Witam !
Szukałme na forum ale nic nieznalazłem na temat jaki olej siedzi w układzie kierowniczym , wyglada na kolor brazowy ale takiego oleju niema jest żółty , czerwony zielony bezbarwny ???
Po 2 tygodniach postoju auta na desce rozdzielczej nieswieca sie kontrolki od napedow , tylko przy zapalaniu silnika na chwilke swieci sie 4h i 4l . Wczesniej wszystko latało jak trzeba a teraz nawet niepokazuje na jakim jest ???
Jaki olej do przekładni kier . Padły napedy
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
- PabloMusso
- Nowy użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 17 sty 2009, 10:29
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 7198351
Re: Jaki olej do przekładni kier . Padły napedy
Postautor: PabloMusso » 24 sty 2009, 2:06
Witaj kolego, do przekładni idzie płyn hydrauliczny wg serwisówki : ATF DEXRON II
objętość 1.1 litra, wymiana co 30000 km, pompa łopatkowa, ciśnienie maksymalne 7,85 (od 7,35~do 8,05) MPa,
Przekładnia zębatkowa, luz na kierownicy max=3 cm,
Taki oil to kupisz nawet hipol ATF, ale możesz wlać lepszy, chodzi tu o jego parametry określone dla typu DEXRON II, Orlen podaje na swoich stronach specyfikację takiego oleju o ile pamiętam, (lepkość, gęstość itp)
pamiętaj aby po wymianie oleju/płynu do wspomagania odpowietrzyć układ:
- powinieneś kręcić silnikiem ,ale zaraz po wymianie zrób tak by nie odpalał silnik, tylko rozrusznikiem kręcisz, i wtedy równocześnie kręcisz kierownicą w prawo i w lewo do oporu 6 razy, potem sprawdzasz czy po odpaleniu na wolnych obrotach jest powietrze w zbiorniczku, czy nie. Jak nie i poziom nie opadł więcej niż 5 mm to lux, w innym przypadku pokręć jeszcze i dolej jak trzeba, może po zgaszeniu silnika nagle zwiększyć się objętość w zbiorniczku to nie panikuj tylko trzeba jeszcze raz odpowietrzyć. Pozdrawiam!
Kup 1litr na wymianę bo i tak coś zostanie,a lepiej wymienić 2 razy gdy dużo metalicznych opiłków i kolor dziwny!
objętość 1.1 litra, wymiana co 30000 km, pompa łopatkowa, ciśnienie maksymalne 7,85 (od 7,35~do 8,05) MPa,
Przekładnia zębatkowa, luz na kierownicy max=3 cm,
Taki oil to kupisz nawet hipol ATF, ale możesz wlać lepszy, chodzi tu o jego parametry określone dla typu DEXRON II, Orlen podaje na swoich stronach specyfikację takiego oleju o ile pamiętam, (lepkość, gęstość itp)
pamiętaj aby po wymianie oleju/płynu do wspomagania odpowietrzyć układ:
- powinieneś kręcić silnikiem ,ale zaraz po wymianie zrób tak by nie odpalał silnik, tylko rozrusznikiem kręcisz, i wtedy równocześnie kręcisz kierownicą w prawo i w lewo do oporu 6 razy, potem sprawdzasz czy po odpaleniu na wolnych obrotach jest powietrze w zbiorniczku, czy nie. Jak nie i poziom nie opadł więcej niż 5 mm to lux, w innym przypadku pokręć jeszcze i dolej jak trzeba, może po zgaszeniu silnika nagle zwiększyć się objętość w zbiorniczku to nie panikuj tylko trzeba jeszcze raz odpowietrzyć. Pozdrawiam!
Kup 1litr na wymianę bo i tak coś zostanie,a lepiej wymienić 2 razy gdy dużo metalicznych opiłków i kolor dziwny!
- DARO
- Forumowicz
- Posty: 81
- Rejestracja: 10 sty 2009, 19:45
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Jaki olej do przekładni kier . Padły napedy
Postautor: DARO » 24 sty 2009, 8:46
Dzieki serdeczne za info
narazie mam wlany Magneti Marelli ATF-DEXRON II cod.309 ale zmienie chyba na OLEJ MOBIL ATF 220 DEXRON II 1L. (nr kat.:OMA01) ??
narazie mam wlany Magneti Marelli ATF-DEXRON II cod.309 ale zmienie chyba na OLEJ MOBIL ATF 220 DEXRON II 1L. (nr kat.:OMA01) ??
MUSS 2`9 TD Lift +4
- joogi
- Forumowicz
- Posty: 87
- Rejestracja: 19 kwie 2009, 18:45
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 48815655
- Skype: daro-lubin
- Lokalizacja: LUBIN
Re: Jaki olej do przekładni kier . Padły napedy
Postautor: joogi » 19 sie 2009, 7:42
Witam dołącze się z pytaniem wycieka mi olej z przekładni kierowniczej dosyć szybko.czy dostane w serwisie zestaw naprawczy?może regeneracja?chyba że lepiej opłaca się kupić uzywke .miał ktoś już z tym do czynienia?
- simon
- Forumowicz
- Posty: 94
- Rejestracja: 27 lip 2008, 17:54
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 1932491
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Jaki olej do przekładni kier . Padły napedy
Postautor: simon » 19 sie 2009, 9:29
Niebawem mnie czeka to samo, tzn. podczas wymiany drążków kierowniczych, mechanik zauważył że pojawiają się pojedyncze krople oleju. powiedział, że za kilka miesięcy trzeba będzie przekładnie dać do regeneracji. Wyspecjalizowany zakład w Rzeszowie bierze za kompletną regenerację 600 zł brutto. Używka maglownicy na allegro kosztuje w granicach 1000zł. i nie jesteś pewny czy będzie lepsza od tej poprzedniej, a tutaj masz pewność, że jest elegancko zregenerowana i otrzymujesz gwarancję. Należy jeszcze pamiętać żeby kupić właściwą, gdyż w musso montowane były od dwóch różnych producentów i są różnice w budowie.
simon - Ssang Yong Musso 2,9 TDI 140 KM 1998 manual
- joogi
- Forumowicz
- Posty: 87
- Rejestracja: 19 kwie 2009, 18:45
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 48815655
- Skype: daro-lubin
- Lokalizacja: LUBIN
Re: Jaki olej do przekładni kier . Padły napedy
Postautor: joogi » 22 sie 2009, 18:47
Simon jakieś namiary na wyspecjalizowany zakład w Rzeszowie.A może ktoś się oriętuje w jakim miescie jest wyspecjalizowany zakład regenerujący na dolnym śląsku?
- simon
- Forumowicz
- Posty: 94
- Rejestracja: 27 lip 2008, 17:54
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 1932491
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Jaki olej do przekładni kier . Padły napedy
Postautor: simon » 24 sie 2009, 9:28
Nie ma sprawy, już podaję: "Naprawy mechaniczne - profesjonalna regeneracja układu kierowniczego i zawieszenia (końcówki, drążki, sworznie i wahacze), regeneracja przekładni kierowniczych wszystkie ... 36-007 KRASNE, Krasne 7a tel. (0-17) 855-52-71" Jest to miejscowość bezpośrednio przy Rzeszowie od strony Łańcuta. Dodaj po ewentualnej naprawie opinię o zakładzie. Mnie polecił ten zakład mój mechanik - doświadczony fachowiec.
simon - Ssang Yong Musso 2,9 TDI 140 KM 1998 manual
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość