Rexton DeMaDeS
W tym dziale każdy może pochwalić się Nam swoim Ssangyongiem: dokonanymi przeróbkami, naprawami czy po prostu codzienną eksploatacją. UWAGA! 1 samochód = 1 temat!
Posty: 385
-
Strona 17 z 26
- Przejdź do strony:
- Poprzednia
- 1
- …
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- …
- 26
- Następna
-
- Stały bywalec
- Posty: 2227
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Rexton DeMaDeS
Postautor: krisw11 » 13 cze 2020, 21:01
Stara, i swieżo zalana benzin ) ta z syfem na dnie
Kris
-
- Stały bywalec
- Posty: 478
- Rejestracja: 03 mar 2017, 13:12
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Rexton DeMaDeS
Postautor: DeMaDeS » 13 cze 2020, 21:13
raczej benzyna plus rdzawa woda, odessałem ile się dało a na resztę pójdzie jakis preparat obsorbujacy wode, do tego reanimacja obudowy pompy paliwa, nowa pompa paliwa 3,8 bara 110L/h i nowe przewody bo te stalowe co wychodziły ze zbiornika paliwa przerdzewiały...
Chciałem założyć używane więc kupiłem komplet z allegro, ładny, wypiaskowany.. .. dobrze że zauważyłem że też ma przewody przerdzewiałe i sikało paliwem po zbiorniku:
https://allegro.pl/oferta/ssangyong-rexton-i-3-2-pompa-paliwa-baku-obudowa-9237977141
Chciałem założyć używane więc kupiłem komplet z allegro, ładny, wypiaskowany.. .. dobrze że zauważyłem że też ma przewody przerdzewiałe i sikało paliwem po zbiorniku:
https://allegro.pl/oferta/ssangyong-rexton-i-3-2-pompa-paliwa-baku-obudowa-9237977141
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Stały bywalec
- Posty: 478
- Rejestracja: 03 mar 2017, 13:12
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Rexton DeMaDeS
Postautor: DeMaDeS » 17 cze 2020, 20:52
Chyba czas ogłosić sukces.
Po miesiącu prób i kombinacji oraz strachu że spaliło się ECU, wygląda na to, że jedynym problemem była woda w paliwie która doprowadziła do zatarcia pompy paliwa w bardzo nietypowy sposób, czyli po dłuższej przerwie ruszała ale po zgaszeniu i przy próbie ponownego uruchomienia.. nie pompowała.
W trakcie szukania przyczyny było dużo "szumów", które skutecznie przedłużyły proces.
Najwięcej nabałaganiła tu instalacja gazowa, okazało się, że mimo odpalenia wymuszonego z gazu, w trakcie dużych obciążeń uruchamia się dotrysk benzyny, a skoro pompa benzyny nie wyrabiała to było za ubogo i komp się buntował odcinajać 5 i 6 cylinder, po prostu zamykał wtryskiwacze benzynowe. Dodatkowo była źle podpięta, na początku nie było możliwości odpalenia z gazu
Kolejnym dziwnym zjawiskiem było odłączanie mojego interfejsu w trakcie diagnozowania oraz komunikaty ze skrzyni biegów i abs o błędach w komunikacji z ECU - stąd właśnie koncepcja, że pewnie sie uszkodził.
Na początku z racji problemów z odpalaniem na ciepło wymieniłem czujnik wału i wałka bo objawy były najbardziej typowe dla nich.
Pomijając miesiąc kombinacji i teoretyzowania skończyło się na wyjęciu obudowy paliwa ze zbiornika.
Na początku uszkodziłem przewody stalowe wychodzace ze zbiornika paliwa, osłabione korozją
Potem ukręciłem 5 z 8 śrub mocujących obudowę pompy, trzeba było potem odwiercać i gwintować
Rurki stalowe w obudowie pompy skróciłem i dosztukowałem przewodami gumowymi, udało mi się znaleźć szybkozłączki by było jak w oryginale ale oczywiście nie sprzedawali po 1 tylko po 5 wiec zostały mi na odsprzedanie jakby ktoś był zainteresowany.
Ile wody się dało odessać ze zbiornika to odessałem, na koniec poszedł preparat absorbujacy wodę.
Jazdy testowe przeprowadzone, problemów nie stwierdziłem.
Przez całą tą akcję musiałem przyspieszyć zakup samochodu dla żony i niestety.. rexton już nie jest najszybszym samochodem w domu. Teraz jest w169 a200 turbo
Po miesiącu prób i kombinacji oraz strachu że spaliło się ECU, wygląda na to, że jedynym problemem była woda w paliwie która doprowadziła do zatarcia pompy paliwa w bardzo nietypowy sposób, czyli po dłuższej przerwie ruszała ale po zgaszeniu i przy próbie ponownego uruchomienia.. nie pompowała.
W trakcie szukania przyczyny było dużo "szumów", które skutecznie przedłużyły proces.
Najwięcej nabałaganiła tu instalacja gazowa, okazało się, że mimo odpalenia wymuszonego z gazu, w trakcie dużych obciążeń uruchamia się dotrysk benzyny, a skoro pompa benzyny nie wyrabiała to było za ubogo i komp się buntował odcinajać 5 i 6 cylinder, po prostu zamykał wtryskiwacze benzynowe. Dodatkowo była źle podpięta, na początku nie było możliwości odpalenia z gazu
Kolejnym dziwnym zjawiskiem było odłączanie mojego interfejsu w trakcie diagnozowania oraz komunikaty ze skrzyni biegów i abs o błędach w komunikacji z ECU - stąd właśnie koncepcja, że pewnie sie uszkodził.
Na początku z racji problemów z odpalaniem na ciepło wymieniłem czujnik wału i wałka bo objawy były najbardziej typowe dla nich.
Pomijając miesiąc kombinacji i teoretyzowania skończyło się na wyjęciu obudowy paliwa ze zbiornika.
Na początku uszkodziłem przewody stalowe wychodzace ze zbiornika paliwa, osłabione korozją
Potem ukręciłem 5 z 8 śrub mocujących obudowę pompy, trzeba było potem odwiercać i gwintować
Rurki stalowe w obudowie pompy skróciłem i dosztukowałem przewodami gumowymi, udało mi się znaleźć szybkozłączki by było jak w oryginale ale oczywiście nie sprzedawali po 1 tylko po 5 wiec zostały mi na odsprzedanie jakby ktoś był zainteresowany.
Ile wody się dało odessać ze zbiornika to odessałem, na koniec poszedł preparat absorbujacy wodę.
Jazdy testowe przeprowadzone, problemów nie stwierdziłem.
Przez całą tą akcję musiałem przyspieszyć zakup samochodu dla żony i niestety.. rexton już nie jest najszybszym samochodem w domu. Teraz jest w169 a200 turbo
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Stały bywalec
- Posty: 2227
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Rexton DeMaDeS
Postautor: krisw11 » 18 cze 2020, 22:44
Czy ja dobrze widze .....?? Część jest wkrętów a część smoka przykręciłeś na imbus ??? Ale i tak dobra robota ,bo jak działa i nie przecieka ,to ,To sie liczy )
Kris
-
- Stały bywalec
- Posty: 806
- Rejestracja: 02 gru 2017, 20:10
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2695
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: IRL
Re: Rexton DeMaDeS
Postautor: RudebwoyIrl » 20 cze 2020, 22:21
Super robota!! Dobrze że Rex znów na drodze:)
-
- Stały bywalec
- Posty: 478
- Rejestracja: 03 mar 2017, 13:12
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Rexton DeMaDeS
Postautor: DeMaDeS » 06 sty 2021, 11:28
Niestety moje życie pochłonęła budowa domu ale są już postepy, dziś na szybko mała retrospekcja efektów liftu zawieszenia poprzez podkładki nad przednie sprężyny.
Na poniższych zdjęciach widać jak bardzo górny wahacz jest pod kątem względem zwrotnicy przy maksymalnym rozciągnięciu amortyzatora - zapewne są już tam luzy.
Druga sprawa - kąty pracy przegubów zewnętrznych są tragiczne na wykrzyżach.
Docelowo w planach obniżenie mocowania przedniego dyfra oraz wymiana sworzni wahaczy na dłuższe. Jak widac blaszane wahacze z 2ki przypasowały zamiast górnych żeliwnych z 1ki.
Na poniższych zdjęciach widać jak bardzo górny wahacz jest pod kątem względem zwrotnicy przy maksymalnym rozciągnięciu amortyzatora - zapewne są już tam luzy.
Druga sprawa - kąty pracy przegubów zewnętrznych są tragiczne na wykrzyżach.
Docelowo w planach obniżenie mocowania przedniego dyfra oraz wymiana sworzni wahaczy na dłuższe. Jak widac blaszane wahacze z 2ki przypasowały zamiast górnych żeliwnych z 1ki.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- sergio1969
- Stały bywalec
- Posty: 1289
- Rejestracja: 03 cze 2013, 7:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2694
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia :-)
- Kontaktowanie:
-
- Stały bywalec
- Posty: 478
- Rejestracja: 03 mar 2017, 13:12
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Rexton DeMaDeS
Postautor: DeMaDeS » 07 sty 2021, 20:13
od tego gościa ale moje miały dopisek HD i byly po 155zl na poczatku 2019r
https://allegro.pl/oferta/wahacz-gorny- ... 9757444679
https://allegro.pl/oferta/wahacz-gorny- ... 9757444679
-
- Stały bywalec
- Posty: 806
- Rejestracja: 02 gru 2017, 20:10
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2695
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: IRL
Re: Rexton DeMaDeS
Postautor: RudebwoyIrl » 29 sty 2021, 20:34
Jakie masz z przodu sprężyny i amory ? Podkładka jest 25 czy 30 mm ? Kurde u mnie jeszcze jak amor i sprężyna była org to z podkładką 25 mm aż taki kąt mnie się nie robił..
Powiem Ci też że spędziłem na tym przodzie jakieś pół roku i tak naprawdę tego sensownie i bezpiecznie bez ingerencji w wahacze i półosie nie da się podnieść wyżej niż 7 czy 6 cm , gdzieś któryś Ruski na drive ma to mega rozpisane z rysunkami i kątami łącznie z wymiarami półosi... W każdym bądź razie odpuściłem dalsze lifty Rexa została podkładka
Powiem Ci też że spędziłem na tym przodzie jakieś pół roku i tak naprawdę tego sensownie i bezpiecznie bez ingerencji w wahacze i półosie nie da się podnieść wyżej niż 7 czy 6 cm , gdzieś któryś Ruski na drive ma to mega rozpisane z rysunkami i kątami łącznie z wymiarami półosi... W każdym bądź razie odpuściłem dalsze lifty Rexa została podkładka
-
- Stały bywalec
- Posty: 478
- Rejestracja: 03 mar 2017, 13:12
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Rexton DeMaDeS
Postautor: DeMaDeS » 29 sty 2021, 21:29
Sprężyny i amory z przodu fabryczne jeszcze, podkładki 30mm jak pamiętam i na początku załowałem że nie 25, a potem wymieniłem wahacze dolne na tani zamiennik i dziub opadł bo troche inny kształt mają
-
- Stały bywalec
- Posty: 806
- Rejestracja: 02 gru 2017, 20:10
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2695
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: IRL
Re: Rexton DeMaDeS
Postautor: RudebwoyIrl » 01 lut 2021, 22:34
Ok u mnie przy 25mm i oryginalnej reszcie zawiechy był też duży kąt ale nie było aż tak jak u Ciebie na zdjęciu. Teraz mam inną sprężynę i amor ale oba do Rexa zrobię może foto w piątek dla porównania. Ogólnie wiem że wiesz co robisz ale poważnie zastanów się nad tematem półosi i drążków oraz tam na kolumnie kierownicy coś trzeba ruszyć zanim pójdziesz dalej w górę.
-
- Stały bywalec
- Posty: 2227
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Rexton DeMaDeS
Postautor: krisw11 » 01 lut 2021, 22:55
Ja zawsze i średnio podnosze różne takie tam terenówki )) o 7cm ,nie wiem i nie licze jak ,to sie ma do tzw. Cali i jest zawsze OK. Nie tłucze ,nie zmienia kątów itd. dotyczy ,to Opla frontery, Vitary, SS. Korando, Musso ,Rexton, Kyron, obecnie Mercedes ML. Wszystko bez żadnych mega liftów,zmian konstrukcyjnych pojazdu , udziwnień itp. po prostu podnosze na springach ewentualnie drążkach i zawsze autko hula non toper.....! Oczywiście nie będe Tu Mędrcem co wszystko wie Bo zaraz Niektórzy zapytają ...jak to.? Co ty..? itp. Ja wyrażam swoje zdanie i spostrzeżenia.
Kris
-
- Stały bywalec
- Posty: 806
- Rejestracja: 02 gru 2017, 20:10
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2695
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: IRL
Re: Rexton DeMaDeS
Postautor: RudebwoyIrl » 02 lut 2021, 17:50
Masz 100% racji 2 lub 2,5 calowy lift czyli jakieś 5-7cm w większości jak nie wszystkich terenówkach że tak je nazwijmy nie wymaga ingerencji w układ napędowy czy też kierowniczych. Wszystko powyżej tej granicy zrobione tylko przez sprężynę i amor będzie na 99% nie ok ..
-
- Stały bywalec
- Posty: 478
- Rejestracja: 03 mar 2017, 13:12
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Rexton DeMaDeS
Postautor: DeMaDeS » 06 lut 2021, 11:18
Gdyby ktos sie zastanawial ile styropianu wchodzi do rextona to 6 opakowan 5cm.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Stały bywalec
- Posty: 478
- Rejestracja: 03 mar 2017, 13:12
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Rexton DeMaDeS
Postautor: DeMaDeS » 06 lut 2021, 11:22
A tu efekt wczorajszego wymuszenia przez goscia ubezpieczonego w link4. Domyslam sie ze nie bedzie latwo o odszkodowanie pokrywajace straty
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Posty: 385
-
Strona 17 z 26
- Przejdź do strony:
- Poprzednia
- 1
- …
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- …
- 26
- Następna
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości