Czesc, mam kilka problemow z elektronika w musso 3,2 w automacie a nie mam juz pomyslu co i jak.
1. Kupilem z uszkodzonym przeplywomierzem, wymienilem przeplywke na zamiennik, dzialalo chwile dobrze, potem padlo.
Wymienilem kolejny raz, dzialalo przez 2 dni a potem po przegapieniu garba na drodze i malej hopce silnik zaczal falowac.
Jakis czas wczesniej zauwazylem ze jest odpieta wtyczka od przepustnicy, bylem przekonany ze to cos od tempomatu. Podlaczylem, auto trzymalo caly czas obroty na poziomie 2,5-3tys.
Po fuck upie z garbem, nie moglem dojsc co i jak, auto nie reagowalo na podmianki przeplywki, sprawdzilem wiazke i jest cala, podlaczylem przepustnice i tak smigam z jalowymi na 3tys...
Co moze byc nie tak? Przeplywka na 99% sprawna.
2. Co jakis czas sie zacinal rozrusznik, trzeba bylo go ladnie poprosic i wlaczal sie z powrotem, wczoraj na stacji zawiesil sie ponownie, puknalem raz i drugi auto nie reagowalo, po chwili wypieprzylo prad w srodku. Nie dzialaly zegary, stacyjka, szyber i szyby.
Zajrzalem do skrzynki bezpiecznikow pod maska, poruszalem przekaznikami i nic, rozlaczylem kostke z plusem i minusem w skrzynce bezpiecznikow, podlaczylem i nadal nic, sprawdzilem aku, byl bialy nalot na + klemie, wczyscilem zalozylem i nadal kicha.
Wyciagnalem z kostki styki (plus i minus w kostce, skrzynka bezpiecznikow pod maska, 2 kable) i nie wiem co mi do bani strzelilo ale w akcie desperacji podlaczylem plus do minusa i minus do plusa (przynajmniej wg. kolorow) no i prad wrocil Auto zapalilo, wskakuje do srodka a tu niespodziewanka, skrzynai nie chce przelaczyc sie na D, rozebralem obudowe, nacisnalem lapka blokade, wrzucilem bieg i odjechalem... Cos jak by auto nie dostawalo informacji ze hamulec jest wcisniety albo ze zaplon zalaczony. Do tego nie ma pradu w szybach ani szyberdachu.
Swiatla i kierunki dzialaja.
Czy Musso ma jakis modul komfortu? Byc moze zostal uszkodzony. Po wpisaniu w google "modul komfortu musso" wskakuje modul od reduktora (chyba, chodzi o ten pod fotelem kierowcy)
Licze na wasza pomoc bo czasami brakuje mi cierpliwosci a w aktualnych temperaturach duzo nie brakuje do wylewu z frustracji spowodowanej koreanska elektronika...
Z gory dzieki i pozdrawiam
Jarek
problem z elektronika 3,2 automat
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 31 sty 2019, 8:44
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3199
- Gadu-Gadu: 0
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 44
- Rejestracja: 28 maja 2012, 17:00
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: problem z elektronika 3,2 automat
Postautor: TloluviN » 19 cze 2019, 11:30
witaj,
spróbuj przeskanować auto HFMScanem. Ja miałem problemy z falowaniem, które były połączeniem usterki podciśnienia i uszkodzenia jednej cewki zapłonowej.
Moim zdaniem: jałowe na 3k to wina silniczka, który steruje pomarańczową (u mnie) klapą powietrza jałowych obrotów. Zajrzyj do dokumentacji dostępnej na forum tam jest wszystko opisane.
Tutaj masz info o HFMScanie: https://ssangyongklub.pl/forum/hfmscan-t5312.html - sprawdź błędy - to Ci da wskazówkę.
spróbuj przeskanować auto HFMScanem. Ja miałem problemy z falowaniem, które były połączeniem usterki podciśnienia i uszkodzenia jednej cewki zapłonowej.
Moim zdaniem: jałowe na 3k to wina silniczka, który steruje pomarańczową (u mnie) klapą powietrza jałowych obrotów. Zajrzyj do dokumentacji dostępnej na forum tam jest wszystko opisane.
Tutaj masz info o HFMScanie: https://ssangyongklub.pl/forum/hfmscan-t5312.html - sprawdź błędy - to Ci da wskazówkę.
Korando Family 1996 - pożegnaliśmy się
Musso 3.2 Automat 1996 - w trakcie uzdatniania
Musso 3.2 Automat 1996 - w trakcie uzdatniania
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 8
- Rejestracja: 25 gru 2017, 16:50
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: problem z elektronika 3,2 automat
Postautor: mirek007164 » 29 lip 2019, 22:13
Sprawdz moduł STICS. Odpowiada za wiekszosc elektroniki w musso jest w okolicach kolumny kierowniczej.
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości