Jak on powinien działać?
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
-
- Stały bywalec
- Posty: 125
- Rejestracja: 05 mar 2019, 9:46
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2696
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Żary
- Kontaktowanie:
Jak on powinien działać?
Postautor: MRCKY » 05 cze 2019, 22:12
Koledzy forumowicze, szczęśliwi posiadacze i użytkownicy 2,7 TOD w automacie.
Jak Wasz Rexton rusza z miejsca? Mój sprawia wrażenie ociężałego na początek, a jak przekroczy 2 tys obrotów to wgniata w fotel. Mam świadomość masy auta i napędu 4x4, niemniej jednak wolę to skonsultować.
Ponad to mój trochę kopci jak autobus. Jest po regeneracji w zasadzie całego układu paliwowego, ale spaliny są widocznie ciemne. Jeździłem różnymi autami, czasem ciemne spaliny były normą, w innych były objawem. Jak to jest w Rextonie 2,7 ?
Obiektywnie rzecz ujmując można wywnioskować jakąś nieszczelność w dolocie, lewe powietrze dające objawy braku mocy przy niskich obrotach i ciemne spaliny. Chyba, że ten typ tak ma i jestem przewrażliwiony?
Jak Wasz Rexton rusza z miejsca? Mój sprawia wrażenie ociężałego na początek, a jak przekroczy 2 tys obrotów to wgniata w fotel. Mam świadomość masy auta i napędu 4x4, niemniej jednak wolę to skonsultować.
Ponad to mój trochę kopci jak autobus. Jest po regeneracji w zasadzie całego układu paliwowego, ale spaliny są widocznie ciemne. Jeździłem różnymi autami, czasem ciemne spaliny były normą, w innych były objawem. Jak to jest w Rextonie 2,7 ?
Obiektywnie rzecz ujmując można wywnioskować jakąś nieszczelność w dolocie, lewe powietrze dające objawy braku mocy przy niskich obrotach i ciemne spaliny. Chyba, że ten typ tak ma i jestem przewrażliwiony?
-
- Stały bywalec
- Posty: 2227
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Jak on powinien działać?
Postautor: krisw11 » 05 cze 2019, 22:20
Powiem Ci tak kolego, posiadając rexa 2.7 nie kopcił prawie w ogóle jak już ,to mały dymek przy ruszaniu ale po długiej jeździe miejskiej ,wiadomo sadza sie zbiera. Co do startu ,to też taki był zmulony do ok.1800-2000 obr. Później jak napisałeś wgniatało w fotelik jak go z czipowałem ,to praktycznie od 1000 obr.już wgniatało !
Kris
- pjoter
- Stały bywalec
- Posty: 248
- Rejestracja: 30 lip 2018, 21:46
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Sieradz
Re: Jak on powinien działać?
Postautor: pjoter » 05 cze 2019, 22:22
Mój Kyron ma prawie 180koni i też podobnie startuje no może nie od 2 a od 1500
Dużo na plus zrobiła wymiana przeplywki oraz zaślepienie EGR.
Na początku mnie to irytowało teraz się przyzwyczaiłem.
Tak musi pomyśleć chwilke po wciśnięciu gazu
Dużo na plus zrobiła wymiana przeplywki oraz zaślepienie EGR.
Na początku mnie to irytowało teraz się przyzwyczaiłem.
Tak musi pomyśleć chwilke po wciśnięciu gazu
Pjoter
-
- Stały bywalec
- Posty: 806
- Rejestracja: 02 gru 2017, 20:10
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2695
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: IRL
Re: Jak on powinien działać?
Postautor: RudebwoyIrl » 05 cze 2019, 22:44
Tak samo w sumie jes w P/T.. Poniżej 1500 mocy dużo nie ma. Bez żadnych modyfikacji jak mu depne to wcale nie narzekam i nie nazwałbym go mulem.. Dymek tez jakiś bardzo sporadyczny..
Poniżej jak to wygląda z mocą i jak skrzynia reaguje na gaz...
Poniżej jak to wygląda z mocą i jak skrzynia reaguje na gaz...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Stały bywalec
- Posty: 125
- Rejestracja: 05 mar 2019, 9:46
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2696
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Żary
- Kontaktowanie:
Re: Jak on powinien działać?
Postautor: MRCKY » 05 cze 2019, 23:10
Wykresy mnie przekonały
Co do dymka, w zeszłym tygodniu przegoniłem go przez pół Polski. Lekko czarny dymek jest widoczny. Pali lekko, chodzi równo, powyżej 2 tys obrotów jest rakieta. Wymienię filtr powietrza i może pomoże, bo turbo też mam w zasadzie nowe.
Co do dymka, w zeszłym tygodniu przegoniłem go przez pół Polski. Lekko czarny dymek jest widoczny. Pali lekko, chodzi równo, powyżej 2 tys obrotów jest rakieta. Wymienię filtr powietrza i może pomoże, bo turbo też mam w zasadzie nowe.
-
- Stały bywalec
- Posty: 139
- Rejestracja: 24 lip 2013, 13:13
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Jak on powinien działać?
Postautor: MacGyver » 05 cze 2019, 23:10
Od 1800 obr/min ma pełny moment obrotowy to i ciągnie dobrze. Moment obrotowy to ta siła która napędza koła. Wszyscy patrzą na moc a tak naprawdę przy przyspieszaniu moment ważniejszy. Mój też tak ma, że od 1800 ciągnie jak zły, ale poniżej też nie mogę powiedzieć, że jest muł. Tyle że u mnie skrzynia manualna z reduktorem Part Time. No i nie kopci przy normalnej jeździe tylko przydymi czasem jak się go goni i po obrotach kręci. Najczęściej przy gwałtownym przyspieszeniu.
Było Musso 2.9TD, teraz Rexton 2.7 xdi
-
- Stały bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 21 cze 2015, 15:01
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
Re: Jak on powinien działać?
Postautor: rk75 » 06 cze 2019, 12:54
Wszystkiemu jest winna turbina, która nie ma zmiennej geometrii. I jest tzw. turbo dziura.
-
- Stały bywalec
- Posty: 125
- Rejestracja: 05 mar 2019, 9:46
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2696
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Żary
- Kontaktowanie:
-
- Stały bywalec
- Posty: 125
- Rejestracja: 05 mar 2019, 9:46
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2696
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Żary
- Kontaktowanie:
Re: Jak on powinien działać?
Postautor: MRCKY » 07 cze 2019, 22:23
Założyłem piękny nowiutki filtr silnika purflux. Jeśli ufać zdjęciom, że z garbami jest do diesla a płaski do benzyny, to poprzednik założył zły filtr.
Zamówiłem też kabinowe ale qwa nie pasują. Są jakieś plastikowe sztywne z wystającym dzyndzlem, zamiast te prawidłowe z gąbeczką i miękkim dzyndzelkiem. Polecacie jakieś konkretne filtry kabinowe?
Zamówiłem też kabinowe ale qwa nie pasują. Są jakieś plastikowe sztywne z wystającym dzyndzlem, zamiast te prawidłowe z gąbeczką i miękkim dzyndzelkiem. Polecacie jakieś konkretne filtry kabinowe?
-
- Stały bywalec
- Posty: 125
- Rejestracja: 05 mar 2019, 9:46
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2696
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Żary
- Kontaktowanie:
Re: Jak on powinien działać?
Postautor: MRCKY » 08 lip 2019, 21:31
A jednak było coś na rzeczy. Wczoraj leciałem przez A6 i pociskałem ponad 160 km/h aż tu nagle....
psssssssst i brak mocy i check engine. P1235 Zbyt niskie ciśnienie doładowania.
Powód - podczas poganiania ciśnienie zsunęło rurę intercoolera z chłodnicy. Także okazało się, że było źle założone, i możliwe, że jednak było lewe powietrze.
Tak czy inaczej, jak komp podał chceck engine i silnik wiedział, że nie ma co liczyć na turbo, okazało się, że rusza z miejsca znacznie sprawniej. Stąd moje podejrzenie, że walnięty jest modulator podciśnienia, który wg. mojej teorii cały czas jest w pozycji turbo ON. Kiedy silnik miał wiedzę że turbo jest OFF to był dużo żwawszy od zera ale w momencie kiedy powinno dołączyć się turbo to był muł. Jak założyłem rurę prawidłowo to moc turbo wróciła, ale znowu od zera rusza jak poprzednio, czyli słabiej niż błędem.
Żeby to potwierdzić lub wykluczyć zamierzam zamienić miejscami modulatory od turbo i EGR
psssssssst i brak mocy i check engine. P1235 Zbyt niskie ciśnienie doładowania.
Powód - podczas poganiania ciśnienie zsunęło rurę intercoolera z chłodnicy. Także okazało się, że było źle założone, i możliwe, że jednak było lewe powietrze.
Tak czy inaczej, jak komp podał chceck engine i silnik wiedział, że nie ma co liczyć na turbo, okazało się, że rusza z miejsca znacznie sprawniej. Stąd moje podejrzenie, że walnięty jest modulator podciśnienia, który wg. mojej teorii cały czas jest w pozycji turbo ON. Kiedy silnik miał wiedzę że turbo jest OFF to był dużo żwawszy od zera ale w momencie kiedy powinno dołączyć się turbo to był muł. Jak założyłem rurę prawidłowo to moc turbo wróciła, ale znowu od zera rusza jak poprzednio, czyli słabiej niż błędem.
Żeby to potwierdzić lub wykluczyć zamierzam zamienić miejscami modulatory od turbo i EGR
-
- Stały bywalec
- Posty: 806
- Rejestracja: 02 gru 2017, 20:10
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2695
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: IRL
Re: Jak on powinien działać?
Postautor: RudebwoyIrl » 09 lip 2019, 0:07
Z tym od zera to masz na myśli to że nieraz się tak ładnie z miejsca zabierze płynnie a nieraz jest tak że się toczy chwilę zanim pociągnie?
W temacie zaślepienia EGR, czy ktoś może instalował lub wie więcej o opcji catch can ? Myślałem czy by takiego ustrojstwa nie założyć bestii..
W temacie zaślepienia EGR, czy ktoś może instalował lub wie więcej o opcji catch can ? Myślałem czy by takiego ustrojstwa nie założyć bestii..
-
- Stały bywalec
- Posty: 125
- Rejestracja: 05 mar 2019, 9:46
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2696
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Żary
- Kontaktowanie:
Re: Jak on powinien działać?
Postautor: MRCKY » 09 lip 2019, 8:40
Dokładnie kolego RudebwoyIrl (udało mi się przepisać )
z tym, że u mnie przeważnie się toczy, zbiera, zastanawia, by po chwili budowania napięcia.... JEB i poszedł.
A jak miałem przez błąd P1235 wyłączoną turbinę, to dużo lepiej się zbierał z tzw. startu zatrzymanego.No wiadomo, że tam gdzie miała pomagać turbina to jej nie było, ale jeśli połączyć ten start z błędem, z działającą turbiną, to japierdziu że się tak wyrażę, bo to by była torpeda.
Przy okazji z innej beczki. Mam TOD i jak podjadę przednimi kołami pod krawężnik pod kątem prostym, to nie wjedzie łatwo. Muszę go długo cisnąć aż wejdzie powoli na obroty. Jak włączę 4L to nie ma takiego krawężnika co by sobie nie poradził. Normalne to?
z tym, że u mnie przeważnie się toczy, zbiera, zastanawia, by po chwili budowania napięcia.... JEB i poszedł.
A jak miałem przez błąd P1235 wyłączoną turbinę, to dużo lepiej się zbierał z tzw. startu zatrzymanego.No wiadomo, że tam gdzie miała pomagać turbina to jej nie było, ale jeśli połączyć ten start z błędem, z działającą turbiną, to japierdziu że się tak wyrażę, bo to by była torpeda.
Przy okazji z innej beczki. Mam TOD i jak podjadę przednimi kołami pod krawężnik pod kątem prostym, to nie wjedzie łatwo. Muszę go długo cisnąć aż wejdzie powoli na obroty. Jak włączę 4L to nie ma takiego krawężnika co by sobie nie poradził. Normalne to?
-
- Stały bywalec
- Posty: 806
- Rejestracja: 02 gru 2017, 20:10
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2695
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: IRL
Re: Jak on powinien działać?
Postautor: RudebwoyIrl » 09 lip 2019, 23:18
Wiesz mój nieraz tak ma że z miejsca się zerwie bardzo energicznie ale w większości przypadków raczej chwila zawieszki zanim pociągnie . Nie mam żadnych błędów ani nieszczelności i raczej utrzymuje auto w dobrej kondycji.. bardziej winiłem za to automat niz robiłem z tego jakiś problem .
-
- Stały bywalec
- Posty: 125
- Rejestracja: 05 mar 2019, 9:46
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2696
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Żary
- Kontaktowanie:
Re: Jak on powinien działać?
Postautor: MRCKY » 29 paź 2019, 23:04
Odgrzewam kotleta bo wiem więcej.
Przypuszczenia miałem słuszne. Dziurawa jak sito rurka recyrkulacji spalin. Była już kiedyś łatana jakimś gównolitem i poszła z dymem. Mało mocy przy ruszaniu bo niskie ciśnienie spalin nie mogło podnieść turbo. Jak zaslepilem to nie poznałem auta. Mieli piachem przy ruszaniu.
Zamówiłem z dalekiego wschodu rurkę bo w PL brak i czekam.
Dziwne, że nie podawał żadnego błędu ciśnienia spalin, one nie mają takiego czujnika?
Szkoda że nie miałem jak porównać wcześniej z innym autem dynamiki itp.
Przypuszczenia miałem słuszne. Dziurawa jak sito rurka recyrkulacji spalin. Była już kiedyś łatana jakimś gównolitem i poszła z dymem. Mało mocy przy ruszaniu bo niskie ciśnienie spalin nie mogło podnieść turbo. Jak zaslepilem to nie poznałem auta. Mieli piachem przy ruszaniu.
Zamówiłem z dalekiego wschodu rurkę bo w PL brak i czekam.
Dziwne, że nie podawał żadnego błędu ciśnienia spalin, one nie mają takiego czujnika?
Szkoda że nie miałem jak porównać wcześniej z innym autem dynamiki itp.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości