Cześć,
do tej pory zrobiłem Rextonem 40tys kilometrów w 1.5 roku. Jestem zadowolony z samochodu, nie dołożyłem do niego zbyt wiele.
W ostatnim czasie kilka drobnych usterek wyszło, zeskanowałem błędy AP200 i taka lista poniżej. Sprawdzałem w google, mniej więcej wiem czego dotyczą. Chciałem dopytać czy ktoś konkretnie jest w stanie wskazać co będzie do wymiany. Lista poniżej:
P1684-00 GLOW PLUG CONTROLLER FAULT
P0407-00 LOW EGR POSITION SIGNAL
P0671-00 #3 GLOW PLUG FAULT - OPEN
C1012-00 WHEEL SPEED SENSOR FRONT LEFT - OTHER
P1912-01 LEVER TIPTRONIC SHORT TO BATTERY
Dodatkowe błędy które wykasowałem i na razie nie wróciły:
C1101-00 BATTERY UNDER VOLTAGE
C1201-00 DEFECTIVE BRAKE LAMP SWITCH
1684-00
0407-00
P1572-00 BRAKE LAMP SIGNAL FAULT
P0571-00 BRAKE PEDAL SWITCH FAULT
P2403-00 CAN: FAULTY FRONT LH WHEEL SPEED SENSOR SIGNAL
P2404-00 CAN: NO BRAKE SIGNAL
P240D-00 CAN: NO TRANSFER CASE POSITION SIGNAL 4WD ONLY
P240B-00 NO ENGINE COOLANT TEMPERATURE SIGNAL
B1102-00 LOW BATTERY VOLTAGE
Z tego co zdążyłem wyczytać do mechanik powinien zacząć od:
- Czyszczenie EGR + czyszczenie styków
- Sprawdzenie lewego przedniego koła ( łożysko było wymieniane miesiąc temu)
- Sprawdzenie przewodów ABS + czyszczenie
- Wymiana akumulatora
Macie jakieś pomysły co do usterek w/w od czego zacząć i co może być uszkodzone?
Kody błędów, pomoc w diagnozie
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
-
- Stały bywalec
- Posty: 806
- Rejestracja: 02 gru 2017, 20:10
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2695
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: IRL
Re: Kody błędów, pomoc w diagnozie
Postautor: RudebwoyIrl » 10 wrz 2020, 9:58
Niezła lista ..
Jak dla mnie to przejrzeć instalację te błędy trochę by mi mówiły że raczej na start to bym szukał jakichś zwarć i tym podobnych.
Jakieś przychody miałeś może dziwne ... ?
Jak dla mnie to przejrzeć instalację te błędy trochę by mi mówiły że raczej na start to bym szukał jakichś zwarć i tym podobnych.
Jakieś przychody miałeś może dziwne ... ?
- sergio1969
- Stały bywalec
- Posty: 1289
- Rejestracja: 03 cze 2013, 7:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2694
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia :-)
- Kontaktowanie:
Re: Kody błędów, pomoc w diagnozie
Postautor: sergio1969 » 10 wrz 2020, 10:30
a moze najlepiej podjechac do serwisu i sprawdzic na porzadnym sprzecie a nie u Januszka jakiegos , bo widzialem rozne modele i bledy ale tyle??? kuzwa az nie mozliwe zeby sie nagle pojawily , jakie masz oznaki uzytkowania wozu szarpie,dumi krztusi sie ,nie ma mozy czy ki pieron,
Sergio
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 25
- Rejestracja: 05 lut 2019, 21:05
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: Kody błędów, pomoc w diagnozie
Postautor: BeniSlav » 10 wrz 2020, 10:43
Nie pojawiły się nagle bo to trwa już trochę czasu, cześć z tych błędów jest historyczna.
Co złego jest w tym sprzęcie do diagnostyki? Firma z USA na cały świat robią takie sprzęt. Komputery do diagnostyki wcale specjalnie droższe nie są.
Przeglądałem zagraniczne fora o naprawach tych błędów i wynika z tego, że są problemy ale połączeniami ( zaśniedziałe styki, przerwane kable itp.)
Tak, między innymi:
- Napęd szarpie po odpaleniu, włącza się i rozłącza aż w końcu ciągnie tylko na 2 buty
- Czasami samochód nie odpalał, trzeba było dopiero poruszać klemą ( akumulator naładowany )
Poza tym nie zauważyłem nic. Silnik żyleta, odpala od kopa, śmigałem nim nawet na Berlin i nie było żadnego problemu.
Co złego jest w tym sprzęcie do diagnostyki? Firma z USA na cały świat robią takie sprzęt. Komputery do diagnostyki wcale specjalnie droższe nie są.
Przeglądałem zagraniczne fora o naprawach tych błędów i wynika z tego, że są problemy ale połączeniami ( zaśniedziałe styki, przerwane kable itp.)
Niezła lista ..
Jak dla mnie to przejrzeć instalację te błędy trochę by mi mówiły że raczej na start to bym szukał jakichś zwarć i tym podobnych.
Jakieś przychody miałeś może dziwne ... ?
Na górę
Tak, między innymi:
- Napęd szarpie po odpaleniu, włącza się i rozłącza aż w końcu ciągnie tylko na 2 buty
- Czasami samochód nie odpalał, trzeba było dopiero poruszać klemą ( akumulator naładowany )
Poza tym nie zauważyłem nic. Silnik żyleta, odpala od kopa, śmigałem nim nawet na Berlin i nie było żadnego problemu.
-
- Stały bywalec
- Posty: 806
- Rejestracja: 02 gru 2017, 20:10
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2695
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: IRL
Re: Kody błędów, pomoc w diagnozie
Postautor: RudebwoyIrl » 10 wrz 2020, 11:27
Sprawdź wszystkie wtyczki przeczysc i obejrzyj wiązki przewodów w środku, dookoła i pod autem zanim zaczniesz coś wymieniać....
Sergio ma rację na temat sprzętu
Porządny sprzęt do diagnostyki to jest kilka tysięcy euro Kolego , więc nie rozpisując się za dużo pomyśl że ta różnica to z czegoś wynika
Tak w skrócie to te nasze skanerki za parę stówek są dobre na wstępną diagnozę i to jak najbardziej ale nigdy ich nie brać jako wyrocznia:)
Sergio ma rację na temat sprzętu
Porządny sprzęt do diagnostyki to jest kilka tysięcy euro Kolego , więc nie rozpisując się za dużo pomyśl że ta różnica to z czegoś wynika
Tak w skrócie to te nasze skanerki za parę stówek są dobre na wstępną diagnozę i to jak najbardziej ale nigdy ich nie brać jako wyrocznia:)
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 25
- Rejestracja: 05 lut 2019, 21:05
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: Kody błędów, pomoc w diagnozie
Postautor: BeniSlav » 10 wrz 2020, 11:55
RudebwoyIrl pisze:Sprawdź wszystkie wtyczki przeczysc i obejrzyj wiązki przewodów w środku, dookoła i pod autem zanim zaczniesz coś wymieniać....
Sergio ma rację na temat sprzętu
Porządny sprzęt do diagnostyki to jest kilka tysięcy euro Kolego , więc nie rozpisując się za dużo pomyśl że ta różnica to z czegoś wynika
Tak w skrócie to te nasze skanerki za parę stówek są dobre na wstępną diagnozę i to jak najbardziej ale nigdy ich nie brać jako wyrocznia:)
Bardziej chodziło mi o to, że ta firma też robi sprzęty z wyższej półki, ale mniejsza z tym.
W takim razie odstawie samochód do mechanika, przeglądnie wiązki kabli i złączki od EGR, Turbo, ABS i akumulatora + wyczyści EGR. Zobaczymy co dalej.
Jeszcze ostatnim czasie coś "Buczy" przy kręceniu kierownicą jak uruchamiam silnik, przy skręcaniu, jakby wspomaganie czy coś. Nie wiem co to może być, żaden błąd się nie świeci prócz w/w
-
- Stały bywalec
- Posty: 806
- Rejestracja: 02 gru 2017, 20:10
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2695
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: IRL
Re: Kody błędów, pomoc w diagnozie
Postautor: RudebwoyIrl » 10 wrz 2020, 12:11
Wtyczki miałem na myśli ECU, Reduktor, Skrzynię, pompa ABS its.
Obejrzyj też te klemy co wspominales.
To zaufany mechanik ? Do obcego bym nie jechał żeby oni szukali raczej...
Obejrzyj też te klemy co wspominales.
To zaufany mechanik ? Do obcego bym nie jechał żeby oni szukali raczej...
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 25
- Rejestracja: 05 lut 2019, 21:05
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: Kody błędów, pomoc w diagnozie
Postautor: BeniSlav » 10 wrz 2020, 21:28
Zaufany, to moj dobry znajomy. Skaner jest moj wiec w kazdej chwili go moge podlaczyc.
Tak zrobimy, przegladnie wszystkie zlacza, wyczysci. Łożysko w lewym kole było dopiero co wymieniane więc mało prawdopodobne żeby było uszkodzone.
Wydaje mi się, że faktycznie gdzieś nie ma styku i to wyrzuca te błędy. Klemy na akumulatorze cały czas śniedzieja. Były czyszczone przez zaufanego goscia ktory sprzedaje akumulatory, napiecie i pojemnosc dobra. Mozliwe ze cieknie kwas gdzies z akumulatora i to powoduje ciagle problemy. Styk klem jest w 100%.
Tak zrobimy, przegladnie wszystkie zlacza, wyczysci. Łożysko w lewym kole było dopiero co wymieniane więc mało prawdopodobne żeby było uszkodzone.
Wydaje mi się, że faktycznie gdzieś nie ma styku i to wyrzuca te błędy. Klemy na akumulatorze cały czas śniedzieja. Były czyszczone przez zaufanego goscia ktory sprzedaje akumulatory, napiecie i pojemnosc dobra. Mozliwe ze cieknie kwas gdzies z akumulatora i to powoduje ciagle problemy. Styk klem jest w 100%.
-
- Stały bywalec
- Posty: 2227
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Kody błędów, pomoc w diagnozie
Postautor: krisw11 » 10 wrz 2020, 21:41
Np. W Mercedesie nie bede tu robił reklamy JAKI i BMW również jest tak : jak aku nie wymienisz co np. 2 lata ,to auto laweta ! Nie każde ale...większość....! Aku musi być OK. Ładowanie również, przejrzyj jeszcze mase pomiędzy aku i budą i buda miedzy silnik. To wszystko musi współdziałać ! Nie ma inaczej,,,, inaczej będą cyrki......w instalce. Jak , TO ogarniesz pisz dalej ...bedziemy kombinować.....,i zrozum ,to ,że to kombinacja na odległość, inaczej jest na żywo pooglądać , zweryfikować itd. Uda sie na bank ,kwestia czasu.....
Kris
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 25
- Rejestracja: 05 lut 2019, 21:05
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: Kody błędów, pomoc w diagnozie
Postautor: BeniSlav » 16 wrz 2020, 15:51
Rexio na warsztacie i tak:
- P0671-00 #3 GLOW PLUG FAULT - OPEN
Świeca żarowa na 3 cylindrze sprawdzona i faktycznie padnięta, idzie do wymiany
- C1012-00 WHEEL SPEED SENSOR FRONT LEFT - OTHER
Czujnik faktycznie gdzieś nie stykał, poprawione i na razie jest ok
EGR czysty, działa, szukamy więc po kablach czy jest dobre napięcie i wszystko styka.
Ok, wszystko zrobione, więc po kolei:
- Wymienione drugi raz łożysko ( sklep zamówił złe, dlatego się świecił ABS) , problem rozwiązany
- Wymieniona świeca na trzecim cylindrze, problem rozwiązany
- Wymieniony czujnik stopu
Teraz wszystko działa w 100%, zwracajcie uwagę na części jakie zamawiacie lub zamawiają wam sklepy, bo można zrobić sporą gafę
- P0671-00 #3 GLOW PLUG FAULT - OPEN
Świeca żarowa na 3 cylindrze sprawdzona i faktycznie padnięta, idzie do wymiany
- C1012-00 WHEEL SPEED SENSOR FRONT LEFT - OTHER
Czujnik faktycznie gdzieś nie stykał, poprawione i na razie jest ok
EGR czysty, działa, szukamy więc po kablach czy jest dobre napięcie i wszystko styka.
Ok, wszystko zrobione, więc po kolei:
- Wymienione drugi raz łożysko ( sklep zamówił złe, dlatego się świecił ABS) , problem rozwiązany
- Wymieniona świeca na trzecim cylindrze, problem rozwiązany
- Wymieniony czujnik stopu
Teraz wszystko działa w 100%, zwracajcie uwagę na części jakie zamawiacie lub zamawiają wam sklepy, bo można zrobić sporą gafę
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości