musso 3,2 nie gada
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
- kawa62
- Stały bywalec
- Posty: 341
- Rejestracja: 08 maja 2011, 20:07
- Model: Musso Sports
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Kontaktowanie:
-
- Stały bywalec
- Posty: 478
- Rejestracja: 03 mar 2017, 13:12
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: musso 3,2 nie gada
Postautor: DeMaDeS » 19 maja 2020, 21:54
Rob01 właśnie zrozumiałem Twój ból bo moj rexton 3.2 zrobił to samo, w trakcie przyspieszania zabrakło mocy, zjechałem, kulawe jałowe, wyłączyłem, chcialem właczyć, nie odpalił, pokasowałem interfejsem błędy - odpalił, zrobił trase 300km i zdechł ponownie, teraz już nie odpala...
-
- Stały bywalec
- Posty: 2227
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: musso 3,2 nie gada
Postautor: krisw11 » 19 maja 2020, 22:19
Wywalić całkiem immo.........! Ewidentnie sie zwiesza i będzie tak często nawet np. na wakacjach w Chorwacji !! A ,to już problem będzie.......
Kris
-
- Stały bywalec
- Posty: 478
- Rejestracja: 03 mar 2017, 13:12
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: musso 3,2 nie gada
Postautor: DeMaDeS » 19 maja 2020, 22:32
dwa razy mi się wyłączył w tych samych warunkach - przyspieszanie na 3/4 gazu w okolicach 80km/h, troche dziwne
Edit:
Dowiedziałem się że kontrolka od immo w Rextonie jest przy zegarku, mam zasłonięty uchwytem do telefonu wiec nawet jeśli mrugała to nie miałem szans jej zobaczyć.
Edit:
Dowiedziałem się że kontrolka od immo w Rextonie jest przy zegarku, mam zasłonięty uchwytem do telefonu wiec nawet jeśli mrugała to nie miałem szans jej zobaczyć.
-
- Stały bywalec
- Posty: 2227
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: musso 3,2 nie gada
Postautor: krisw11 » 20 maja 2020, 22:08
W miare ogarnięty elektronik zrobi Ci ,to Kolego w 20 min jak mu zawieziesz ECU. Ewentualnie zamontować tzw. emulator ale....nie wiem czy do musso są takowe, bo do innych aut takich jak np.VW, BMW , MB itd. śa po średnio 80zł. ale do SS nie spotkałem........tzn. nie szukałem .
Kris
-
- Stały bywalec
- Posty: 478
- Rejestracja: 03 mar 2017, 13:12
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: musso 3,2 nie gada
Postautor: DeMaDeS » 20 maja 2020, 22:46
ja u siebie zrezygnowałem z koncepcji z problematycznym immo, łączenie po obd2 do ecu zrywa mi co jakiś czas połączenie więc wygląda to na grubszy problem z ecu a nie tylko immo. Kontrolka od immo milczy
-
- Stały bywalec
- Posty: 2227
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: musso 3,2 nie gada
Postautor: krisw11 » 20 maja 2020, 23:03
To może moduł zapłonowy ci szwankuje .... ?? ja kiedyś miałem przypadek w A8 ,że co najmniej raz dziennie odcinało mi na chwile zapłon, jak jechałem ,to tylko szarpnęło ,jak stałem np. na światłach ,to zgasł.... odpalałem i szedł jak zły,,,,,nikt nie mógł dojść co ,to ale postanowiłem zmienić moduł zapłonowy......jak ręką odjął ! Problem zniknął. A tyle mechaniorów i mędrców przerobiłem i nic.....
Kris
-
- Forumowicz
- Posty: 66
- Rejestracja: 14 mar 2017, 21:39
- Gadu-Gadu: 0
Re: musso 3,2 nie gada
Postautor: Rob01 » 28 maja 2020, 9:18
Panowie,
problem polega na tym ze auto stoi na glebokiej wsi bo pojechalismy nim na ryby wiec znalezienie jakiegokolwiek elektronika raczej jest niemozliwe.
Szukaliśmy majstra po okolicy ale nikt nie chce gadac bo mozna przy tym spedzic mnostwo czasu a afekt moze byc watpliwy.
Pozyczylem kompa z softem diagnostycznym, kupilem koncowke od KIA ale nie chce gadac.
NAPEWNO nie ma iskry na swiecach. W aucie wymienione swiece, pzrewody, cewki.
Wymienilem czujniki polozenia walu na glowicy i na wale, sprawdziłem kable od tych czujnikow. All OK
Nie ma napiecia na PIN 29. Podalem 12 V z aku na ten PIN. Nie pomaga
Byc moze podpowie wam historia jak objawila sie usterka, mianowicie silnik stracil moc po zmianie biegu podczas jazdy. Auto postalo 10 min i odpalilo, przejechalo 100 km. Potem odpalil i ujechal 100 m nie palac na wszsytkich garach.
Potrzebuje inf jak sprawdzic sprawnosc immobilajzera.
Schemat instalacji mam nawet wydrukowany, ktos poprowadzi gdzie co sprawdzac? Bo rozumiem ze komputer podaje sygnal sterujacy na cewki ??
problem polega na tym ze auto stoi na glebokiej wsi bo pojechalismy nim na ryby wiec znalezienie jakiegokolwiek elektronika raczej jest niemozliwe.
Szukaliśmy majstra po okolicy ale nikt nie chce gadac bo mozna przy tym spedzic mnostwo czasu a afekt moze byc watpliwy.
Pozyczylem kompa z softem diagnostycznym, kupilem koncowke od KIA ale nie chce gadac.
NAPEWNO nie ma iskry na swiecach. W aucie wymienione swiece, pzrewody, cewki.
Wymienilem czujniki polozenia walu na glowicy i na wale, sprawdziłem kable od tych czujnikow. All OK
Nie ma napiecia na PIN 29. Podalem 12 V z aku na ten PIN. Nie pomaga
Byc moze podpowie wam historia jak objawila sie usterka, mianowicie silnik stracil moc po zmianie biegu podczas jazdy. Auto postalo 10 min i odpalilo, przejechalo 100 km. Potem odpalil i ujechal 100 m nie palac na wszsytkich garach.
Potrzebuje inf jak sprawdzic sprawnosc immobilajzera.
Schemat instalacji mam nawet wydrukowany, ktos poprowadzi gdzie co sprawdzac? Bo rozumiem ze komputer podaje sygnal sterujacy na cewki ??
-
- Stały bywalec
- Posty: 373
- Rejestracja: 31 sie 2008, 13:29
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: musso 3,2 nie gada
Postautor: Ramzes » 05 cze 2020, 14:09
Kiedyś miałem taki problem, auto albo odpalało od strzała, albo można było kręcić i kręcić i nic. Jak było już odpalone to nie gasło. Sprawdziłem rezystancję czujnika wału była OK. Sprawdziłem rezystancję czujnika położenia wałka rozrządu była OK. Sprawdziłem przewody od ww. czujników były OK (przy ECU sprawdziłem rezystancję). Dopiero zauważyłem, że na którymś PINie przy ECU nie mam plusa po przekręceniu zapłonu. Z akumulatora przez żarówkę (45 W dla bezpieczeństwa) podałem plus na brakujący PIN i auto odpaliło od razu. Przeczyściłem styki w stacyjce - ale to nic nie dało. U mnie musiał nawalić jakiś przekaźnik między stacyjką a ECU. Poprowadziłem dodatkowy plus z wyłącznikiem do PIN'u w ECU i od tej pory mam spokój.
KOCHAM NOSOROŻCE, quady, narty, karawaning
-
- Stały bywalec
- Posty: 478
- Rejestracja: 03 mar 2017, 13:12
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: musso 3,2 nie gada
Postautor: DeMaDeS » 06 cze 2020, 16:32
ja u siebie mam kumulacje.. moj rex 3.2 potrafil zgasnac na cieplym w trakcie przyspieszania, a potem na cieplo nie odpalał, potem całkiem rzucił palenie
na ten moment wiem że:
- gazownik podłączył lpg pod plusa który znika w trakcie kręcenia rozrusznikiem wiec nie dało się awaryjnie odpalić z lpg, to mnie zmyliło że problem jest w czujniku wału i wałka, 450zł w plecy za nowe czujniki
- pompa paliwa w zbiorniku raz sobie działa a raz nie, podaję prąd, iskrzy na kablu ale nie kręci się, czekam na nową
- aplikacja stag zmusila mnie do aktualizacji sterownika lpg i przy okazji zaorała konfigurację, wgrałem jakąś sprzed 2 lat i na ten moment wiem że samochód odpala z gazu, jeździ ale w trakcie przyspieszania potrafi wyłączyć się wtrysk 5 i 6 cylindra (tzn ecu benzyny je odłącza), wiec komputer od gazu też odłącza wtryskiwacze gazowe i wtedy mam maks 1200obr i chodzi na 4 gary.
jak dobrze pójdzie to po wymianie pompy paliwa sytuacja wróci do normy i pojadę do gaziarza na ponowną konfigurację, jeśli źle pójdzie to musze szukać czy coś nie sieje po sieci CAN bo to najcześniej wystepujący aktualnie błąd
na ten moment wiem że:
- gazownik podłączył lpg pod plusa który znika w trakcie kręcenia rozrusznikiem wiec nie dało się awaryjnie odpalić z lpg, to mnie zmyliło że problem jest w czujniku wału i wałka, 450zł w plecy za nowe czujniki
- pompa paliwa w zbiorniku raz sobie działa a raz nie, podaję prąd, iskrzy na kablu ale nie kręci się, czekam na nową
- aplikacja stag zmusila mnie do aktualizacji sterownika lpg i przy okazji zaorała konfigurację, wgrałem jakąś sprzed 2 lat i na ten moment wiem że samochód odpala z gazu, jeździ ale w trakcie przyspieszania potrafi wyłączyć się wtrysk 5 i 6 cylindra (tzn ecu benzyny je odłącza), wiec komputer od gazu też odłącza wtryskiwacze gazowe i wtedy mam maks 1200obr i chodzi na 4 gary.
jak dobrze pójdzie to po wymianie pompy paliwa sytuacja wróci do normy i pojadę do gaziarza na ponowną konfigurację, jeśli źle pójdzie to musze szukać czy coś nie sieje po sieci CAN bo to najcześniej wystepujący aktualnie błąd
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości