ESP problem, potrzebny kabel abs
SsangYong Rodius to VAN o gigantycznych rozmiarach wyposażony w napęd 4x4. Na pokład zabiera bez problemu 7 pasażerów wraz z ich bagażami. Doskonały wybór dla dużych rodzin.
-
- Forumowicz
- Posty: 81
- Rejestracja: 27 lip 2018, 13:24
- Model: Rodius
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
ESP problem, potrzebny kabel abs
Postautor: MarekM » 09 paź 2019, 20:59
Jak już wspomniałem w innym wątku, po długich bojach odebrałem swojego Rodiusa od mechaników.
Auto chodzi ok, za wyjątkiem włączającego się często ESP. Tak bez powodu, zapala się co chwilę lampka ESP nawet na prostej. Czasem przycina moc silnika.
Podłączyłem pod kompa i okazało się że tylny prawy czujnik ABS na ułamek sekundy pokazuje zawyżona prędkość. Zbiega się to mniej więcej z mruganiem lampki ESP.
Czujnik jest nowy, stawiam na kabel, który idzie od złączki czujnika do przodu auta. Złączka wtyczki ABS była opalona i chyba tu jest problem.
Niestety nie mogę namierzyć tego kabla ani numeru. Może źle szukam, ale tu nie ma numeru:
http://www.ssangyong.pro/catalog/rodius/4/8/90/
Może pomożecie z namierzeniem numeru części, a może ktoś ma taki kabel do sprzedania. Chodzi o kabel z prawej strony auta.
Auto chodzi ok, za wyjątkiem włączającego się często ESP. Tak bez powodu, zapala się co chwilę lampka ESP nawet na prostej. Czasem przycina moc silnika.
Podłączyłem pod kompa i okazało się że tylny prawy czujnik ABS na ułamek sekundy pokazuje zawyżona prędkość. Zbiega się to mniej więcej z mruganiem lampki ESP.
Czujnik jest nowy, stawiam na kabel, który idzie od złączki czujnika do przodu auta. Złączka wtyczki ABS była opalona i chyba tu jest problem.
Niestety nie mogę namierzyć tego kabla ani numeru. Może źle szukam, ale tu nie ma numeru:
http://www.ssangyong.pro/catalog/rodius/4/8/90/
Może pomożecie z namierzeniem numeru części, a może ktoś ma taki kabel do sprzedania. Chodzi o kabel z prawej strony auta.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Stały bywalec
- Posty: 150
- Rejestracja: 03 wrz 2019, 7:42
- Gadu-Gadu: 0
Re: ESP problem, potrzebny kabel abs
Postautor: jakub1977 » 03 gru 2019, 20:11
Ja bym stawiał na zasyfioną koronkę z której czyta czujnik a jeśli miernikiem powiedziałeś uszkodzony przewód to to zwykły dwu żyłowy przewód elektryczny 2x0.75 wtyczki przelutować i po temacie.
-
- Forumowicz
- Posty: 81
- Rejestracja: 27 lip 2018, 13:24
- Model: Rodius
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: ESP problem, potrzebny kabel abs
Postautor: MarekM » 04 gru 2019, 21:09
Koronka raczej nie, bo czujnikowi odwala w nieregularnych odstępach, co minutę, dwie. Poza tym razem z czujnikami, miałem wymieniane tarcze kotficzne i łożyska. Pewnie widziałby że coś nie tak.
Mam już wtyczkę z 10cm odcinkiem kabla, kwestia przelutowania. Tyle, że mechanik który mi ostatni ogarniał SY, zamknął warsztat. Zaczynam się śmiać że mój smok powala kolejnych mechaników. Będę miał chwilę sam wczołgam się pod auto i przelutuję kabel. Czy opaski termokurczliwe wystarczą by zabezpieczyć połączenie? Czy powinienem wcześniej zmierzyć napięcie na kablu ABS? Ile powinno wynosić i czy sprawdzę bez odpalania auta?
Mam już wtyczkę z 10cm odcinkiem kabla, kwestia przelutowania. Tyle, że mechanik który mi ostatni ogarniał SY, zamknął warsztat. Zaczynam się śmiać że mój smok powala kolejnych mechaników. Będę miał chwilę sam wczołgam się pod auto i przelutuję kabel. Czy opaski termokurczliwe wystarczą by zabezpieczyć połączenie? Czy powinienem wcześniej zmierzyć napięcie na kablu ABS? Ile powinno wynosić i czy sprawdzę bez odpalania auta?
-
- Stały bywalec
- Posty: 150
- Rejestracja: 03 wrz 2019, 7:42
- Gadu-Gadu: 0
Re: ESP problem, potrzebny kabel abs
Postautor: jakub1977 » 05 gru 2019, 11:31
Szczerze nigdy nie mierzyłem a abs uzbraja się podczas odpalenia i ruszenia ale możesz zmierzyć omomieżem czujniki lecz jeśli sam czujnik ma przerwę chwilową to możesz nie stwierdzić co do termoskrczliwej izolacji jak najbardziej tak.Jeszcze sprawdź czy jakaś spółka nie przywitała do czujnik a od strony koronki.
-
- Forumowicz
- Posty: 81
- Rejestracja: 27 lip 2018, 13:24
- Model: Rodius
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: ESP problem, potrzebny kabel abs
Postautor: MarekM » 12 sty 2020, 20:30
Dalej ciągnę temat ABS/ESP w moim Rodiusie.
Auto postało ponad miesiąc i teraz sytuacja jest taka:
- chwilę po ruszeniu, mruga ESP i auto przymula bez powodu więc ESP faktycznie działa
- tak 10-20 razy i kontrolka ESP załącza się na stałe
- zaraz po tym zapala się ABS na stałe
- i co jest teraz nowością zapala się EBD a skrzynia wskakuje na D, i jedzie tak na 3-4 biegu
- na postoju kasuję błędy, skrzynia wraca w normalny tryb ale po chwili wszystko się powtarza.
Dziś dostałem się do wtyczki od pompy ABS, wyczyściłem, pogrzebałem, nic nie pomogło.
Czy może to być coś innego niż walnięta pompa ABS/ESP (HECU) czy jeszcze może być coś innego?
Jak się upewnić czy to na pewno pompa ABS?
Jak sprawdzić czy na wtyczce do pompy są odpowiednie wartości, by wyeliminować wiązkę? Wystarczy odpalić auto i sprawdzić miernikiem na wtyczce?
Czujniki ABS są nowe, czujniki na pompie hamulcowej pokazują ok. Wtyczki od komputerów pod siedzeniem poczyszczone.
Mogę jeszcze podać dane z czujników kąta skrętu kierownicy i czujnika przechyłów itp, tego pod radiem. Ale stawiam że są ok, bo pewnie by jakieś błędy wywaliło, no i czujniki ABS fiksują podczas jazdy, co widać to na kompie. Wcześniej tylko prawy tył ( więc myślałem że to może przypalony kabel), ale teraz i z przodu.
Auto postało ponad miesiąc i teraz sytuacja jest taka:
- chwilę po ruszeniu, mruga ESP i auto przymula bez powodu więc ESP faktycznie działa
- tak 10-20 razy i kontrolka ESP załącza się na stałe
- zaraz po tym zapala się ABS na stałe
- i co jest teraz nowością zapala się EBD a skrzynia wskakuje na D, i jedzie tak na 3-4 biegu
- na postoju kasuję błędy, skrzynia wraca w normalny tryb ale po chwili wszystko się powtarza.
Dziś dostałem się do wtyczki od pompy ABS, wyczyściłem, pogrzebałem, nic nie pomogło.
Czy może to być coś innego niż walnięta pompa ABS/ESP (HECU) czy jeszcze może być coś innego?
Jak się upewnić czy to na pewno pompa ABS?
Jak sprawdzić czy na wtyczce do pompy są odpowiednie wartości, by wyeliminować wiązkę? Wystarczy odpalić auto i sprawdzić miernikiem na wtyczce?
Czujniki ABS są nowe, czujniki na pompie hamulcowej pokazują ok. Wtyczki od komputerów pod siedzeniem poczyszczone.
Mogę jeszcze podać dane z czujników kąta skrętu kierownicy i czujnika przechyłów itp, tego pod radiem. Ale stawiam że są ok, bo pewnie by jakieś błędy wywaliło, no i czujniki ABS fiksują podczas jazdy, co widać to na kompie. Wcześniej tylko prawy tył ( więc myślałem że to może przypalony kabel), ale teraz i z przodu.
-
- Stały bywalec
- Posty: 478
- Rejestracja: 03 mar 2017, 13:12
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: ESP problem, potrzebny kabel abs
Postautor: DeMaDeS » 12 sty 2020, 21:32
Obstawiam brak wykonania kalibracji/niewłaściwe skalibrowanie systemu ESP. Do wykonania z kompa diagnostycznego typu launch x431, easydiag i wielu innych.
-
- Forumowicz
- Posty: 81
- Rejestracja: 27 lip 2018, 13:24
- Model: Rodius
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: ESP problem, potrzebny kabel abs
Postautor: MarekM » 12 sty 2020, 22:18
Możesz podpowiedzieć jak to zrobić. Mam launcha easydig
-
- Stały bywalec
- Posty: 478
- Rejestracja: 03 mar 2017, 13:12
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: ESP problem, potrzebny kabel abs
Postautor: DeMaDeS » 14 sty 2020, 18:19
wchodziło się w hamulce, chyba teves esp, a potem trzeba odszukać słowa kalibracja.
Samochód musi stać na płaskim i z kołami do jazdy na wprost, bez przyciskania hamulca.
Samochód musi stać na płaskim i z kołami do jazdy na wprost, bez przyciskania hamulca.
-
- Forumowicz
- Posty: 81
- Rejestracja: 27 lip 2018, 13:24
- Model: Rodius
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: ESP problem, potrzebny kabel abs
Postautor: MarekM » 16 sty 2020, 20:17
Ok, podziękował
Rozumiem że chodzi o kalibrację czujnika skrętu, a nie ESP, bo o takiej nie słyszałem.
Rozumiem że chodzi o kalibrację czujnika skrętu, a nie ESP, bo o takiej nie słyszałem.
-
- Stały bywalec
- Posty: 478
- Rejestracja: 03 mar 2017, 13:12
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: ESP problem, potrzebny kabel abs
Postautor: DeMaDeS » 17 sty 2020, 17:09
kalibracja esp czyli czujniki cisnienia w ukladzie hamulcowym, czujniki przyspieszenia oraz obrotu i kat kierownicy
-
- Forumowicz
- Posty: 81
- Rejestracja: 27 lip 2018, 13:24
- Model: Rodius
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: ESP problem, potrzebny kabel abs
Postautor: MarekM » 17 sty 2020, 21:56
Chyba nie mogę kalibrować czujnika skrętu kierownicy w easy diag
Sprawdziłem parametry czujnika skrętu kierownicy i wyszło że różnica skrętu w lewo i w prawo wynosi ok. 50 jednostek, 570 w lewo 630 w prawo nie wiem czy tak może być.
Może ktoś robił taka kalibrację easy diagiem i coś podpowie.
Miałem robione zaciski hamulcowe z tyłu, ale nie wiem czy powinien być po tym skasowany i zakodowany na nowo? Takie dziś dostałem info.
Tak czy siak jestem umówiony w serwisie Boscha (notabene wcześniej to był serwis firmowy SY), bo bez mądrzejszej głowy i lepszego sprzętu chyba się nie obejdzie. Nie chcę już dawać do kowali, bo później chodzę piechotą dwa miesiące;-)
Zdjęcia w odwrotnej kolejności.
Screenshot_20200117-195848.png
Sprawdziłem parametry czujnika skrętu kierownicy i wyszło że różnica skrętu w lewo i w prawo wynosi ok. 50 jednostek, 570 w lewo 630 w prawo nie wiem czy tak może być.
Może ktoś robił taka kalibrację easy diagiem i coś podpowie.
Miałem robione zaciski hamulcowe z tyłu, ale nie wiem czy powinien być po tym skasowany i zakodowany na nowo? Takie dziś dostałem info.
Tak czy siak jestem umówiony w serwisie Boscha (notabene wcześniej to był serwis firmowy SY), bo bez mądrzejszej głowy i lepszego sprzętu chyba się nie obejdzie. Nie chcę już dawać do kowali, bo później chodzę piechotą dwa miesiące;-)
Zdjęcia w odwrotnej kolejności.
Screenshot_20200117-195903.png
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Stały bywalec
- Posty: 478
- Rejestracja: 03 mar 2017, 13:12
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: ESP problem, potrzebny kabel abs
Postautor: DeMaDeS » 17 sty 2020, 22:51
Wlasnie o te 3 pozycje chodzilo. Na poziomym. Z kolami na wprost. Pytanie xzy cos sie zmienilo. Jesli nie to jaki blad wczytuje
-
- Forumowicz
- Posty: 81
- Rejestracja: 27 lip 2018, 13:24
- Model: Rodius
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: ESP problem, potrzebny kabel abs
Postautor: MarekM » 18 sty 2020, 6:35
Nic się nie zmieniło. Ale kąta skrętu nie zrobiłem.
Wywala tylko czujniki ABS
Wywala tylko czujniki ABS
Screenshot_20200117-200000.png
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 15
- Rejestracja: 19 maja 2018, 22:55
- Model: Rodius
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: ESP problem, potrzebny kabel abs
Postautor: eManiakBB » 16 lut 2020, 14:09
Witam, a do którego miejsca w aucie zchodzą się przewody od czujników ABS ? Tych przy kołach ? I jak się do nich dostać ? Czy wystarczy wykręcić śrubę znajdującą się na czujniku i go wyciągnąć ?
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości