plug
Postautor: trol48 » 21 maja 2019, 17:41
sprawdz dodatkowo czy dziala wariator rozrządu, połączyłem diodą 12v i przy zwiekszaniu obrotów powinna sie zapalic, wymiana oleju - wariator jest hydrauliczny, mam serwisówke I i II tom Musso i Korando II,
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 44
- Rejestracja: 28 maja 2012, 17:00
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Musso 1996 3.2 automat - HFM Resistance Trimming Plug
Postautor: TloluviN » 21 maja 2019, 18:49
Olej 10w40 mam świeżo wymieniony. Sprawdzony przepływomierz, pompa paliwa. Zamówiłem filtr paliwa i będę wymieniał. Cewki sprawdzone. Przewody też. Została przepustnica i TCU. Sprawdzę ten wariator na mierniku.
Musso 1996 3.2 z automatem MB
Generalnie problemy z jakimi się zmagam to:
1. Falowanie obrotów, nierówno pracuje gdy staje na światłach i trzymam wciśnięty hamulec
2. Trudne uruchomienie po dłuższym postoju (po zmianie ustawień HFM RTP na 1 odpalił od 1 strzału.
3. Brak mocy. Myślałem że to wina kół (32") ale obojętnie czy ustawiam S czy E to nie jedzie. Olej w skrzyni jest do wymiany raczej, ma kolor ale ma już zapach zużycia. Nie wiem jak to opisać, ATF dla mnie pachnie landrynkami i jak traci ten zapach to wymieniam.
Problemy występują zarówno na LPG jak i PB.
Masz tą serwisowke w wersji elektronicznej?
Musso 1996 3.2 z automatem MB
Generalnie problemy z jakimi się zmagam to:
1. Falowanie obrotów, nierówno pracuje gdy staje na światłach i trzymam wciśnięty hamulec
2. Trudne uruchomienie po dłuższym postoju (po zmianie ustawień HFM RTP na 1 odpalił od 1 strzału.
3. Brak mocy. Myślałem że to wina kół (32") ale obojętnie czy ustawiam S czy E to nie jedzie. Olej w skrzyni jest do wymiany raczej, ma kolor ale ma już zapach zużycia. Nie wiem jak to opisać, ATF dla mnie pachnie landrynkami i jak traci ten zapach to wymieniam.
Problemy występują zarówno na LPG jak i PB.
Masz tą serwisowke w wersji elektronicznej?
Korando Family 1996 - pożegnaliśmy się
Musso 3.2 Automat 1996 - w trakcie uzdatniania
Musso 3.2 Automat 1996 - w trakcie uzdatniania
-
- Stały bywalec
- Posty: 702
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Musso 1996 3.2 automat - HFM Resistance Trimming Plug
Postautor: trol48 » 21 maja 2019, 20:58
w musso jest kilka króćców na podciśnienie
sprawdz wszystkie, obejrzyj kolektor ssący cały, sprawdz wszystkie kolanka gumowe i połaczenia podciśnień, czujnik tem. kolektora ssącego, ew. podmień przepływomierz, olej do automatu Ravenol VI, ja wymieniałem metodą statyczną po 2 x 4 l (rozcieńczanie)
ksiazki wersja papierowa, jestem z raszyna, do konca maja mam urlop
791 903 650
sprawdz wszystkie, obejrzyj kolektor ssący cały, sprawdz wszystkie kolanka gumowe i połaczenia podciśnień, czujnik tem. kolektora ssącego, ew. podmień przepływomierz, olej do automatu Ravenol VI, ja wymieniałem metodą statyczną po 2 x 4 l (rozcieńczanie)
ksiazki wersja papierowa, jestem z raszyna, do konca maja mam urlop
791 903 650
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości