Witam serdecznie
Od dłuższego czasu przymierzam się do kupna rextona, teraz klamka zapadła już na 100%. Najwcześniej w połowie stycznia chciałbym stać się mam nadzieje szczęśliwym posiadaczem ów samochodu. Mam jednak kilka pytań, wątpliwości. Liczę, że mi pomożecie.
Dlaczego rexton ?
Dotychczas użytkowałem kilka lat bmw e38 3.0 V8 z LPG. Samochód świetny, niezniszczalny, ponadczasowy i wygodny, uwielbiam go...
Jednak z czasem gdy moje hobby- urbex, zwiedzanie opuszczonych miejsc zaczęło mnie pochłaniać niestety bmw przestało dawać sobie radę po zjechaniu z asfaltowych dróg co często się zdarza.
Moje wymagania odnośnie rextona:
-Względnie komfortowe i szybkie poruszanie się po drogach szybkiego ruchu ( weekendowo zjeżdżam Polskę w wzdłuż i szerz )
-Właściwości terenowe ( często zjeżdżam z asfaltowych dróg, błoto, haszcze itd. Lubię też urokliwe miejsca na łonie przyrody, gdzieś nad rzeką, łąki lasy gdzie brak utwardzonych dróg.
- Po złożeniu kanapy przestrzeń bagażowa na upchnięcie dwóch rowerów
- Trwałość mechaniczna ( zawieszenie, silnik, skrzynia biegów, układ napędowy)
Kilka pytań:
- Czy są jakieś części/ podzespoły eksploatacyjne, które są trudnodostępne w zakupie?
- Silnik diesla 2.7 to chyba najlepsze rozwiązanie ? Oczywiście w połączeniu z automatem.
- Gdy tragi się zadbany egzemplarz z dieslem 2.9 warto się skusić? Bardzo ustępuję nowszej jednostce w kwestii osiągów i paliwożerności ?
- Realnie z jakim spalaniem musze się liczyć? Trasa/ miasto?
- Jakimi prędkościami autostradowymi mogę się komfortowo poruszać by nie męczyć rextona?
- Na co zwrócić szczególną uwagę podczas zakupu ? Pytam o sprawy typowe dla Rextona, ogólniki motoryzacyjne są mi znane.
- Jeśli będę miał pecha co kosztownego w rextonie może się rozsypać niespodziewanie ?
- Mój budżet na sam zakup samochodu to 15-16 tys zł + ewentualny pakiet startowy.
- Jak wygląda jazda na co dzień na oponach AT? Głośno na asfalcie ?
No i ostatnie pytanie, szczerze bardzo się tego boję. Czy z jakością wykonania wnętrza jest aż tak źle? Chodzi mi o odporność plastików itd. na działanie czasu... ? Jak ze skórzaną tapicerką? Chodzi mi o jej trwałość.
Na zakup Rextona jestem już zdecydowany. Uprzedzeń motoryzacyjnych nie mam a ssangyong zwyczajnie mi się podoba <3
Okazjonalnie użytkuję w terenie range rovera P38 , niestety tds oraz jeepa grandcherokee 4.7. Rexton będzie ustępował im jak chodzi o właściwości terenowe ?
pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi.
Przesiadka z BMW e38 na Rextona
Tutaj pomagamy przyszłym posiadaczom Ssangyongów wybrać model, wersję silnikową lub konkretny egzemplarz.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 40
- Rejestracja: 22 lut 2019, 21:01
- Gadu-Gadu: 0
Re: Przesiadka z BMW e38 na Rextona
Postautor: Piotreq » 22 gru 2019, 14:20
Cześć. Nie jeżdżę rextonem, więc odpowiem tylko na jedno pytanie. Jakości wykonania moim zdaniem, nie musisz się obawiać, nawet po przesiadce z bmw. w angielskim car review twierdzą że musso jest pod tym względem najlepiej wykończonym pickupem w klasie, a to jest to samo wnętrze.
Widziałeś też na pewno filmik: https://m.youtube.com/watch?v=AwXiJmnFBec&t=2s
Widziałeś też na pewno filmik: https://m.youtube.com/watch?v=AwXiJmnFBec&t=2s
rodzinny XLV, 2019, benzyna, amber.
-
- Stały bywalec
- Posty: 392
- Rejestracja: 26 cze 2012, 12:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Lokalizacja: waaawaaa-juropa
Re: Przesiadka z BMW e38 na Rextona
Postautor: automatic » 14 sty 2020, 15:31
Silnik 2,9 jest tym samym silnikiem co montowano go w mercu sprinterze - 5 cylindrów jednostka nie wysilona , bardzo trwała bez elektroniki z rzędową pompą wtryskową - silnik ten w zasadzie nie ulega nagłym awariom , choć znam 2 przypadki uszkodzenia koła napędu pompy wtryskowej skutkujące zerwaniem łańcucha i demolką głowicy - ale koszt naprawy był umiarkowany -2,5tyś zł , kupić można za podobne pieniądze cały ew. swap 3.0TD r6 .Poczytaj forum i zobacz ile postów to problemy silnika 2,7 a ile 2,9 ( ten silnik jest też w musso i korando II ) Przede wszystkim jest znany w warsztatach i magazynach części !
Jeśli masz możliwość kupna takiego (a jest taki na otomoto z Italii za ok 12,9oo na 7-osób) nie skorodowanego to polecam - Twój fundusz Ci na to starczy ( naprawy 2,7 są raczej kosztowne a jak nie masz jak dobrze zweryfikować jego stanu to uważaj ) - 2,7 ma kapryśny osprzęt delphi ale sam silnik jest o klasę lepszy od 2,9 - dynamiczniejszy i cichszy. 2,9 to ostatni silnik mercedesa wg starej szkoły co mówiła że tylko filtry i olej i nie kombinować ale jechać !
skrzynie biegów - manual jest niezawodny , ale automaty BTR/MB też zbyt często się nie psują - inne usterki da się ogarnąć niedrogo .
2,9 nie ma problemów w terenie i występuje (u nas czyli E.U.) tylko w wersji z reduktorem i dołączanym przodem .
Na autostradzie 140 pójdzie bez problemu ,ale jest to graniczna prędkość zdrowego rozsądku - auto jest wysokie i trzeba zachować umiar przy takiej prędkości aby być stabilnym . Hamulce - w 2,9 pierwszej serii były nieco słabsze ( przód tarcze 278mm i tłoczki 60mm ) potem je wzmocnili (tarcze 298 i tłoczki 2x 43mm) . Na pewno nie jest to zwijacz autostrady jak BMW , ale auto które niemalże wszędzie dojedzie i przyciągnie jeszcze za sobą przyczepę 3,5Tony. Zużycie paliwa oscyluje 10-12l przy rozsądnej eksploatacji (manual nieco mniej) .
Opony AT nie są wcale głośniejsze wiele od HT (fabrycznych)
Jakość wnętrza jest do przyjęcia - niema wodotrysków ale plastiki są znośne , skóra zwykle jest ok w zadbanych egzemplarzach bez hiper przebiegu ( licznikiem się nie sugeruj bo są w 90% skręcone pomiędzy 150 a 200 tysięcy) - występuje też naprawdę dobry i mocny welur .
Jeśli masz możliwość kupna takiego (a jest taki na otomoto z Italii za ok 12,9oo na 7-osób) nie skorodowanego to polecam - Twój fundusz Ci na to starczy ( naprawy 2,7 są raczej kosztowne a jak nie masz jak dobrze zweryfikować jego stanu to uważaj ) - 2,7 ma kapryśny osprzęt delphi ale sam silnik jest o klasę lepszy od 2,9 - dynamiczniejszy i cichszy. 2,9 to ostatni silnik mercedesa wg starej szkoły co mówiła że tylko filtry i olej i nie kombinować ale jechać !
skrzynie biegów - manual jest niezawodny , ale automaty BTR/MB też zbyt często się nie psują - inne usterki da się ogarnąć niedrogo .
2,9 nie ma problemów w terenie i występuje (u nas czyli E.U.) tylko w wersji z reduktorem i dołączanym przodem .
Na autostradzie 140 pójdzie bez problemu ,ale jest to graniczna prędkość zdrowego rozsądku - auto jest wysokie i trzeba zachować umiar przy takiej prędkości aby być stabilnym . Hamulce - w 2,9 pierwszej serii były nieco słabsze ( przód tarcze 278mm i tłoczki 60mm ) potem je wzmocnili (tarcze 298 i tłoczki 2x 43mm) . Na pewno nie jest to zwijacz autostrady jak BMW , ale auto które niemalże wszędzie dojedzie i przyciągnie jeszcze za sobą przyczepę 3,5Tony. Zużycie paliwa oscyluje 10-12l przy rozsądnej eksploatacji (manual nieco mniej) .
Opony AT nie są wcale głośniejsze wiele od HT (fabrycznych)
Jakość wnętrza jest do przyjęcia - niema wodotrysków ale plastiki są znośne , skóra zwykle jest ok w zadbanych egzemplarzach bez hiper przebiegu ( licznikiem się nie sugeruj bo są w 90% skręcone pomiędzy 150 a 200 tysięcy) - występuje też naprawdę dobry i mocny welur .
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 9 gości