prosba o doradztwo w kwestii zakupu Rexton'a
Tutaj pomagamy przyszłym posiadaczom Ssangyongów wybrać model, wersję silnikową lub konkretny egzemplarz.
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: prosba o doradztwo w kwestii zakupu Rexton'a
Postautor: Trawas » 20 cze 2016, 19:32
Hahahahahaha - masz mandata ! Jazda 120-150 ? Och ty ! A sprawdziłeś ile pójdzie najwięcej > Powinien dać na pusto 185 najmniej. Spalanie w trasie przy szybkości do 150 km średnio powinno być poniżej 8 litrów/100.
Skrzynia nie powinna wyć w żadnym zakresie pracy - coś dziwnego , może to nie skrzynia ale konwerter albo przedni most wyje? Sprawdź olej w skrzyni i czy to jest skrzynia Mercedesa ? Jeśli tak, to pamiętaj , ta skrzynia nie toleruje zamienników oleju - ma być Fusch i nic innego. Szerokiej drogi i do spotkania na ścieżce
Skrzynia nie powinna wyć w żadnym zakresie pracy - coś dziwnego , może to nie skrzynia ale konwerter albo przedni most wyje? Sprawdź olej w skrzyni i czy to jest skrzynia Mercedesa ? Jeśli tak, to pamiętaj , ta skrzynia nie toleruje zamienników oleju - ma być Fusch i nic innego. Szerokiej drogi i do spotkania na ścieżce
Ostatnio zmieniony 20 cze 2016, 19:39 przez Trawas, łącznie zmieniany 1 raz.
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: prosba o doradztwo w kwestii zakupu Rexton'a
Postautor: Trawas » 20 cze 2016, 19:37
Majek - a sprawdziłeś czytelność numeru VIN na ramie , jak doradzałem ? Jak go tam nie ma to przed tobą niezłe korowody z nabiciem nowego .
-
- Stały bywalec
- Posty: 132
- Rejestracja: 12 cze 2016, 23:30
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 27
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Malbork
Re: prosba o doradztwo w kwestii zakupu Rexton'a
Postautor: majek » 20 cze 2016, 22:34
wziąłem sobie tę rade do serca i z numerem VIN to z 30min walczyłem aby go odczytać, najpierw znalezienie go (przód ramy, obok przewodu hamulcowego prawego koła), potem zdrapanie "czarnego czegoś" co zabezpieczało rame i był ledwo czytelny. Ale u mnie w mieście nabicie nowego to nie problem i w drugim aucie załatwiłem sprawe w 1 godz(stacja->urząd->stacja). utro wizyta u mechanika i wymiana wszystkich olei i fitrów oraz odbojów na tylnym moście. Mechnik di powiedział mi że takie wycie przy przyśpieszaniu to norma w terenówkach, ale ma sprawdzić dokładnie jutro. Fajnie że filtry dotępne są od ręki. Po za tankowaniu do pełna spalanie wyszło 9,5L (dla mnie super). Co bardzo zdziwiło mnie , rezerwa zapaliła się jak wzkazówka prawie leżała, a do baku weszło 60L, to rezerwa ma 20L?!?!!?? Dzi wyważyłem koła bo drgania na kierownicy były, zamontowałem lepsze audio, nawoskowałem,
-
- Stały bywalec
- Posty: 132
- Rejestracja: 12 cze 2016, 23:30
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 27
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Malbork
Re: prosba o doradztwo w kwestii zakupu Rexton'a
Postautor: majek » 21 cze 2016, 17:37
auto odebrane z serwisu, sprawdzili wszystko co się da, zero luzów czy wycieków, olej w mostach i reduktorze czarny bez żadnych właściwości (niezmieniany od nowości pewnie), do silnika aż 9L weszlo. Ciekawostka taka że inny olej jest w reduktorze z TOD i inny z parttime. Co do wycia podczas przyśpieszania: dwóch pracowników się przejechało i mówii że jest OK, i nic nie wyje, żę to opory powietrza i szerokie opony dają takie wrażenie. Najmilsze zaskoczenie to cena za tyle litrów różnych olejów i filtrów:)
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: prosba o doradztwo w kwestii zakupu Rexton'a
Postautor: Trawas » 22 cze 2016, 1:44
Masz instrukcję obsługi auta ? Lepiej trzymaj się tego co tam napisali względem płynów ustrojowych a szczególnie olejów. ( jak nie masz to można ci wrzucić na skrzynkę Do silnika zalecam Lotos full synt Plus 5W40 - świetny olej a co najważniejsze konfekcjonowany u producenta zatem nie ochrzczony - lepszy niż Mobil.
A do mostów najlepiej lać olej przeznaczony do ciężko pracujących, czyli Fusch Titan z teflonem.
Rezerwa fakt, ale przydaje się taka duża bo nie raz mi się to przydało w trasie. SPALANIE ok - średnia 9 literków to przyzwoicie. U mnie przy mocnym przyspieszaniu mam jakby wzmożony szum z silnika - ale to nie jest żadne wycie ? TOD ma inny olej niż PT i ogólnie chwała mu za to, zobaczysz w zimie jak się to przydaje bo współpracuje z ESP więc niezależnie czy jedna strona stoi na śliskim a druga na ostrym auto równiutko startuje i ani nie zabuksuje na momencik - jedna wada to, że nigdy nie uda ci się tym zapiszczeć oponami dla szpanu bo TOD kasuje takie zapędy a w skrajnych okolicznościach obniża automatycznie moc silnika. Zawsze masz 4x4 i ciągnie z czterech łap z tym, że na normalnej drodze na przód idzie tylko 15% ale jak potrzeba błyskawicznie na przód poda 45% i nawet tego nie poczujesz ani nie usłyszysz.
Zazdroszczę ci normalnych urzędników bo ( pozdrawiam oszołomów Warszawa Targówek) u nas idiotyzmom nie ma końca - upierają się, że ma być nowy numer a to oznacza zmianę dokumentów i spore opłaty. Gmina sobie dorabia budżecik skubiąc klienta.
A do mostów najlepiej lać olej przeznaczony do ciężko pracujących, czyli Fusch Titan z teflonem.
Rezerwa fakt, ale przydaje się taka duża bo nie raz mi się to przydało w trasie. SPALANIE ok - średnia 9 literków to przyzwoicie. U mnie przy mocnym przyspieszaniu mam jakby wzmożony szum z silnika - ale to nie jest żadne wycie ? TOD ma inny olej niż PT i ogólnie chwała mu za to, zobaczysz w zimie jak się to przydaje bo współpracuje z ESP więc niezależnie czy jedna strona stoi na śliskim a druga na ostrym auto równiutko startuje i ani nie zabuksuje na momencik - jedna wada to, że nigdy nie uda ci się tym zapiszczeć oponami dla szpanu bo TOD kasuje takie zapędy a w skrajnych okolicznościach obniża automatycznie moc silnika. Zawsze masz 4x4 i ciągnie z czterech łap z tym, że na normalnej drodze na przód idzie tylko 15% ale jak potrzeba błyskawicznie na przód poda 45% i nawet tego nie poczujesz ani nie usłyszysz.
Zazdroszczę ci normalnych urzędników bo ( pozdrawiam oszołomów Warszawa Targówek) u nas idiotyzmom nie ma końca - upierają się, że ma być nowy numer a to oznacza zmianę dokumentów i spore opłaty. Gmina sobie dorabia budżecik skubiąc klienta.
-
- Stały bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 21 cze 2015, 15:01
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
Re: prosba o doradztwo w kwestii zakupu Rexton'a
Postautor: rk75 » 02 gru 2016, 16:02
TOD w rexiu ll też ma mieć inny olej? W instrukcji pisze że do TOD i PT ma być DEXRON lllTrawas pisze: U mnie przy mocnym przyspieszaniu mam jakby wzmożony szum z silnika - ale to nie jest żadne wycie ? TOD ma inny olej niż PT i ogólnie chwała mu za to,
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: prosba o doradztwo w kwestii zakupu Rexton'a
Postautor: Trawas » 02 gru 2016, 18:29
No to słuchaj się tej instrukcji a daleko nie zajedziesz. W mechanizmie PT masz tylko koła zębate i łańcuch - tam wystarczy Dextron III ale w TOD masz jeszcze międzyosiowe sprzęgi elektromagnetyczne działające z uślizgiem i jak wlejesz Dextron to wykończysz sprzęgła na amen i to szybko. Do reduktora TOD lejemy tylko Shell Spirax ATF S-4, TOTAL FLUID ATX. taki, jak do przekładni automatycznych. DEXTRON się nie nadaje.
Wywal tą instrukcję - popatrz w manual do Rexa.
Wywal tą instrukcję - popatrz w manual do Rexa.
- Savermed
- Rusza z kopyta
- Posty: 25
- Rejestracja: 11 kwie 2017, 0:14
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wielkopolska
Re: prosba o doradztwo w kwestii zakupu Rexton'a
Postautor: Savermed » 03 sie 2019, 19:06
Zaraz, zaraz Trawas, bo to zabrzmiało jak: "TYLKO Shell Spirax ATF S-4, TOTAL FLUID ATX do reduktora TOD" !? No, żesz! Już prawie wlałem FUCHS TITAN ATF 3353! Czyli o mały włos zabiłem REXIA!? Niestety, Spiraxa o dokładnie takim samym oznaczeniu nie ma w sprzedaży. Jest Shell Spirax S4 ATF HDX. Nada się? I wogóle jaki jest najlepszy olej do reduktora TOD? Hilfe!
-
- Forumowicz
- Posty: 51
- Rejestracja: 26 maja 2018, 21:39
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2696
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Kontaktowanie:
Re: prosba o doradztwo w kwestii zakupu Rexton'a
Postautor: slamarko » 09 sie 2019, 14:09
taka mała schizofrenia w instrukcjach: w instrukcji użytkownika (PL) do TODa stoi ATF Dexron III, a w serwisowej ATF S-4/TOTAL FLUID ATX.
W celu sprawdzenia olejów powinna wystarczyć intr. użytkownika, serwisówka to do jakichś napraw myślałem ... i widzę, że mam olej do zmiany, choć jeżdżę około 10 tys. na Elfmaticu G-3 w TODzie i nic się nie dzieje.
W celu sprawdzenia olejów powinna wystarczyć intr. użytkownika, serwisówka to do jakichś napraw myślałem ... i widzę, że mam olej do zmiany, choć jeżdżę około 10 tys. na Elfmaticu G-3 w TODzie i nic się nie dzieje.
-
- Forumowicz
- Posty: 51
- Rejestracja: 26 maja 2018, 21:39
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2696
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Kontaktowanie:
Re: prosba o doradztwo w kwestii zakupu Rexton'a
Postautor: slamarko » 09 sie 2019, 14:13
O!... a w dalszej części serwisówki:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Savermed
- Rusza z kopyta
- Posty: 25
- Rejestracja: 11 kwie 2017, 0:14
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wielkopolska
Re: prosba o doradztwo w kwestii zakupu Rexton'a
Postautor: Savermed » 09 sie 2019, 21:41
Dzisiaj dotarł olej przekładniowy klasy ATF Dexron III. Shell Spirax S4 ATF HDX. Zalewać tym TOD, czy porzucić tem zamiar i skupoć się na zdobyciu i zakupie TOTAL FLUIDE ATX ATF DEXRON II ???
No, jestem cienki w te klocki, stąd tyle pytań Ale za to dobrze tańczę i baaardzo polubiłem swojego "Ssajgona"
No, jestem cienki w te klocki, stąd tyle pytań Ale za to dobrze tańczę i baaardzo polubiłem swojego "Ssajgona"
-
- Forumowicz
- Posty: 51
- Rejestracja: 26 maja 2018, 21:39
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2696
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Kontaktowanie:
Re: prosba o doradztwo w kwestii zakupu Rexton'a
Postautor: slamarko » 10 sie 2019, 22:00
Ja bym zalał tym Shellem. Sam dojeżdżę na Elfmaticu, skoro w instrukcjach te oleje funkcjonują równolegle
- sergio1969
- Stały bywalec
- Posty: 1289
- Rejestracja: 03 cze 2013, 7:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2694
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia :-)
- Kontaktowanie:
Re: prosba o doradztwo w kwestii zakupu Rexton'a
Postautor: sergio1969 » 12 sie 2019, 14:55
Trawus ja wszystko rozumie ale znajdz mi Reksia ktory przy 150/h spali ponizej 8l . Moze miales na mysli 18l ponizej to sie zgodze bo mi sie udalo w zyciu zejsc ponizej 8 3 razy jak jechalem do 100. Ogolnie mam ciezka noge ale jak gnam na drugi koniec Polski z to srednia okolo 120 i lyka 9-10
Sergio
-
- Forumowicz
- Posty: 81
- Rejestracja: 27 lip 2018, 13:24
- Model: Rodius
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: prosba o doradztwo w kwestii zakupu Rexton'a
Postautor: MarekM » 12 sie 2019, 15:18
Trawas pisze:No to słuchaj się tej instrukcji a daleko nie zajedziesz. W mechanizmie PT masz tylko koła zębate i łańcuch - tam wystarczy Dextron III ale w TOD masz jeszcze międzyosiowe sprzęgi elektromagnetyczne działające z uślizgiem i jak wlejesz Dextron to wykończysz sprzęgła na amen i to szybko. Do reduktora TOD lejemy tylko Shell Spirax ATF S-4, TOTAL FLUID ATX. taki, jak do przekładni automatycznych. DEXTRON się nie nadaje.
Wywal tą instrukcję - popatrz w manual do Rexa.
Czy mogę wlać do TODa FUCHS TITAN ATF 3353?
- Savermed
- Rusza z kopyta
- Posty: 25
- Rejestracja: 11 kwie 2017, 0:14
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wielkopolska
Re: prosba o doradztwo w kwestii zakupu Rexton'a
Postautor: Savermed » 16 sie 2019, 1:30
TOD Zalany Shell Spirax S4 ATF HDX...
Sprawca wskazówki Trawas nie odezwał się, ale jako, że jest jednym z moich ulubionych autorytetów od Rexa, zaufałem jak Mojżeszowi. Zobaczymy... W mosty polano CASTROLEM AXLE EPX 80W90 a do silnika zamiast jak ostatnio ELF EVOLUTION 700 STI 10W40 10W-40 5L A3/ B4 SN CF, po długich poszukiwaniach poszedł GULF FORMULA G 5w40 + Archoil AR9200 v2 Nano. I odnoszę wrażenie graniczące z pewnością, że silnik pracuje znacznie kulturalniej i ciszej, oraz tak jakoś bardziej miękko. Przy 2000 obr. kula 110 km/h Poprzednio przy tej prędkości 2100-2200 obr/min... Oczywiście to moje subiektywne odczucie. Dzisiaj jadę na wymianę oleju w automacie. Niemiec ukulał 160k km. W ASO powiedzieli mu że olej jest dożywotni. :-/ Spec od automatów stwierdził że tylko wymiana statyczna. Mam nadzieję, że z urlopu w który ruszam w niedzielę nie wrócę na lawecie. Pozdrawiam.
Sprawca wskazówki Trawas nie odezwał się, ale jako, że jest jednym z moich ulubionych autorytetów od Rexa, zaufałem jak Mojżeszowi. Zobaczymy... W mosty polano CASTROLEM AXLE EPX 80W90 a do silnika zamiast jak ostatnio ELF EVOLUTION 700 STI 10W40 10W-40 5L A3/ B4 SN CF, po długich poszukiwaniach poszedł GULF FORMULA G 5w40 + Archoil AR9200 v2 Nano. I odnoszę wrażenie graniczące z pewnością, że silnik pracuje znacznie kulturalniej i ciszej, oraz tak jakoś bardziej miękko. Przy 2000 obr. kula 110 km/h Poprzednio przy tej prędkości 2100-2200 obr/min... Oczywiście to moje subiektywne odczucie. Dzisiaj jadę na wymianę oleju w automacie. Niemiec ukulał 160k km. W ASO powiedzieli mu że olej jest dożywotni. :-/ Spec od automatów stwierdził że tylko wymiana statyczna. Mam nadzieję, że z urlopu w który ruszam w niedzielę nie wrócę na lawecie. Pozdrawiam.
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości