XLV
W tym dziale każdy może pochwalić się Nam swoim Ssangyongiem: dokonanymi przeróbkami, naprawami czy po prostu codzienną eksploatacją. UWAGA! 1 samochód = 1 temat!
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 10
- Rejestracja: 16 sty 2018, 19:13
- Model: XLV
- Rok produkcji: 2017
- Pojemność silnika: 1600
- Gadu-Gadu: 0
XLV
Postautor: roksos » 17 cze 2018, 11:29
jestem posiadaczem nowego XLV saphire benzyna + LPG od grudnia 2017 r po pół roku użytkowania można pokusić się o podsumowanie.
samochód nie jest demonem prędkości , ale o tym wiedziałem i godziłem się z tym , jest bardzo dobrze wyciszony wyraźnie to odczuwa się przy większych prędkościach ( 140 ) zawieszenie ok dobrze się prowadzi audio ok
teraz wady automatyczna skrzynia biegów jest fatalna - samochód szarpie przy zmianie biegów , a żeby było jeszcze gorzej to przy zrzucaniu biegu np z 5 na 4 odnosi się wrażenie ze skrzynia urwie się z poduszek
nie da się płynnie ruszyć samochód na 1 biegu wyrywa przy najmniejszym dodaniu gazu potem walniecie czyli zmiana na dwójkę jak jedziesz w korku to zaraz hamujesz więc walniecie bo samochód zrzuca na niższy bieg masakra.
W tym tygodniu będzie test serwisu jadę zareklamować ( choć w głębi duszy wiem jak to się skończy ) ciekawe co powiedzą pewnie ten typ tak ma lub coś w stylu wszystko jest ok .
dodam że jeżdżę samochodami z automatyczną skrzynią od 20 lat i nawet jak automat był zepsuty to działał lepiej niż ten
samochód nie jest demonem prędkości , ale o tym wiedziałem i godziłem się z tym , jest bardzo dobrze wyciszony wyraźnie to odczuwa się przy większych prędkościach ( 140 ) zawieszenie ok dobrze się prowadzi audio ok
teraz wady automatyczna skrzynia biegów jest fatalna - samochód szarpie przy zmianie biegów , a żeby było jeszcze gorzej to przy zrzucaniu biegu np z 5 na 4 odnosi się wrażenie ze skrzynia urwie się z poduszek
nie da się płynnie ruszyć samochód na 1 biegu wyrywa przy najmniejszym dodaniu gazu potem walniecie czyli zmiana na dwójkę jak jedziesz w korku to zaraz hamujesz więc walniecie bo samochód zrzuca na niższy bieg masakra.
W tym tygodniu będzie test serwisu jadę zareklamować ( choć w głębi duszy wiem jak to się skończy ) ciekawe co powiedzą pewnie ten typ tak ma lub coś w stylu wszystko jest ok .
dodam że jeżdżę samochodami z automatyczną skrzynią od 20 lat i nawet jak automat był zepsuty to działał lepiej niż ten
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 40
- Rejestracja: 09 wrz 2016, 22:08
- Model: XLV
- Rok produkcji: 2016
- Pojemność silnika: 1600
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
Re: XLV
Postautor: cazmirz » 19 cze 2018, 11:02
Na moje oko - coś jest nie tak, bo mam dokładnie tę samą konfigurację wyposażenia, silnik i skrzynię, tyle że z roku 2016 - i u mnie nie ma takich objawów. Też jeździłem automatem wcześniej i obecna skrzynia nie odbiega od standardów. Nie ma ani problemów z płynnym ruszaniem, zmiana biegów przy przyspieszaniu niezauważalna, redukcja 5 na 4 nieodczuwalna, jednym słowem norma. Także powodzenia z serwisem i napisz, co z tego wyszło.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 16
- Rejestracja: 26 gru 2017, 19:49
- Gadu-Gadu: 0
Re: XLV
Postautor: janektsk » 20 cze 2018, 22:25
Nie pociesze Cie zapewne, ale może być tak jak piszesz, że powiedzą ze to norma. Przecież nie wgrają ci nowego oprogramowania i będzie jeździła pięknie. Musieli by ci skrzynie wymienić a do tego daleka droga. Jeszcze masz doświadczenie w takich skrzyniach , bo przez 20 lat nie jeden samochód przerobiłeś wiec wiec wiesz dobrze jak powinno jeździć. Ja mogę dodać od siebie że jak byłem na jeździe testowej i jechałem Tivioli ze skrzynia automatyczną to niestety nie podobało mi się jak ona zmienia biegi - wyła, przy zmianie z D na R było wyczuwalne szarpniecie. Z tego co wiem nie powinno być takich rzeczy. Nie pamiętam czy coś szarpało, ale wystarczy poprosić w salonie o samochód z automatem XLV, tivioli demo ma najechane trochę i zobaczyć czy jest różnica.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 10
- Rejestracja: 16 sty 2018, 19:13
- Model: XLV
- Rok produkcji: 2017
- Pojemność silnika: 1600
- Gadu-Gadu: 0
-
- Stały bywalec
- Posty: 109
- Rejestracja: 27 paź 2017, 9:28
- Model: Tivoli
- Pojemność silnika: 1600
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: internet
-
- Stały bywalec
- Posty: 2229
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: XLV
Postautor: krisw11 » 30 paź 2019, 20:20
hi hi hi... bez urazy ale....dopiero co Któryś z Szanownych Kolegów kłócił sie ze mną ,że jak kupi Nowe ,to tylko wymienia olej i klocki a stare auta są bee.. i trza kupować nowe plastikowe no ,to mamy kolejny przykład Nowoczesności. mam nadzieje tylko ,że nie wylejecie jadu na mnie za osobistą i nie tylko osobista opinie na temat Nowych aut.
Kris
-
- Forumowicz
- Posty: 52
- Rejestracja: 21 sie 2019, 18:16
- Model: Tivoli
- Rok produkcji: 2017
- Pojemność silnika: 1589
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: XLV
Postautor: topik22 » 31 paź 2019, 21:38
To skrzynia Aisin. Bardzo dobre skrzynie. Czy była wykonana adaptacja albo przynajmniej wymiana oleju? Przy problemie ze skrzynią najpierw olej i adaptacja. W XC 90 ze skrzynią Aisin tf 80sc adaptacja dwuetapowa. Najpierw na postoju kasowanie ustawień potem w trakcie jazdy. Dobry serwis od automatów to ogarnie
-
- Forumowicz
- Posty: 52
- Rejestracja: 21 sie 2019, 18:16
- Model: Tivoli
- Rok produkcji: 2017
- Pojemność silnika: 1589
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: XLV
Postautor: topik22 » 31 paź 2019, 22:49
Druga sprawa to poziom oleju w skrzyni. Kiedyś szarpała mi w moim Chryslerze. Okazało się że poziom oleju był za wysoki. Ponad 2 litry. Szarpania podczas zmiany z D na R lub na P. Wymiana w serwisie co 20 lat obsługuje te auta. Jak do tego doszło to nie wiem
-
- Stały bywalec
- Posty: 2229
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: XLV
Postautor: krisw11 » 31 paź 2019, 23:42
Bo na skrzyniach Automatycznych trzeba sie troszke znać ! Zazwyczaj mechaniory nie wymieniają dynamicznie tylko manualnie ,a nalewają oleju tak jak pokazuje instrukcja a,To Błąd ! Bo manualnie oliwy zlatuje połowe mniej ! Druga sprawa ,to nalewają oliwe na zimnej skrzyni ,to również Duży błąd, skrzynia musi być rozgrzana do ok. 30-40 stopni C ,żeby stwierdzić faktyczny stan oleju. Z mojego własnego doświadczenia na automatach. Oleju nie może być ani za mało ani za dużo. Musi być niemal idealnie.
Kris
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 9
- Rejestracja: 09 maja 2017, 22:10
- Model: XLV
- Rok produkcji: 2016
- Pojemność silnika: 1600
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Skype: pjurek53
- Lokalizacja: Bełchatów
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 9
- Rejestracja: 09 maja 2017, 22:10
- Model: XLV
- Rok produkcji: 2016
- Pojemność silnika: 1600
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Skype: pjurek53
- Lokalizacja: Bełchatów
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 9
- Rejestracja: 09 maja 2017, 22:10
- Model: XLV
- Rok produkcji: 2016
- Pojemność silnika: 1600
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Skype: pjurek53
- Lokalizacja: Bełchatów
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości