Jak on powinien działać?
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
-
- Stały bywalec
- Posty: 2227
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Jak on powinien działać?
Postautor: krisw11 » 29 paź 2019, 23:39
Hmm......ja zaślepiam Profilaktycznie wszystkie EGR-y w każdym dieslu,zaraz po zakupie,czy dobry czy nie !!! Bo ,to zawsze kłopoty niepotrzebne. Dlatego też..nie znajdziecie u mnie w postach problemów z EGRem to na siłe naciągana Eko-logia podobnie jak DPF itp. ! A rezydenci Eko, Green Peace śmigają po Wawie Jaguarami 5 litrowymi i nauczają jak trzeba dbać o Eko---Logi-ke ) !!!! Wystarczy odrobina inteligencji naprawde odrobina i tego co nas wokół otacza.....! Nie ma żadnej Ekologii ! Jest Wielka ściema dla idiotów nie obrażając Tu Nikogo, kto wierzy w te medialne bzdety.
Kris
-
- Stały bywalec
- Posty: 125
- Rejestracja: 05 mar 2019, 9:46
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2696
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Żary
- Kontaktowanie:
Re: Jak on powinien działać?
Postautor: MRCKY » 30 paź 2019, 6:24
Tylko świecący chceck mnie mocno drażni.
Gdzie w Lubuskim dobrze i tanio można zapomnieć o egr?
Gdzie w Lubuskim dobrze i tanio można zapomnieć o egr?
-
- Stały bywalec
- Posty: 125
- Rejestracja: 05 mar 2019, 9:46
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2696
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Żary
- Kontaktowanie:
Re: Jak on powinien działać?
Postautor: MRCKY » 27 sie 2020, 15:33
Odgrzewam wątek gdyż....
Mam problem z kopciuchem. Wali z rury jak z komina. Przy ruszaniu kłęby czarnego w każdym zakresie obrotów praktycznie, przy mocnym dodaniu gazu.
Mam sprawdzone wszystkie wtryski, zawory, przelewy, ciśnienia itp. Wyczyszczona przepływka, wyczyszczony katalizator. Filtry, oleje wszystko nowe i dobre. Pali na zimnym, chodzi równo, przyspiesza ładnie, pali mało. Miesiąc temu byłem w Danii i spalił 9,5 zapakowany pod dach. Na co dzień pali ok 10,5 max 11.
Wszytko spoko tylko kopci z rury na czarno.
Gdzie dalej szukać ? Żadnych błędów obecnie komputer nie pokazuje, sporadycznie pokaże się błąd świecy.
Mam problem z kopciuchem. Wali z rury jak z komina. Przy ruszaniu kłęby czarnego w każdym zakresie obrotów praktycznie, przy mocnym dodaniu gazu.
Mam sprawdzone wszystkie wtryski, zawory, przelewy, ciśnienia itp. Wyczyszczona przepływka, wyczyszczony katalizator. Filtry, oleje wszystko nowe i dobre. Pali na zimnym, chodzi równo, przyspiesza ładnie, pali mało. Miesiąc temu byłem w Danii i spalił 9,5 zapakowany pod dach. Na co dzień pali ok 10,5 max 11.
Wszytko spoko tylko kopci z rury na czarno.
Gdzie dalej szukać ? Żadnych błędów obecnie komputer nie pokazuje, sporadycznie pokaże się błąd świecy.
-
- Stały bywalec
- Posty: 806
- Rejestracja: 02 gru 2017, 20:10
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2695
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: IRL
Re: Jak on powinien działać?
Postautor: RudebwoyIrl » 27 sie 2020, 18:35
Jak od strony paliwa wszystko OK to patrz od strony powietrza , turbo i EGR
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Stały bywalec
- Posty: 139
- Rejestracja: 24 lip 2013, 13:13
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Jak on powinien działać?
Postautor: MacGyver » 28 sie 2020, 17:05
Może ktoś wywalił katalizator? Pewny nie jestem czy będą takie objawy ale przyszło mi to do głowy.
Było Musso 2.9TD, teraz Rexton 2.7 xdi
-
- Stały bywalec
- Posty: 125
- Rejestracja: 05 mar 2019, 9:46
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2696
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Żary
- Kontaktowanie:
Re: Jak on powinien działać?
Postautor: MRCKY » 08 wrz 2020, 20:50
EGR off..... uśpiłem swoją czujność w temacie EGR bo któregoś razu profilaktycznie go wymyłem, i nie wziąłem go pod uwagę. Dzisiaj zaślepiłem i nawet mgiełki nie zostawia... rusza żwawiej i brzmi lepiej.
Muszę jeszcze zapomnieć go w komputerze.
Stop smog, EGR OFF
Dzięki Panowie
Muszę jeszcze zapomnieć go w komputerze.
Stop smog, EGR OFF
Dzięki Panowie
-
- Forumowicz
- Posty: 71
- Rejestracja: 11 wrz 2019, 11:14
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2696
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Jak on powinien działać?
Postautor: Plutonowy » 08 wrz 2020, 22:37
MRCKY pisze:EGR off..... uśpiłem swoją czujność w temacie EGR bo któregoś razu profilaktycznie go wymyłem, i nie wziąłem go pod uwagę. Dzisiaj zaślepiłem i nawet mgiełki nie zostawia... rusza żwawiej i brzmi lepiej.
Muszę jeszcze zapomnieć go w komputerze.
Stop smog, EGR OFF
Dzięki Panowie
EGR byl sprawny? (wspomniales, ze go umyles)
-
- Stały bywalec
- Posty: 2227
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Jak on powinien działać?
Postautor: krisw11 » 08 wrz 2020, 22:37
Wszystko ładnie i pięknie Koledzy,tylko do momentu kiedy poza granicami kraju was dopadnie i udowodni w prosty sposób,że EGR pominięty....współczuje wtedy....., no i gdy nasze rodowite ITD tego sie też dopatrzy........,a uwierzcie wyłapują coraz więcej i częściej tylko o tym sie aż tak nie pisze ...... . Ja osobiście przeszedłem jakiś czas temu na benzyne i Św. Spokój......, żadnych turbin, wtrysków, filtrów ,dpf-ów, itp. itd. Każdy z nas robi ,to co uważa za stosowne, ja przeszedłem na benzin i jestem mega zadowolony. zero strat, za ,to duuużo zysku. Pisze szczerze.
Kris
-
- Forumowicz
- Posty: 95
- Rejestracja: 31 sie 2017, 12:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Gadu-Gadu: 0
Re: Jak on powinien działać?
Postautor: messiah22 » 10 wrz 2020, 14:52
przy 2000 czuć moc bo dokładnie od 2000 obrotów wchodzi turbina w 2.7xdi.
u kolegi z TOD i krawężnikiem, dzieje się tak, bo TOD zapina przód od 6km/h, zaś na 4L działa non stop 4x4
u kolegi z TOD i krawężnikiem, dzieje się tak, bo TOD zapina przód od 6km/h, zaś na 4L działa non stop 4x4
- Piston
- Nowy użytkownik
- Posty: 9
- Rejestracja: 10 lis 2017, 18:47
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Jak on powinien działać?
Postautor: Piston » 10 wrz 2020, 17:19
Do kolegi krisw11 takie pytanie. jaki to jest prosty sposób na stwierdzenie czy egr jest wyłączony
-
- Stały bywalec
- Posty: 2227
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Jak on powinien działać?
Postautor: krisw11 » 10 wrz 2020, 21:28
Po pierwsze odłącza sie i zaślepia go np. śrubką 5tką przewód podciśnieniowy ,który idzie do EGR, po drugie trzeba wpiąć sie w tzw. OBD komputerem diagnostycznym i zobaczyć działanie EGR , po trzecie montuje się jeszcze dodatkowo taką blaszke-zaślepkę miedzy EGR i kolektorem ssącym. Jeżeli tych rzeczy ,które opisałem nie ma ,to oznacza ,że EGR nie jest odłączony od systemu przetwarzania spalin. tak na marginesie EGR ,to recykling spalin, poddawane są one ponownemu spalaniu co za tym idzie zasyfiają kolektor dolotowy , obniżają moc, doprowadzają do kopcenia auta z wydechu itd. To takie oczyszczanie środowiska za pomocą ,że tak powiem elektrowni Czarnobyl albo Fukoshima , najpierw jest czysto pięknie i eko a później Wielkie buuum i skażenie nieodwracalne całej planety.........!
Kris
-
- Stały bywalec
- Posty: 125
- Rejestracja: 05 mar 2019, 9:46
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2696
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Żary
- Kontaktowanie:
Re: Jak on powinien działać?
Postautor: MRCKY » 11 wrz 2020, 13:13
Czy EGR był sprawny... pewnie nie. Miałem z tym układem same problemy od samego początku, przepalone rurki, uciekające spaliny, okopcone wszystko wokół silnika. Myłem raz sam zawór i może nawet coś tam zamykał i otwierał, ale wlot w kolektorze tak zaebany, że nawet palca nie przeciśniesz. Także jak bym chciał przywrócić pełnię sprawności układu EGR to wszystkie rurki, uszczelki, do wymiany, kolektor dolotowy do mycia, zawór znów do mycia, i pewnie modulator do wymiany bo zasyfiony strasznie. Kalkulator prawdę Ci powie.
Blaszka za 5 zł, trochę rzeźby i po temacie.
Muszę jechać na chiptuning to sobie przy okazji mocy trochę sprawię i chceck będzie działał jak trzeba.
Co do ideologii o ekologii... przez ten czas kiedy EGR był niesprawny wywalił do atmosfery tyle syfu, co nie zdążył zaoszczędzić kiedy działał. A od momentu kiedy go zamknąłem to auto nie emituje żadnych widocznych gazów. Pali lepiej, nie drży, chodzi ciszej na zimnym, do tej pory klekotał na wolnych a teraz chodzi aksamitnie.
Ja niestety nie mogę zaślepić przy samym kolektorze, bo jak się okazało łączenie rurki z zaworem jest nieszczelne i rurka cała czarna od dołu, dlatego zamknąłem na łączeniu chłodnicy spalin z rurką. Niestety nigdzie nie widzę gotowych blaszek, bo wszystkie albo za małe albo mają za duży rozstaw pod śruby.
Blaszka za 5 zł, trochę rzeźby i po temacie.
Muszę jechać na chiptuning to sobie przy okazji mocy trochę sprawię i chceck będzie działał jak trzeba.
Co do ideologii o ekologii... przez ten czas kiedy EGR był niesprawny wywalił do atmosfery tyle syfu, co nie zdążył zaoszczędzić kiedy działał. A od momentu kiedy go zamknąłem to auto nie emituje żadnych widocznych gazów. Pali lepiej, nie drży, chodzi ciszej na zimnym, do tej pory klekotał na wolnych a teraz chodzi aksamitnie.
Ja niestety nie mogę zaślepić przy samym kolektorze, bo jak się okazało łączenie rurki z zaworem jest nieszczelne i rurka cała czarna od dołu, dlatego zamknąłem na łączeniu chłodnicy spalin z rurką. Niestety nigdzie nie widzę gotowych blaszek, bo wszystkie albo za małe albo mają za duży rozstaw pod śruby.
-
- Stały bywalec
- Posty: 125
- Rejestracja: 05 mar 2019, 9:46
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2696
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Żary
- Kontaktowanie:
Re: Jak on powinien działać?
Postautor: MRCKY » 11 wrz 2020, 13:22
messiah22 pisze:przy 2000 czuć moc bo dokładnie od 2000 obrotów wchodzi turbina w 2.7xdi.
u kolegi z TOD i krawężnikiem, dzieje się tak, bo TOD zapina przód od 6km/h, zaś na 4L działa non stop 4x4
Działo się tak bo ktoś o niego kiedyś nie dbał jak ja teraz.
Od zakupu (niecałe 2 lata) już 5 razy wymieniałem olej, sam, z filtrami itd, olej w skrzyni, reduktorze, mostach, teraz mam zalany w silniku Valvoline 5w40 maxlife. Zrobiłem płukankę, zalałem ceramizer. Wszystkie wtryski mam sprawdzone, jeden wymagał regulacji, wszystko na nowo zakodowane i wprowadzone do kompa. Wszystkie hamulce tarcze z klockami i opony nowe, była geometria robiona. Wszystkie gumki jakie trzeba było są wymienione.
Także dzisiaj krawężnik? Jaki krawężnik Jedyne co go boli to rama za tylnymi kołami, wymaga poprawy blacharskiej. Poza tym.... niech Zachar bierze i sprawdza, kopara opada.
- Piston
- Nowy użytkownik
- Posty: 9
- Rejestracja: 10 lis 2017, 18:47
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Jak on powinien działać?
Postautor: Piston » 12 wrz 2020, 15:40
Nie oto pytałem CZYTAĆ ZE ZROZUMIENIEM TEKSTU I tak apropo nie w każdym aucie to przejdziekrisw11 pisze:Po pierwsze odłącza sie i zaślepia go np. śrubką 5tką przewód podciśnieniowy ,który idzie do EGR, po drugie trzeba wpiąć sie w tzw. OBD komputerem diagnostycznym i zobaczyć działanie EGR , po trzecie montuje się jeszcze dodatkowo taką blaszke-zaślepkę miedzy EGR i kolektorem ssącym. Jeżeli tych rzeczy ,które opisałem nie ma ,to oznacza ,że EGR nie jest odłączony od systemu przetwarzania spalin. tak na marginesie EGR ,to recykling spalin, poddawane są one ponownemu spalaniu co za tym idzie zasyfiają kolektor dolotowy , obniżają moc, doprowadzają do kopcenia auta z wydechu itd. To takie oczyszczanie środowiska za pomocą ,że tak powiem elektrowni Czarnobyl albo Fukoshima , najpierw jest czysto pięknie i eko a później Wielkie buuum i skażenie nieodwracalne całej planety.........!
-
- Stały bywalec
- Posty: 806
- Rejestracja: 02 gru 2017, 20:10
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2695
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: IRL
Re: Jak on powinien działać?
Postautor: RudebwoyIrl » 13 wrz 2020, 12:08
W Rexie można poprostu usunąć cały zestaw od EGR tak więc bardzo prosto zobaczyć że nie ma bo go ku.. nie ma
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości