EGR BLAD
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
-
- Forumowicz
- Posty: 54
- Rejestracja: 18 kwie 2013, 22:50
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
EGR BLAD
Postautor: stivi » 15 gru 2014, 1:15
Witam ponownie,check engine EGR mechanical fault,co moze byc przyczyna pojawienia sie tego bledu,EGR byl wymieniony w zeszlym roku,zabrudzony nie jest,dziala prawidlowo zamyka sie i otwiera byl sprawdzany,wiec o co chodzi z tym bledem,MAF sensor wymieniony na nowy,nie sa zasyfione przewody vaccum,wiec co moze byc przyczyna pojawienia sie bledu czy ktos jest w stanie odpowiedziec na to bo juz rece opadaja,help
-
- Forumowicz
- Posty: 62
- Rejestracja: 10 cze 2009, 22:28
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: EGR BLAD
Postautor: zedisson » 15 gru 2014, 22:15
Witam
Sprawdź Vacuum modulator, to ten zaworek z cewką elektryczną od którego odchodzi rurka podciśnienia do EGR-u.
Trzeba wymontować modulator i zdjąć plastikowy kapturek pod którym jest filterek powietrza.
Wystarczy go wymyć w jakimś detergencie i po starannym wyciśnięciu założyć z powrotem w uprzednio oczyszczoną puszkę filtra.
Kapturek ma dwa wycięcia na płaski śrubokręt aby go wypiąć z zatrzasków.
Możesz też dodatkowo zastosować wstrząso- terapię aby rozruszać kotwicę elektrozaworu (tak naprawdę to jest modulator a nie zawór)
Trzymając zawór w ręku uderz nim w drugą dłoń (niezbyt mocno) siła bezwładności zrobi co trzeba.
Delikatne dmuchnięcie w rurkę oczyści kanały gdyby tam coś było
Po tych zabiegach zaworek powinien się normalnie zamykać (nie będzie błędu) a silnik dostanie kopa bo nie będzie się krztusił spalinami
Obok tego modulatora jest jeszcze jeden, sterujący pracą turbiny. Zrób dokładnie to samo a samochód odżyje.
jeszcze jedna rada - zaworki są przykręcone dwoma śrubami M6 wystarczy odkręcić górną a dolną tylko poluzować by można go było wyjąć.
Pozdrawiam
Sprawdź Vacuum modulator, to ten zaworek z cewką elektryczną od którego odchodzi rurka podciśnienia do EGR-u.
Trzeba wymontować modulator i zdjąć plastikowy kapturek pod którym jest filterek powietrza.
Wystarczy go wymyć w jakimś detergencie i po starannym wyciśnięciu założyć z powrotem w uprzednio oczyszczoną puszkę filtra.
Kapturek ma dwa wycięcia na płaski śrubokręt aby go wypiąć z zatrzasków.
Możesz też dodatkowo zastosować wstrząso- terapię aby rozruszać kotwicę elektrozaworu (tak naprawdę to jest modulator a nie zawór)
Trzymając zawór w ręku uderz nim w drugą dłoń (niezbyt mocno) siła bezwładności zrobi co trzeba.
Delikatne dmuchnięcie w rurkę oczyści kanały gdyby tam coś było
Po tych zabiegach zaworek powinien się normalnie zamykać (nie będzie błędu) a silnik dostanie kopa bo nie będzie się krztusił spalinami
Obok tego modulatora jest jeszcze jeden, sterujący pracą turbiny. Zrób dokładnie to samo a samochód odżyje.
jeszcze jedna rada - zaworki są przykręcone dwoma śrubami M6 wystarczy odkręcić górną a dolną tylko poluzować by można go było wyjąć.
Pozdrawiam
-
- Forumowicz
- Posty: 54
- Rejestracja: 18 kwie 2013, 22:50
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: EGR BLAD
Postautor: stivi » 16 gru 2014, 1:15
blad egr mechanical fault nie pamietam w tej chwili numeru bledu,w kazdym badz razie taki na kompie sie pojawil
-
- Forumowicz
- Posty: 82
- Rejestracja: 25 wrz 2019, 22:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: EGR BLAD
Postautor: Djdred » 14 maja 2020, 12:15
Czyli to rozebrać?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Stały bywalec
- Posty: 806
- Rejestracja: 02 gru 2017, 20:10
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2695
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: IRL
Re: EGR BLAD
Postautor: RudebwoyIrl » 14 maja 2020, 12:21
Tak to modulator ale pierw sprawdź wszystkie wężyki od powietrza i trójnik pod akumulatorem zanim zaczniesz rozbierać i czyścić modulatory.
-
- Forumowicz
- Posty: 82
- Rejestracja: 25 wrz 2019, 22:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: EGR BLAD
Postautor: Djdred » 14 maja 2020, 12:28
I taki syf
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forumowicz
- Posty: 82
- Rejestracja: 25 wrz 2019, 22:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: EGR BLAD
Postautor: Djdred » 14 maja 2020, 12:51
Teraz egr. To w skali syf od 1 do 10?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- rasti86
- Forumowicz
- Posty: 82
- Rejestracja: 25 lip 2016, 13:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Keflavik - Islandia
Re: EGR BLAD
Postautor: rasti86 » 23 maja 2020, 19:50
A czyściłeś rurki od Egru i chłodniczkę spalin? Może one zasyfione są i blokują - albo sprawdź czy wszystkie są szczelne. I sprawdź układ podcisnienia i te modulatorki od egru i turbiny.
Gdy znajdziemy się na zakręcie - redukcja, but i odcięcie!
-
- Forumowicz
- Posty: 82
- Rejestracja: 25 wrz 2019, 22:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: EGR BLAD
Postautor: Djdred » 24 maja 2020, 13:03
Modulatorki zrobione i rurki w dobrej kondycji. Ale chłodniczka spalin???
- rasti86
- Forumowicz
- Posty: 82
- Rejestracja: 25 lip 2016, 13:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Keflavik - Islandia
Re: EGR BLAD
Postautor: rasti86 » 26 maja 2020, 15:24
Chodzi mi dokładnie o chłodnice EGR - montowana jest z przodu silnika.
Warto ją przeczyścić jak i wszystkie rurki od egra.
Warto ją przeczyścić jak i wszystkie rurki od egra.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Gdy znajdziemy się na zakręcie - redukcja, but i odcięcie!
-
- Stały bywalec
- Posty: 806
- Rejestracja: 02 gru 2017, 20:10
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2695
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: IRL
Re: EGR BLAD
Postautor: RudebwoyIrl » 26 maja 2020, 19:51
Hehe Kolego to co pokazujesz to jest poprostu EGR Pipe . Natomiast chłodnicza EGR o której mówisz ma dodatkowo wejście i wyjście dwie małe rurki które umożliwiają chłodzenie. Dotyczy to silników od EURO4 i jest z reguły pod lub obok EGR . Nie spotkałem się z taką w Rexie 1
- rasti86
- Forumowicz
- Posty: 82
- Rejestracja: 25 lip 2016, 13:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Keflavik - Islandia
Re: EGR BLAD
Postautor: rasti86 » 26 maja 2020, 20:01
Masz racje kolego - jeszcze dla pewności sprawdziłem w manualu. Ja zawsze myślałem że to chłodnica egr...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Gdy znajdziemy się na zakręcie - redukcja, but i odcięcie!
-
- Stały bywalec
- Posty: 806
- Rejestracja: 02 gru 2017, 20:10
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2695
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: IRL
Re: EGR BLAD
Postautor: RudebwoyIrl » 26 maja 2020, 23:37
Tu sami hobbyści samochodowi lub poprostu użytkownicy a nie mechanicy po to jest to forum żeby się uczyć od siebie nawzajem:)
Co do EGR jak jest tyle rozebrane zaslepic dziada .
To poza mechaniką komputer ale wiem że na forum tu jest jak to zrobić bez kompa i check engine..
EGR nie robi szkody tylko i wyłącznie jeżeli zainstalujemy catch can w Polsce i Europie bardziej widziany w wyścigach natomiast w takiej Australi przykładowo bedzie to pierwsza rzecz założona do kupionego 4x4 .
Sam borykam się z walka w głowie czy zaslepiam u siebie czy dołożę puszkę.
Co do EGR jak jest tyle rozebrane zaslepic dziada .
To poza mechaniką komputer ale wiem że na forum tu jest jak to zrobić bez kompa i check engine..
EGR nie robi szkody tylko i wyłącznie jeżeli zainstalujemy catch can w Polsce i Europie bardziej widziany w wyścigach natomiast w takiej Australi przykładowo bedzie to pierwsza rzecz założona do kupionego 4x4 .
Sam borykam się z walka w głowie czy zaslepiam u siebie czy dołożę puszkę.
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości